Tein taas tänään ilmoituksen väkivallasta
Käsi on täynnä raapimis -ja puremajälkiä, kaulalla verinen nirhauma, sääressä mustelma.
Työ on käynyt samaan aikaan yhä fyysisemmäksi ja vaativammaksi kun ryhmässä on 22 lasta joista puolella on Tehostettu tai erityinen tuki.
Silmittömät päällekäymiset tapahtuvat joskus odottamatta, joskus ne kohdistuvat toiseen lapseen ja on pakko mennä väliin, jolloin on itse mustelmilla.
Olen aivan kuitti tähän työhön, en jaksa enää. Kaikki aika menee kiinnipitäessä ja tappelupukareita irroittaessa toisistaan. Kädet eivät vaan riitä. :(
Eskariopettaja
Kommentit (199)
En voi uskoa ettette saa lapsiin kuria. Soittakaa vanhemmat heti paikalle. Ei tuo ole normaalia.
Missäpäin työskentelet? Pääkaupunkiseudulla?
"Silmittömät päällekäymiset tapahtuvat joskus odottamatta, joskus ne kohdistuvat toiseen lapseen ja on pakko mennä väliin, jolloin on itse mustelmilla."
Trollaatko? Pikkulapsi aiheuttaa sinulle mustelmia? Ei voi olla mahdollista.
Pienille lapsille pitää opettaa kuria. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Mitä helvetin vittua oikeesti? Annatteko te lasten mellastaa ihan miten tahansa?
Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa ettette saa lapsiin kuria. Soittakaa vanhemmat heti paikalle. Ei tuo ole normaalia.
Tämä on jo kolmas vaativa ryhmä putkeen. Vanhemmista ei ole apua, ovat sitä mieltä että vika on meissä. Lastensuojeluilmoituksia ja väkivaltailmoituksia saa tehdä jatkuvasti.
Samaa menoa täälläkin. Huominen työpäivä ahdistaa parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
"Silmittömät päällekäymiset tapahtuvat joskus odottamatta, joskus ne kohdistuvat toiseen lapseen ja on pakko mennä väliin, jolloin on itse mustelmilla."
Trollaatko? Luuletko ettei 6-7 vuotiailla ole voimaa purra tai raapia? Eilen eräs kullanmuru heitti minua tuolilla takaapäin kun en antanut mennä jumppasaliin. Ei ollut hänen vuoronsa. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Provo
t.eskariope
Itse olet.
Oikea eskariope
Minun työkaveri sai keskenmenon Vähän sen jälkeen kun arvaamaton lapsi löi häntä nyrkillä mahaan.
Onneksi en ole enää päiväkodissa.
Jos lapset käyttäytyy tuolla tavalla niin seon 100% kotikasvatuksen tai sen puutteen vika. Ihan sairas maailma. Nämäkö muka sitten menee töihin ja pelastaa suomen kun tarvitaan 120000 uutta työpaikkaa ja se on 100% ryhmätyöskentelyä. Venäjä miehittää Suomen 30 vuodessa kun tämän kuulevat. Jumalauta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaatko? Luuletko ettei 6-7 vuotiailla ole voimaa purra tai raapia? Eilen eräs kullanmuru heitti minua tuolilla takaapäin kun en antanut mennä jumppasaliin. Ei ollut hänen vuoronsa. Että näin.
Mitä helvettiä? Tuollainen lapsi pitää hakata paskaksi. En voi uskoa näitä juttuja.
Mistäs luulet lapsen oppineen nuo tavat? Eiköhän ihan oman kokemuksen kautta.
Pitdättekö monikulttuuria kirouksena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Tuollainen lapsi pitää hakata paskaksi. En voi uskoa näitä juttuja.
Ai että eskarissa opettaja saa hakata lapsen palasiksi?
Jos minua heittäis 6-vuotias tuolilla, niin se lapsi lähtis samantien eristyksiin ja soittaisin poliisille ja vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä täytyisi tehdä ketju :D "Mistä syystä olet kohdannut väkivaltaa päiväkodissa". Voisi olla "hauskaa" luettavaa. Minä olen saanut ikuisen arven, kun lapsi juoksi käytävällä (missä ei saisi olla lapsia) vastaan ja estin matkan teon niin haukkasi jalasta. Eräs lapsi sisällä ei saanut heitellä tavaroita kavereiden päälle, joten ulos tilasta ja löi kasvoihin. Pihalla kaveri oli maassa ja meni potkimaan tätä, sisällä sylki päälle ja yritti heittää tuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että eskarissa opettaja saa hakata lapsen palasiksi?
Jos minua heittäis 6-vuotias tuolilla, niin se lapsi lähtis samantien eristyksiin ja soittaisin poliisille ja vanhemmille.
Päiväkodin henkilökunnalla on tarkat ohjeistukset miten toimia vastaavissa tilanteissa.
Haastavissa ryhmissä työskentely on erittäin raskasta ja työkaverit väsyvät, tulee sairaspoissaoloja, mennään vajaalla miehityksellä/osaamattomilla sijaisilla ja kukaan ei jaksa, paitsi nämä lapset. He ovat aina paikalla. Kahdeksasta viiteen.
Järkyttävää luettavaa. Entäs ne lapset jotka joutuvat sijaiskärsijöiksi?
Minua v*tuttaa niiden hoitajien ja muiden normaaleiden lasten puolesta se, että noita eläimellisesti käyttäytyviä erityislapsia on samassa ryhmässä normaaleiden lasten kanssa. Niiden hoitajien aika ja energia menee erityislasten kanssa painimiseen ja vääntämiseen samalla, kun joku toinen lapsi saa tällaiselta erityislapselta turpaan...
Otan osaa. Onnekseni pääsin pois.