Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Narsistin pitää kostaa uhreilleen ilman syytä. Ensin kostetaan miehelle tai naiselle ja sitten, jos saavat lapsia, kostetaan vielä lapsillekin. Olen ollut sellainen lapsi. Kysyttiin, miten voin tuolle isällesi kostaa. Minä koin todella vakavaa väkivaltaa eikä kukaan voinut uskoa, mitä minulle tehtiin vuosikausia. Vähän "vanhempana", kun olin noin 10v, olin näille narsisteille velkaa. Laskut piti maksaa. Aikuisuuden kynnyksellä minä olin sitten taas se, jolle piti kostaa ja siitä vielä todella pitkään. Melkein kuolin, koska sen vain annettiin tapahtua. Nykyisin minua hovi vain joukkokiusaa. Muutan Suomesta ja isken puu kolla seuraavaa, joka yrittää käydä käsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin pitää kostaa uhreilleen ilman syytä. Ensin kostetaan miehelle tai naiselle ja sitten, jos saavat lapsia, kostetaan vielä lapsillekin. Olen ollut sellainen lapsi. Kysyttiin, miten voin tuolle isällesi kostaa. Minä koin todella vakavaa väkivaltaa eikä kukaan voinut uskoa, mitä minulle tehtiin vuosikausia. Vähän "vanhempana", kun olin noin 10v, olin näille narsisteille velkaa. Laskut piti maksaa. Aikuisuuden kynnyksellä minä olin sitten taas se, jolle piti kostaa ja siitä vielä todella pitkään. Melkein kuolin, koska sen vain annettiin tapahtua. Nykyisin minua hovi vain joukkokiusaa. Muutan Suomesta ja isken puu kolla seuraavaa, joka yrittää käydä käsiksi.
Niin ja ainoa keino päästä ulos on oma kuolema (narsistin ultimaattinen voitto) tai todella hyvä sattuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän sai päähänsä että en asioi vessassa häntä miellyttävällä tavalla, ja saattoi hyökätä vessaan kesken asiointini. Yleisissä vessoissa asiointini ärsytti häntä, koska miesten ja naisten puolet oli erikseen eikä voinut tulla sinne vahtimaan.
Mun narsisti exä teki tätä myös! Olin joka kerta vaan pissalla kun rynnisti sisään. Mitähän se oikein odotti näkevänsä? Ei koskaan selvinnyt itselle
tahallista kiusantekoa
Vierailija kirjoitti:
tekeekö se ihmisestä narsistin, jos hän suuttuessaan vaikka kantaa sen pesukoneen ulos?Eiköhän tuollaiset tempaukset mene ihan suuttumisen piikkiin.
No kyllä se mun mielestä vähän poikkeavaa on kantaa pesukone pihalle? 😅 Jos ihan aikuisista ihmisistä kyse siis.
Suhteemme ollessa aika tuore lähdimme lomalle. Mies oli kertonut miten on matkustellut, osaa paikalliset tavat ja sulautuu väestöön. Minun käski olla hiljaa ja hymyillä etten nolaa meitä. Vaattenikin haukkui, kuulemma näytän junttiäm mältä farkkucapreissa ja t-paidassa. Itse oli kaljamerkkiä mainostava lippis päässä. No mies sitten mokaili kuin mikäkin Mister Bean ja onnistui polttamaan itsensä auringossa kaupan päälle. Suuttui minulle kun olin kuulemma hämmentänyt häntä niin , että olin menettänyt toimintakykynsä.
Jossain mielenhäiriössä jatkoin suhdetta vielä hetken. Yhtenä päivänä mies käveli päin ovenpieltä, iski olkapäänsä ja syytti minua että olin hämmentänyt häntä istumalla keittiössään. Ja ihan kutsuttuna olin sinne tullut, mies oli keittänyt kahvitkin mutta käyttäytyi nyt kuin olisin kiivennyt ikkunasta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Suhteemme ollessa aika tuore lähdimme lomalle. Mies oli kertonut miten on matkustellut, osaa paikalliset tavat ja sulautuu väestöön. Minun käski olla hiljaa ja hymyillä etten nolaa meitä. Vaattenikin haukkui, kuulemma näytän junttiäm mältä farkkucapreissa ja t-paidassa. Itse oli kaljamerkkiä mainostava lippis päässä. No mies sitten mokaili kuin mikäkin Mister Bean ja onnistui polttamaan itsensä auringossa kaupan päälle. Suuttui minulle kun olin kuulemma hämmentänyt häntä niin , että olin menettänyt toimintakykynsä.
Jossain mielenhäiriössä jatkoin suhdetta vielä hetken. Yhtenä päivänä mies käveli päin ovenpieltä, iski olkapäänsä ja syytti minua että olin hämmentänyt häntä istumalla keittiössään. Ja ihan kutsuttuna olin sinne tullut, mies oli keittänyt kahvitkin mutta käyttäytyi nyt kuin olisin kiivennyt ikkunasta sisään.
Tyypillistä narsku käytöstä että muut ovat syyllisiä eikä itsessä ole mitään vikaa. Narsku yrittää alentaa puolison huonommaksi kuin hän itse on. Eikä tämä käytös tule koskaan muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä narsku käytöstä että muut ovat syyllisiä eikä itsessä ole mitään vikaa. Narsku yrittää alentaa puolison huonommaksi kuin hän itse on. Eikä tämä käytös tule koskaan muuttumaan.
Mun ex-aviomies syytti minua myös kaikista ongelmistaan ja sairauksistaan.
Hänelle puhkesi todella paha tinnitus molempiin korviin ja se oli kuulemma minun syytä ja minä aiheutin muka hänelle elinikäisen tinnituksen. Tosin hän ei osannut kertoa miten minä tinnituksen aiheutin, kunhan aiheutin. Ehkä mulla on joku taikavoima?
Narsisti vapisee pelosta ja raivosta kun kuulee, että Vauvasta poistetaan liputus - hänen AINOA mahdollisuutensa paikata heikkoa itsetuntoaan ja yrittää pitää valtaa ;DDDD
Onko narsismi periytyvää vai lapsuudesta johtuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Sen sanotaan syntyvän alle 2-vuotiaana.
Tapailen miestä joka ei jostain kumman syystä pidä siitä, että minulla on muuta tekemistä.
Alkaa hirveä draamailu siitä että pitäisi huomioida häntä paremmin.
No voi anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on paljon surullisia ja hauskojakin tarinoita. Voisiko noiden säälittävien englanninkielisten termien käyttämisen kuitenkin lopettaa? Tuo lähinnä mieleen Kuhmossa asuvat juntit.
Gaslighting on yksi tyypillisimmistä keinoista hallita uhria. Se tarkoittaa uhrin todellisuudentajun hämärtämistä. Siinä tekijä tietoisesti vääristelee asioita, vaihtaa mielipiteitä, esittää ettei asioita tapahtunutkaan, levittelee uhrista perättömiä tarinoita, valehtelee, saa uhrin itsensä ja muut pitämään uhria harhaisena tai jopa hul lu na.
Suomenkielinen sana on kaasuvalotus. Eipä juuri tuota englanninkielistä parempi. Mikä kuitenkin pahinta, niin tätä käytöstä/tekniikkaa ei tunnisteta viranomaisten taholta, vaan nimenomaan se uhri on se h u llu.
Millaisen lain haluaisit? Miten kaasuvalotus pitäisi määritellä ja miten se kriminalisoitaisiin? Ketkä ovat nämä viranomaiset? Poliiseja? Sosiaalityöntekijöitä? Keneen valta pitäisi kohdistaa; kieltää tekijää jatkamasta kaasuvalotusta vai kieltää uhria pysymästä kaasuvalotus-suhteessa? Miten nämä toteutettaisiin ja valvottaisiin käytännössä?
Ylen uutinen yli vuosikymmen sitten:
"Narsisti piinaa lähipiiriään ja viranomaisia
Käräjöinnistä miltei elämäntavan tehnyt narsisti tekee uhriensa, useimmiten entisen puolisonsa ja lastensa elämästä helvettiä. Viranomaisia hän käyttää kiusaamisen välineenä aiheuttaen ajanhukkaa ja turhia kuluja tuomioistuimille."
"Salon mielestä narsistit ovat merkittävä yhteiskunnallinen ongelma.
- Eri viranomaistahoilla, kuten poliisissa, terveydenhuollossa, sosiaalihuollossa, tuomioistuimissa ihmiset, joilla on narsistinen ongelma - itse kutsun heitä mieluummin mahdottomiksi ihmisiksi tai häiriöisiksi - jylläävät aika tavalla ja saavat asioita jylläämään sellaiseen suuntaan, joka ei johda oikeaan suuntaan esimerkiksi oikeudellisia ratkaisuja tehtäessä, valottaa Salo."
Tästäkin on jo todella pitkä aika, mutta edelleenkään tätä merkittävää yhteiskunnalista ongelmaa ei tunnisteta. Tiedetään myös, että "mahdottomien" ihmisten määrä lisääntyy mm. elämänarvojen muuttuessa yhä vain itsekkäämpään suuntaan ja rajattoman "kaverivanhemmuuden" myötä.
Edesmennyt Markku Salo? Oli mun äidin serkku, mutta tiettävästi en koskaan häntä tavannut. Jos en sitten ihan pikkulapsena. Äiti on pari Markun kirjaa lukenut ja pitäisi itsekin lukea.
Vierailija kirjoitti:
Molempia. Tarvitaan luonne ja altistus.
ex vaati puoli vuotta eron jälkeen rahaa ruuasta...mitä olin syönyt suhteen aikana hänen asunnollaan.
Sama ex teki kiusaa joka ikisestä asiasta..suhteen viimeinen niitti oli se kun tulin kotiin lenkiltä illalla ja mies rupesi jankuttamaan että hänen kaveri näki sä oli siellä ja siellä jonkun miehen kanssa -et sä missään lenkillä ollut. En ymmärtänyt yhtään mitä ex puhui -oli niin sekavaa puhetta.
tätä se jankutti lähes joka kerta lenkin jälkeen mutta tuo kerta se viimeinen pisara.
Seurustelin parisen kuukautta miehen kanssa joka jos ei ihan narsisti ollut, niin ainakin omasi vahvoja piirteitä siihen suuntaan. Miehellä oli tuolloin ikää 50+.
- Hyvin pian jäi kiinni siitä, että laittoi viestiä toiselle naiselle ja ehdotteli tälle. Oli kuulemma vitsi ja asia sovittiin.
- Jos meille tuli erimielisyyttä, niin mies ei suostunut kuuntelemaan ja puhumaan. Sanoi vain mun räyhäävän vaikka puhuin täysin rauhassa ja asiallisesti. Välillä meni sitten lopulta hermot kun toinen ei suostunut ratkaisemaan erimielisyyttä vaan piti lapsellista mykkäkoulua.
- Kerran ruoka epäonnistui vähän kun paloi uunissa osittain. Mies veti totaaliset pultit ja raivosi niin kovasti, että menin vessaan lukkojen taakse piiloon koska mua pelotti. Itkin siellä ja kuuntelin miehen raivoamista.
- Mies ei pessyt ikinä käsiään kun kävi vessassa, ei edes kun oli käynyt pjaskalla. Mä siitä hänelle sanoin ja mies aina suuttui asiasta eikä suostunut ymmärtämään mun perusteluita perushygieniasta. Kerran sanoin tästä miehen kaverin läsnäollessa ja miehen kaveri peesaili mua, että kyllä kädet pitää pestä. Mies suuttui sitten meille molemmille.
- Kävi kerran viikossa saunassa ja pesulla. Ei ihme kyllä haissut hieltä tai lialta, mutta muuta kuin alapää haisi. Kun ei siis tehnyt alapesujakaan joka päivä. Sitten tulee haisevan vehkeen kanssa mun naaman eteen, että ota suihin. Käskin pesulle, ihme kyllä meni.
- Ilmeisesti koko lyhyen seurustelun ajan viestitteli exänsä kanssa. Olivat seurustelleet useamman vuoden miehen erottua pitkäaikaisesta avopuolisostaan.
- Haukkui jatkuvasti tyttärensä miestä vaikka tyttären mies asiallinen, ahkera työtä tekevä mies jolla oma yritys.
- Väitti mun haukkuneen entistä avopuolisoaan vaikka en koskaan niin tehnyt.
- On myös pari seksiin liittyvää juttua, mutta ne ei tunnu hauskalta vieläkään. Nuo muut alkaa jo huvittaa kun miettii, että kyse aikuisesta ihmisestä. Tulee mieleen, että kuinka tyhmä ihminen oikein voi olla. Se mies kyllä toi hyvin esille oman tyhmyytensä vaikka ilmeisesti kuvitteli olevansa kovinkin fiksu. Rasistinen, ylimielinen, itseään täynnä oleva, itsekeskeinen juntti.
Suhde loppui lyhyeen ja onneksi niin. Aloin voimaan todella huonosti noin lyhyessä ajassa ja seurustelun loppuminen oli suuri helpotus. Ei mies vainonnut, mitä nyt pari kertaa kännipäissään ehdotteli seksiä. Joillekin hän puhui, että mä en tehnyt mitään eli siis siivonnut hänen luonaan jne. Tein aina ruoan kun olin hänen luonaan ja välillä vähän siivoilin. Mies oli työtön joten hänellä oli kyllä aikaa siivota pieni kaksionsa. Mulla oli oma asunto, lapsi, opiskelut ja työ joten miksi mun olisi pitänyt siivota työttömän ihmisen asuntoa?!
Mä ihmettelen hänen entistä avopuolisoaan, että miten hän jaksoi olla tuon ihmisen kanssa vuosikymmeniä ja tehdä hänen kanssaan vielä viisi lasta. Tiedän ainakin yhden naisen jonka kanssa tämä mies on exäänsä pettänyt, mutta en tiedä tietääkö tämä nainen tuosta.
Ulkoisesti mies on komea, mutta sisältä täyttä pjaskaa. Kuvottaa nykyään nähdä koko miestä.
Jos me ei tehty niin kuin anoppi halusi niin hänellä alkoi sydämestä ottaa ja lähti päivystykseen.
Anoppi myös valitti usein, että kun ambulanssi ei ota kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos me ei tehty niin kuin anoppi halusi niin hänellä alkoi sydämestä ottaa ja lähti päivystykseen.
Anoppi vaati myös kauppiaalta, että hänelle pitää tarjoustuotteet laittaa sivuun, koska hän menee kauppaan silloin, kun hänelle itselle sopii. Kauppias totteli ja tarjoustuotteet laitettiin anopille kaupassa jemmaan odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi vaati myös kauppiaalta, että hänelle pitää tarjoustuotteet laittaa sivuun, koska hän menee kauppaan silloin, kun hänelle itselle sopii. Kauppias totteli ja tarjoustuotteet laitettiin anopille kaupassa jemmaan odottamaan.
Anoppi huusi meille, että kun ei tultu sukulaisen 50-vuotis juhliin. No, mutta kun meitä ei oltu kutsuttu sinne eikä tiedetty, että sellaiset juhlat on.
Tämä, kaikki exät oli kuulemma mt-ongelmaisia sekopäitä. Kuitenkin oli itse ollut suhteissa väkivaltainen, murtanut mm. yhden exän ranteen.
En kyllä ihmettele jos vahvasti narsistisen ihmisen kumppani sairastuu psyykkisesti, eihän sellaista jatkuvaa uhkailua, vihaa ja raivoamista kestä kukaan.