Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
1561/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajauduin aika nuorena yhdeksän vuotta vanhemman miehen kanssa suhteeseen. Alkuun oli ihanaa ja huomiota, lahjojakin sain ja tunsin olevani sangen rakastettu. Minua oli kerrankin onnistanut, mutta läheiseni olivat toista mieltä, jopa miehen äiti yritti ajaa minua pois, mutta nuorena ja naiivina en nähnyt, enkä ymmärtänyt. Minä voisin pelastaa maatilan ja miehen koko elämän. Niinhän minä luulin.

Lopulta minusta tuli hänen elämänsä mahdollistaja, sekä taloudellisesti, että muutenkin. Synnytyksissä miestä nähtiin kerran ja silloin kätilö oli typerä, kun ei hänen hyvinvoinnistaan huolehtinut, vaan keskittyi saamaan lapsen kunnossa ulos. Lapsia syntyi ja minun olisi pitänyt pystyä olemaan kolmessa paikassa yhtäaikaa. Töitä olisi pitänyt tehdä paljon ja tuoda kunnon tili kotiin, mutta silti töihin ei olisi saanut mennä. 

Kaikki minun ystävät olivat hulluja samoin sukulaiset, heidän kanssaan ei saanut pitää yhteyttä. Ulos päin mies oli vuoden isä ja kerkesi kyllä auttamaan jokaista, muttei omaa perhettään tai yritystään. Huudot saatiin lasten kanssa jos kotona ja yrityksessä ei työt tulleet tehdyksi. Mies harrasti ja kulki talkoissa, oli tosi kerkeävä. Ainoastaan yksi kyläläinen on minulta kysynyt, että luulinko, ettei arvattu kuka kaiken mahdollisti. 

Ryyppäsi ja pakoili, kun velat tulivat maksuun. Sälytti vanhimman lapsensa niskaan velat ja heittäytyi täydellä sydämellä sosiaalipummiksi. Kulki harrastamassa teattereissa ja kertoi, kuinka katala nainen oli häneltä kaiken vienyt ja ostellut traktoreita ja lehmiä vastoin hänen neuvojaan. 

Nyt erosta kymmenen vuotta ja pala palalta yritetty laittaa elämää kuntoon, mutta tiukkaa vieläkin tekee. Niin hyvin sai rikottua minut ja lapset. Mies kulkee seurasta seuraan, entisen kun saa riittävän sekaisin voi aina vaihtaa maisemaa ja taas löytyy uusia uskollisia, jotka kaiken uskoo. Joskus uskottelen, että karma tasoittaa tilit, mutta vielä sitä ei olla nähty..

Vierailija
1562/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistini kuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin lähtemään viikoksi etelään narsistimiesystäväni kanssa. Illalla hotellin ravintolassa väitti, että tuijotin miespuolista vierasta ja tämä tuijotti takaisin. Taaskaan en tiennyt mistä on kyse. Oli sitten heittänyt kihlasormukset mereen myöhemmin (ihanuus olisi siis kosinut sillä reissulla). Kostoksi soitti hotellihuoneesta salarakkaalleen ja selitti, miten on elämä vaikeaa. En tiennyt vielä tässä vaiheessa salarakkaasta mitään. Luulin että yrittää ilkeyttään kiusata sanomalla, että soittaa tässä tyttöystävälleen.

Yritti jatkuvasti maksattaa kaiken minulla, josta sitten erehdyin huomauttamaan. Sai ihan järkyttävän kohtauksen. Kun ajoimme takaisin hotellille, haukkui ja huoritteli koko matkan. Kertoi ettei minun kannattaisi luulla itsestäni liikoja, että ei minunlaiselleni ole markkinoita. Soitti veljelleen, että hullu se ämmä on, sillä on paperit siitä (minulla ei ole mitään diagnoosia mistään). Huusi niin törkeitä asioita, ettei niitä viitsi edes tässä avata.

Huvittavaa on se, että kun heitin hänet ulos elämästäni lopullisesti, tämä helmi sekosi itse, ihan diagnoosin kanssa. Ei kestänyt eroa. Pääsin lopullisesti hänestä eroon vasta oikeudenkäynnin ja muutaman tuomion kautta. Ei uskalla kauheasti enää häiritä, koska pelkää joutuvansa maksamaan lisää. Paitsi...puoli vuotta oikeudenkäynnin jälkeen ilmestyi luokseni ja sanoi, että on miettinyt, jos alkaisimme seurustelemaan taas. Paitsi että hänen pitää vielä miettiä, koska minulla on ollut niin paljon noita miehiä (???).

Silloin tajusin, miten sairas ihminen on kyseessä.

Vierailija
1564/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä sairaat tulee? Kuka heidät kasvattaa vauvoista aikuisiksi? Me naiset. Äidit. Isät. Kuka uskoisi että lopputulos on tällaista? Mitä me teemme väärin?

Vierailija
1565/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä sairaat tulee? Kuka heidät kasvattaa vauvoista aikuisiksi? Me naiset. Äidit. Isät. Kuka uskoisi että lopputulos on tällaista? Mitä me teemme väärin?

Eikös tämän pitäis olla jo peruskauraa ja se selvitetään kaikessa aiheeseen liittyvässä kirjallisuudessa jo heti ensimmäisenä, joten ota selvää.

Emme Me kaikki äidit ja isät tätä aiheuta.

Vierailija
1566/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ollut sitä mieltä että minun kanssani ei halua kukaan naimisiin, että en saa ikinä töitä(silti valittaa kokoajan jos en ole jossain hänen mielestään tarpeeksi hyvässä duunissa), ei suostunut auttamaan minua kun olin joutunut pakenemaan eksääni turvakotiin koska hänen ei tarvitse minun persettäni kuulemman enää parikymppisenä pyyhkiä. Olen myös harjoituslapsi ja pikkuveljeni on niitä oikeita lapsia.En jaksa enää soitella hänelle kun en ikinä tiedä onko hän millä päällä ja suutahtaako minulle.

Vierailija
1567/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tosiaan vähän ihmettelen miten moni nielee vastaväitteet tai puolustautumisen ja tottelee. Rakkaus ei saisi sokaista päätä niin lujaa että mennään aivan rähmälleen.

Terve järki pitäis pysyä mukana...myönnetään, olen itsekin ollut aivan sekaisin rakkaudesta. Mutta kohtuutta kuvioihin. Kaikkea ei tarvi sietää parisuhteessakaan.

Valitettavasti nuo narsistiset piirteet ei yleensä tule suhteen alussa esille. Minunkin tapauksessa ensimmäiset 2 vuotta olivat ihan hyviä. Sitten vasta narsismi pilkisti päätään ja niinhän siinä kävi että sai minut uskomaan että olen syypää kaikkeen pahaan maailmassamme. Jos se olisi tapahtunut nopeasti tai heti suhteen alussa, olisi itsetuntoni ollut niin vahva että olisin eronnut miehestä. Mutta valitettavasti kävi toisin.

Narsismi ei kylläkään ole on tai off, vaan narsisti on narsisti koko ajan. Et vain ole huomannut niitä merkkejä. Tämä siis ihan hyvällä, ymmärrän kyllä ettei niitä merkkejä huomaa.

Narsisti voi myös muuttua narsistiksi ajan myötä kun persoonallisuushäiriö kehittyy. Tuntemani narsisti oli vuosia sitten ihan eri ihminen jonka vuoksi jotkut ei hänen nuoruuden ystävät lähes palvovat häntä eivätkä nää hänen kamalia piirteitään koska esittää sitä samaa pirteää hippiäistä mitä he näkivät kun olivat 30v.

Vierailija
1568/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on ollut sitä mieltä että minun kanssani ei halua kukaan naimisiin, että en saa ikinä töitä(silti valittaa kokoajan jos en ole jossain hänen mielestään tarpeeksi hyvässä duunissa), ei suostunut auttamaan minua kun olin joutunut pakenemaan eksääni turvakotiin koska hänen ei tarvitse minun persettäni kuulemman enää parikymppisenä pyyhkiä. Olen myös harjoituslapsi ja pikkuveljeni on niitä oikeita lapsia.En jaksa enää soitella hänelle kun en ikinä tiedä onko hän millä päällä ja suutahtaako minulle.

Äitinä tuntuu pahalta sielussa asti lukea tällaisesta 'äidinrakkaudesta'.

Vierailija
1569/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän myös harrastaa tätä klassista rakkauspommitusta eli että kun häneen tollasen jälkeen ottaa yhteyttä niin on tosi empaattinen ja ihana vähän aikaa ja sitten taas alkaa tämä hänen käytös. Sitten kun minä suutahdan tästä niin minussa ongelma. Aina erehdyn silti menemään tähän mukaan kun sitä niin kovasti kaipaa äidin rakkautta.

Vierailija
1570/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli aina sitä mieltä ettei tahdo hankkia lapsia ja itse olin samoilla linjoilla. Mutta kun sain tietää sairastavani endometrioosia, muuttui äkisti ääni kellossa. Äijä kertoi tavanneensa harrastusporukassa yksinhuoltajan, jolla 3 lasta ja ihan vakavissaan ehdotti, että muuttaisi hetkeksi asumaan naisen luo ja eläisi "kokeellista" perhe-elämää tämän kanssa, jotta saisi selville haluaako ehkä sittenkin niitä lapsia...

Minun osani tässä olisi ollut kiltisti odotella kun mies suorittaa perhekokeiluaan (eli pettää) ja suhtautua ymmärtäväisesti, vaikka hän sitten lopulta päättäisi haluta perheen ja jättää minut hedelmättömyyteni takia.

Nykyään tällä kultakimpaleella on vahinkolapsi, jota hän tuskin koskaan tapaa.

Voi luoja! Minun narsisti-ex

- ei halunnut kanssani lapsia (ei kenenkään)

- vaihtoi minut yksinhuoltajaan

- koitti saada minut takaisin kakkostyttöystäväksi

- haukkui alimpaan helvettiin, kun en suostunut

:’)

Vaikea käsittää logiikkaa tässä.

Vierailija
1571/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä oliko eksä narsisti vai mikä mutta:

-aina kun suuttui, niin uhkaili erolla. Hänen kotiavain piti palauttaa aina ja laukkunsa kanssa juoksi aina dramaattisesti pihalle että hän nyt lähtee. Kihlasormuskin piti loppujen lopuksi palauttaa. Ei siis asuttu yhdessä

-kun vein roskia, oli mustasukkainen naapurin vanhemmasta miehestä, kun häntä puhutin

-vitsaili usein muista miehistä, vaikka useaan kertaan pyysin lopettamaan

-mykkäkoulu, suuttui mitättömistä asioista ja niitä riitoja ei saatu sovittua, saattoi olla 5pv niin ettei kuullut hänestä mitään. Ja syy siihen oli että unohdin bepanthenin hänen ruokapöydälleen

-useita kertoja myös minä jouduin yöllä lähtemään pois hänen luotaan kotiini 200km päähän

-ei pyytänyt koskaan anteeksi käytöstään. Minussa aina vika

-uhkaili usein että jos en saa lapsiani kuriin, se on ero. Ei kestänyt heitä

-hiljaisuus. Tuo loputon hiljaisuus. Suuttui olemattomista, ja minun olisi pitänyt arvata mikä nyt on

-jos minä olin vain kiltisti niin kaikki ok. Ei yhtään koskaan saanut olla pahalla tuulella ja jos tiuskaisinkaan ikinä, niin ero. Ero.

- en muista nyt kaikkea

Vierailija
1572/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis seisonut hänen mielestä nii kuin normaalit eräissä häissä.

Häissä nyt seisoo erinäiset muutkin asiat ilman sen kummempaa ohjeistusta.

Vierailija
1573/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni käytti useita huumausaineita joista osa oli jo ihan koviakin mutta minun alkoholinkäyttöni oli se missä oli ongelma. En saanut juoda ikinä mitään ja alkoi heti mököttämään kun olin juonut edes yhden lasin viiniä.

Vierailija
1574/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sai päähänsä että en asioi vessassa häntä miellyttävällä tavalla, ja saattoi hyökätä vessaan kesken asiointini. Yleisissä vessoissa asiointini ärsytti häntä, koska miesten ja naisten puolet oli erikseen eikä voinut tulla sinne vahtimaan.

Mun narsisti exä teki tätä myös! Olin joka kerta vaan pissalla kun rynnisti sisään. Mitähän se oikein odotti näkevänsä? Ei koskaan selvinnyt itselle

Varmaan ajatteli että juttelet siellä muille miehille jos hän itse jutteli muille naisille

Vierailija
1575/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvottaminen mainitaan turhan harvoin, vaikka se on narsisteilla yleistä. Ehkä koska se on niin mielettömän hajottavaa, sitä ei oikein edes käsitä eikä jälkeenpäin muista. Minä muistin tämän ketjun valvottamisviestejä lukiessani, mikä narsisti-exäni valvottamistaktiikka oli. Kun menin illalla nukkumaan, hän jäi katsomaan telkkaria ääni vaimealla. Kun nukahdin, hän nosti äänenvoimakkuuden tosi kovalle. Menin olohuoneeseen sanomaan, että laitatko hiljaisemmalle. Hän laittoi. Menin takas petiin... Kohta sama. Hän katsoi sen kielistä ohjelmaa, ettei tajunnut siitä puhutusta mitään. Olisi riittänyt lukea tekstitys, ääntä ei olisi tarvittu. Lisäksi talossa oli tietysti illalla ja yöllä hiljaisuuden aika. Silti hän luukutti sitä telkkaria. Jouduin kestämään tuota, olisin siihen aikaan joutunut kadulle, jos olisin lähtenyt, muita asumisvaihtoehtoja ei siinä hetkessä ollut. Tätä muistellessani muistan hänen kuvottavan nautinnon ilmeensä, kun menin olohuoneeseen huomauttamaan siitä äänestä. Valvottaminen oli "vaarattominta" mitä hän minulle teki, mutta myös harkituinta, suunnitelluinta.

Vierailija
1576/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän myös harrastaa tätä klassista rakkauspommitusta eli että kun häneen tollasen jälkeen ottaa yhteyttä niin on tosi empaattinen ja ihana vähän aikaa ja sitten taas alkaa tämä hänen käytös. Sitten kun minä suutahdan tästä niin minussa ongelma. Aina erehdyn silti menemään tähän mukaan kun sitä niin kovasti kaipaa äidin rakkautta.

Sinä et ole heikko ihminen, olet selviytynyt tähänkin asti. Sinulla on kaikki mahdollisuudet rakentaa oma elämäsi sellaiseksi, että sinulla on hyvä olla. Aseta itsellesi rajat äläkä päästä rajojen yli ketään, joka kohtelee sinua huonosti. Päästä irti äidistäsi, vaikka se sattuu. Löydät lopulta itsestäsi sen rakkauden, jota sisälläsi oleva pieni hylätty lapsi kaipaa. Ja muista, sinä olet arvokas juuri sellaisena kuin olet.

Vierailija
1577/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin yhdessä vaiheessa huomaamaan, että kun kävelimme kaupungilla, kaikki vastaantulevat tytöt ja naiset katsoivat narsistiin. Tämä johtui siitä, että hän katsoi tosi intensiivisesti heitä, haki katsekontaktia. Käveltiin siinä käsi kädessä ja hän tapitti jokaista vastaantulevaa minunsukupuolista.

Vierailija
1578/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan syytä selvittää että mitä tarkoittaa kun ihminen on narsisti. Voihan se olla niinkin, että muita narsistiksi syyllistävä onkin itse narsisti.

Psykiatrit ovat usein julkisuudessa todenneet, että liian helposti joku ihminen leimataan, ja ihan vain sen takia että ei satu olemaan samaa mieltä muiden kanssa.

Vierailija
1579/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan syytä selvittää että mitä tarkoittaa kun ihminen on narsisti. Voihan se olla niinkin, että muita narsistiksi syyllistävä onkin itse narsisti.

Psykiatrit ovat usein julkisuudessa todenneet, että liian helposti joku ihminen leimataan, ja ihan vain sen takia että ei satu olemaan samaa mieltä muiden kanssa.

On myös todettu että jos on useasti narsistin kanssa tekemisissä niin unohtaa oman arvonsa ja siksi aina uudestaan vajoaa olemaan narsistisen ihmisen seurassa. Narsisti haistaa rikkinäisen ja valmiiksi hajoitetun ihmisen kaukaa.

Vierailija
1580/1968 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä narsistin kasvattaa narsisti. Sieltä se malli tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi