Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leivonnaisia tai ruokia, joiden hypetystä et ymmärrä

Vierailija
24.01.2020 |

Minä en ymmärrä macarons leivoksia, enkä sushia.. :D Makuja on toki monia, nämä ovat vain mielipiteitäni.

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustohyydykekakut. Imelää höttöä, pohja niin kivikova ja kuiva ettei saa palasta leikattua

Tämä. Näitä sitten tarjotaan joka paikassa. Jopa hääkakkuna.

Vierailija
142/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nachovuoka/-pelti.

Joo hyi h e l v e t t i.

Aivan järkyttävää pskaa.

Ooteko laittaneet ulostetta siihen? Ei niin kuulu tehdä! Mun tekemä normaali nahcovuoka on ihan s a i r a a n  hyvää :)

Ei ole. Järkyttävän pahaa, junttiruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa täytteinen laskiaispulla. Kyllä se on vadelmahillolla ja kermavaahdolla :P

Rahvas syö hillolla, parempi väki mantelimassalla (tätä on Helsingissä asuinalueittain tilastoitukin, rikkailla alueilla myydään enemmän mantelimassapullia ja köyhillä hillo).

Omasta mielestäsi kuulut tietenkin siihen ”parempaan väkeen” (mitä ei edes oikeasti ole olemassa, kaltaistesi wannabe-rikkaiden harhaa).

En minä niin sanonut ollenkaan. Mutta niin vaan varakkaammilla alueilla mantelimassaversio on ylivoimaisesti suositumpaa ja toisinpäin. Oma tulotasoni tai edes kummasta pidän ei liity mitenkään tähän.

Laita linkki tähän ”tutkimukseen”.

Olen ison kauppaketjun hankintojen parissa töissä, joten varsin selvästi tuo menekki näkyy. Linkkejä voit etsiä itse.

Puhuit itse nimenomaan tutkimuksesta. Laita siis se linkki, mutten todistelusi ei ole senkään vertaa uskottavaa.

Eikö tämä ole ihan yleinen tieto?

Ei.

Vierailija
144/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grahampuuro, lanttuhauta, porkkanalaatikko, limppisoppa, tappaiskeitto, rosolli, livekala, kaikki ruoat, joissa on etikkaa, liian suolaiset ruoat, kiusaukset, valkosipuliruoat, homejuustot, liian vahvat juustot, rucola eli sinappikaali, pannupizzat (kuka jaksaa pupeltaa sitä mautonta taikinamäärää), akvaviitti, punaviini, erittäin hieno arrakkipunssi, kaikki ruoat ja juomat, missä on ruusukvitteniä, mämmi ja kesäkeitto.

Vierailija
145/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chia, hamppuöljy, Goji marja yms. "Superfoodit"

Vierailija
146/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuurot, nyhtökaura ja härkis on yliarvostettuja. Jokaisessa tökkii maku.

Vierailija
147/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa täytteinen laskiaispulla. Kyllä se on vadelmahillolla ja kermavaahdolla :P

Rahvas syö hillolla, parempi väki mantelimassalla (tätä on Helsingissä asuinalueittain tilastoitukin, rikkailla alueilla myydään enemmän mantelimassapullia ja köyhillä hillo).

Mulle ihan sama olenko rahvasta vai parempaa väkeä. Mutta hilloa siihen pullaan ehdottomasti!

Vierailija
148/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cake popsit, oli isohko juttu joku aika sitten, en tiedä onko enää

Vierailija
149/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravut

Vierailija
150/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravut

Minimaalisesti syötävää maksimaalisella askartelulla. Eikä makukaan mikään ihmeellinen ole.

Vierailija
151/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtikaali. SITKEETÄ. Kaikki muut kaalit maistuu.

Vierailija
152/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nk. suomalaiset perinteiset jouluruuat juhlaherkkuina.  Juureksia ja sikaa; entivanhaisia sesonkiruokia, kun sato oli korjattu ja siat teurastettu.  Nykyään syödään arkenakin paremmin.

Vierailija
153/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet. Oi, miksi kaikki pitää sössätä liemeksi? Outoja ryynejä, jauheita, mitä ties agave-siirappeja.

Vierailija
154/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi.

En tunne mitään merkkejä tai laatuja ollenkaan.

Kerran kaveri kehuskeli että olivat juoneet GT:itä ja vasta kysymällä selvisi että gin and tonic. No ehkä tämä on terminä tuttu mutta enpä osaisi sanoa miltä maistuu, lonkeroltako?

Kysyttiin leivonnaisia tai ruokia. 

Vierailija
155/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäsi kuulut tietenkin siihen ”parempaan väkeen” (mitä ei edes oikeasti ole olemassa, kaltaistesi wannabe-rikkaiden harhaa).

En minä niin sanonut ollenkaan. Mutta niin vaan varakkaammilla alueilla mantelimassaversio on ylivoimaisesti suositumpaa ja toisinpäin. Oma tulotasoni tai edes kummasta pidän ei liity mitenkään tähän.

Laita linkki tähän ”tutkimukseen”.

Olen ison kauppaketjun hankintojen parissa töissä, joten varsin selvästi tuo menekki näkyy. Linkkejä voit etsiä itse.

Puhuit itse nimenomaan tutkimuksesta. Laita siis se linkki, mutten todistelusi ei ole senkään vertaa uskottavaa.

En puhunut tutkimuksesta yhtään mitään. Sanoin että asiaa on tilastoitu, ainakin meillä on hyvin tarkat tilastot muutenkin siitä, millainen ruoka tekee kauppansa milläkin asuinalueella.

Joten tutkimuksesi voit kaivaa ihan itse.

Mun entinen pomo, suomenruotsalainen keittiömestari, laittoi laskiaispullien väliin halvaa ja kun sitä ihmettelin, hän selitti, että ihan perinteinen juttu hänen kotiseudulla. Oli kotoisin jostain länsirannikon ruotsinkielisestä kaupungista, en enää muista mistä. 

Vierailija
156/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiini leivät ja proteiini pastat. 

Vierailija
157/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen Svinhufvud -kakku, eikös tämä ole se linnan juhlissa tarjottava. Pettymys oli, ainakin siis se versio, jonka lähikaupasta ostin.

Macarons-leivokset - ostin heti kun tulivat lähikauppaan ja petyin, hirveä hinta, ei oikein mitään makua.

Sushi, olen jo sitä ikäluokkaa, ettei tuo ruoka uppoa. Lohen voisin niistä annoksista syödä. Nyt on sushi-tiski tunkeutunut muutenkin ahtaaseen Cittariimme. No katsotaan, kauanko se siinä on.

Lidlin  pastel de nata -leivokset. En ikävä kyllä maistanut niitä Porugalissa, josta ovat ilmeisesti peräisin. Toivottavasti ovat siellä herkullisempia.

Vierailija
158/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito. Ihan hemmetin pahaa. Ärsytti kun Hgin Kauppatorilla ostin kahvin maidolla ja mitään kysymättä myyjä lorautti siihen kauramaitoa. Huomasin vasta pois kävellessä, en jaksanut mennä valittamaan, mutta aamukahvihetki meni pilalle. Inhottavan makuista oli. 

Vierailija
159/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutakakku, kananugetit. Yäk.

Vierailija
160/239 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi

Suolaton kala on kamalaa:( Siinä ei soijakastike auta ja sekin on kamalaa