Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistien "huvittavimmat" tempaukset

Vierailija
24.01.2020 |

Meillä eksä kantoi pesukoneen pihalle lumisateeseen,kun sitä ketutti etten idiootti ollut sitä tyhjentänyt. Päätti ettei tarvita pesukonetta sitten laikaan.

Jälkeenpäin naurattaa,että voi ihminen olla niin pimeä.

Kommentit (1968)

Vierailija
641/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin lempiuhri on tasapainoinen, hiukan naiivi ja romanttisia kuvitelmia elättelevä hömppä tai mt-ongelmainen ihmisraunio jotka molemmat ovat valmiit ottamaan avosyliin vastaan prinssin valkealla ratsulla: Miehen joka imartelee ja ihailee, ostaa lahjoja jne. Vähitellen alkaa pilvilinnoista pudottaminen, itsetunnon jauhaminen atomeiksi ja toisen kääntäminen tarinan  pahikseksi. Tässä vaiheessa olisi paras häipyä, mutta nainen jää ja murenee sisältä palasiksi  yhä enemmän ja enemmän. Yrittää parantaa suhdetta ja toimia paremmin ymmärtämättä, ettei mikään mitä  tee tule  antamaan tasapainoista, normaalia suhdetta! Narsistin tyyppillisiä  väittämiä ovat:

En minä noin ole sanonut/tehnyt

Sinulla ei ole huumorintajua

Olet ihan sekaisin

Sinä et pärjäisi päivääkään ilman minua

Vierailija
642/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui vuosia sitten sukulaiselleni. Paikka saari Ahvenanmaalla ja narsisti päätti juhannuksena alkaa heilua kirveen kanssa ja piiritti sukulaiseni lapsineen pieneen huoneeseen ja riehui oven takana. Olipa ikävä tilanne, saareen on vaikea saada virkavaltaa paikalle. Onneksi säilyivät hengissä. Tuo kusi-pää ei ollut milläänkään sai kyllä myöhemmin isosti turpiinsa. Koko naama oli teipattuna. Silloin nauratti, oli se mukava näky. 

Kirveestä tulikin mieleen eräs "huvittava" juttu. Jouduin soittamaan poliisit paikalle aika usein, kun eksä rupesi riehumaan. Usein poliisit kävivät vaan kääntymässä meillä ja nauramassa, ettei sulla ole mitään hätää. Joskus sentään ottivat riehujan mukaansa putkaan. Mutta yhdellä kerralla niitä ei naurattanutkaan, kun eksä uhkasikin niitä kirveellään. Kumma juttu, vaikka niitä oli kaksi raavasta miestä, ja mun, pienikokoisen naisen, ja vauvan olis pitänyt aiemmin kestää väkivaltaa kuulemma vaan siirtymällä toiseen päähän taloa...

Eli jotenkin nuo narsistit ja kirveet kuuluvat kanssa erottamattomasti yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin ap:n pyytämään aiheeseen eli narsistien toiminnan esimerkkien antamiseen. Jos tunnet vielä tarvetta jatkaa jostakin muusta kuin siitä aiheesta, tee uusi ketju asialle.

Vierailija
644/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin lempiuhri on tasapainoinen, hiukan naiivi ja romanttisia kuvitelmia elättelevä hömppä tai mt-ongelmainen ihmisraunio jotka molemmat ovat valmiit ottamaan avosyliin vastaan prinssin valkealla ratsulla: Miehen joka imartelee ja ihailee, ostaa lahjoja jne. Vähitellen alkaa pilvilinnoista pudottaminen, itsetunnon jauhaminen atomeiksi ja toisen kääntäminen tarinan  pahikseksi. Tässä vaiheessa olisi paras häipyä, mutta nainen jää ja murenee sisältä palasiksi  yhä enemmän ja enemmän. Yrittää parantaa suhdetta ja toimia paremmin ymmärtämättä, ettei mikään mitä  tee tule  antamaan tasapainoista, normaalia suhdetta! Narsistin tyyppillisiä  väittämiä ovat:

Olet ihan sekaisin

Eipä tuo naiivi ja romanttinen ainakaan mun kohdalla pitänyt paikkaansa. Narsisti iski kimppuuni, kun olin jo tapaillut kaikenlaisia miehiä, vaarallisiakin. Tapaamishetkellämmekin tapailin useampaa miestä. 

Vierailija
645/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso mies kerjäsi aina lahjoja ja tuliaisia itselleen. En ollut aiemmin törmännyt moiseen.

Vierailija
646/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Aika jännä, miten moni tulee puolustelemaan näitä hulluja, kumppaniaan terrorisoivia ihmisiä. Ihan kuin henkisessä ja fyysisessä väkivallassa olisi kyse vain väärinymmärretyksi tulemisesta ja ”asioilla on aina kaksi puolta”.

Nämä sekopäät terroristit nähdään jopa uhreina. No, onhan niitä sellaisiakin naisia, jotka ihailevat linnakundeja ja lähettelevät heille rakkauskirjeitä.

Mietin, ovatko nämä hullujen ymmärtäjät itse jotenkin traumatisoituneita, kun heille tuntuu olevan täysin epäselvää, miten tunne-elämältään normaali ihminen käyttäytyy.

Nämä pesukoneen ulos kantamiset sun muut ovat todella sairasta touhua. Olkoon syy narsismi tai muu hulluus, mutta kenenkään ei pidä sietää tuollaista kumppania sekuntiakaan.

Toivottavasti mahdollisimman moni narsistin /muun sekopään uhri lukee tämän ketjun, ja jättää sekopään kumppaninsa. Nyt heti.

Varmasti ovat, itse ajattelen sen niin että mitä tapahtui ennen kuin tuo pesukone raivattiin ulos? Voisiko taustalla olla pitkään jatkunut henkinen väkivalta joka eskaloitui raivonpuuskaan? Ei välttämättä, mutta hyvin voi myös olla. Enkä ollenkaan puolustele, jokainen vastatkoon itse käytöksestään. Mutta kolikolla on aina kaksi puolta. Pitää muistaa että ne narsistitkin ovat saaneet häiriönsä ollessaan jonkun uhreja, jolloin nämä nykyiset uhritkaan eivät ole täysin vapaita häiriöistä. Siksi tuo itsensätutkiminen olisi mielestäni terveempi tapa käsitellä asiaa, kuin muiden diagnosointi. Mitä se hyödyttää todeta että sillä ja sillä oli varmasti tämä, jos ei pysähdy ja mieti että niin mistä tuo hänen häiriönsä johtui ja saattaisiko minullakin olla nyt jokin kun siihen altistuin. Muutoinhan sitä ei katkaise kierrettä?

Narsistinen persoonallisuushöiriö saa alkunsa lapsuudessa. Ei se tartu aikuisena niin kuin flunssa. Kovasti sinulla tuntuu nyt olevan tarvetta puolustella ja siirtää syytä kumppaneihin. Taitaa olla oma lehmä ojassa. Mitä jos kerrankin tekisit niin kuin neuvot eli tarkastelisit omaa käytöstäsi muiden syyttelyn sijaan.

Sulla taitaa olla kun teet tuollaisia päätelmiä.

Ulkoistan itseni keskustelusta ja seuraan ulkopuolisena vaikka kokemusta onkin ja itseasiassa yhden jo mainitsin.

"Syyttää ja puolustelee", en tee kumpaakaan vaan kyseenalaistan ja mietin.

Kyllä valitettavasti häiriöt syntyvät traumoista eikä aikuinen ole niille immuunimpi.

