Narsistien "huvittavimmat" tempaukset
Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.
Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.
Kommentit (1968)
Weirdo kirjoitti:
Sain ruokamyrkytyksen pilalle menneestä tonnikalasta. En onneksi vakavaa, mutta maha meni niin löysälle, että joudun käymään p***alla noin vartin välein parin tunnin ajan. Olin sitten istumassa pytyllä, niin herra murtaa oven huutaen, että olen vessassa r u nkkaamassa tämän tonnikalan myyjälle. Hän ei suostunut lähtemään vessasta pihalle/päästämään minua sinne yksin, joten tuli sitten joka kerta katsomaan p***antamistani. Olin siis tahallaan aiheuttanut (kuulemma) itselleni ripulin, että saan mennä rauhassa vessaan "hoitelemaan itseni". Paljon muutakin outoa ja vaarallista hän teki, mutta en vaan tajua, että kukaan vapaaehtoisesti tulisi seuraamaan toisen vessa toimituksia!
Ettekö haluaisi parisuhdetta mieluummin täysijärkisen kanssa?
No kaikenlaista. Kerran sai aggressiivisen raivarin kun vahingossa puhuin hänelle kun oli pesemässä hampaitaan ja käski minun lähteä kotiin keskellä yötä. Meni vessaan ja lähdin peloissani nopeasti sillä aikaa. Suljin puhelimen ja aamulla puhelin täynnä viestejä, millainen kusipää olen, kun lähdin heippoja sanomatta ja ymmärränkö ollenkaan, miltä tämä hänestä tuntui.
Hulluinta kuitenkin että tämänkin jälkeen olin hänen kanssaan vielä jokusen kuukauden. Sitten onneksi pääsin irti. Meno meni hullummaksi vain.
Vierailija kirjoitti:
Weirdo kirjoitti:
Sain ruokamyrkytyksen pilalle menneestä tonnikalasta. En onneksi vakavaa, mutta maha meni niin löysälle, että joudun käymään p***alla noin vartin välein parin tunnin ajan. Olin sitten istumassa pytyllä, niin herra murtaa oven huutaen, että olen vessassa r u nkkaamassa tämän tonnikalan myyjälle. Hän ei suostunut lähtemään vessasta pihalle/päästämään minua sinne yksin, joten tuli sitten joka kerta katsomaan p***antamistani. Olin siis tahallaan aiheuttanut (kuulemma) itselleni ripulin, että saan mennä rauhassa vessaan "hoitelemaan itseni". Paljon muutakin outoa ja vaarallista hän teki, mutta en vaan tajua, että kukaan vapaaehtoisesti tulisi seuraamaan toisen vessa toimituksia!
Totta kai. Siksi hän on eksä, ja minulla on nykyään ihana normaali aviomies ja kaksivuotiaat kaksostytöt 😍
- tuo kenelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Weirdo kirjoitti:
Luuletko sinä oikeasti, että nämä "ei-täysjärkiset" hyökkäävät sinne vessaan eka treffeillä? Juu ei. Ote kiristyy niin ovelasti ja hitaasti, että et sitä tajua, ja sitten kun sen tajuat oletkin pahimmillaan vaarassa menettää henkesi vain ja ainoastaan lähdön takia.
Nimim. tein lähtöä kolme vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Weirdo kirjoitti:
Luuletko sinä oikeasti, että nämä "ei-täysjärkiset" hyökkäävät sinne vessaan eka treffeillä? Juu ei. Ote kiristyy niin ovelasti ja hitaasti, että et sitä tajua, ja sitten kun sen tajuat oletkin pahimmillaan vaarassa menettää henkesi vain ja ainoastaan lähdön takia.
Nimim. tein lähtöä kolme vuotta
Joo. Ja erikoistahan on, että narsisti saa sinut epäilemään omaa mielenterveyttäsi/oletko vain ylireagoinut. Esimerkiksi minun eksäni siirsi joskus kelloja tahallaan taaksepäin, että myöhästyin esim. töistä. Sitten jos mainitsin tästä hänelle (epäilyni hänen syyllisyydestään siis) hän kiisti kaiken, ja sanoi että olin itse jotenkin syyllinen myöhästymiseeni ja mokannut aikataulut (vaikka varmasti tiesi, että oli siirtänyt kelloja). Siksi menee niin kauan, että saat lähdettyä. Ja vieläkin, noin viisitoista vuotta eron jälkeen, eksä yrittää houkutella takaisin jos törmäämme kaupungilla/huomaa uuden sometilini. Alussa uhkaili myös uutta miesystävääni ja lapsia.
- Tuo "tahallaan" itsensä ruokamyrkyttänyt, jolla meni kaksi vuotta irtautua narsistista.
Ex-mies varasti kumiankkakokoelmani. :D
Jo kauan ennen miehen tapaamista oman kaveriporukkani yhteisillä reissuilla oli ollut tapana jakaa osallistujille muistoksi pienet kumiankat, ja niitä vuosien mittaan kertyneitä ankkoja nökötti hyllylläni kymmenisen verran. Olin antanut niille nimet, ja jo suhteen alussa ne luonani nähtyään ex halusi, että nimeäisin uusimman niistä hänen mukaansa Paavoksi. Samapa se minulle.
Erotilanteessa sitten kaiken sen muun - ei todellakaan huvittavan puolella pysyneen - riehumisensa yhteydessä hän kauhoi raivoissaan nämä kumiankkani kassiinsa mukaan ennen kuin lähti. Myöhemmin tulin kysyneeks tästä häneltä ihmetellen, ja selitys oli mitä mainioin: Koska ne ankat liittyivät meidän yhteiseen historiaamme - olinhan sentään yhden niistä nimennytkin hänen nimellään - en ansainnut säilyttää niin arvokkaita muistoja hänestä. Paavo-ankan tovereineen hän oli kuulemma "heittänyt ulkona vaan jonnekin hiiteen".
Alkuun harmitti vähän tunnearvon osalta, mutta yleisesti tämä oli aika osuva esimerkki hänen minäminä-logiikastaan.
Katselimme elokuvaa, jossa olevaa miesnäyttelijää kuulemma kuolasin ja halusin panna 😂 Selvästi muka katselin sillä silmällä tätä näyttelijää.
Narsku heitti juomansa pitkin huonetta ja alkoi raivoamisen ja syyttelyn, kun näki miten järkyttynyt olin tuosta.
Itsetunto aivan pirstaleina näillä.
Oli riemuissaan keksittyään hauskan ”faktan”, että koska hän maksoi paljon veroja ja minä olin töissä julkisella puolella, se tarkoitti siis että oikeasti hän maksoi palkkani. Tätä toisteli ja muisti aina tuoda esiin.
Minulla oli hyvä kuntopyörä, jonka olin saanut sukulaiselta. Mies ei pystynyt käyttämään sitä koska pyörässä oli alhaisehko painoraja ja tämä ärsytti miestä. Yhtenä keväänä taloyhtiö hankki roskalavan asukkaille pihalle ja kun lava ilmestyi, mies yhtäkniä vaati, huuti ja raivosi että pyörä pitää heittää välittömästi roskalavalle. Yritin vielä ensin puhua että jos kysyn nyt kuitenkin sukulaiselta haluaako hän tämän takaisin, mutta ei missään nimessä käynyt vaan tämä oli tehtävä nyt heti tai muuten mies peruisi lapsille luvatun viikonloppureissun ja se olisi minun vikani.
Meillä oli koira, mies tykkäsi päästää koiran tarpeilleen takapihalle. Myöhemmin mies raivosi ja huusi kun takapihalla oli koiran kakkaa.
Narsku näki ryyppyputkensa jälkeen ufoja. Kun en uskonut ja olin huolestunut asiasta, narsku raivosi ja julisti että minä olen niin tyhmä ja alemman tason ihminen että en ymmärrä tällaisia asioita ja siksi minä en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Narsku on itse omasta mielestään joku uuden ajan messias.
Veti järjettömät raivokilarit, kun laitoin kännykän yöksi äänettömälle. Oli kuulemma äärimmäisen itsekäst toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun narsku lähetti vuoden eron jälkeen itsestään ifolortaulun postissa kuvasta mistä olin kertonut että en pidä koska näytän siinä niin hirveältä. Hän itse loisti siinä kuvassa ja oli todella hyvän näköinen.
nää on oikeesti aika hauskoja :D
Vierailija kirjoitti:
Narsku näki ryyppyputkensa jälkeen ufoja. Kun en uskonut ja olin huolestunut asiasta, narsku raivosi ja julisti että minä olen niin tyhmä ja alemman tason ihminen että en ymmärrä tällaisia asioita ja siksi minä en ole koskaan nähnyt vastaavaa. Narsku on itse omasta mielestään joku uuden ajan messias.
Mun narskuni kävi ryyppyputkensa päätteeksi pihakuusen kimppuun, kun se oli kuulemma vinoillut hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Weirdo kirjoitti:
Minusta tuntuu, että nuo "narsistit" on vaan sellaisia tyyppejä, joita ennen vanhaan kutsuttiin yleistermillä "hullu / kaheli" tms. murreilmaisu, jolla tarkoitetaan ei ihan täysjärkistä ihmistä.
Nykyään on kai jotenkin salonkikelpoisempaa puhua narsistista tai narsistisesti käyttäytyvästä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun narsku lähetti vuoden eron jälkeen itsestään ifolortaulun postissa kuvasta mistä olin kertonut että en pidä koska näytän siinä niin hirveältä. Hän itse loisti siinä kuvassa ja oli todella hyvän näköinen.
nää on oikeesti aika hauskoja :D
Nää on oikeesti aika surullisia juttuja, kun ihmisen pääkoppa ei ole ihan kasassa ja sivullisetkin saa käsriä. Kokemusta on ja raskasta aikaa oli henkisesti "narskun" seurassa vietetyt vuodet.
Mies jota olin tapaillut kolmisen kuukautta, vaati käyttöönsä vanhempieni loma-asuntoa ja autoa Espanjassa. Hän ei ollut koskaan edes tavannut vanhempiani, mutta piti tätä silti aivan kohtuullisena vaatimuksena. Minun piti kuulemma uhata vanhempiani välirikolla, jos järjestely ei muuten onnistuisi.
Laitoin tämän jo tuohon toiseen ketjuun mutta laitetaanpa tännekin kun sopii aiheeseen:
Lueskelin tuossa juuri kirjaa Narsistit ympärilläni ja siellä oli aika hulvattomiakin esimerkkejä miten käyttäytyvät. Tuli mieleen lukuisia exäni tempauksia, tässä esim. yksi:
Emme asuneet yhdessä ja hän kutsui itsensä "iltakahville". Oli joulunalusaika ja olin virittänyt jouluvalot parvekkeen reunaan. Mitäpä sanoo narsu ne huomattuaan: "Voi, oletko ihan mua varten laitellut noin nätit valot?" Siis wtf, ihan joo häntä varten kotiani sisustin vuodenkierron juhliin valmistautuen :D Emme edes seurustelleet tuolloin eikä hän ollut mitenkään vakivieras muutenkaan. Kenelle tulee pieneen mieleenkään että kaikki tapahtuu vain häntä varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tästä "riitaan tarvitaan kaksi".
Narsistisesti käyttäytyvä ihminen raivoaa väärästä ilmeestä, sanasta, sanomatta jättämisestä, unessa näkemistään asioista, kuvitelmistaan menneisyydestäsi, väärästä tavastasi seisoa tai istua, jos kuivaat itsesi pyyhkeen sijasta kylpytakkiin - ihan mistä vain. Erityisen huomioitavaa on, että jokainen reaktiosi näissä kohtauksissa vain pahentaa tilannetta. Ei sinulla ole mahdollisuuttakaan toimia oikein tai löytää oikeita sanoja. Edes kaiken omituisuuden myöntäminen ei saa raivoa laantumaan.
Olisi korkea aika, että alettaisiin ymmärtää yksin riitelemisen ja konfliktien tyhjästä luomisen mahdollisuus ja niiden tyypillisyys valtaa käyttävissä lähisuhteissa.
Tämä on kyllä täydellinen kuvaus narsistista
Allekirjoitan tämän kuvauksen täysin. Kilareihin riitti väärä katse tai ilme, väärän tiskirätin käyttäminen, väärän kirjan lukeminen lomamatkalla. Aina sanotaan että riitaan tarvitaan kaksi, mutta narskut saa kyllä riidan aikaan ihan tyhjästäkin.