Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1281/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "jättänyt rauhaan" Lidlin paistopisteen tuotteet sen jälkeen kun vähän resuisen näköinen ikämies sörkki sormellaan toisia pullia kauemmas että sai pihdeillä otettua itselleen mieluisimmat.

Itse näin kerran, kuinka sellainen reilu kolmikymppinen mies otti sämpylöitä paistopisteellä ja vahingossa tiputti yhden kaupan lattialle. No mitä hän teki, nosti sämpylän kourallaan ja viskasi takaisin sinne myyntilaariin. Älysi sentään punastua, kun huomasi että katselin häntä vähän kauempaa. Häipyi vikkelästi paikalta.

Vierailija
1282/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa noin vuosi sitten. Olin anopin kanssa ostamassa uutta valaisinta. Löytyi oikea valaisin mutta tarvittiin vielä 4 polttimoa ja niiden löytämiseen yritimme pyytää asiakaspalvelijan apua. Lähestyin lähinnä olevaa aspaa ja hän laittoi silmät kiinni ja kädet korville sanoen: En näe mitään, en kuule mitään, olen tauolla ja meni tuhatta ja sataa meidän ohi :D Ei edes neuvonut, että mistä voisimme tavoittaa työvuorossa olevan ihmisen meitä jeesimään. Juu, google on kiva ja olisin nämä osannut ilman apuja hoitaa mutta anoppi iäkäs ja hän olisi halunut nimenomaan henkilökohtaista palvelua tämän jännän polttimoasian tiimoilta. Laitoin palautetta kyllä mutta aika paljon myöhemmin milloin tämä tapahtui ja en yksilöinyt ketään, vaan noi yleisesti mietin, ettei nyt oikeesti voi vaan laittaa silmiä kiinni, korvia lukkoon ja juosta pois paikalta, kun asiakas tarttee apua! Kai? 

Prismassa on hinnantarkistuspisteitä ja sieltä löytyy puhelin, josta saa asiakaspalvelun kiinni. Olen pari kertaa soittanut ja saan paikalle kyseisen osaston työntekijän. Kurjaa teidän kannalta, mutta siinä olisi mennyt työntekijän tauko kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupassa oli häikkää tms. Kassakoneessa. Kauppias toi nuorelle kassalle taskulaskimen, laske tuolla paluurahat. Kysyi, miten tätä käytetään?

Toinen tapaus. Tuttavalla on ilmeisesti vilkas pintaverenkierto, kun naama punottaa helposti, kiivas luonnekin aliupseerina. Kerran suoraan saunan jälkeen Alkossa ei myyty.

Vierailija
1284/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi näillä sivuilla ja voin jakaa erään kauppareissukokemukseni. Vuosia sitten, kun Body Shoppeja oli enemmän, menin paikalliseen. Kyselin myyjältä silmänympärysvoidetta. Sanoin, etten ole aikaisemmin kokeillut. Myyjä tokaisi, olisi kyllä jo pitänyt! Ei varmaan itse edes tajunnut sanomaansa. Ensin otti päähän, sit vasta nauroin koko asialle. Jäi ostamatta.

P.S. Joissain muissa keskusteluissa tulee esiin Porvoo, voisitteko kertoa miksi. (Menee aiheen vierestä, sori tästä).

Vierailija
1285/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10-vuotiaana 1990-luvulla olin menossa kauppaan koulun jälkeen kun myyjä huusi minulle kassalta, että "Ulos täältä, tänne ei tarvitse tulla varastamaan mitään". Minä katsoin myyjä ihmeissäni ja myyjä vain huusi, että "Kuulit kyllä, tänne ei ole lapsilla mitään asiaa varastamaan karkkia ja muuta sellaista". No, minä lähdin sitten sieltä pois. En ollut ennen käynyt koko kaupassa, joten ainakaan minua ei voinut kaupan myyjät syyttää varkaaksi siellä siksi, että olisin niin tehnyt aikaisemmin.

Vierailija
1286/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on liikunnallisia mummoja. Yksikin, ehkä max 140 cm pitkä mummo on varmaan tehnyt elämänuransa koripallopuolustajana. Sen verran tehokkaasti hän onnistui puolustamaan ison marketin maitohyllyä muilta asiakkailta. Meitä oli kolme asiakasta yrittämässä maitopurkkia hakemaan, mutta tuo mummo onnistui olemaan yhtä aikaa kaikkien tiellä. Hetken päästä sama mummo oli tomaatteja valitsemassa, siinä vaiheessa totesin, että en sittenkään taida tarvita tomaattia tällä reissulla. Olisi tuo ympäriinsä loikkiva mummo naurattanut, jos en olisi ollut niin väsyneenä liikkeellä.

Vierailija
1287/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kassajonossa edessäni oli nuori nainen, joka piteli muutamaa ostostaan sylissään nojaillessaan hihnan päässä olevaan tasoon, jolle ostoskorit nostetaan. Hihnaa oli tyhjänä yli metri, mutta nainen ei saanut siltikään laitettua ostoksiaan hihnalle.  Naisella oli yllään jonkinlaisen hoivapalveluyrityksen takki. 

Pyysin naista laittamaan ostoksensa hihnalle, jotta pääsin laittamaan sille omat ostokseni. 

Nainen kääntyi puolitain ympäri ja tuijotti minua hämmästyneen näköisenä ostokset yhä sylissään.  Toistin pyyntöni, tällä kertaa jo hieman kärsimättömästi, ja nainen laittoi ostoksensa epävarmasti hihnalle, mutta ei siirtynyt eteenpäin, vaan jäi yhä tielleni. Pyysin  sitten jo melkoisen kärsimättömästi naista siirtymään eteenpäin. Hän siirtyi muutaman kymmenen sentin matkan välillä mulkoillen minua.

Samalla hetkellä kassalla ostoksiaan maksamassa olleen asiakkaan jokin tuote aiheutti jonkinlaisen sekaannuksen, jonka seurauksena nainen poimi ostoksensa hihnalta takaisin syliinsä ja olisi ilmeisesti palannut takaisin hihnan päähän ellen olisi ollut hänen takanaan. Sanoin naiselle, "mitä vittua sinä pelleilet. Laita nyt ne ostoksesi takaisin siihen hihnalle tai mene toiseen kassajonoon leikkimään.  

Nainen alkoi kimittää, "älä huuda minulle" pidellen ostoksiaan yhä sylissään ja selittää, miksi hän ei voi laittaa ostoksiaan vielä hihnalle. Selityksissä ei ollut kuitenkaan mitään järkeä. 

Tässä vaiheessa kysyin naiselta, onko tämä koskaan aikaisemmin käynyt kaupassa Nainen vastasi käyneensä. "Ei se kyllä siltä näytä", tokaisin naiselle takaisin kiukkuani pidätellen. "Oletko sinä itse käynyt aikaisemmin kaupassa?", tämä järjen jättiläinen kysyi minulta. Tässä vaiheessa teki mieli jo antaa naiselle ns. Bitch Slap. 

Onneksi kassalla ollut sekaannuus selvisi ja hihna lähti liikkeelle, jolloin nainen viimein rohkeni laittaa ostoksensa tyhjälle hihnalle. Nainen kääntyi katsomaan minua ja alkoi taas uhriutua ja selittää, että hän ei ole tässä tehnyt mitään väärää ja olen töykeä ihminen ja käyttäytynyt häntä kohtaan törkeästi. Menin aivan naisen viereen ja sanoin hänelle hiljaa, että "nyt kuule on parempi, että et sano minulle enää yhtään mitään, vaan maksat nuo ostoksesi ja lähdet menemään". "Uhkailetsä mua?", nainen kimitti kovalla äänellä, että sen kuulivat varmasti kaikki lähellä olevat ihmiset.

Samalla naisen ostokset oli saatu lyötyä kassaan, joten hän täytyi mennä maksamaan ne. En tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos tilanne olisi pitkittynyt. Todennäköisesti jotain sellaista, että olisin joutunut sitä jälkeenpäin katumaan. 

Sellainen keksitty ja huonosti kirjoitettu tarina oli siellä.

Jaa, mulle taas tuli mieleen eräs työkaverini, joka silloin tällöin oikein kerjää pientä korvatillikkaa.

Vierailija
1288/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kokemus on 80-luvulta, jolloin kävin lukiota. Olin hyppytunnilla käymässä paikallisessa ostoskeskuksen ruokakaupassa ostamassa jotain välipalaa ja maksoin ostokseni käteisellä, kuten siihen aikaan oli tapana. Kun rahasta piti antaa takaisin, ojensin tietenkin kämmenen, mutta myyjä tipautti rahat tarkoituksella sivuun, joten kolikot vierivät pitkin pöytää. Teki aivan tarkoituksella, ja teki samaa myös myöhemmin. Muistan, että ihmeteltiin sitä luokkakavereiden kanssa ja päädyimme siihen arveluun, että on niin bakteerikammoinen, ettei voi koskea asiakkaiden käsiä. Mietimme, että kannattaiskohan myyjän  valita joku muu ammatti, jos ei edes rahoja saa osumaan käteen.

Nykyisin vähemmän kohteliaana antaisin kyllä pari valittua sanaa noin töykeälle asiakaspalvelijalle, mutta siihen aikaan olin vielä kiltti ja hienotunteinen, enkä sanonut mitään.

Vierailija
1289/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa noin vuosi sitten. Olin anopin kanssa ostamassa uutta valaisinta. Löytyi oikea valaisin mutta tarvittiin vielä 4 polttimoa ja niiden löytämiseen yritimme pyytää asiakaspalvelijan apua. Lähestyin lähinnä olevaa aspaa ja hän laittoi silmät kiinni ja kädet korville sanoen: En näe mitään, en kuule mitään, olen tauolla ja meni tuhatta ja sataa meidän ohi :D Ei edes neuvonut, että mistä voisimme tavoittaa työvuorossa olevan ihmisen meitä jeesimään. Juu, google on kiva ja olisin nämä osannut ilman apuja hoitaa mutta anoppi iäkäs ja hän olisi halunut nimenomaan henkilökohtaista palvelua tämän jännän polttimoasian tiimoilta. Laitoin palautetta kyllä mutta aika paljon myöhemmin milloin tämä tapahtui ja en yksilöinyt ketään, vaan noi yleisesti mietin, ettei nyt oikeesti voi vaan laittaa silmiä kiinni, korvia lukkoon ja juosta pois paikalta, kun asiakas tarttee apua! Kai? 

Prismassa on hinnantarkistuspisteitä ja sieltä löytyy puhelin, josta saa asiakaspalvelun kiinni. Olen pari kertaa soittanut ja saan paikalle kyseisen osaston

Melkein kaikista kaupoista on poistettu hinnantarkistuspisteet. Niitä saisi olla enemmänkin, monta joka kaupassa.

Vierailija
1290/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassalla maksavalta, edelläni olleelta miesasiakkaalta putosivat pöksyt alas asti.

alkkareista ei tietoakaan

Vierailija
1291/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uusi näillä sivuilla ja voin jakaa erään kauppareissukokemukseni. Vuosia sitten, kun Body Shoppeja oli enemmän, menin paikalliseen. Kyselin myyjältä silmänympärysvoidetta. Sanoin, etten ole aikaisemmin kokeillut. Myyjä tokaisi, olisi kyllä jo pitänyt! Ei varmaan itse edes tajunnut sanomaansa. Ensin otti päähän, sit vasta nauroin koko asialle. Jäi ostamatta.

P.S. Joissain muissa keskusteluissa tulee esiin Porvoo, voisitteko kertoa miksi. (Menee aiheen vierestä, sori tästä).

Porvoo = provo.

Vierailija
1292/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukaupassa oli häikkää tms. Kassakoneessa. Kauppias toi nuorelle kassalle taskulaskimen, laske tuolla paluurahat. Kysyi, miten tätä käytetään?

Toinen tapaus. Tuttavalla on ilmeisesti vilkas pintaverenkierto, kun naama punottaa helposti, kiivas luonnekin aliupseerina. Kerran suoraan saunan jälkeen Alkossa ei myyty.

Setäni taas oli niin ahkera tuliliemen tuttava, että näytti selvänäkin juopuneelle eikä hänellekään aina Alkossa myyty, vaikka oli selvinpäin.

Vierailija
1293/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työstä tultuani, eräällä halpisketjun kaupassa ostoksilla.

No, päästyäni kassalle,  laittelin ostoksiani kärrystä hihnalle. Tulikin siihen väliin, kaupan "vartija" mikä lie ollut tyttönen.?!  Konahteli siinä minulle, osoitteli kärryyn,.. tuo ja tuo on maksamatta?! Älytöntä, enhän ollut maksanut mitään vielä koko lystiä, ennenkuin kaikki hihnalla. E ollut maksanut mtään. vielä..!

Äimistyin todella, milloin vartijat ovat kauppa tapahtumaan puuttuneet.? Katsoin kun tämä typykkä seurasi minua vielä ulkona, mihin autoon menen! Annoin palautetta tähän konserniin.

Se ettei tätä virkaintoista tyttöstä ole sen koommin näkynyt.. lienne tullu palaute perille.

Vierailija
1294/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa supermarketeissa tauot on porrastettu minuutilleen, eli jos myyjä olisi jäänyt auttamaan teitä, hänellä on olisi jäänyt tauko pitämättä

Vierailija
1295/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni myytiin Alkossa juomia, vaikka olin kulauttanut pari isoa pulloa kurkusta alas ja olin melkoisen tuhdissa nousuhumalassa, mutta tsemppasin sen hetken kassalla ja niin vaan minulle myytiin, mutta edessä olevalle vanhemmalle naiselle ei, koska hän rehellisesti sanoi, että hän on ottanut lääkkeitä, mutta vaikutti kyllä ihan vesiselvältä joten hänelle ei myyty, mutta minulle kylläkin:)

Vierailija
1296/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rouva tuli sanomaan "hei, sulta taisi pudota sun nappikuulokkeet tuonne" ja kävin noukkimassa ne. Kotiovella vasta tajusin että eihän nuo ollut mun kuulokkeet vaikka olivatkin saman merkkiset. Enhän mä ollut edes ottanut omia mukaani vaikka yleensä kuuntelenkin kauppareissuilla

Vierailija
1297/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoissa supermarketeissa tauot on porrastettu minuutilleen, eli jos myyjä olisi jäänyt auttamaan teitä, hänellä on olisi jäänyt tauko pitämättä

Toi porrastaminen koskee lähinnä kassoja. Ja itse en ikinä kehtaisi jättää asiakasta palvelematta taukoni takia, ilmoittaisin vuorovastaavilleni, että taukoni siirtyi asiakastilanteen vuoksi. Asiakkaat mun palkkani loppupeleissä maksaa.

-Prismalainen

Vierailija
1298/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä saattoi lisäksi olla pakottava tarve ja kiire vessaan.

Vierailija
1299/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Eihän tuo ollut mitään palvelun vaatimista, vaan hän esitti sinulle kysymyksen.

Menetkö kenkäosastolla kysymään toiselta asiakkaalta että kun sulla on kengät jalassa niin osaat varmaan neuvoa mitkä näistä olis mulle hyvät? Tai karkkihyllyllä että kun näytät siltä että syöt paljon karkkia niin mikähän tästä kannattaisi ostaa? xD xD

Minua on pyydetty arvelemaan "kummat kengät (kaksi eri kokoa siis) sun mielestä olis mulle paremmat". Totesin, että jalka kertoo ja häivyin. En todellakaan ota vastuuta kenenkään kiristävistä/väljistä jalkineista.

Vierailija
1300/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 50-vuotta, tein lomamatkan Jenkkeihin. Yhtenä iltana menin paikalliseen liquor storeen ostamaan pienen pullon rommia. Kassalla myyjä kysyi henkilöllisyyspapereitani! Katsoin häntä järkyttyneenä ja sanoin, että et ole tosissasi, vitsailetko? Johon myyjä vastasi vakavana, että ei vitsaile. Jenkeissä ikäraja alkoholin ostamiselle on 21-vuotta.

Ei tarvitse imartua liikaa. Jenkeissä on paikkoja, joissa paperit kysytään kaikilta riippumatta siitä, minkä ikäiseltä näyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän