Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1601/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää kerrasta toiseen, kuinka aikuiset ihmiset ei osaa lukea. Jos esimerkiksi lapussa lukee isolla "Grillimakkarat -50%" niin ihmetellään ääneen "kuuluukohan siihen jugurtitkin" ja käydään etsimässä myyjä, joka selventäisi tuon mystisen tarjouslapun. Myyjä sitten vahvistaa, että jep vain grillimakkarat. Ja asiakas tuumaa taas, että ihan luuli, että myös jugurtit ja juustot kuuluvat myös. (Ja kyllä, tiedostan että välistä kaupoista löytyy epämääräisiä tarjouksia, joista ei tiedä mitä sisältää)

Tai jos kassalla on plakaatti, missä lukee, että "seuraava kassa kiitos" niin suurin osa tuijottaa sitä hyvän tovin ja jatkaa silti jonottamista. Viimeksi eilen, kun kassan työpäivä tuli päätökseen ja pyysi jonon päässä olevaa asiakasta laittamaan kyltin paikalleen. Itse olin menossa itsepalvelukassalle, mutta kuulin keskustelun, jolloin arviolta 50v pariskunta pohdiskeli onko kassa todella suljettu. Kassamyyjä sieltä sitten h

Enpä ole tuommoiseen tarjousten *laajentamiseen* törmännyt, mutta sehän ei tietenkään tarkoita, etteikö sellaista olisi. Tuo kassahomma on vähän epäselvä, kun kassalla on pakko olla vielä ihmisiä, kun se lappu sulkemisesta siihen laitetaan. Joku sitten voi tulkita kassan olevan auki, kun siellä on ihmisiä. toi osaa

Vierailija
1602/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladoin kassalla ostoskärrystä tavaroita hihnalle ja heitin repustani pari muovikassia kärryyn. Maksettuani huomasin, että heittämieni muovikassien alle oli jäänyt pari halpaa tavaraa... Vilkaisin myyjää. Oli erittäin ärtyneen näköinen pitkien jonojen, kesän kuumuuden ja ehkä menopaussin takia. Hän olisi satavarmasti saanut raivokohtauksen, jos olisin alkanut viivyttämään jonon purkamista. Laitoin vähin äänin myös maksamattomat ostokset kasseihini. Vein kärryn ulos kärryjonoon ja siellä näin edessä olevassa kärryssä kurkun, jonka joku oli unohtanut. Otin kurkun käteeni ja ajattelin antaa sen jollekin kauppaan menijälle, kun itse en nyt halunnut kauppaan palata... Mutta kaikki ohimenijät tuijottivat minua kuin hullua, akka seisoo kurkku kädessä...! Vähin äänin laitoin kurkun omiin ostoksiini. - Myöhemmin näin samassa kaupassa myymäläetsivän, joka tuntui tarkkailevan minuakin, mutta suhtautui minuun ystävällisesti, kun näki minun laittavan tavaraa löytökissojen ruokakeräyskärryyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kissani nimi on Kissa. Kunhan kerkiän, niin hankin koiran, jolle annan nimeksi Koira.

Vierailija
1604/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auwjuw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skjsjs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan

Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden

Sulla ei ole varaa puhua typery

Vai niin ! Oletko ihan varma asiasta ja  mistä olet saanut vakuuden että on totta ?

Vierailija
1605/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa marketissa kävellessä otin miestäni kädestä kiinni. Taisin sanoakin jotain, ja ups, ihan vieras mies vieressä.  Katsoimme toisiimme ja kumpikin vaihtoi tosi nopeasti omaan pariinsa.

Vierailija
1606/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaliittofoorumeilla nykyään arvellaan, että joukossamme on merkittävä määrä NPC-ihmisiä, eli autopilotilla ilman omaa mieltä ja tahtoa kulkevia simulaatiohahmoja.

Itse en oikein haluaisi uskoa tähän teoriaan, mutta kaupassa käydessä tämä teoria alkaa tuntua todennäköiseltä. Jos olen lappamassa tavaraa ostoskorista hihnalle, joskus takana tuleva alkaa nostella omia ostoksiaan hihnalle samaan aikaan täysin ymmärtämättä kuinka järjetön tilanne tulee, kun hihna alkaa täyttyä molemmista päistä ennen kuin olen saanut kaikki omat tavarani hihnalle.

Toinen bravuuri oli äskettäin: juuri kun olin hihnan vieressä laittamassa tyhjää ostoskoria pinoon, minun jälkeeni tullut aasiakas läväytti oman täyden ostoskorinsa koripinoon ja alkoi aivot nollilla mättämään korista ostoksia hihnalle. Viesti ilmeisesti meni perille kun tungin passiivis-aggressiivisesti oman korini melkein kyseisen aasin naamaan kiinni, jotta aasi tajusi lopulta v

Älykkyys jakautuu Gaussin käyrän mukaisesti ja siellä vasemmalla puolella on puolet ihmisistä. Sinne sijoittuvat myös nämä salaliittoteoreetikot ja youtube-tutkimusta tekevät.

Vierailija
1607/1611 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, joka tulee mieleen, oli keski-ikäinen kassa, joka alkoi sättimään ja vieläpä todella kovaan ääneen, jotta kaikki varmasti kuulivat. Kertoi, että normaalilla älyllä varustettu ihminen tietäisi tämän asian ilman varmistamistakin eikä hänen tehtävänsä ole opettaa kyvyttömiä jne. Tuntui kuin olisi ollut piilokamerassa, paitsi että en ollut. Kyseinen market myös lopetti puolisen vuotta tapahtuman jälkeen, vaikka oli kaupunginosan parhaalla paikalla. En ole normaalilla älyllä varustettu, vaan erittäin älykkääksi testattu ja käytännön työelämässä edelleen.

Vierailija
1608/1611 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, joka tulee mieleen, oli keski-ikäinen kassa, joka alkoi sättimään ja vieläpä todella kovaan ääneen, jotta kaikki varmasti kuulivat. Kertoi, että normaalilla älyllä varustettu ihminen tietäisi tämän asian ilman varmistamistakin eikä hänen tehtävänsä ole opettaa kyvyttömiä jne. Tuntui kuin olisi ollut piilokamerassa, paitsi että en ollut. Kyseinen market myös lopetti puolisen vuotta tapahtuman jälkeen, vaikka oli kaupunginosan parhaalla paikalla. En ole normaalilla älyllä varustettu, vaan erittäin älykkääksi testattu ja käytännön työelämässä edelleen.

Itse lopetin kerran kaupanteon, kun oli jo ostamassa pesukonetta ja myyjä ylimielisesti piti kysymystäni tyhmänä ja vaikka olisikin pitänyt, mutta ei olisi kommentillaan näyttänyt sitä.

Vierailija
1609/1611 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein pojan kouluun ja poikkesin lähikauppaan ostoksille. Pullonpalautusautomaatilla yhytin koulun opettajan, joka palautti kaksi tyhjää olutpulloa. Myöhemmin kassalla näin, että kaverin ainoa ostos oli yksi uusi olutpullo. Lueskelin Iltasanomien lööppiä hetken, jotta pääsin pois tilanteesta.:) 

Herranjumala! Opettaja ostaa olutta, olisit ilmoittanut koulutoimenjohtajalle, koulun rehtorille tai ainakin paikkakunnan puskaradioon. Joskus opettajakin voi ostaa jopa olutta ilman oppilaiden vanhempien lupaa. Turhaan piilouduit lukemaan lööppejä. Jos kyseessä on isompi koulu eikä opettaja ole lapsesi luokanvalvoja, ei hän välttämättä edes tunnista sinua.

Oliko uskonnonope. Sitten ois korissa ollut vielä pikkulasten aluspöksyt. Hip hei.

Vierailija
1610/1611 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein pojan kouluun ja poikkesin lähikauppaan ostoksille. Pullonpalautusautomaatilla yhytin koulun opettajan, joka palautti kaksi tyhjää olutpulloa. Myöhemmin kassalla näin, että kaverin ainoa ostos oli yksi uusi olutpullo. Lueskelin Iltasanomien lööppiä hetken, jotta pääsin pois tilanteesta.:) 

Herranjumala! Opettaja ostaa olutta, olisit ilmoittanut koulutoimenjohtajalle, koulun rehtorille tai ainakin paikkakunnan puskaradioon. Joskus opettajakin voi ostaa jopa olutta ilman oppilaiden vanhempien lupaa. Turhaan piilouduit lukemaan lööppejä. Jos kyseessä on isompi koulu eikä opettaja ole lapsesi luokanvalvoja, ei hän välttämättä edes tunnista sinua.

Oliko uskonnonope. Sitten ois korissa ollut vielä pikkulasten aluspöksyt. Hip hei.

Sinä tunnet ammattiveljesi vai onko muuten vain yhteiset harrastukset?

Vierailija
1611/1611 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matruusi evp. kirjoitti:

Tämä tapahtui joskus 70luvun puolivälissä ollessani puolimatruusina FÅA:n

ms Iniössä ns. "vanhassa tervakeulassa".

-

Olimme Guinea-Bissaussa länsi afrikassa  ja kuten tavallista viinat olivat lopussa.

Lähdimme etsimään kauppaa mistä saisimme juotavaa ja löytyikin siistinnäköinen

myymälä missä oli venäläistä vodkaa myytävänä.

-

Otin pari pulloa hyllystä ja kun pääsin kassalle niin nuori musta kassaneiti

tuijotti käsivarressani näkyvää tatuointia ja sylkäisi siihen ja alkoi sormilla

hieromaan sylkeä ilmeisesti nähdäkseen lähteekö kuva irti.

No kuva ei irronnut ja ostotapahtuma jatkui normaalisti.

-

Seuraavassa satamassa Abidjanissa Ivory Coastilla jouduimmekin turvautumaan

apteekin apuun kun ostimme pirtua "ihonpuhdistukseen" ja koska farmaseutti

ei meinannut ensin ymmärtää mitä halusimme niin pyysin kynän ja

On sulla kuitenkin vielä näkö tallella. Ettei mennyt sitä pirtua juodessa.  Ja muistikin vielä pelaa kun näinkin vanhoja muistoja on mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan