Miksi palvelutaloissa vanhukset laitetaan nukkumaan jo klo 19?
Miehen äidin palvelutalossa väki nukkuu jo seitsemän uutisten aikaan. Vähän kummaa mun mielestä, eikös ne herää kauheen aikaisin?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asukkaita 20, hoitajia 1. Miten klo 21 jälkeen kuvittelet, että yksin saa 20 autettavaa asukasta nukkumaan?
Mitä tämä tämmöinen pelleily on olevinaan, ovatko palvelukotien omistajat ding dong!
Raha ratkaisee ja mittaa syvyyden myös kumarruksen.
Ymmärrän jos joku haluaa aikaisin sänkyyn ja rauhoittumaan. Mutta en ymmärrä sitä että pakotetaan kaikki toimimaan näin ja valtion aikatauluun vai kunnan. Ei ole niin vaikeaa ottaa huomioon jokaisen omat tarpeet ja vuorokausirytmit. Ja ruokia voi aina lämmittää, jos olisi kylmässä jälkiruokia, välipaloja ja ruokia.
Voi merkitä ylös syömiset ja juomiset. Ei voi saada ketään väkisin nukkumaan tiettynä aikana tai tainnuttaa. Se aiheuttaa varmaan ahdistusta jos on selväjärkisiä ihmisiä. On ihmisiä joiden kroppa ei sopeudu väkinäiseen "pikkulasten rytmiin", vaikka osalla se ei ole ehkä ongelma ja lukee sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos joku haluaa aikaisin sänkyyn ja rauhoittumaan. Mutta en ymmärrä sitä että pakotetaan kaikki toimimaan näin ja valtion aikatauluun vai kunnan. Ei ole niin vaikeaa ottaa huomioon jokaisen omat tarpeet ja vuorokausirytmit. Ja ruokia voi aina lämmittää, jos olisi kylmässä jälkiruokia, välipaloja ja ruokia.
Voi merkitä ylös syömiset ja juomiset. Ei voi saada ketään väkisin nukkumaan tiettynä aikana tai tainnuttaa. Se aiheuttaa varmaan ahdistusta jos on selväjärkisiä ihmisiä. On ihmisiä joiden kroppa ei sopeudu väkinäiseen "pikkulasten rytmiin", vaikka osalla se ei ole ehkä ongelma ja lukee sängyssä.
Saitko peruskoulussa omaa ohjelmaa?
Päivällisen jälkeen aloimme wc käyttää, hammaspesut ja pukea yökkärit päälle ja sänkyyn lepäämään, ei ole pakko nukkua. Menihän siiä aikaa kunnes kaikki sängyssä. Olin hoitoapulaisena tehostetulla osastolla.
Itsekin olen pettynyt. Pääsisi jo nukkumaan.