Todellakin aikuinen on traumoille immuunimpi eikä kenellekään synny persoonallisuushäiriötä siksi että joutuu narsistin lähipiiriin. Toki narsisti mielellään selittää asian itselleen näin, mutta persoonallisuushäiriöön ei sairastuta narsistin pyörityksessä eikä siitä parannuta sitten kun päästään eroon narsistista. Monenlaisia muita oireita voi toki tulla kuten masennus ja ahdistus, pelkotilat.

Ei se absoluuttisesti ihan näinkään mene. Eivät kaikki kaltoinkohdellut lapsetkaan sairastu persoonallisuushäiriöihin. Teillä on täällä kovin mustavalkoinen ajattelu. Enkä jaksa vääntää asiasta kun mennään tunne eikä järki edellä asioihin. Suosittelen silti perehtymään vaikka kirjallisuuteen tätä asiaa koskien, täältä saa aivan vääristyneen kuvan koko aiheesta.

Vierailija
647/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Aika jännä, miten moni tulee puolustelemaan näitä hulluja, kumppaniaan terrorisoivia ihmisiä. Ihan kuin henkisessä ja fyysisessä väkivallassa olisi kyse vain väärinymmärretyksi tulemisesta ja ”asioilla on aina kaksi puolta”.

Nämä sekopäät terroristit nähdään jopa uhreina. No, onhan niitä sellaisiakin naisia, jotka ihailevat linnakundeja ja lähettelevät heille rakkauskirjeitä.

Mietin, ovatko nämä hullujen ymmärtäjät itse jotenkin traumatisoituneita, kun heille tuntuu olevan täysin epäselvää, miten tunne-elämältään normaali ihminen käyttäytyy.

Nämä pesukoneen ulos kantamiset sun muut ovat todella sairasta touhua. Olkoon syy narsismi tai muu hulluus, mutta kenenkään ei pidä sietää tuollaista kumppania sekuntiakaan.

Toivottavasti mahdollisimman moni narsistin /muun sekopään uhri lukee tämän ketjun, ja jättää sekopään kumppaninsa. Nyt heti.

Komppaan! Nämä jotka puolustelee näitä hulluja ovat itse jollain tapaa sekaisin, normaali tunne älyltään oleva ihminen ei ajattele että on ok tappaa kissa, valvottaa toista tahalleen tai pakottaa pukeutumaan sillä tavalla kuin toinen tahtoo, väkivaltaista käyttäytymistä jopa siitä että laitettu valkosipulia liikaa!

Ovatko nämä ihmiset tosissaan jotka näitä puolustelee että jotenkin normaalia naisen elää jatkuvassa pelossa ja pelätä milloin toinen taas suuttuu ja mistä, suuttuuko jopa siitä et hengittää liian kovaan ääneen?

En käsitä en... Olen tavannut elämäni aikana monta narsistista ja persoonallisuushäiriöistä lähipiirissäkin yksi sellainen, pitää aina miettiä mitä uskaltaa sanoa, haastaa riitaa ihan silkasta riidanhalusta, suuttuu mini pienistä asioista jne. Ulkopuolisille esittää niin rehvakasta ja omahyväistä

Vierailija
648/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan sekaisin

Miten kuvittelet tällaisen syyllistävät, suorastaan halventavan kuvauksen auttavan uhreja? Minä olen tyypillinen narsistin uhri (se jonka mies käy terapiassa) enkä olen tippaakaan naiivi, hömppä tai romanttisia kuvitelmia elättelevä vaan hyvinkin päinvastainen. Narsistimieheni sen sijaan elättelee hyvinkin romanttisia kuvitelmia ja tämä on itse asiassa yksi kysymys, millä scid II seuloo narsisteja (haaveiletko suuresta rakkaudesta tms).

Vierailija
649/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takaisin ap:n pyytämään aiheeseen eli narsistien toiminnan esimerkkien antamiseen. Jos tunnet vielä tarvetta jatkaa jostakin muusta kuin siitä aiheesta, tee uusi ketju asialle.

Koko ketjuhan on kaikkea muuta. Joku yrittää kertoa elämästään narsistin kanssa niin porukalla isketään kiinni. Saisi sulkea koko ketjun kun ilmiselvästi täällä on ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä aiheesta.

Vierailija
650/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketjuhan on kaikkea muuta. Joku yrittää kertoa elämästään narsistin kanssa niin porukalla isketään kiinni. Saisi sulkea koko ketjun kun ilmiselvästi täällä on ihmisiä joilla ei ole mitään käsitystä aiheesta.

Tällainen tunne mullakin on. Jos yritän kertoa esimerkkejä elämästämme saan koko ajan tässä ketjussa kuulla olevani väärässä. T. se diagnosoidun narsistin vaimo.

Vierailija
651/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex oletti jälleen kysymättä ja edes asiasta kertomatta, että lähden käymään hänen sukulaisillaan satojen kilometrien päässä kesken koulua ja muita oleellisia asioita.

Kun tällä kertaa kieltäydyin ex leikki viikon, että isoisänsä on kuollut.

Valehteli suvulleen, että olen itsetuhoinen, joten ei voi käydä töissä.

Tutki puoliväkisin läppärini kuva- ja tekstitiedostot, kun pyysin saada katsoa hänen konettaan veti jäätävät kilarit, mutta myöhemmin armeliaasti vilautti nopeasti koneeltaan hänen mielestään "huonoa" kuvaa itsestään.

Exän oman tietokoneen hajotessa latasi omalle koneelleni viruksen "läpällä".

Liimasi tavaroihini nimitarroja, jotka, osoittivat että kyseessä on hänen tavaransa. En olisi saanut esim. Paistaa omalla paistinpannullani tiettyjä ruokia.

Laski ja punnitsi elintarvikkeiden ja taloustavaroiden määriä tietääkseen, etten ole varastunut häneltä. Itse ostamani olivat ilman muuta yhteisiä.

Sain suhteen aikana muutaman lahjan. Yhden lahjani hinnan jouduin maksamaan hänelle takaisin ja loppuja sain vain katsella exän niitä suopeasti esitellessä. Lahjoihini koskeminen tai niiden käyttäminen oli ehdottomasti kiellettyä.

Hankin verhot isoihin sälekaihtimittomiin ikkunoihimme omin päin kun exältä ei saanut vastausta millaiset itse haluaisi. Kun koulun jälkeen palasin kotiin,verhot oli leikelty exän taideprojektiin. Näin kävi systemaattisesti kaikille tavaroille, joita exäni "ei tarvinnut". Makuuhuoneen karvamatto oli kuulema sitä varten, että siihen voi pyyhkiä kuraiset kengät.

Nuoli lautapelin nappuloita ja hajoitti pleikkaohjaimen yms. voittaakseen pelit.

Erään kerran ex palasi naama loistaen kaupasta. Oli ostanut esimmäistä kertaa ikinä minullekin valitsemiaan herkkuja. Tähän asti kuulosti vielä ihan hyvälle. Herkut esiteltyään ex kuitenkin alkoi avata ajatuksiaan tämän jalon teon taustalla. Kyseessä oli hänen kehittämänsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu.

"nsä palkkio- ja ehdollistamisjärjestelmä. Kun toimisin odotusten mukaan saisin herkkuja. Toisaalta taas saisin niitä myös silloin kun olin vihainen, jotta oppisin siihen, että aina kun olen vihainen saan herkkuja. Tiedän, ei järjen hiventäkään. Tässä vaiheessa suhteemme oli jo melko lailla loppuun taputeltu."

Meillä on voittaja! Mitä ihmettä oikeasti?! Tilanne kuulostaa niin absurdilta, että nauroin ääneen :D

Joo, silloin ei paljoa naurattanut :,D

Tyyppi yrtti soveltaa tätä järjestelmää vielä eron jälkeenkin esim. Keksimällä tehtäviä itseltäni kysymättä, joissa voisin auttaa häntä eroon liittyen ja varaamalla "palkkioksi" pitsaa tms.

Kun en auttanutkaan roudaamalla tavaroitaan ties minne tuli vihaista viestiä perässä, että nyt jäi sitten pitsa saamatta.

Siis multa jäi nyt ymmärtämättä, että mikä logiikka oli siinä, että vihaisena ollessaan saa herkkuja? :D

En tiedä ymmärsikö täysin itsekään.

Enkä tiedä vieläkään oliko kyseessä kuinka mietitty ja pitkällinen prosessi.

Kun aloin tapailemaan exää tämä vitsaili aikovansa saada minut luulemaan itseäni hulluksi. Sen verran vainoharhaisiksi kävin itsekin lopulta, etten olisi ihmetellyt vaikka tämä olisi ollut oikeasti exän suunnitelma suhteemme alusta asti.

Exän logiikka toimi niin, että mietti siirtojaan monta askelta eteenpäin- eli halusi olla "edellä". Käytännössä tämä näkyi suhteemme loppuaikoina niin, että kun ex teki jonkin täysin idioottimaisen tempauksen (jota ei kuitenkaan myöntänyt tehneensä) oli hän miettinyt valmiiksi oman siirtoni (kuvitellun kostotoimenpiteen) ja reagoi/kosti valmiiksi näihin kuviteltuihin pahuuksiini.

Tuota Pavlovin koira-kokeilua ja herkkujen syöttämisen logiikkaa voin arvailla, mutta uskoakseni se saattoi liittyä tiettyihin tästä kertomisen jälkeisiin tapahtumiin.

Olin loppuaikoina todella vihainen ja väsynyt lähes jatkuvasti. Koska exäni ei nähnyt vikaa omassa toiminnassaan pyrki hän selittämään käytöstäni itsestään riippumattomalla psykologialla esim. Hakemalla syitä ärtymykseeni lapsuuden traumoistani.

Lopulta tämä ajatus jalostui siihen, että ex pyrki sanoittamaan suuttumukseni (sekä todellisen, että kuvitellun) syitä itselleni. Eli jos ex oli vaikka hajoittanut tavaroitani tai muuten vain päätti että olen vihainen, hän sanoi, että suuttumukseni johtuu nälästä (pitäisikö sinun syödä). Tämä sinulla on nälkä hokeminen (vaikka olisin syönyt hetki sitten) jatkui sitten aina siihen asti, että jossain kohtaa oli pakko syödä. Kun olin syönyt ex totesi onnellisena, että mitä hän sanoi, minulla oli vain nälkä ja vaikutan heti syömisen jälkeen mukavammalta, todellisuudessa vain exän mielentila muuttui.

Tätä absurdia kuviota on todella hankala selittää, mutta siis luulen, että "herkkuja vihaisena" liittyi siihen kierotuneeseen ja outoon logiikkaan, että alkaisin yhdistämään suuttumukseni exältä saatuun "hyötyyn" (herkkuihin). En sitten tiedä pitikö tämän koulutusmetodin poistaa suuttumukseni exän tempuista kokonaan/ylläpitää sitä vai ainoastaan tarjota itselleni tai exälleni rationaalinen syy (nälkä) exän mukaan irrationaaliselle käytökselleni (suuttumukselle exää kohtaan).

Tämä outo ehdollistamiskuvio jatkui kuitenkin johdonmukaisesti aina suhteemme loppuun asti.

Pitää vielä lisätä, että mielenkiintoista tässä oli myös se, että silloin kun minulla oli oikeasti nälkä tai muu perustarve oli se exän mukaan "tekosyy" tai nälän tarkoituksena oli "karaista" tms. Mikä oikeutti exäni sabotoimaan syömisyriyksiäni.

Pohjimmiltaan kysessä oli exän tarve kontrolloida pienimpiäkin ykityiskohtia.

