Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1401/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan täti, vielä hetken kirjoitti:

Näitä omasta mielestään kovinkin "korkeassa virassa" kassalla istuvia tympelöitä näkee yllättävän paljon. Onhan se toki selvää, että matalapalkka-alalla ei aina jaksa hymyillä, mutta on myös ihan selvästi jostain napoleon-syndroomasta kärsiviä, jotka kohtelevat maksavia asiakkaita todella tympeästi. Aivan kuin ihmiset tulisivat sinne kauppaan vain häiritsemään ylhäisen kassapersoonan rauhaa.

Ai että.. Voi kun joskus nämä arvostelijat kokeilisivat tuota hommaa.

Olen ollut nyt muutaman kuukauden kaupassa töissä ja joka vuorossa kassalla jonkin tunnin.

Asiakkaista 85% on täysiä m**kkuja.

Pahimpia ovat vaihdevuosiaan elävät tai ne jo ohittaneet naisoletetut.

Kielenkäyttö on hirveää, tervehtiminen ei kuulu tapoihin, huudetaan, äyskitään, viisastellaan ja jopa Neuvotaan, miten työ heidän mielestään pitää tehdä. Tämän päälle aivan hirveä kiire joka puolella taloa ja aina hommaa keskeneräisenä. Ei ole mulle sopiva työ, stressaa valtavasti.

En tule jaksamaan tätä työtä kovin kauaa, etsin koko ajan muuta.

Työelämässä olen ollut kuitenkin jo lähes 30 vuotta, muulla alalla. Järkytys on ollut melkoinen! On aivan käsittämätöntä kuinka paljon kuraa voi kassahenkilö saada niskaansa muutaman tunnin työvuoron aikana :(

Minusta, ennen paljon positiivista palautetta saaneesta perusystävällisestä ja kohteliaasta ihmisestä, on tulossa norsunv* naama ja vauhdilla. En halua tulla sellaiseksi, joten etsin muuta työtä, ihan mitä tahansa.

Oma parisuhde ja perhe kärsii, kun kotiudun työpäivän jälkeen kiukkuisena/itkuisena/väsyneenä ja tulee sitten kirottua alimpaan tuonelaan ne mummot, jotka käyttäytyvät huonosti. Ja ne vanhat äijät irstaine vihjailuineen 🤮

Onneksi on ihaniakin asiakkaita. Niitä jotka tervehtivät, sanovat kiitos ja ole hyvä, sekä heipat lähtiessään. Lapset ja nuoret ovat kaikkein kohteliaimpia <3

No, jos se ottaa noin koville, niin olisit voinut kouluttautua paremmalle alalle. Onneksi on jo automaattikassat, ettei tuon 85%:n m*lkkuryhmän tarvitse enää piinata ketään ostoksillaan.  

Etkö sinä kassaraivotar oikein tykkää, että yleinen mielipide onkin se, ettei kassahenkilöille raivoaminen olekaan normaalin ihmisen käytöstä, kuten olet tähän asti aina kuvitellut?

Aha, alapeukku räpsähti. Eli et tykkää.

Korjaa se lainaus. Ei noita sotkuviestejä viitsi lukea.

Ahaa, sen korjaaminen ei näköjään onnistu. Pahoittelut.Saat anteeksi.

Vierailija
1402/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyttäjätyttö kumartui alahyllylle ja hameen alta, narun takaa tuijotti ruskea silmä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan täti, vielä hetken kirjoitti:

Näitä omasta mielestään kovinkin "korkeassa virassa" kassalla istuvia tympelöitä näkee yllättävän paljon. Onhan se toki selvää, että matalapalkka-alalla ei aina jaksa hymyillä, mutta on myös ihan selvästi jostain napoleon-syndroomasta kärsiviä, jotka kohtelevat maksavia asiakkaita todella tympeästi. Aivan kuin ihmiset tulisivat sinne kauppaan vain häiritsemään ylhäisen kassapersoonan rauhaa.

Ai että.. Voi kun joskus nämä arvostelijat kokeilisivat tuota hommaa.

Olen ollut nyt muutaman kuukauden kaupassa töissä ja joka vuorossa kassalla jonkin tunnin.

Asiakkaista 85% on täysiä m**kkuja.

Pahimpia ovat vaihdevuosiaan elävät tai ne jo ohittaneet naisoletetut.

Kielenkäyttö on hirveää, tervehtiminen ei kuulu tapoihin, huudetaan, äyskitään, viisastellaan ja jopa Neuvotaan, miten työ heidän mielestään pitää tehdä. Tämän päälle aivan hirveä kiire joka puolella taloa ja aina hommaa keskeneräisenä. Ei ole mulle sopiva työ, stressaa valtavasti.

En tule jaksamaan tätä työtä kovin kauaa, etsin koko ajan muuta.

Työelämässä olen ollut kuitenkin jo lähes 30 vuotta, muulla alalla. Järkytys on ollut melkoinen! On aivan käsittämätöntä kuinka paljon kuraa voi kassahenkilö saada niskaansa muutaman tunnin työvuoron aikana :(

Minusta, ennen paljon positiivista palautetta saaneesta perusystävällisestä ja kohteliaasta ihmisestä, on tulossa norsunv* naama ja vauhdilla. En halua tulla sellaiseksi, joten etsin muuta työtä, ihan mitä tahansa.

Oma parisuhde ja perhe kärsii, kun kotiudun työpäivän jälkeen kiukkuisena/itkuisena/väsyneenä ja tulee sitten kirottua alimpaan tuonelaan ne mummot, jotka käyttäytyvät huonosti. Ja ne vanhat äijät irstaine vihjailuineen 🤮

Onneksi on ihaniakin asiakkaita. Niitä jotka tervehtivät, sanovat kiitos ja ole hyvä, sekä heipat lähtiessään. Lapset ja nuoret ovat kaikkein kohteliaimpia <3

No, jos se ottaa noin koville, niin olisit voinut kouluttautua paremmalle alalle. Onneksi on jo automaattikassat, ettei tuon 85%:n m*lkkuryhmän tarvitse enää piinata ketään ostoksillaan.  

Pika/automaattikassoilla myyjät änkeää viereen tai lähietäisyydelle tuijottamaan ostosten lukua. Ikävää olla epäiltynä huijariksi ja joutua tarkkailun alaiseksi syyttä.

Ei minulle käy koskaan niin. Automaattikassojen henkilöstö on ihan asiallista. Itse tosin välttelen automaattikassoja, koska haluan, että kassahenkilöille riittää töitä. Käytän automaattikassoja vain, jos muihin kassoihin on pitkät jonot eikä minulla ole alkoholijuomia ostoksissa.

Vierailija
1404/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllyttäjätyttö kumartui alahyllylle ja hameen alta, narun takaa tuijotti ruskea silmä...

* . . oi jospa oisin saanut olla mukana. . .*

Vierailija
1405/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin pyöräkorjaamo myy käytettyjä huollettuja pyöriä. Ne on tarjolla netissä. Heillä on myös kotiinkuljetus.  Soitin liikkeeseen ja kerroin, minkä valitsemani pyörän haluan.

Myyjä alkoi vängätä heti vastaan ja oli sitä mieltä, että paras olisi tulla paikan päälle testailemaan ja valitsemaan. Olisi halvempia ja parempia. Keskustelu kesti pitkään ja lopulta en vaan saanut sitä pyörää millään. En halunnut lähteä tekemään pitkää matkaa ja tiesin, että valitsemani pyörä kelpaa kyllä. 

Sanoitko vänkääjälle mitään tuollaisesta "palvelusta"?

Vierailija
1406/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleenpainuvimmat kerrat ovat olleet ulkomailla. Lukiossa lähdimme espanjaa opiskelevien kanssa suomalaisittain isoon espanjalaiseen kaupunkiin. Ei ollut turistirysäpaikka. Kävin kenkäkaupassa ja näin kauniit kengät, joita halusin kokeilla. Esillä oli vain pieniä kokoja 34-37. Aikuisten kenkiä. Kysyin mies myyjältä, että onko heillä kokoa 39. Miehen ilme oli sanoinkuvaamaton, hän laski katseensa hitaasti jalkoihini ja näytti järkyttyneeltä. Puisti kauhistuneena kasvojaan. Koko kenkäkaupassa ei ollut 39 kokoisia naisten kenkiä! Jälkikäteen miehen ilme ja käytös vain nauratti. Kengän kokoni on ihan normaali Suomessa, mutta ilmeisesti Espanjassa jalkani ovat lumimiehen mitoissa...

Vähän vastaava oli Bangkokissa isossa paikallisessa vaateliikkeessä, jossa kysyin yhdestä rintsikasta kokoa 75 b/c. Naismyyjän katseli siihen tyyliin, ettei meillä niin Isoja kokoja ole. 165 cm ja kokoa 36 olevana en iso mielestäni ole, mutta onhan espanjalaiset ja thaimaalaiset lyhyempiä ja sirompia.

Brasiliassa ällötti ruokakaupassa, kun yli 30 asteen lämmössä lihat ja kalat olivat huoneen lämmössä jäiden päällä. Kärpäsiä oli älyttömästi ja olivat lihojen/kalojen päällä. Sen jälkeen ei tehnyt mieli syödä lihaa tai kalaa siellä. Tulin sairaaksi siellä, mutta en tiedä liittyikö hygieniaan.

Suomessa oudointa oli nuorena kassajonossa Prismassa, kun takana oleva mummo alkoi hakata selkääni ostoskärryillä. Tökkäsi, otti vauhtia ja tökkäsi uudelleen, vauhtia ja tökkäs...olin ihan hämilläni ja en osannut reagoida mitenkään. En vieläkään ymmärrä, miksi tahallaan hakata ostoiskärryllä toista. Kyse ei ollut, mistään en olisi tajunnut mennä eteenpäin tms, kun jonossa oli monta ihmistä ennen mua.

Mulle kävi joskus vuosia sitten Kajaanin Prismassa samoin. Takana vanhempi pariskunta, ei varsinaisesti vanhuksia vielä. Itsekin ihan aikuinen, nämä ehkä omien vanhempien ikäluokkaa. Luulin ensin, että pari kertaa vahingossa osui kärryillä minuun, joten en reagoinut, mutta kun tämä toistui monta kertaa, niin se ei enää voinut olla vahinko.

Sama kauppa, sama kassa ei kovin kauan sitten, vastaava pariskunta takanani. Roikkuivat ihan iholla, ei mitään hajurakoa. Pakkasin ostoksiani. Kärryni olivat vähän siinä kulkuväylällä, koska olivat ne missä tahansa, niin jonkun tiellä olisivat olleet kumminkin. Muori ensin tekokohteliaasti kysyi, voisiko niitä kärryjä vähän siirtää ja olin vain, että joo, siirrä vain. Sitten alkoikin joku ihmeen motkotus, kun tukitaan tie ja "ihmeellistä touhua" yms. Mietin hetken, kysynkö, kuka sun muroihin on kussut. Mutta päätin olla vähän fiksumpi ja pysyä hiljaa. Ajattelin kyllä, että tuleepa vielä kerrankin jonossa joku tönimään kärryllä tai muuten persee.seen kiinni, niin mulkaisen siihen malliin, että älyää mennä toiseen jonoon.

Ei siinä mulkoilut auta, vaan samantasoinen röyhkeys. Käsi vain reippaasti tönijän kärryyn kiinni ja pieni töytäisy takaisinpäin samalla kun sanotaan, että "Älä taas töni mua sillä kärrylläs (kiitos)! Onko sun aina pakko?? Etkö sä osaa jonottaa?? Nyt on mun vuoro maksaa! Ei voi olla noin kiire!".

Muista, että milloinkaan ei pidä altistaa itseään fyysiselle väkivallalle missään muotoa!

Vierailija
1407/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Aasialaisilla saattaa olla suurperheitä esim 10 lasta ja kaksi aikuista. Vietnamilaisilla on taas tapana viedä haudoille suomalaisten silmiin oudolta näyttäviä kuten pilaantuneita hedelmiä tms.

Tutustu heidän kulttuuriinsa äläkä arvostele. 

Mitä arvostelua sinä nyt tuossakin näet? Lakkaa jo näkemästä r*sismia joka puolella.

Vierailija
1408/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

leikkaus avaus... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin joskus ryhtyä kassa hommiin, mutta kun kuulin kaupan kuulutuksen, avaamme uuden kassan niin en uskaltanut.

Mä en tajunnut tätä.

Siis kielellisesti, vai niin, että on mahdotonta ymmärtää jonkun joskus jänistävän jostain? 

Sori eri kuin se eka joka ei ymmärtänyt, mutta kielellisesti tai siis en ymmärtänyt mikä läppä tuossa oli. Jos se oli tuo "kirurgit joskus avaa potilaita" juttu niin aika pöljä vitsi vaikka tajusin siinä vaiheessa. Tai sit oon tyhmä / huumorintajuton :)

Se olikin sellaista Markku-huumoria joka ei useimpia naurata vaikka Markku itse ajattelee olevansa kovinkin nokkela.

Vierailija
1409/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandapukuun pukeutunut pyysi treffeille.

Vierailija
1410/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin lähikaupassa liikkeellä ostoskärrien kanssa ihan normaalisti. Jostain ilmestyi nainen, joka kärreillään törmäsi minuun rajusti ja toistuvasti tahallaan verenhimoinen kiilto silmissään.

En tuntenut, enkä ollut ikinä nähnyt. Olin mustelmilla viikkoja.

Lähikaupassa on sattunut pari kertaa yksi todella epäsiistin oloinen ja pahalta haiseva, vihaisen oloinen mummo taakse kauppakärrinsä kanssa, ja sillä vain tylysti tönäissyt selkään ja alkanut lappamaan ostoksiaan hihnalle vaikka en ole edes kaikkia omianikaan ennättänyt siihen laittamaan.

Vierailija
1411/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauppareissulla? 😮

Vierailija
1412/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hedelmätiskillä valikoimassa satsumia, kun viereeni pölähti vanhempi hieman erikoisesti pukeutunut nainen. Hän sitten alkoi venäjänkielisellä aksentilla ja kovaan ääneen selittämään mulle, että "kannattaa AINA maistaa hjeedelmät ennen ostopjiäätöstä". Täti alkoi siinä ihan pokkana kuoria useita satsumia ja maisteli välillä irvistellen " pthyyi, ei hjuuva tjämä, eikä tjämä". Totta tuo, ettei aina tiedä mitä ostaa, mutta siltikin hiippalin siitä kauemmas enkä jäänyt odottelemaan vartijoita...

Vierailija
1413/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauppareissulla? 😮

Onko olemassa jokin tilanne, jossa tuo olisi vähemmän omituista? :D

Vierailija
1414/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin lähikaupassa liikkeellä ostoskärrien kanssa ihan normaalisti. Jostain ilmestyi nainen, joka kärreillään törmäsi minuun rajusti ja toistuvasti tahallaan verenhimoinen kiilto silmissään.

En tuntenut, enkä ollut ikinä nähnyt. Olin mustelmilla viikkoja.

Lähikaupassa on sattunut pari kertaa yksi todella epäsiistin oloinen ja pahalta haiseva, vihaisen oloinen mummo taakse kauppakärrinsä kanssa, ja sillä vain tylysti tönäissyt selkään ja alkanut lappamaan ostoksiaan hihnalle vaikka en ole edes kaikkia omianikaan ennättänyt siihen laittamaan.

Olisit sanonut kassalle ilosesti, että "Mä otan nämä kans!" ja vähät välittäny mummon raivosta. 😂

Vierailija
1415/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauppareissulla? 😮

No jos joku pandapukuun pukeutunut tyyppi pyytäisi treffeille vappuna tai halloweenina, niin silloin se olisi vähemmän omituista. 😂

Vierailija
1416/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa kassajonossa kun joku känninen ilpoantero työntää kärryään selkääni vasten ja sitten kun otan askeleen eteenpäin niin taas tömähtää kärry selkään.

En viittiny leipoa ilpoanteroa naamaan kun oli niin pienikokoinen tyyppi - mieli olis kyllä tehny.

Vierailija
1417/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se corona aalto 1, no pakko ruokakaupassa käydä kuitenkin.

Kassajonossa oli sit joku rouvashenklö joka viis veisasi ns etäisyysikstä,

kassaneiti kauniisti muistutti hälle. Olin seuravaana jonossa ja näin kun hälle mittari meni 0-200 miliisekunissa,

viskaisi ostoksensa kassiinsa, naama punaisena hän ryntäsi sitten kaupasta.

Vierailija
1418/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hedelmätiskillä valikoimassa satsumia, kun viereeni pölähti vanhempi hieman erikoisesti pukeutunut nainen. Hän sitten alkoi venäjänkielisellä aksentilla ja kovaan ääneen selittämään mulle, että "kannattaa AINA maistaa hjeedelmät ennen ostopjiäätöstä". Täti alkoi siinä ihan pokkana kuoria useita satsumia ja maisteli välillä irvistellen " pthyyi, ei hjuuva tjämä, eikä tjämä". Totta tuo, ettei aina tiedä mitä ostaa, mutta siltikin hiippalin siitä kauemmas enkä jäänyt odottelemaan vartijoita...

Palsta-Iigorin Svetlana-täti se vaan oli. Sillä naisella on aina nälkä ja koko ajan jano.

Vierailija
1419/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauppareissulla? 😮

No esimerkiksi joku furry-tapaaminen tai comic con.

Vierailija
1420/1611 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla joku ujutti ostoksensa minun tavaroihin maksettavaksi. Vartija katsoi kamerasta aivan selvästi niin kävi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä