Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Suomalaisista miehistä 92,7% on narsisteja.
Lähde: vauva.fi keskustelupalsta
Vierailija kirjoitti:
Noin vuosi (ruman) eron jälkeen exä ehdotti ihan puskista kolmen kimppaa minun ja silloisen uuden tyttöystävänsä kanssa. Myönsi/väitti manipuloidakseen että olisi edelleen rakastunut minuun, mutta haluaisi jatkaa vaan seksisuhteena jossa olisin kolmas nainen heidän makuuhuoneessaan mutta itselläni ei silti saisi olla muita kumppaneita yhtä aikaa. Vihjaili että heillä kyllä saattaisi olla myös muita "leikkikavereita" ja sen pitäisi olla minulle OK. Oli karmivan lipevä ja pitkä manifesti jonka oli viestinä kirjoittanut, estin hänet. Itkunauruhymiö olisi ollut kyllä sopiva., kun hetken kuvittelin mielessäni sen valtavan draaman johon tuo tilanne veisi, varmasti olisin saanut todella hellää jälkihoivaa ex-tyttöystävänä vastarakastuneen parin sängyssä.
Kuulostaa aivan eräältä exältäni ja juttu kuin omasta elämästäni, paitsi että luulin olevani ihan suhteessa miehen kanssa, kunnes ehdotti tuollaista. Olin jo aiemmin monta kertaa sanonut, että en halua kimppajuttuja, ja olin aika ahdistunut painostuksesta. Minulla oli kuitenkin epäilykseni, joten kun hän vielä toista vuotta jatkoi painostusta, leikin lopulta kiinnostunutta ja kyselin, kuka tämä kolmas pyörä mahdollisesti olisi. Sitä kautta sitten paljastuikin toinen nainen ja se, että mies oli pyörittänyt meitä yhtä aikaa, tuskin oltiin edes ainoat.
Tuo tuolloinen kolmas pyörä muuten sai lopulta tämän uskomattoman ihanuuden omakseen, menivät naimisiin pari vuotta sitten. Naisparka kun on niin kiltti ja nöyrä, hänet "palkittiin". Nyt hän tekee kuolemaa vakavaan tautiin, enkä voi olla ajattelematta, että narsistin kuormittavuus on hänet sairastuttanut. Moni pääsee narsistista eroon vain kuoleman kautta! Ja tuo ex katselee jo uutta tilalle, ainakin otti taas minuunkin yhteyttä eri numerosta, kun edellisen olin blokannut.
Olen kirjoittanut tänne ketjuun aiemminkin. Tuli mieleen yksi tragikoominen tilanne. Sain joitakin vuosia sitten mieheni lähtemään pariterapiaan. No siellähän käytiin vain kolme kertaa. Miehen mielestä terapeutti ei osannut mitään. Terapeutti oli tosi pitkä mies. Mieheni taas lyhyt ja varmaankin siitä kärsinyt joskus. Jossain puheenvuorossa hän kertoi, miltä tuntuu kun hän on vihainen. Hän muisti jonkun tilanteen, jossa oli suuttunut nuorena joillekin miehille ja "iskenyt turpaan kaikkia niitä pitkiä miehiä." (Right...) Olisin voinut vajota maan alle, hävetti niin paljon. Siis mieheni koki niin syvää alemmuutta terapeuttiin nähden, että terapia ei yksinkertaisesti voinut onnistua siinä asetelmassa.
2000-luvun alussa oli eräässä harrastuskeskustelupalstalla. Äitini joku kaveri oli siellä myös. Kerran menin käymään vanhempieni luo käymään. Äitini iski tulostettuna kaikki kommentit mitä olin kirjoittanut. Olin kuulema "riehunut" palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos me ei tehty niin kuin anoppi halusi niin hänellä alkoi sydämestä ottaa ja lähti päivystykseen.
Anoppi myös valitti usein, että kun ambulanssi ei ota kyytiin.
Anoppi vaati myös kauppiaalta, että hänelle pitää tarjoustuotteet laittaa sivuun, koska hän menee kauppaan silloin, kun hänelle itselle sopii. Kauppias totteli ja tarjoustuotteet laitettiin anopille kaupassa jemmaan odottamaan.
Anoppi huusi meille, että kun ei tultu sukulaisen 50-vuotis juhliin. No, mutta kun meitä ei oltu kutsuttu sinne eikä tiedetty, että sellaiset juhlat on.
Sain anopilta haukkumiset sukulaisen juhlissa, koska en ollut pukenut juhliin 2-vuotiaalle lapsellemme anopin ostamia vaatteita.
Miten tuo liittyy narsisteihin?
Olimme menossa kirppikselle ja sanoin että se sulkeutuu klo 17, mies naureskeli pilkallisesti ettei mikään mene kiinni niin aikaisin. Kun saavuimme kirpputorin oville klo 17.30 niin kiinnihän se oli, mies ärjyi raivoissaan koska ei voinut ymmärtää miksi ovet oli lukittu häneltä. Että kun hän sanoo paikan olevan auki niin se on auki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon surullisia ja hauskojakin tarinoita. Voisiko noiden säälittävien englanninkielisten termien käyttämisen kuitenkin lopettaa? Tuo lähinnä mieleen Kuhmossa asuvat juntit.
Gaslighting on yksi tyypillisimmistä keinoista hallita uhria. Se tarkoittaa uhrin todellisuudentajun hämärtämistä. Siinä tekijä tietoisesti vääristelee asioita, vaihtaa mielipiteitä, esittää ettei asioita tapahtunutkaan, levittelee uhrista perättömiä tarinoita, valehtelee, saa uhrin itsensä ja muut pitämään uhria harhaisena tai jopa hul lu na.
Suomenkielinen sana on kaasuvalotus. Eipä juuri tuota englanninkielistä parempi. Mikä kuitenkin pahinta, niin tätä käytöstä/tekniikkaa ei tunnisteta viranomaisten taholta, vaan nimenomaan se uhri on se h u llu.
Minulle ainakin tästä gaslighting-asiasta kuuleminen on ollut avuksi. Äitini on vahvasti narsistinen ihminen, ja minä taas olen perheen musta lammas ja syntipukki, aina ollut. Nyt olen nelikymppisenä irrottautunut päättäväisesti äitini vaikutuspiiristä, ja se on poikinut jos mitä mielenterveyteeni kohdistuvia syytöksiä, vaikka olen oikeasti pärjännyt elämässäni tosi hyvin ja olen erittäin normaali työssäkäyvä, hyvinkoulutettu ja hyvätuloinen perheenäiti.
Äitini on ilmoittanut tavoitteekseen, että minä olisin mielenterveydellisistä syistä työtön, lapseni olisivat ”valinneet hänet” eikä minua (koska hän haluaa ”pelastaa” lapset meiltä vanhemmilta - lapset tosin eivät halua tulla ”pelastetuiksi” eivätkä uskalla ollenkaan enää tavata mummoaan), ja lisäksi minun tulisi erota. Näin olisin yksinäinen ja köyhä ja minulla olisi vain hänet. Kuulostaapa houkuttelevalta?
Tietenkään äitini ei enää myönnä tällaisia tavoitteita ilmaisseensa. On pöyristynyt siitä, ettei häntä enää haluta tavata ja ehdottelee aivan pokkana erilaisia normaaleja asioita, joita tavallisesti ihminen voisi ehkä äitinsä kanssa tehdäkin. Olen säästänyt erinäisiä viestejä, joista nämä hänen tavoitteensa käyvät ilmi, jotta voin tarvittaessa itse varmistua, etten ole kuvitellut koko juttua. Tuollaista pahuutta on vaikea uskoa todeksi, varsinkin kun henkilö osaa Jekyll-päivinä olla todella lämmin ja hurmaava.
Pakko kysyä, miten selvisit noin hyvin? Ihan todella hieno juttu siis! Oliko sinulla lapsena joku turvallinen paikka tai aikuinen elämässä? Monesti, kun alkoholistin lapsi ottaa puolisokseen alkoholistin ja narsistin lapsi narsistin, ennenkuin havahtuu ja käsittelee asian.
Minulla oli hyvä isä ja hyvät isovanhemmat. Omaksuin perheessä enemmän isäni käytösmalleja, jotka ovat osittain kyllä turhankin vetäytyviä ja sovittelevia, mutta silti empaattisia ja rakentavia. Joskus kyllä huomaan käytöksessäni äitini piirteitä, ja niistä pyrin aktiivisesti pois. Välirikko on muuten auttanut siinä paljon, huomaan olevani mukavampi ihminen kun en ole tekemisissä äitini kanssa.
Nuorena /nuorena aikuisena minulla oli pari lyhyeksi jäänyttä parisuhteen yritystä selviä narsistisia piirteitä omaavien miesten kanssa, sekä pari kariutunutta seurusteluyritystä ymmärtääkseni ihan normaalien miesten kanssa. Hain siis jotenkin parisuhdetta joko äitini kaltaisen tai isäni kaltaisen ihmisen kanssa, eikä kumpikaan onnistunut, koska omat vuorovaikutuksen taitoni olivat vielä vääristyneitä. Se oli hirveän kuluttavaa, ja päätin ottaa aikalisän: olin jonkun aikaa yksin ja yritin oppia erottamaan narsistiset piirteet nopeammin ja kehittää itselleni rakentavampia sosiaalisia tapoja. Otin etäisyyttä lapsuuden perheeseen ja vietin paljon aikaa mukavien ihmisten kanssa, joilla oli hyvin vähän narsistisia piirteitä. Onneksi näitä oli opiskelukavereina. Sitten tapasinkin mieheni, jonka kanssa on sujunut hyvin jo yli 20 vuotta.
Olen edelleen ihmeissäni ja kiitollinen omasta sopuisasta ja toimivasta perheestäni. Ei mitään vellovia koko perheen riitoja, kukaan ei lähde yön selkään suutuspäissään, ja ylipäänsä yöllä nukutaan eikä rähjätä. Minä olen ainoa, jolle edes tulee mieleen vihaisena paiskoa tavaroita, ja olen siitäkin päässyt eroon. Ylipäätään perhe-elämään ei liity draamaa. Teinien ajoittainen kiukuttelu ei johdakaan tuntikausien sotaan, jonka lopuksi joku uhkaa tappaa itsensä tai vastaavaa. Lapset halaavat minua joka päivä, ja minä heitä, ja kaikki auttavat ja kannustavat toisiaan. Ruokapöydässä keskustellaan, ei veetuilla ja tiuskita. Ihmeellistä ja ihanaa.
Kiitos, tämä valaisi asiaa!
Sinun isä ei ilmeisesti ollut ihan täysin äitisi talutusnuorassa, sillä useinhan narsistin puoliso mahdollistaa narsistin toiminnan myötäilemällä. Siinä lapset jää jalkoihin, kun kukaan ei puolusta mielivaltaa vastaan. Elikkä teenkö oikean oletuksen, jos arvelen isäsi joskus puolustaneen sinua? Tai ehkäpä Sait korvaavan vanhemmuuden kokemuksen isovanhempiesi luona?
Hyvin sinun kävi! Kuullostaa utopialta nykyinen perhe elämäsi! Luultavasti sitä osaa karun lapsuuden jälkeen arvosta aivan eri tavalla.
Kyllä isä ainakin yritti puolustaa minua, ei aina, mutta tarpeeksi usein kumminkin. Ja välillä myös onnistui. Siitä oli esimerkiksi tarkka, että minäkin sain kutsua ystäviäni kylään meille. Äitini mielestä minun ystäväni eivät olleet tervetulleita, vain sisarukseni ystävät olivat. Isä aina sanoi ”Tämä on x:nkin koti.”.
Meillä oli myös aika synkkää huumoria aiheesta. Joskus illallispöydässä muut saivat pihvin ja minä en saanut, kun niitä ei ollut muka tarpeeksi. Sanoin, että olen joskus lukenut jonkun sadun, jossa tapahtui vastaavaa. Johon isä heti: ”Tuhkimo”.
Niistä isän puolustusyrityksistä vaan lähti liikkeelle yleensä sen päiväinen riita, että sitä käytiin koko loppuviikko. Ja riita oli tietysti minun syyni, ja minun vikani jos ajan vanhempani avioeroon... Olen ihan oikeasti vasta omien lasten myötä käsittänyt, että ei lapsi mitenkään voi itse aiheuttaa vanhempien välille riitaa. Vanhempien keskinäinen suhde ei kerta kaikkiaan ole sillä tavalla lapsen vaikutuspiirissä. Käy sääliksi sitä lasta, joka olin, ja joka uskoi ihan kohtuuttomia syytöksiä ja yritti niin paljon. Mutta jotenkin omien lasten hoitaminen auttaa siihen, ja se, että heille saa tarjottua rauhallisen kodin. Tuntuu vähän siltä kuin saisi itselleenkin uuden lapsuuden.
Huh, kuulostaa tutulta. Narsistisesta isästä olisi vaikka minkälaisia, aivan älyvapaita juttuja kerrottavana. Olin valikoitunut hänen uhrikseen, ja hän käytti sisarustani apuna kiusaamisessa. Hän teki selväksi että olen huonompi kuin sisareni, ja yleensäkin huonompi kuin kukaan muu, sellainen ketä (hänen) pitää hävetä. Sain jatkuvasti kuulla olevani uppiniskainen, rääväsuinen, valehteleva ja laiska, ja ystäväni olivat epäluotettavia ja kelvottomia (jo lapsena). Tosiasiassa olin todella hiljainen, kiltti ja tottelevainen, kaverini olivat kunnollisia ja tein enemmän kotitöitä ja olin siistimpi ja rehellisempi kuin sisareni. Isä sai kuitenkin sisareni mukaan tähän haukkumiseen ja yhdessä he ilkkuivat minua em. tavoilla lähes joka päivä, jopa kotoa muuttamisen jälkeen isä saattoi soittaa haukkuakseen minua jostain. Hän saattoi myös ostaa sisarelleni herkkuja tai jonkin kalliin lahjan ja tulla esittelemään sitä naamani eteen ilveillen, että kunnolliset lapset saavat tällaisia.
Voin sanoa että jätti aika vahvat jäljet itsetuntoon.Todella vaikeaa tajuta miksi hän teki näin. Ja tekee edelleen, mutta enää hänen jutut eivät tehoa minuun. Sisareni on myöhemmin pyytänyt anteeksi.
Herra Jee Jee kirjoitti:
Suomalaisista miehistä 92,7% on narsisteja.
Lähde: vauva.fi keskustelupalsta
Hyvin pieni prosentti on narsisteja, ainoastaan nämä pellet keistä täällä kerrotaan. Normaaleja miehiä riittää pilvin pimein, eikä heistä kukaan tekisi täällä mainittuja älyttömyyksiä.
Palomies oli huvittava letkunheiluttaja. Itseensä ihastunut ja halusi alistaa jokaisen naisensa. Valokuvasi itsestään vähäpukeisia kuvia ja lähetteli niitä naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin vuosi (ruman) eron jälkeen exä ehdotti ihan puskista kolmen kimppaa minun ja silloisen uuden tyttöystävänsä kanssa. Myönsi/väitti manipuloidakseen että olisi edelleen rakastunut minuun, mutta haluaisi jatkaa vaan seksisuhteena jossa olisin kolmas nainen heidän makuuhuoneessaan mutta itselläni ei silti saisi olla muita kumppaneita yhtä aikaa. Vihjaili että heillä kyllä saattaisi olla myös muita "leikkikavereita" ja sen pitäisi olla minulle OK. Oli karmivan lipevä ja pitkä manifesti jonka oli viestinä kirjoittanut, estin hänet. Itkunauruhymiö olisi ollut kyllä sopiva., kun hetken kuvittelin mielessäni sen valtavan draaman johon tuo tilanne veisi, varmasti olisin saanut todella hellää jälkihoivaa ex-tyttöystävänä vastarakastuneen parin sängyssä.
Kuulostaa aivan eräältä exältäni ja juttu kuin omasta elämästäni, paitsi että luulin olevani ihan suhteessa miehen kanssa, kunnes ehdotti tuollaista. Olin jo aiemmin monta kertaa sanonut, että en halua kimppajuttuja, ja olin aika ahdistunut painostuksesta. Minulla oli kuitenkin epäilykseni, joten kun hän vielä toista vuotta jatkoi painostusta, leikin lopulta kiinnostunutta ja kyselin, kuka tämä kolmas pyörä mahdollisesti olisi. Sitä kautta sitten paljastuikin toinen nainen ja se, että mies oli pyörittänyt meitä yhtä aikaa, tuskin oltiin edes ainoat.
Tuo tuolloinen kolmas pyörä muuten sai lopulta tämän uskomattoman ihanuuden omakseen, menivät naimisiin pari vuotta sitten. Naisparka kun on niin kiltti ja nöyrä, hänet "palkittiin". Nyt hän tekee kuolemaa vakavaan tautiin, enkä voi olla ajattelematta, että narsistin kuormittavuus on hänet sairastuttanut. Moni pääsee narsistista eroon vain kuoleman kautta! Ja tuo ex katselee jo uutta tilalle, ainakin otti taas minuunkin yhteyttä eri numerosta, kun edellisen olin blokannut.
Eihän nuo liity mitenkään narsismiin..
Menin narsistin (papereissa ihan oikea narsismidiagnoosi, ei siis itse keksimääni. Lisäksi epävakaa persoonallisuus ja kaksisuuntainen mielialahäiriö) kanssa naimisiin, ja elimme erillisliitossa eri paikkakunnilla, koska emme halunneet perustaa uusperhettä. Olimme olleet 2 kk naimisissa, kun hän aloitti toisella paikkakunnalla olevan naisen kanssa vakavan parisuhteen. Erillissuhteemme mahdollisti tälle narsistille sen, että toista suhdetta pystyi ylläpitämään täysipainoisesti ja uskottavasti, ehdotti mm. kihloja tälle toiselle.
Narsisti jäi tästä kiinni omaa huolimattomuuttaan, sotki vahingossa aikataulut, ja toinen nainen tuli hänen luokseen, kun olin itse siellä. Jälkikäteen selvisi, että aina kun itse lähdin narsistin kotiovesta ulos, toinen uhri tuli sisään. Tai vastaavasti narsisti lähti luotani toisen uhrin luokse, tai hänen luotaan suoraan minun luokseni. Sängystä toiseen, vain lakanat vaihdettiin välissä, jos oltiin peräkkäin hänen kodissaan.
Me molemmat naiset kuulimme narsistilta täsmälleen samat sanat siitä, kuinka olimme hänen elämänsä suuret rakkaudet ja loppuelämän parisuhteet, maailman upeimmat seksikumppanit. Kun selvittelimme jälkikäteen puhelimessa näitä narsistin tekemisiä, kaikki meidän molempien uhrien tarinasta puuttuvat palaset loksahtelivat paikalleen. Oma suhteeni narsistin kanssa kesti kuusi vuotta, toisen uhrin vähän päälle kaksi vuotta. Ja nämä siis samanaikaisesti. Tämä toinen uhri on myös fiksu, kaunis, itsevarma ja älykäs nainen. Minkäänlaista kaunaa en voi kantaa häntä kohtaan tai edes ajatella häntä naisena, joka yritti viedä mieheni. Narsistihan hänet sieltä Tinderistä löysi. Meitä molempia kusetettiin yhtä häikäilemättömästi, ja täsmälleen samalla kaavalla. Kun selviteltiin näitä suhteidemme aikajanoja yhdessä puhelimessa, järkytyksestä huolimatta me välillä naurettiin ääneen noita narsistin touhuja. Ehkä me joku päivä mennään yhdessä pitkälle lounaalle, ja lähetetään meidän ex-aviomies-melkein-kihlatulle yhteinen selfie.
Narsistin tunnistat siitä, että hän haluaa kaiken heti. Kihlat, naimisiin, palvoo sinua ylettömästi, järjetöntä omistushalua ja eristämistä. Kontrollointia ja vahtimista. Jotta langat pysyisivät varmasti hänen käsissään.
Narsisteista ja parisuhteista keskustellessa kannattaa muistaa kuitenkin se, että vain 3% väestöstä on oikeasti narsisteja. Muu itsekkyys ja kusipäisyys on asia erikseen. Narsistin toiminta on täysin häikäilemätöntä, ja hän aidosti uskoo omaan hyvyyteensä sekä siihen, että hänen rakkautensa on aitoa ja todellista. Eikä sillä ole lainkaan väliä, vaikka hän kokee ja elää niitä kahdessa erillisessä elämässä. Loppupeleissä hän on kuitenkin itse uhri, jolla on täysin pätevä selitys teoilleen.
Viime keväänä olin saamassa yhteyden takaisin elämästäni kaikonneeseen, masentuneeseen ex-mieheen, jonka kanssa omistimme vielä asunnon. Tämähän ei hänen narskuvartijalleen sopinut.
Minun piti perua laivan kaupasta tekemäni varaus, koska narskulle tuli kauhea kiire tehdä pikainen Tallinnan matka. Sen tarkoitus lienee ollut tuoda samat kamat.
Olemme olleet miehen kanssa kauan yhdessä ja meillä on yhteinen jälkeläinen. Tämä ottaa nuorempaa, perheetöntä naista päähän. Hän ei saa ikäistään miestä pysymään rinnallaan, vaan hän nappasi elämässään kriisiin joutuneen keski-ikäisen holhottavakseen.
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä olin saamassa yhteyden takaisin elämästäni kaikonneeseen, masentuneeseen ex-mieheen, jonka kanssa omistimme vielä asunnon. Tämähän ei hänen narskuvartijalleen sopinut.
Minun piti perua laivan kaupasta tekemäni varaus, koska narskulle tuli kauhea kiire tehdä pikainen Tallinnan matka. Sen tarkoitus lienee ollut tuoda samat kamat.
Olemme olleet miehen kanssa kauan yhdessä ja meillä on yhteinen jälkeläinen. Tämä ottaa nuorempaa, perheetöntä naista päähän. Hän ei saa ikäistään miestä pysymään rinnallaan, vaan hän nappasi elämässään kriisiin joutuneen keski-ikäisen holhottavakseen.
Siis Tallinnan matkan AINOA tarkoitus lienee ollut.
Koska hänhän toi ne tavarat, mitä itse en saanut tuoda.
Huvittavaa oli narsistin yletön palvominen alussa, sitten matto vetäistiin alta mikä ei ollut enää huvittavaa. Ei pitäisi langeta narsistien myyntipuheisiin ja palvomiseen. Henkilö vaikutti aivan maagisen hyvältä aluksi.
Onneksi ymmärrys narsisteista on kasvanut ihmisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei heitellyt pesukonetta mihinkään, hän kantoi television ulos. Se oli sellainen todella suuri, painava kuvaputki televisio, jota hän kantoi minun autoni takakonttiin ,koska hänen autoonsa ei mahtunut. Se oli uskomatonta, ja sama toistui vuosia. Aina siis "riidan" yhteydessä, eli silloin, kun koitin ottaa suhteemme ongelmat puheeksi.
Se oli joka kerta, kuin jokin kummallinen näytelmä, joka toistui samanlaisena, ja jonka kulkua en saanut muutettua, vaikka koitin muuttaa omaa käytöstäni, tai puhua vaikka sääästä. Mies vain jatkoi omaa rooliaan, joka huipentui siihen television kantamiseen
Tämä selvästi oli miehelle jokin rituaali, heh. Sama kaava toistui.
Mun narsistisella isällä on tämän tyyppisiä kostofantasioita, joista se siis välillä puhuu ääneen, kun puhuu halveksuvasti jostain ihmisestä. Huvittavaa niissä vain on se, että ne ideat menee aina vähän pointista ohi, kun hän on päänsä sisällä kehitellyt jonkun oudon kuvitelman ko. henkilöstä, joka ei pidä todellisuudessa paikkaansa. Esim. hän vihaa äitini siskoa, ja puhuu aina kuinka tänä vuonna hän ei kyllä osta kiittämättömälle tädilleni niitä elokuvalippuja joululahjaksi. Kuvittelee näin näpäyttävänsä tätiä, ja kuvittelee näiden lippujen olevan jokin erittäin haluttu ja suuri lahja, vaikka todellisuudessa täti antaa liput eteenpäin serkulleni, koska hänen paikkakunnallaan ei edes ole elokuvateatteria (osa isäni juonta, aiheuttaa "laiskalle" tädilleni vaivaa kun joutuu menemään toiseen kaupunkiin käyttämään nämä niin arvokkaat liput). Välillä isäni uhittelee minuakin jollain hulvattomalla kiristämisellä, ymmärtämättä yhtään, että mainitsemansa asia on minulle täysin yhdentekevä.
Tarkoitan tällä siis sitä, että television ja pesukoneiden kantajat kuvittelevat näiden laitteiden olevan koston uhreille maailman tärkeimpiä asioita, vaikka ne luultavasti ovat vain osa narsistin itselleen käsikirjoittamaa sekavaa tarinaa uhrista (ja saattavat olla narsistin suuressa jaloudessaan itse hankkimia laitteita).
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa oli narsistin yletön palvominen alussa, sitten matto vetäistiin alta mikä ei ollut enää huvittavaa. Ei pitäisi langeta narsistien myyntipuheisiin ja palvomiseen. Henkilö vaikutti aivan maagisen hyvältä aluksi.
Olo oli kuin olisi ollut jossain pumpulissa ja käsittämättömässä huumassa. Ei pystynyt ajatella ketään muuta silloin alussa kun narsisti oli palvomisvaiheessa. Sai manipuloitua ajatukseni, mieleni, kaiken....
Narsisti haukkui minulle kaikki exänsä.
Narsistin tunnistaa siitä että tämä palvoo ja kehuu sinua.,.. kunnes alkaa vähättely ja lyttääminen.
Näillä tyypeillä on myös kiiren muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja saada vauva että olisit nalkissa.
Exäni sai minut muuttamaan kuukauden seurustelun jälkeen Lappeenrannasta Lappiin josta oli ostanut talon. Niin taitavasti hurmasi ja pisti pääni pyörälle että suostuin. Muutettuani tyypin käytös muuttui välittömästi. En osannut edes perunoita keittää oikein. En alkanut katselle sitä touhua enkä niellyt väitteitä siitä ,että vain vitsailee ja kiusoittelee vaan ilmoitin muuttavani Mikkeliin vanhempieni luo kunnes löytäisin oman kodin. Kerroin tämän asian klo 23 illalla ja sehän oli virhe sillä mies ilmoitti että jos sinä noin kovasti haluat muuttaa Mikkeliin niin hänpä vie sinut sinne . Nyt heti. Oli talvi, kylmää ja pimeää minkä lisäksi minulla oli isompiakin tavaroita kuten meikkauspöytä ja kissan suuri raapimapuu. Ex kävi tunkemassa niitä autoonsa, tavallinen volvo ei mikään paku, pyhää vihaa uhkuen t-paita päällä ja crocsit jalassa. Ja oli tosiaan marraskuu. Minä yritin että tehdäänkö aamulla mutta exän päätä ei kääntänyt mikään. Lopulta tilanne sitten kääntyi niin että MINÄ olin kiukutellut kunnes ei kestänyt enää ja ajoi keskellä yötä tuhansia kilometrejä raapimapuu niskaa painaen.
Sain anopilta haukkumiset sukulaisen juhlissa, koska en ollut pukenut juhliin 2-vuotiaalle lapsellemme anopin ostamia vaatteita.