Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1441/1611 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Turtolan Prismassa sunnuntaipäivänä ja meninin kylmäkaappien luo ottamaan maitoa ostoskoriin. Olin ottamassa muistaakseni pirkan kevytmaitoa kun katsoin eräpäivää 29.6 ihmettelin sitä kovasti koska oli jo 3.7! Kaikki sen merkin maidot oli samalla päivämäärällä koko kaapillinen. Katsoin sitten toista merkkiä kevytmaitoa ja en löytänyt yhtäkään maitoa jonka eräpäivä ei olisi 4 päivän kuluessa.

Joskus ostin Lidlistä kananmunia joissa ei ollut päivämääriä merkattu lainkaan!

Vierailija
1442/1611 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun asuin vielä yksin olin ruokaostoksilla orastavan migreenin kanssa ja halusin vaan äkkiä kotiin. Laitoin kuten aina,kapulan ostosteni  taakse mutta takana jonottava nainen ottikin tuhahduksen säestämänä kapulan pois ja viskoi omia ostoksiaan niin että menivät minun ostosteni joukkoon. En kipeän pääni kanssa jaksanut tehdä asiasta numeroa vaan koetin  jotenkuten erotella naisen tavarat omistani,maksoin ja poistuin.

Kotona sitten löysin ostoskassista  kahvipaketin eri merkkiä ja paahtoastetta mitä itse join sekä  keksipaketin jota en varmasti ollut ottanut hyllystä,sillä ostin harvemmin keksejä. Toki migreenipäissään sitä voi sekoilla mutta todennäköisemmin olivat tämän naisen ostoksia.

Varmaan kotonaan mietti missä ovat kahvi ja keksit! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1611 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kassaneiti tuijottelee usein ja pitkään ja katse kääntyy heti tullessani hihnan päähän vaikka olisi edellisen asiakkaan hommat vielä kesken. Todella hämmentävää kun eihän heidän pitäisi ainakaan kiinnostuneita asiakkaista koskaan olla. M33

Vierailija
1444/1611 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olisit lähtenyt turkkilaisen matkaan, jos ei poikkis olisi saanut tietää!. Annoit numeron ja toivoit rakastajaa. Turkkilainen piti sinua huorana ja menetti kiinnostuksensa....

Vierailija
1445/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse se omituinen asia. Yläasteella minulla ei ikinä ollut viikkorahaa käytössä vaan synttäreiltä jääneitä kolikoita tms. Nyt oli mukana korkeintaan 30 senttiä joilla päätin ostaa irtokarkkeja (eipä montaa saanut). Kassalla kyllä katsottiin vähän kulmien alta.

Vierailija
1446/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään koin aika ihmeellisen asian: ihan tuntematon ihminen auttoi omasta halustaan minua! Yritin irtoruuvihyllyllä ylettää sinne ylimmälle lokeroriville, mutta eihän tällainen tappi sinne näe eikä edes sormenpäät riitä, ja norsunjalkoja ei ollut lähimaillakaan. Pitkä hujoppi tuli siihen (itse etsi jotain helaa) ja kysyi, voiko auttaa, ja kaiveli sieltä laatikosta tarvittavan määrät hilppeitä.

Oli mukavaa vaihtelua.

Vierailija
1447/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Turtolan Prismassa sunnuntaipäivänä ja meninin kylmäkaappien luo ottamaan maitoa ostoskoriin. Olin ottamassa muistaakseni pirkan kevytmaitoa kun katsoin eräpäivää 29.6 ihmettelin sitä kovasti koska oli jo 3.7! Kaikki sen merkin maidot oli samalla päivämäärällä koko kaapillinen. Katsoin sitten toista merkkiä kevytmaitoa ja en löytänyt yhtäkään maitoa jonka eräpäivä ei olisi 4 päivän kuluessa.

Siis ostat Prismasta Pirkka-tuotteita? Mielenkiintoista!

Vierailija
1448/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minusta ne ovat vain hauskoja, Ranskassa joillain ihmisillä oli ihan yleinen tapa kääntää selkä ja ahmia hedelmäosaston rypäleitä yms. mutta maksoivat kuitenkin ne muut ostoksensa niin ei se voi olla kamala ongelma, kaupassa oli myös vartija joka ei huomannut mitään. Kauppiaat joka tapauksessa tienaa enemmän kuin millä hinnalla tukusta niitä tuotteita ostavat. Kerran näin Suomessa laivalla kun pikkulapsi kävi hakemassa useita kertoja juotavaa, en huomannut että olisivat maksaneet. En sanonut mitään, koska mielestäni se oli vain hauskaa ja koska monessa liikkeessä on ryöstöhinnat, huomioonottaen miten halvalla kauppiaat saavat tuotteensa esim. parin sentin mehu voi maksaa vaikka 5e pieni lasi.

Sun mielestä on hauskaa kun joku koskee ripulin kyllästämillä sormillaan hedelmiä ja sitten sinä ostat ne ja syöt ne?

Lisäksi eräät käyvät halvimpiin tuotteisiin lisäämässä jotain myrkkyä, laktaasia yms. Esim. Valion laktoosittomissa rahkoissa on laktoosia, halvimmissa Kotimaista perusalaateissa jotain jälkikäteen hyllyttäjien lisäämää myrkkyä (kilpailevan firman tuotteet ovat puolta kalliimpia), Xtran laktoosittomassa litran jäätelössä laktaasia (halvin mitä löytyy).

Kuulin hyllyttäjien keskenään supisevan että laitetaan noihin perusalaatteihin jotain myrkkyä, Lisäksi näin jonkun keski-ikäisen akan asiakkaan siis yrittävän tunkea johonkin intialaisiin kastikkeisiin jotain.

Etkö samalla sahaa omaa jalkaasi nimittäin joudut itsekin sitten maksamaan kalliimpia tuotteita itsellesi omilla rahoillasi kun niitä halvempia ei ole saatavilla ja tuskin kaupan henkilökunnalla niin hyvät palkat on.

Vierailija
1449/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse se omituinen asia. Yläasteella minulla ei ikinä ollut viikkorahaa käytössä vaan synttäreiltä jääneitä kolikoita tms. Nyt oli mukana korkeintaan 30 senttiä joilla päätin ostaa irtokarkkeja (eipä montaa saanut). Kassalla kyllä katsottiin vähän kulmien alta.

Ihan normaalia ja hyvin yleistä , että markka-aikaan lapset kävivät ostamassa muutamakla markalla ja penneillä irtokarkkeja. Joskus ihan maasta löytyi rahaa, jolla sitten ostettuin irtokarkkeja. Se on sääli jos et ole itse koskaan lapsuudessa päässyt ostamaan irtokarkkeja.

Vierailija
1450/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kassaneiti tuijottelee usein ja pitkään ja katse kääntyy heti tullessani hihnan päähän vaikka olisi edellisen asiakkaan hommat vielä kesken. Todella hämmentävää kun eihän heidän pitäisi ainakaan kiinnostuneita asiakkaista koskaan olla. M33

Onkohan itselläsi vaimoa ollenkaan vai oletko kaappihomomies vailla poikaystävää?

Vierailija
1451/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse aikoinaan töissä Stockalla ja näin kuinka henkilökunta tiskin takana irrotti eräpäivälaput päivän päätteeksi ja vaihtoivat parasta ennen laput uusiin lappuihin leipomotuotteisiin.

Vierailija
1452/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus takana tullut yritti muiluttaa kalliimpia ostoksiaan (tupakkaa) minun maksettavaksi. Huomasin kun olin jo maksamassa että miten voi olla niin kallista. Toisella kertaa joku dementiamummo pakkasi mun ostokset omaan kassiinsa. Oli kyllä tosi surullinen tapaus.

Vierailija
1453/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassojen ei kuulu arvostella asiakkaiden ostoksia. Olit normaali ja ne kassat oli epäammattimaisia.

Vierailija
1454/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä erään julkkiksen omistamassa ravintolassa näin kuinka kalaa söilytetään viikkotolkulla lämpimissä henkilökunnan tiloissa. Kuulema maistui kala ihan juomalaseisakin.

Keittiö missä tehtiin kuuluisat Suomen kouluruoat Vantaalla nöin kuinka ruoat valmistettiin vuotta ennen ja työnnettiin sitten heittomerkeissä pakastimeen, joka tietenkin oli liian lämmin kesähelteellä. Eräs henkilökuntaan kuuluva käveli pitkin käytäviä ja kaiveli samalla hampaitaansa hammastikulla. Niitä samoja hammastikkuja sitten löytyi koulujen ruoista myöhemmin

Tiesitkös, että Fazerin laskiauspullatkin tehdään vuotta ennen ja laitetaan pakastimeen vuodeksi eli ei kovin tuoreita ole ostettaessa?

Vierailija
1455/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkös, että kauppojen irtokarkkilaatikoita ja kauhoja pestään todella harvoin, ehkä korkeintaan kerran vuodessa?

Entäs tiesitkös, että hampurilaispaikkojen ranskisten paistorasva vaihdetaan vain kerran viikossa?

Vierailija
1456/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä erään julkkiksen omistamassa ravintolassa näin kuinka kalaa söilytetään viikkotolkulla lämpimissä henkilökunnan tiloissa. Kuulema maistui kala ihan juomalaseisakin.

Keittiö missä tehtiin kuuluisat Suomen kouluruoat Vantaalla nöin kuinka ruoat valmistettiin vuotta ennen ja työnnettiin sitten heittomerkeissä pakastimeen, joka tietenkin oli liian lämmin kesähelteellä. Eräs henkilökuntaan kuuluva käveli pitkin käytäviä ja kaiveli samalla hampaitaansa hammastikulla. Niitä samoja hammastikkuja sitten löytyi koulujen ruoista myöhemmin

Tiesitkös, että Fazerin laskiauspullatkin tehdään vuotta ennen ja laitetaan pakastimeen vuodeksi eli ei kovin tuoreita ole ostettaessa?

Siitäkö se johtuukin että fazerin laskiaispullat on niin kuivia ja olen todennut etten osta niitä enää ikinä.

Vierailija
1457/1611 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te nyt senkin tiedätte, että sesonkiin kuuluvat mansikkaviinerit, niiden mansikat ovat yleensä puolalaisia.

Vierailija
1458/1611 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lähikaupassa oli kassalla sellainen nuori mies joka kommentoi aina ostoksia. Esimerkiksi "siis tää on tosi hyvää!" jne. Niinpä aloin ostamaan tampponit toisesta kaupasta.

Käydäänköhän samassa lähikaupassa...

Meidän pieneen lähimarkettiin tuli uusi nuorimies töihin. Kaupassa on tosi hyvä ja ystävällinen henkilökunta ja mielellään siellä asioi. Tämäkin kundi on kiva, mutta kommentoi kerran silloin uransa alussa ostoksiani tyyliin "löysit kivat eväät". Hätkähdin, koska olin tottunut siihen oloon, ettei kassahenkilöitä kiinnosta ostokseni. Joten edelleenkin ostan intiimitarvikkeet muualta, jos tämä henkilö on kassavuorossa.

Kaupppiaat saisivat perehdytysvaiheessa painottaa uusille työntekijöille, että ystävälliselläkin palvelulla on rajansa.

Vierailija
1459/1611 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan itselläsi vaimoa ollenkaan vai oletko kaappihomomies vailla poikaystävää?

Mistäs sinä homot tähänkin sait sotkettua? Aika alhaista naisilta käyttää aina tuota homottelua negatiivisessa mielessä. T:homomies

Vierailija
1460/1611 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä homot tähänkin sait sotkettua? Aika alhaista naisilta käyttää aina tuota homottelua negatiivisessa mielessä. T:homomies

Janoisten setämiesten lisäksi kassaneidit halveksuvat myös homomiehiä, se on tullut selväksi.