Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1635)

Vierailija
1621/1635 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nuorta tyttöä  Pikku-Huopalahden kaupassa pyysi 50 senttiä että saisivat ostettua limsaa.

Vierailija
1622/1635 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladoin kassalla ostoskärrystä tavaroita hihnalle ja heitin repustani pari muovikassia kärryyn. Maksettuani huomasin, että heittämieni muovikassien alle oli jäänyt pari halpaa tavaraa... Vilkaisin myyjää. Oli erittäin ärtyneen näköinen pitkien jonojen, kesän kuumuuden ja ehkä menopaussin takia. Hän olisi satavarmasti saanut raivokohtauksen, jos olisin alkanut viivyttämään jonon purkamista. Laitoin vähin äänin myös maksamattomat ostokset kasseihini. Vein kärryn ulos kärryjonoon ja siellä näin edessä olevassa kärryssä kurkun, jonka joku oli unohtanut. Otin kurkun käteeni ja ajattelin antaa sen jollekin kauppaan menijälle, kun itse en nyt halunnut kauppaan palata... Mutta kaikki ohimenijät tuijottivat minua kuin hullua, akka seisoo kurkku kädessä...! Vähin äänin laitoin kurkun omiin ostoksiini. - Myöhemmin näin samassa kaupassa myymäläetsivän, joka tuntui tarkkailevan minuakin, mutta suhtautui minuun ystävällisesti, kun näki minun laittavan

Löysin kerran ostoskärryjen palautuskatoksesta yhdestä ostoskärryissä viinipullon. Odottelin tovin, ehkä 15 minuuttia ja kun kukaan ei pyörinyt kärrykatoksessa sen näköisenä, että olisi kadottanut sen, pidin itselläni. Joku sen olisi kuitenkin ottanut, vaikkapa alaikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1635 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joku tulee ojan  viereen, ottaa jonkun tuotteen siitä 20 cm sun läheltä ja yrittää tuijottaa suoraaan naamaan. 

Vierailija
1624/1635 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on kyllä ympäri suomen kärri käytössä oleva sana monellakin, vaikka alkuperäinen kärry on tiedossa. Puhekielessä itselläkin kärri näin Tamperelaisena, kiva sanahan se on.

Vierailija
1625/1635 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista olenko kertonut tätä, mutta monen vuden takainen juttutulee usein mieleen.

Olin S-marketissa ja kassajonossa edessäni oli kaksi poliisia. Lentitelineessä oli joku lehti, jonka kannessa oli iso kuva Lola Odusogasta.

Poliisit katselivat kuvaa ja sanoivat jotain toisilleen. Sekaannuin juttuun ja sanoin heille, että ihan epistä, kun meidän ikkuna oli rikottu ja soitin poliisille, niin käskettin vain seur päivänä tekemään rikosilmoitus. Mutta jos olisin sanonut käheällä seksikkäällä äänellä, että hei täällä on Lola Odusoga, niin olisitte sännänneet heti meille.

He alkoivat kysellä tapauksesta ja puhuttiin siinä aika pitkään.

Eikä siinä kaikki. Kun tulin kotiin, niin puhelin soi:

"Hei täällä on JB."

Hän oli ko poliisilaitoksen poliisi, joka oli minun tuttuni.

Olin ihan ihmeissäni, että joko ne sun kaverit kertoi minusta sinulle.

E

Jonkun tilannekomiikan taju loistaa poissaolollaan.🤯

Vierailija
1626/1635 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorilla jokunen vuosi sitten nainen kaiveli sormillaan sieraimia ja sitten samoilla sormilla penkoi vaatekasaa. Hän oli monien ulkoisten tuntomerkkien perusteella muualta kuin Suomesta kotoisin.

Mielestäni kommentoin jo, mutta se on hävinnyt tai en muistanut lähettää. Olen itsekin nähnyt näitä. Avasivat hillopurkin, haistelivat, laittoivat kannen kiinni ja takaisin hyllyyn. Toinen söi broilerin koipea kaupassa, näyttiköhän pussia kassalla. Eräs spurgu pyysi konsultilta lihahyytelöä, söi sen saman tien, vartija tuli. Yksi lihava slaavi kaivoi takapuoltaan käsi verkkarihousuissa ja meni sen jälkeen lämimään hedelmiä. Näitä punnitusjuttuja olen nähnyt useita, tosin suomalaistenkin tekeminä. 

Vierailija
1627/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä kumma kun kukaan ei osaa selittää miksi ne kiinalaiset ostivat sitä kaalia niin suuren määrän. Voisiko joku kertoa

Vierailija
1628/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma kun kukaan ei osaa selittää miksi ne kiinalaiset ostivat sitä kaalia niin suuren määrän. Voisiko joku kertoa

Ravintolaan

Vierailija
1629/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ukko tuli sönköttää hyllyn väliin jotakin epämääräistä mistä en saanut selvää, osoitteli ja oli ööö ööö, siirryin pois ja tuli taas sönköttää jotakin, laitoin kuulokkeet korville, ahdistava tilanne. Toinen tilanne oli kun humalainen suomalainen mies kaupan ulkopuolella rupes englanniksi kysymään onko sulla henkkarit ja ostatko hänelle kaljaa, tuli kuitenkin myyjä äkäisenä siihen ulkopuolelle sille ukollle että usko jo sulle ei myydä:D eli ilmeisesti yrittänyt koko päivän saada jotakuta ostamaan lisää juotavaa. 

Molemmat tapaukset oli noita lähiökauppoja joissa pyörii aina epämääräistä sakkia. 

Vierailija
1630/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaan

Oon nähnyt ählämipaikoissa ettå ne tuo kaupasta pakastepizzoja:D hölmöjä k u s e t e t a a n:D

Vierailija
1631/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein pojan kouluun ja poikkesin lähikauppaan ostoksille. Pullonpalautusautomaatilla yhytin koulun opettajan, joka palautti kaksi tyhjää olutpulloa. Myöhemmin kassalla näin, että kaverin ainoa ostos oli yksi uusi olutpullo. Lueskelin Iltasanomien lööppiä hetken, jotta pääsin pois tilanteesta.:) 

Onkohan se avoliitossa. Hyi hitto. peräti miehen kanssa. harrastaa kumipukuakrobatiaan nahkasaappaissa ja lukee saatanallista raamattua.

Vierailija
1632/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain kaupassa kylkeeni liimautui vanhempi mummo joka höpötti koko ajan jotain. Hän oli siis minulle täysin tuntematon henkilö. Alkoi jo huvittamaan koko mummo kun otin jonkun tuotteen, hän otti samaa. Kun tuota jatkui aina vaan niin ajattelin jo että onko hällä unohtunut kauppalista kotiin. Niinpä hän sitten tuli yhtä matkaa kanssani kassalle, jonotimme sitten siinä peräkkäin. Oli kyllä omituinen kokemus. Kävi mielessäni, oliko hän vaan yksinäinen?

Olin teini-ikäisten lasten kanssa Duossa, Hervannassa. Seuraamme liimautui vanha nainen, pukeutunut kummalliseen pyjamaa muistuttavaan vaaleanpunaiseen oloasuun. Yritti osallistua keskesteluumme. Tuli jonottaan peräämme ostamatta mitään. Seurasi perässämme ihan kotiovelle asti kunnes löin oven nenänsä edestä kiinni. Kävin myöhemmin katsomassa ovisilmästä, siellä se pölhöili ainakin puoli tuntia. Kakaroilla oli hauskaa.

Vierailija
1633/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme eräässä kyläkaupassa Lapissa. Samaan aikaan kassalle sattui lierihattu päässä lihava, epäsiisti, kuselle ja paskalle haiseva, humalainen noin 70-vuotias mies. Hän osti olutta. Kassa mietti, myydäkö, mutta myi kuitenkin. Mies ilahtui ja alkoi laulaa: *Tämä taivas, tämä maa, siinä arvoa on pysyvää. . .* Ääni oli mahtava ja seurassani ollut musiikki-ihminen sanoi hänen laulaneen puhtaasti. En tunnistanut, oliko joku ammattilainen, olisi voinut olla.

Vesku

Vierailija
1634/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme eräässä kyläkaupassa Lapissa. Samaan aikaan kassalle sattui lierihattu päässä lihava, epäsiisti, kuselle ja paskalle haiseva, humalainen noin 70-vuotias mies. Hän osti olutta. Kassa mietti, myydäkö, mutta myi kuitenkin. Mies ilahtui ja alkoi laulaa: *Tämä taivas, tämä maa, siinä arvoa on pysyvää. . .* Ääni oli mahtava ja seurassani ollut musiikki-ihminen sanoi hänen laulaneen puhtaasti. En tunnistanut, oliko joku ammattilainen, olisi voinut olla.

Vesku

Vänäkö se oli?  

Vierailija
1635/1635 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Normalissa turisti/ei suomalainen nainen tyhjensi deodoranttipullon kainaloihinsa häikäilemättä varmaan pullon tyhjäksi ja laittoi pullon takaisin hyllyyn. Törkeintä mitä olen kaupassa nähnyt.

Olen nähnyt kun spurgu tyhjensi käsidesi pullon kurkkuunsa. Aloitti jo toista kun vartija tuli paikalle.