Tähän kontrollointiin liittyi myös osaltaan aiemmin mainittu lupien- ja hyväksyntöjen jako niiltä ruumiin- ja psyykkeen toimintojen osilta, joihin ex ei olisi voinut vaikuttaa tai niihin puuttuminen olisi aiheuttanut exänkin kannalta enemmän vahinkoa kuin hyötyä (saat luvan ajatella, saat syödä, hyväksyn työsi).

Ex joka tapauksessa junaili kuvitelmissaan asiat niin, ettei joutunut menettämään kasvojaan ja tekemisiin häpeän ja hallinnan menetyksen tunteiden kanssa, jotka olisivat saattaneet olla edessä mikäli kykenisi näkemään muut itsestään riippumattomina yksilöinä.

Tämän luettuani en enää ihmettele pätkääkään minkä tyyppiset/luonteiset ihmiset teki aikoinaan ainoan aikuisiän työuransa vaikeuksitta ja menestyksekkäästi keski-tysleirien vartijoina.

Siinä taisi vartijoillakin olla vain kaksi vaihtoehtoa, ja ihminen yleensä valitsee sen itselleen edullisemman. 

Kummanko sinä olisit valinnut?

Vierailija
652/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin peilaamaan narskua. Meinas henki lähtee.

Vierailija
653/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuuu kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Komppaan! Nämä jotka puolustelee näitä hulluja ovat itse jollain tapaa sekaisin, normaali tunne älyltään oleva ihminen ei ajattele että on ok tappaa kissa, valvottaa toista tahalleen tai pakottaa pukeutumaan sillä tavalla kuin toinen tahtoo, väkivaltaista käyttäytymistä jopa siitä että laitettu valkosipulia liikaa!

Ovatko nämä ihmiset tosissaan jotka näitä puolustelee että jotenkin normaalia naisen elää jatkuvassa pelossa ja pelätä milloin toinen taas suuttuu ja mistä, suuttuuko jopa siitä et hengittää liian kovaan ääneen?

En käsitä en... Olen tavannut elämäni aikana monta narsistista ja persoonallisuushäiriöistä lähipiirissäkin yksi sellainen, pitää aina miettiä mitä uskaltaa sanoa, haastaa riitaa ihan silkasta riidanhalusta, suuttuu mini pienistä asioista jne. Ulkopuolisille esittää niin rehvakasta ja omahyväistä

Perhdy sanaan puolusteli. Käsittääkseni täällä ei ole kukaan sanonut että toiminta on ollut hyväksyttyä tai oikein. Tämän siitä saa kun ihmiset puhuvat asioista mistä eivät tiedä ja asiaa katsotaan vain omasta näkövinkkelistä ei esimerkiksi tieteeseen perustuen mikä voisi olla järkevämpää kuin mammojen kyökkipsykologia komppania, jossa kaikkien eksät ja pomot ja työkaverit olivat narsisteja!

Vierailija
654/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit kutsuvat toista ihmistä narsistiksi ja vaikka miksi, jos heillä on päällä puolison lokakampanja esimerkiksi eron vuoksi. Yksi suuri varoitusmerkki uuden ihmisen tavatessa on, jos hän väittää kaikkia exiään hulluiksi tai narsisteiksija itseään uhriksi. Tämä on yksi keino, millä narsisti nappaa itselleen myötätuntoisen lohduttajan piinattavaksi, eikä se piina ala välttämättä vasta kun lapsi on tulossa.

Vierailija
655/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkaverin mies tekee joka kerta samat kun pitäisi tavata. On aina pari kk aiemmin sovittu tapaaminen et kaikilla lastenhoito järjestyy ja sitten pari tuntia ennen tapaamista ukolla on "joku hirveen tärkeä harrastusmeno/extempore lomareissu eikä kaveri saa autoa/lastenvahtia/jne" niin joutuu sitten jäämään illanvietosta pois. Onkin superjännittäviä ja villejä ne illanvietot, perheelliset puumat metsästämässä nuoria miehiä eiku siis niin, käydään syömässä ja juodaan lasit viiniä. Mutta pettämässähän se muija jos mukaan päästää. Alkanut jo ihan huolella vituttaa koko äijä ja huolettamaan kaverin elämä, että mahtaako siellä olla jotakin muutakin väkivaltaa jo kuvioissa, kun tämä on vuosi vuodelta vaan pahentunut. :( 

Vierailija
656/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia kummallisimpia, onneksi useampi kymmenen vuotta sitten tapahtunutta ja eroon pääsin.

Olin rahaton ja mies työssäkäyvä, Pakotti minut usein mukaansa katsomaan ravintolaan kun hän syö. Itse olin tosi nälissäni, siihen aikaan sain opintotukea 600mk kk ja sillä piti kaikki maksaa. Osti usein itselleen suklaata tms, mistä ei antanut palaakaan. Kaupassa ei voinut lainata kymmentä penniä jos ruokaostokseni jäi sen verran vajaaksi, koska kuulemma jos olisi lainannut useamman kerran, olisi niistä äkkiä tullut markka! Kassalla jouduin sitten jättämään esim leivän ostamatta.

Pakotti mukaan erääseen tapahtumaan toiselle paikkakunnalle, koska tiesi minulla olevan pääsylipun verran rahaa. Olin koko päivän aamusta iltaan syömättä tuolla, koska sinne ei eväitäkään voinut ottaa. Sielläkin katselin kun hän ja tuttavapariskunta söivät ensin aamupalan kahvilassa ja myöhemmin lounaan ja päivällisen. Olin kai jo niin tottunut paastoamiseen ja nälkään ettei juuri tuntunut...

Määräsi vaatteeni ja kampauksen, pakotti seksiin joka päivä vaikka itseäni ei kiinnostanut. Olin nuori ja masentunut, onneksi on ohi tuo aika!

Vierailija
657/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille narsistiväittelijöille ketju: https://www.vauva.fi/keskustelu/3653706/minkalainen-narsisti-oikeasti

Tuolla voitte vapaasti väitellä siitä, millainen on oikea narsisti.

Vierailija
658/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä teille narsistiväittelijöille ketju: https://www.vauva.fi/keskustelu/3653706/minkalainen-narsisti-oikeasti

Tuolla voitte vapaasti väitellä siitä, millainen on oikea narsisti.

Ihan itse kävit tekemässä ketjun suuressa jalomielisyydessäsi.

Se oli tehty minuuttia ennen omaa postaustasi tähän ketjuun.

Vierailija
659/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen ketjuun nyt nää jänkkääjät, tässä puhutaan tempauksista!!

Vierailija
660/1968 |
28.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit kutsuvat toista ihmistä narsistiksi ja vaikka miksi, jos heillä on päällä puolison lokakampanja esimerkiksi eron vuoksi. Yksi suuri varoitusmerkki uuden ihmisen tavatessa on, jos hän väittää kaikkia exiään hulluiksi tai narsisteiksija itseään uhriksi. Tämä on yksi keino, millä narsisti nappaa itselleen myötätuntoisen lohduttajan piinattavaksi, eikä se piina ala välttämättä vasta kun lapsi on tulossa.

Osittain totta mutta tuosta on myös tullut ns. trendi että kaikilla oli narsisti eksä, työkaveri ja pomo. Ihan suht normaalienkin ihmisten kesken.

On myös totta että niin kauan kun omaa läheisriippuvuutta ei käsitellä on altis toistamaan samaa parisuhdekaavaa, jolloin ne kaikki eksät saattavatkin olla persoonallisuushäiriöisiä. esim sosiopatian ja narsistisen persoonallisuushäiriön omaavat usein ottaa kumppanikseen siipirikko empaatikon jota on helppo ohjailla.

Tämä toteamus perustuu ihan tieteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi