Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
1521/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen asunto. Mies suuttui joka kerta kun:

- heräsin viikonloppuna ennen häntä. Olisi pitänyt nukkua yhtä pitkään, vaikka kävin töissä ja hän oli työtön =eleli ihan eri aikatauluissa.

- Siivosin eli "valtasin taloa tekemiselläni". Esti osassa taloa siivoamisen kokonaan jättämällä isoja tavaralaatikoita niin, että niihin ei saanut koskea. Lopputulos: vanhassa talossa koiperhoset söi niissä laatikoissa hillotut tavarat rei'ille ja pilalle. Minun vika, olisi pitänyt siivota paremmin...

- Poimin marjoja tai omenia puutarhasta ilman hänen lupaa. En olisi saanut poimia niitä koska hän saattaisi joku ilta haluta poimia marjat. Johti siihen että usean vuoden ajan marjat ja omenat mätäni pensaisiin, koska en jaksanut riidellä asiasta vuosittain. Suuttui myös linnuille, joka söi kypsät pensaasta (kun ne olivat jo viikkoja olleet kypsiä...).

- Suuttui jos ostin kotiin yhtään mitään ilman hänen lupaansa. Kattila, verhot, riita tuli. Minulla oli yhteen muutettaessa paljon mattoja, verhoja ym. mutta niitä ei saanut yhteiseen kotiin laittaa, koska _hänellä_ ei ollut eikä työttömänä voinut ostaa tarpeeksi hienoja. Hänen tavaroita piti olla yhtä paljon joka huoneessa, joten esim. rikkinäisiä lack-pöytiä sitten oli joka paikassa. Mitään hänen tavaroita ei ikinä viety roskiin, vaan risat vaatteetkin yms. oli aina jossain kaapissa pölyttymässä. Hyllytilaa vaati 50-50 jaolla vaikka puolet kaapeistaan oli tyhjiä.

- Tauluja ei saanut olla koska hän oli Taiteilija harrastukseltaan ja muiden taulut olisivat olleet loukkaus häntä kohtaan. En myöskään saanut laittaa omia maalauksiani seinille, koska se olisi kertonut vieraille että minäkin osaan maalata.

- Lopuksi selvisi että suunnitteli koko ajan muuttoa pois ja oli jo tinderissä, kunhan työttömyydeltään olisi saanut rahaa asuntoon tai löytänyt toisen naisen. Myönsi jopa että asui kanssani vain sen takia, että asunto oli niin kiva eikä hänellä olisi siihen ollut yksin työttömänä varaa.

Ex ja onnellinen siitä.

Vierailija
1522/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla luetuna ne jokka haukkuu muita narsisteiksi vaikuttavat itse usein moisilta.

Mun puoliso on narsisti kun ei tee niinkuin ajattelen!

Ei se ihan niin mene. Narsisteja ei varmasti suurin osa ole, mutta hyvin moni omaa vahvoja narsistisia piirteitä. Siis sellaisia, että kokee, että itse saa tehdä mitä huvittaa ja syytellä muita minkä ehtii, mutta hänessä ei ikinä vikaa. Moni liian kiltti ihminen alistuu tuollaiseen ja on täysin manipuloitavissa ja alkaa uskomaan, että itsessä on vika.

Yleensä se alkaa pikkuhiljaa eli ensin esitetään maailman rakastavinta ihmistä ja tehdään jopa ihan uskomattomia pyytteettömiä tekoja ja yhtäkkiä homma on siinä pisteessä, että niitä "rakkauden" osoituksia tulee vain silloin, kun kaikki hyppii tämän narsistisen henkilön pillin mukaan. Esimerkiksi suhteen alkuaikoina ihan väkisin haluaa tarjota kaikkea ja käyttää rahaa niin maan perusteellisesti kaikkeen ostamalla vaikka kalliita koruja ja muistuttaa sitten koko ajan, kuinka osti silloin niitä ja näitä ja pitäisi olla vähän edes kunnioitusta ja sillä verukkeella saa toisen tekemään mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla luetuna ne jokka haukkuu muita narsisteiksi vaikuttavat itse usein moisilta.

Mun puoliso on narsisti kun ei tee niinkuin ajattelen!

Ei se ihan niin mene. Narsisteja ei varmasti suurin osa ole, mutta hyvin moni omaa vahvoja narsistisia piirteitä. Siis sellaisia, että kokee, että itse saa tehdä mitä huvittaa ja syytellä muita minkä ehtii, mutta hänessä ei ikinä vikaa. Moni liian kiltti ihminen alistuu tuollaiseen ja on täysin manipuloitavissa ja alkaa uskomaan, että itsessä on vika.

Yleensä se alkaa pikkuhiljaa eli ensin esitetään maailman rakastavinta ihmistä ja tehdään jopa ihan uskomattomia pyytteettömiä tekoja ja yhtäkkiä homma on siinä pisteessä, että niitä "rakkauden" osoituksia tulee vain silloin, kun kaikki hyppii tämän narsistisen henkilön pillin mukaan. Esimerkiksi suhteen alkuaikoina ihan väkisin haluaa tarjota kaikkea ja käyttää rahaa niin maan perusteellisesti kaikkeen ostamalla vaikka kalliita koruja ja muistuttaa sitten koko ajan, kuinka osti silloin niitä ja näitä ja pitäisi olla vähän edes kunnioitusta ja sillä verukkeella saa toisen tekemään mitä vaan.

Eikä tarvitse edes olla mikään aikuisten parisuhde, vaan jo monet osaa lapsena käyttää tätä lahjonta- ja hyväksikäyttökikkaa. Esimerkiksi lahjotaan sitä porukan "heikointa" vaikka Playstation-pelillä ja sillä verukkeella saa tämän pauloihinsa ja vaikka varastamaan vanhemmiltaan rahaa ja antaa tälle kiristäjälle.

Vierailija
1524/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon narsisteja tuntevia vaikka narsismi on harvinaisempi kuin ALS.

Eikä ole. ALS esiintyvyys on jotain 0,000x % väestöstä. Narsistisen pershäiriön on arvioitu olevan n. 1-2% väestössä.

Toki näitä on vaikea verrata, koska useimmat fyysiset tai psyykkisetlään sairaudet tai häiriöt ei aiheuta suuremmin kärsimystä muille kuin henkilölle itselleen. Narsistisen persoonallisuuden kohdalla tilanne on toinen.

Suomessa on n. 60000 narsistia ja palsta on täynnä narsisteja tuntevia.

Jokainen ihminen tuntee vähintään 100-200 ihmistä. Narsistin kanssa tuskin kukaan jaksaa suhteessa yli vuotta, joten esim. yksi 40v narsisti on hyvinkin ehtinyt deittailla 20 ikävuoden jälkeen kymmeniä ihmisiä. Tai parisuhteessa paneskellut siinä sivussa muita. 60000narsistia x 30deittiä/narsisti =1,8 miljoonaa narsistin kanssa treffeillä käynyttä suomalaista.

Mulla ei ole ollut kuin yksi suhde oikeasti. Samoin vaimollani.

Kumpikin on seurustellut useamman kanssa teininä, mutta niitä ei oikein voi sanoa suteiksi.

Tällainen kuvio on melko normaali tuttava piirissäni.

Eroja 4 noin 30 kymmenestä tuttava pariskunnastamme.

Eli omaelämäsi kokemus saattaa olla hieman liioittelva, kutn minun taas liian turvallinen 

M47

Pointtini olikin se, että narsistit eivät usein onnistu parisuhteissa ja ehtivät deittailla kymmeniä ja kymmeniä ihmisiä siinä ajassa, kun muut "normaalit" ihmiset ovat pitkissä parisuhteissa. Eli yllättävän moni tapaa narsistin. (Tai jos yritit sanoa että sinä ja/tai vaimosi ja kaverisi olette narsisteja niin onnea pitkille suhteillenne.)

Vierailija
1525/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni:

Olimme molemmat kipeitä. Minulla 39 kuumetta ja kova yskä. Exällä oli vähän huono olo tulossa ja ehkä päätä särki. Arvatkaa kumpi lähti kauppaan hakemaan ruokaa? Sattui olemaan talvi ja kova lumipyry. Aura ei ollut käynyt meidän kotikadulla vielä. Pääsin kävellen kauppaan ja tein puolihorroksessa ostokset. Kun lähdin paluumatkalle, soitin exälle että voisiko hän tulla vastaan kun nyt huippaa. Ei päässyt kun just oksetti vähäsen. Naapuri tuli vastaan ja tilasi minulle ambulanssin. Olin kuulemma ollut ihan tulikuuma ja reagoinut hänen puheeseen juuri ja juuri. Sairaalassa todettiin keuhkokuume ja ottivat pariksi päiväksi osastolle. Exä oli kiukkuinen kun en ollut kotona hoitamassa häntä. Naapuri oli sentään vienyt kauppakassin hänelle. Ex ei tuona aikana tullut itse minua katsomaan kertaakaan.

Toinen outous tuosta exästä:

Aina kun olin vessassa lukitsin oven, koska muutoin hän tuli vessaan sillä aikaa myös. Kun ovi olikin lukossa jäi ex oven taakse huuteleen: mikä siellä kestää ja miksu ovi on lukossa. Silloinkin kun meillä oli vieraita. Yleensä olin kuitenkin ihan vaan pissalla. Sinä aikana kun seurustelumme kesti (7 vuotta) minulle kehittyi ns ujo rakko. En voinut pissata edes lasteni seurassa koskaan myöhemminkään. (Silloin kun lapsi oli niin pieni että olisi ollut helpompi ottaa hänet vessaan mukaan kuin jättää oven ulkopuolelle)

Hyi saakeli!

Vierailija
1526/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mistä löydätte nuo miehenne, vaikka tottahan se on ettei meitä hyviä miehiä kaikille riitä

Vierailija
1527/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tosiaan vähän ihmettelen miten moni nielee vastaväitteet tai puolustautumisen ja tottelee. Rakkaus ei saisi sokaista päätä niin lujaa että mennään aivan rähmälleen.

Terve järki pitäis pysyä mukana...myönnetään, olen itsekin ollut aivan sekaisin rakkaudesta. Mutta kohtuutta kuvioihin. Kaikkea ei tarvi sietää parisuhteessakaan.

Jotkut on niin taitavia manipuloimaan ja jotkut on myös äärettömän kilttejä ja jää helposti muiden jalkoihin. Itse olen aina ollut ns. kovapäinen ja huomaan helposti, jos joku yrittää epärehellisin keinoin hyötyä. En voi sietää mitään kiusaamista tai muiden pompottelua ja puutun kyllä, jos huomaan sellaista. Eipä silti kukaan ole koskaan yrittänyt minua alistaa tai hyväksikäyttää. Tiedän kuitenkin ihmisiä, joita on ja se on oikeasti hirveää, kun toinen ei osaa sanoa ei ja on ihan muiden vietävissä. Hirviöitä tällaiset ihmiset, jotka yrittävät jotenkin nujertaa "heikompiaan" vain siksi, että itse saa jotain.

Vierailija
1528/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mistä löydätte nuo miehenne, vaikka tottahan se on ettei meitä hyviä miehiä kaikille riitä

Mistä löytää? No, ihan mistä vaan voi sellainen tulla vastaan, vaikka kaverin kaveri, harrastuksesta, nettideiteistä... Onko sinulla kaveripiirissä tuollaisia ihmisiä? Tai oletko koskaan törmännyt ihmiseen, joka yrittää vaikka lahjomalla saada muut tekemään, kuten hän haluaa?

Vierailija
1529/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. ALS esiintyvyys on jotain 0,000x % väestöstä. Narsistisen pershäiriön on arvioitu olevan n. 1-2% väestössä.

Toki näitä on vaikea verrata, koska useimmat fyysiset tai psyykkisetlään sairaudet tai häiriöt ei aiheuta suuremmin kärsimystä muille kuin henkilölle itselleen. Narsistisen persoonallisuuden kohdalla tilanne on toinen.

Suvussani on narsisti, joka on taatusti aiheuttanut tilanteita, joista riittää tarinoitavaa koko suvulle, ns. ystävilleen, naapureille, entisille kumppaneille, alaisilleen, kollegoille, asiakkaille jne.

Kymmenet ihmiset ovat joutuneet kärsimään hänen toiminnastaan ja sama tilanne lienee monien narsistien kohdalla. 

Vierailija
1530/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihminen tuntee vähintään 100-200 ihmistä. Narsistin kanssa tuskin kukaan jaksaa suhteessa yli vuotta, joten esim. yksi 40v narsisti on hyvinkin ehtinyt deittailla 20 ikävuoden jälkeen kymmeniä ihmisiä. Tai parisuhteessa paneskellut siinä sivussa muita. 60000narsistia x 30deittiä/narsisti =1,8 miljoonaa narsistin kanssa treffeillä käynyttä suomalaista.

Kumpikin on seurustellut useamman kanssa teininä, mutta niitä ei oikein voi sanoa suteiksi.

Eli omaelämäsi kokemus saattaa olla hieman liioittelva, kutn minun taas liian turvallinen 

M47

Jäikö nyt jotain ymmärtämättä? Narsistille tulee valtava määrä suhteita siksi, että suurin osa kumppaneista lähtee jossain vaiheessa tai narsisti itse vaihtaa lennosta toiseen. 

Vierailija
1531/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Jäikö nyt jotain ymmärtämättä? Narsistille tulee valtava määrä suhteita siksi, että suurin osa kumppaneista lähtee jossain vaiheessa tai narsisti itse vaihtaa lennosta toiseen. 

Narsisti pystyy myös ylläpitämään moniakin suhteita yhtä aikaan.

Vierailija
1532/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Eli oma päättelysi siis johtaa siihen, että narsisti kohtaa narsistin ja muut ei heitä kohtaa?

Matematiikka on taitolaji ja tää haisee toisen asteen differenttiaaliyhtälöltä.

Taspainottunee palkon pienemmäksi kuin alkuperäinen arvio.

oiskin kiva kerrata miten toisenasteen diffiksiä käytetäänkään

M47

Vierailija
1533/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M47

Narsisti pystyy myös ylläpitämään moniakin suhteita yhtä aikaan.

Narsistieksällä on kolme ex-vaimoa, neljä lasta + lapsenlapset ja miniät ja vävyt, kollegoita koko työuran ajalta, seurustelusuhteita tuntematon määrä ja heidän lapsensa. 

Vierailija
1534/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään sukupuolisidonnaista. Kyllä niitä naisiakin on. Ja voi olla ihan sukulaisia, kavereita, kumppaneita, pomoja, työkavereita, harrastuskavereita, koulukavereita jne. ja kaiken ikäisiä.

Vierailija
1535/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä ja äitinsä painostivat tekemään abortin kun olin 19v.

Exä haki minut sairaalasta ja ohjeena mennä suoraan kotiin lepäämään. Ex ajoi kiertotietä n. 10km ja ajoi joka töyssyn sekä kaahasi. Yksin en olisi saanut jäädä mutta kun menin suihkuun oli tämä herrasmies häipynyt ja takaisin suvaitsi tulla yöllä kaatokännissä. Tuo suhde tuhosi minut ja vieläkin 40vuotiaana kärsin vaikka olen käynyt 2v terapiassakin.

Olkaa varovaisia ihmiset. Näitä hulluja riittää ja alkuun osaavat tehdä kaikki temput että varmasti rakastut ☹️💔

Kummallisesti nämä tietyntyyliset "prinssit" teihin naisiin kuitenkin vetoavat. Sama kaava vaan toistuu AINA, vaikka kuinka saisitte turpiinne.

Eipä toistu. Yhteen jäi.

Ei toistu minullakaan.  Ei ikinä!  Oli kyllä tehokas rokotus!

Pahin konsepti tulee siitä, kun oikeasti narsistinen ihminen alkoholisoituu.  Silloin kyse on jo mielenvikaisuudesta.  Humalaisen kanssa on jo muutenkin hankalaa, saati että siihen liittyy vielä narsistinen luonnehäiriö.  

Niille, jotka silmät kirkkaina ihmettelee, että miksi siitä suhteesta tai liitosta ei vain lähdetä, sanoisin, että eikö ole elämä osoittanut, että kun jo ihan normaalistakin liitosta on vaikea erota noin vain, niin entä sitten sellaisesta, missä joka ikisestä asiasta seuraa järkyttävä vääntö?

Ja väännä siitä sitten suoraan sanottuna hullun kanssa.  Hullun, joka kääntää joka asian väärinpäin.  

Sosiaalityöntekijä meidänkin tapauksessa yritti väittää tuota "ei ole yhden syy jos kaksi riitelee" jne, eli puolustaa miestä ja saada minut näkemään myös itsessäni vikoja ja syitä, joutui katkerasti toteamaan, että ei sen kanssa todellakaan voi asiallisesti neuvotella.  Joutui puoltamaan minua lapsen lähihuoltajaksi, vaikka ensin yritti kovasti löytää miehestä sellaisia hyviä arvoja, joihin voisi vedota.  Ei löytänyt, kun sai itsekin sitä lantaa niskaan.  Sori vaan sossu, mutta joskus se nainenkin voi olla oikeassa.

Tässä tapauksessa mies ei ollut sellainen älykäs narsisti, joka olisi osannut puhua ja mairitella asiansa itselleen edulliseksi.  Siitä tietysti saatoin olla tyytyväinen.

Tyhmä narsisti se vasta raskas tapaus onkin, koska ne jo muutenkin omituiset uskomukset ja väittämiset on entistä ääliömäisempiä.  Itsekkyys ja minäminä-tarve paisuu valtaviin mittoihin.  Seksuaalisuus vääristyy, siitä tulee se kaikkein hallitsevin elementti koko liitossa ja myös kaikkein oudoin.

Miten ylipäänsä jouduin siihen tilanteeseen, sitä olen miettinyt.  Olin vasta 16-vuotias ja hyvin arka ja epävarma.  Kaveri vaikutti vahvalta ja hyväitsetuntoiselta.  Merkkejä en osannut lukea.  Jouduin sisään kummalliseen perheeseen, jossa ainoastaan perheen isä oli normaali ja jopa kohtuuraitis.  Kaikki muut kippasi viinaa ja piti sitä kivana juttuna.  Periaatteessa heillä olikin ihan hauskoja juhlia jne.  Kuvion sairaus valkeni vasta vähitellen.  Kaikki heistä ovat nykyään kuolleet alkoholismiin, paitsi isä, joka kuoli normaaliin sairauteen.  Narsistisia heistä ei ollut kukaan muu, kuin exäni.  

Vierailija
1536/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä, etteikö naisella syty punainen valo, kun saa tietää, että se mies, jota tapailee, on viisi kertaa eronnut?  

Ulospäin kaikki näyttää kohtuullisen hyvältä.  On talo ja autoja, mönkijää, moottoripyörää ja muuta tavaraa.  Miehellä on työpaikka ja osaa puhua sujuvasti.  Miehelle on tärkeää, että nainen muuttaa välittömästi hänen taloonsa asumaan.  Naimisiin on myös mentävä nopeasti.

Eikö yhtään sytytä?

Lähipiirissä tällainen tapaus.  Taas muutti uusi nainen ennätysajassa miehen luo.  Taas alkaa pyörä pyörimään.

Pitäisikö varoittaa?  Ei.  Ne ei usko kukaan, vaan ne uskovat sitä sujuvapuheista miestä.  Viestintuojahan ammutaan, joten uusi eronäytelmä edessä, sitä ennen vain monenlaista tuskaa ja harmia ja rahan menoa.

Vierailija
1537/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä, etteikö naisella syty punainen valo, kun saa tietää, että se mies, jota tapailee, on viisi kertaa eronnut?  

Ulospäin kaikki näyttää kohtuullisen hyvältä.  On talo ja autoja, mönkijää, moottoripyörää ja muuta tavaraa.  Miehellä on työpaikka ja osaa puhua sujuvasti.  Miehelle on tärkeää, että nainen muuttaa välittömästi hänen taloonsa asumaan.  Naimisiin on myös mentävä nopeasti.

Eikö yhtään sytytä?

Lähipiirissä tällainen tapaus.  Taas muutti uusi nainen ennätysajassa miehen luo.  Taas alkaa pyörä pyörimään.

Pitäisikö varoittaa?  Ei.  Ne ei usko kukaan, vaan ne uskovat sitä sujuvapuheista miestä.  Viestintuojahan ammutaan, joten uusi eronäytelmä edessä, sitä ennen vain monenlaista tuskaa ja harmia ja rahan menoa.

Jokainen haluaa tuntea olevansa erityinen, parempi kuin ne ”hankalat exät”.

Vierailija
1538/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen mistä löydätte nuo miehenne, vaikka tottahan se on ettei meitä hyviä miehiä kaikille riitä[/quot

syyllistävää. ei ihmisen kaikki luonneviat näy päällepäin ja narsistisestikin käyttäytyvä osaa olla alkuun hyvin mukava ja hurmaava. he osaavat ilmeisesti pelata pelejään ja saada koukkuun. itse koen, että narsistisen isäni luonne tuli seurustelukumppaneillen  ilmi vasta kuukausien ja vuosien päästä suhteen alettua, ja silloin on jo voinut kehittyä niin vahva tunneside toiseen ja siihen hyväänkin puoleen hänessä, joita kai jopa narsisteillakin voi olla, että kaikki on vaikeampaa. totuus on se, että kun tutustuu vasta uuteen ihmiseen ei voi varmuudella tietää milainen ihminen sieltä paljastuu lopulta. mitä sitten voi tehdä? jos alkaa suhteen aikana tulla itselle huono olo ,sitä oloa ei pidä sivuuttaa vaan ottaa vakavasti ja toivottavasti voi myös jutella jollekin asiasta. ja pitää lähteä pois suhteesta jos siinä voi huonosti. nykyään on hyvin saatavilla tietoa ja tukeakin, esim Nollalinja mainostaa tällä hetkellä radiossa lähiväkivallasta ja siihen avun hakemisesta, mikä on yleistä narsisteillekin. 

Vierailija
1539/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhtään sytytä?

Joillakin sytyttää ja joillakin ei. Juuri nuo hyvät puheenlahjat ja tiettyjen asioiden peittely saa uskomaan, että tuo ihminen on ihan täydellinen. Antaahan hän ulkoisesti näkyä, että kaikki on täydellistä ja hän pystyy tarjoamaan täydellisen elämän elämänsä rakkaudelle. Ei tällainen ihminen välttämättä edes kerro, että on 5 kertaa eronnut. Tai jos kertoo, niin kaikki nuo exät on olleet ihan hulluja ja "onneksi sinä olet erilainen". Sitten, kun on nalkissa, niin totuus paljastuu ja pikkuhiljaa solmu tiukentuu ja lopulta tukahduttaa ihmisen ja ei edes tiedä kuka on ja mitä pitäisi tehdä, kun toinen kiristää ja manipuloi minkä ehtii ja sanelee miten edetään.

Vierailija
1540/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen haukkui minua viereisessä huoneessa näille lakeijoilleen jotka vain kauhistelivat kuinka paljon kumppanini vuokseni joutuukaan kärsimään ja puhui kuinka on himoinnut entistänsä viime aikoina. Olin laittanut radion pienemmälle kuullakseni mitä hän näille puhuu ja huoneeseen tullessaan kumppani huomasi radion olevan pois päältä ja kävi huutamaan ja paiskomaan tavaroita, hän ei voinut käsittää kuinka ”sairas kusipää” voinkaan olla kun olen kuunnellut hänen puheita. Tämän jälkeen hän lukitsi minut huoneeseen ja meni takaisin toiseen huoneeseen. Sama valitus ystäville jatkui, nämä kuuntelivat kun yritin hakata ovea ja päästä pois mutta eivät puuttuneet mitenkään asiaan. Ei senkään jälkeen kun tämä kumppanini kyllästyi minun solvaamiseen ja alkoi käydä läpi yhden paikalla olleen ystävänsä epäonnistumisia ja kuinka luusereita tämän lapsetkin ovat. Yksi näistä kavereista oli lentänyt aiemmin samalla viikolla pihalle kun ei kerennyt auttamaan häntä siivoamaan mutta oli silti taas saapunut paikalle. Kaikki kärsivät mutta silti joku sai meidät aina tulemaan takaisin ja huokaisemaan vain helpotuksesta niinä kertoina kun ei joutunut itse tulilinjalle.

Ei todellakaan mitenkään hahhah-hauskaa mutta se kuinka yksi ihminen saa pyöritettyä tuollaista showta kaikkien vain pönöttäessä ympärillään on jo jollain julmalla tavalla koomista. Itse pääsin irti mutta edelleen hällä joku ihailijalauma siellä on ja tulee aina olemaankin koska kukaan ei usko jos hänestä mitään pahaa sanoo koska hänhän on ”vain herkkä, väärinymmärretty, hyväksikäytetty, ja minua kohtaan ainakin ollut aina ihana”. Ennenkuin se ihanuus sitten loppuu ja aina se on loppunut. Se on eri asia pääseekö siitä ruljanssista enää lähtemään, monet ei pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi