Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1261/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas kirjoitti:

Kaupan kassajonossa vanhahko naisihminen voimakkaan teatraalisesti kääntyi mun puoleen, ojensi kätensä ja huusi "Turvaväli!!!". Olin sotkea housut säikähdyksestä. Tällainen reaktio tuli vaikka meillä oli ostoskärrytkin välissä. Aikaa tästä on muutama vuosi, kun korona oli ns. alkutekijöissään jolloin lähinnä puhuttiin turvaväleistä mutta esim. maskisuositusta ei vielä ollut. Saatiin tapauksesta ainakin joksikin aikaa perheen sisäinen vitsi.

Koronahysterian alettua pahimmillaan ihmisten käytös oli jotenkin niiin sairasta! Mulkoilua ja huutelua yms jos sattui vahingossakaan aivastamaan tai niistämään, kerroinkin tässä ketjussa että eräs mummo maski naamassa tietenkin oikein kyttäili kaupan oven suussa jossa samalla käsidesipiste et jokainen pisti käsidesiä "hei käsidesiä unohdit laittaa nuori! Huuteli mulle kun menin vaan ohi sit kokoajan puheli itsekseen "käsidesiä pitää laittaa käsidesiä pitää laittaa" saatto muutama ihminen siinä tiuskausta sille mummolle että mikä käsidesipoliisi hänkin oikein on:D ja joskus bussissa joku aivasti ja heti joku vanhus nyrkit pystyssä suurin piirtein että älä levitä koronaa!!!

Jostain syystä ne vanhukset olleet kaikista äkäisempiä ja aggreja koronan aikaan. On siis muutkin ollut mut en tiedä johtuuko siitä et nimenomaan heillä huono vastuskyky ja pelkäävät suurin piirtein kaikkea ja kaikkia.

Vierailija
1262/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maksamassa kun huomasin että edelläni ollut vanha rouva lappaa minun ostoksiani kassiinsa, huudahdin asiasta melko kovaa jolloin alkoi voivotella ja ihmetellä että mites se nyt noin. Katse oli kuitenkin sen verran vihainen, ettei höperön mummelin esittäminen uponnut. Lisäksi laukusta vielä löytyi yksi naamarasva vaikka väitti tyhjentäneensä sen minun tavaroistani.

Mitenhän paljon nuo harmittoman näköiset vanhukset todellisuudessa varastaa ja ihan harkitusti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana olin ostoksilla. Yhtäkkiä jostain kuului jumalaton poraaminen ja tärinä, joka jatkui ja jatkui. Mietin että onpa inhottava kun remppaavat häiritsevästi. Muutaman minuutin päästä tajusin, että repussani selkää vasten ollut sähköhammasharja oli pärähtänyt päälle... Hih. Onneksi en ollut ehtinyt mainita remppaäänistä vielä kenellekään :)

Vierailija
1264/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ärsyttävintä kauppareissua. Ostin luomutofupaketin ja ajoin kotiin (5km), aloin valmistamaan ruokaa ja avattuani tofupaketin muovinen pakkaus oli rikkinäinen ja tofu selvästi pilaantunut. Muovipakkaus oli pahvilaatikon sisällä ja parasta ennen päivään pitkälti, joten en huomannut tuota kaupassa. Oli ajettava takaisin kauppaan ja menin paketin ja kuitin kanssa asiakaspalvelutiskille. Esitin asian, asiakaspalvelija niskojaan nakellen tiuski, että hän ei tiedä, miltä tofu näyttää, hän ei syö tofua. Hyvitti kuitenkin oston, vaikka käyttäytyi tosi ylimielisesti. Toisen kerran samassa kaupassa maksoin jostain syystä käteisellä (50 euroa). Kassa antoi vaihtorahat kakskymppisestä. Sanoin, että oli 50 euron seteli. Hän väitti, että oli kakskymppinen. Väitin vastaan, taas tämä asiakaspalvelija suuttui, hänen pitää nyt sulkea koko kassa ja lähti lippaan kanssa tarkistuttamaan kassaansa. Tuli noin 10 min. kuluttua takaisin ja sanoi, ettei asia selvinnyt. Minun on tultava seuraavana aamuna takaisin. Niin tein, ja sain oikeat vaihtorahat. On niin vaikeaa tunnustaa erhe, vaikka erehtyminen on inhimillistä!  

Vierailija
1265/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "jättänyt rauhaan" Lidlin paistopisteen tuotteet sen jälkeen kun vähän resuisen näköinen ikämies sörkki sormellaan toisia pullia kauemmas että sai pihdeillä otettua itselleen mieluisimmat.

Vierailija
1266/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

asiakas kirjoitti:

Kaupan kassajonossa vanhahko naisihminen voimakkaan teatraalisesti kääntyi mun puoleen, ojensi kätensä ja huusi "Turvaväli!!!". Olin sotkea housut säikähdyksestä. Tällainen reaktio tuli vaikka meillä oli ostoskärrytkin välissä. Aikaa tästä on muutama vuosi, kun korona oli ns. alkutekijöissään jolloin lähinnä puhuttiin turvaväleistä mutta esim. maskisuositusta ei vielä ollut. Saatiin tapauksesta ainakin joksikin aikaa perheen sisäinen vitsi.

Koronahysterian alettua pahimmillaan ihmisten käytös oli jotenkin niiin sairasta! Mulkoilua ja huutelua yms jos sattui vahingossakaan aivastamaan tai niistämään, kerroinkin tässä ketjussa että eräs mummo maski naamassa tietenkin oikein kyttäili kaupan oven suussa jossa samalla käsidesipiste et jokainen pisti käsidesiä "hei käsidesiä unohdit laittaa nuori! Huuteli mulle kun menin vaan ohi sit kokoajan puheli itsekseen "käsidesiä pitää laittaa käsidesiä pitää laittaa" saatto muutama ihminen siinä tiuskausta sille mummolle että mikä käsidesipoliisi hänkin oikein on:D ja joskus bussissa joku aivasti ja heti joku vanhus nyrkit pystyssä suurin piirtein että älä levitä koronaa!!!

Jostain syystä ne vanhukset olleet kaikista äkäisempiä ja aggreja koronan aikaan. On siis muutkin ollut mut en tiedä johtuuko siitä et nimenomaan heillä huono vastuskyky ja pelkäävät suurin piirtein kaikkea ja kaikkia.

Se koronahysteria, voi ziisus. Mun eno ja entinen koulukaveri kuolivat molemmat syöpään. Eno loppukesällä 19 ja entinen koulukaveri sitten marraskuussa 19. Jos olisivat kuolleet vasta vuoden 2020 puolella, olisi syövät sivuutettu ja heidän olisi väitetty kuolleen koronaan, jotta tilastoja olisi saatu "kaunisteltua" kahdella lisää ja todistettua, kuinka paha se korona on. Niin tää maailma pyörii.

Vierailija
1267/1611 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtui tänään kaupassa: iäkäs rouva oli portin tukkeena, kun yritti saada käsidesiä automaatista, joka ei kai toiminut kunnolla. Odotin kiltisti kärrieni kanssa . Vanhempi herra huomasi tilanteen ja sanoi, että annetaan vähän vauhtia ja pökkäsi rouvaa omalla ostoskärryllään takapuoleen. Rouva ei reagoinut mitenkään. Menin itse pois tieltä toista kautta. Kohta näin nämä kaksi yhdessä perunoita valitsemassa, olivat pariskunta ! 😄

Vierailija
1268/1611 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin maksamassa kun huomasin että edelläni ollut vanha rouva lappaa minun ostoksiani kassiinsa, huudahdin asiasta melko kovaa jolloin alkoi voivotella ja ihmetellä että mites se nyt noin. Katse oli kuitenkin sen verran vihainen, ettei höperön mummelin esittäminen uponnut. Lisäksi laukusta vielä löytyi yksi naamarasva vaikka väitti tyhjentäneensä sen minun tavaroistani.

Mitenhän paljon nuo harmittoman näköiset vanhukset todellisuudessa varastaa ja ihan harkitusti? 

Tästä tuli mieleeni kun olin joskus kassalla töissä ja edellinen asiakas oli vanhempi mummo jonka perässä, eli sillä hetkellä kassalla maksamassa, oli nuorempi mies ja en tiedä tekikö hän jotain outoa vai miksi kiinnitin huomioni häneen mutta näin että nappasi tämän nuoren miehen ostoksista maitopurkin ja hirveällä kiireellä pakkasi laukkuunsa, hihkaisin vaan iloisesti että se maito taisi olla tämän toisen asiakkaan ja sitten hirveän kiukkuisen mutinan säestämä laittoi sen takaisin miehen ostosten sekaan ja juoksi paikalta karkuun. Kyseinen nuori mies katsoi minua hölmistyneenä ja kysyi että yrittikö se mummeli varastaa sen ja kohautin vain olkapäitäni ja totesin että saattoi olla ajatuksissaan ja vahingossa otti, mutta kyllä se vähän siltä vaikutti että tarkoituksella yritti viedä.

Toisen kerran toisessa kaupassa katson kun mummeli otti tomaatteja, punnitsi, otti tarran ja liimasi pussiin ja sitten haki vielä pari kourallista lisää ja lähti kassalle punnitsematta uudelleen. Eli ohimennen varasti jokin tyyliin puoli kiloa tomaatteja. Eli juu, kyllä näitä kriminaali mummeleita piisaa.

Viimeinen tarina on vähän iloisempi ja ehkei ihan aiheeseen liittyvä vaikka harvinaisen onnekas sattuma olikin; olin hakemassa jotain pesuainetta ja huomasin että hyllyssä nökötti jonkun kännykkä. Lähistöllä ei ollut ketään eikä parissa lähimmässä hyllyvälissä ollut ketään joka olisi näyttänyt siltä että etsii puhelinta joten tein loogisen ratkaisun ja vein sen infoon. Siellä oli kaksi tiskiä ja menin vapaana olevalle ja ojensin puhelimen työntekijälle siellä ja kerroin että löysin sen hyllystä ja ajattelin että omistaja varmaan etsivän sieltä ja tämä sitten vilkaisee sille toiselle tiskille ja kysyy, "hei oliko se kadonnut puhelin tällainen?" Siinä oleva vanhus ilahtuneena "Joo se se on! Mistä se löytyi?" Asiakaspalvelija nyökkäsi minuun päin ja hymyilin vaan ja vastasin että pesuaine hyllystä löysin. Vanhus siinä sitten että "Aivan, siellähän minä soitin vaimolle että mikä pesuaine se olikaan mikä piti ostaa!" Kiitteli vielä ja sitten lähdettiin omille teillemme jatkamaan päivää. Hyvä fiilis tuli kun omistaja löytyi heti.

Vierailija
1269/1611 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Prismassa käydessä joku oli pudottanut lattialle kynän, en tietysti huomannut sitä ja astuin sen päälle, mokoma meinasi vetäistä jalat alta ja kaataa lattiaan, mutta onneksi tuurillaan sain säilytettyä tasapainoni kun kenkä saikin sitten pitoa lattiasta rullattuaan kynän yli. Potkaisin kynän lähellä olleen kuormalavan alle ettei kukaan toinen kaatuisi sen takia.

Kaikkensa se huono tuuri ja paha karma kyllä kokeilee meikäläisen harmiksi :/

1270/1611 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin illalla menossa paikalliseen K-Supermarkettiin ruokaostoksille. Ovella törmäsin naamatuttuun mieheen, joka oli myös menossa kauppaan. Mentiin siis samaan aikaan sisälle.

Hetikohta tuli 3-kymppinen miesmyyjä ilmoittamaan, että tyypillä on portti kauppaan. Mies poistui kaupasta.

Hetken päästä sama myyjä tuli luokseni ja sanoi, että sinullekin pitäisi laittaa porttikielto tähän kauppaan, kun 'toit' tuon miehen tänne. Sanoin, että en ole 'tuonut' ketään kauppaan, ihan itse tänne käveli ja että en voi tietää kenellä tänne on portti.

Valitin säpolla kauppiaalle, mutta ei vastannut mitään. Harmi, kun on lähin kauppa. Nykyään käyn ko. kaupassa vain kun on tod kiire, esmes einestä tai röökiaski kun on kiire töihin aamulla ja muut kaupat ei vielä ole auki.

Vierailija
1271/1611 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas kirjoitti:

Täytyy myöntää, että usein jonottaessa tekisi mieli tehdä juuri samalla tavalla kuin tuo nainen. :D Ai että ärsyttää kun takana oleva hengittää niskaan melkein perseessä kiinni. Vaikka koronasta johtuneet turvavälisuositukset ovatkin jo ollutta ja mennyttä niin mielestäni kuuluu ihan peruskohteliaisuuteen pitää hieman väliä edellä jonottavaan.

Vierailija
1272/1611 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa noin vuosi sitten. Olin anopin kanssa ostamassa uutta valaisinta. Löytyi oikea valaisin mutta tarvittiin vielä 4 polttimoa ja niiden löytämiseen yritimme pyytää asiakaspalvelijan apua. Lähestyin lähinnä olevaa aspaa ja hän laittoi silmät kiinni ja kädet korville sanoen: En näe mitään, en kuule mitään, olen tauolla ja meni tuhatta ja sataa meidän ohi :D Ei edes neuvonut, että mistä voisimme tavoittaa työvuorossa olevan ihmisen meitä jeesimään. Juu, google on kiva ja olisin nämä osannut ilman apuja hoitaa mutta anoppi iäkäs ja hän olisi halunut nimenomaan henkilökohtaista palvelua tämän jännän polttimoasian tiimoilta. Laitoin palautetta kyllä mutta aika paljon myöhemmin milloin tämä tapahtui ja en yksilöinyt ketään, vaan noi yleisesti mietin, ettei nyt oikeesti voi vaan laittaa silmiä kiinni, korvia lukkoon ja juosta pois paikalta, kun asiakas tarttee apua! Kai? 

Vierailija
1273/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin kassalla ostoksia. Siihen aikaan kävin joskus ennen asiakastapaamista hakemassa kaupasta jotain pieniä tuliaisia, kuten pullaa tai hedelmiä. Eli hyvin pienet ostokset.

Tapanani oli kirjoittaa välittömästi kassakuittiin asiakastaho ja päivämäärä, jotta kirjanpito olisi myöhemmin helppoa ja näkisin yhdellä silmäyksellä mistä on kyse.

Perässäni oli vähän iäkkäämpi pariskunta, ja nainen alkoi miehelle arvostelemaan toimintaani. Oli ilmeinen tarkoitus, että minä kuulen hänen paheksuntansa siitä, että kirjoittelen siinä kuittiin.

Aikaahan tuohon toimenpiteeseen meni ehkä 5 sekuntia, eikä perässäni ollut kuin tuo pariskunta.

Mulla oli varmaan se aika kuusta, koska ärsyynnyin ihan kunnolla. Pidin naiselle aika tiukan puheen, jossa kerroin mitä teen ja miksi teen. Kehotin myös kommunikoimaan suoraan minulle, koska passiivisagressiivinen tyyli arvostella toimintaani kuuluvasti ei minulle, vaan miehelle siinä vieressä, oli kerrassaan ärsyttävää.

Kerroin, että otan mielelläni rakentavaa palautetta vastaan ja jos toimintani kovasti häiritsee tai ihmetyttää, siitä voi huomauttaa minulta suoraan ja ystävällisesti. Olen kyllä valmis mukauttamaan toimintaani tarpeen mukaan.

Sanattomaksihan tuo nainen meni, enkä ihmettele. Mietti varmaan, että sattuipas hullu akka kohdalle.

Eli varmasti oli ainakin hänelle omituinen kauppareissu, minulle melko normaalia :)

Vierailija
1274/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö ihmetyttää tuo juttusi,joku kiinnostuu sinusta ja menet senkin ryssimään.Oletko ihan vajaa? Sitten vielä kitiset täällä tyhmyyttäsi kun ei mies kelvannut.Ovesi takana varmaan jono..Odotatko unelmien prinssiä valkoisella ratsulla kuten monet lapselliset kohtalotoverisi?

Ja samalla meille kaikille valkenee, kuinka onneton ja yksinäinen sinun elämäsi on. Hyvinvoiva ihminen ei lyö lyötyä.

Vierailija
1275/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia ovat ihmiset. Tuskinpa se tuota kaupantätiä auttaa, että varta vasten kirjoitat hänen käytöksestään tälle palstalle. Syy on voinut olla mikä tahansa, esimerkiksi stressi.

Vierailija
1276/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kissalleni kaupasta naksuja, takana oleva pariskunta alkoi kovaan ääneen valittelemaan että "oi voi taas yksi naksulla ruokkija koska ihmiset tajuavat että kissat tarvitsevat muutakin voi voi kun tuon kissa varmaan on tosi sairas ja huonokuntoinen ja ylipainoinen".

Käännyin sitten ympäri ja huomautin että kissani saa naksuja super pienen määrän per päivä, lisäksi saa hyvälaatuista märkäruokaa, sisäelimiä, kanaa, kalaa yms muita lihoja, ei ole ylipainoinen, ei ole sairas, turkki ja suu hyvässä kunnossa. Eivät vastanneet siihen mitään.

Vierailija
1277/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia ovat ihmiset. Tuskinpa se tuota kaupantätiä auttaa, että varta vasten kirjoitat hänen käytöksestään tälle palstalle. Syy on voinut olla mikä tahansa, esimerkiksi stressi.

Mitähän tää kommentti koski :D Ketjussa on aika monta kommenttia kaupantädeistä

Vierailija
1278/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran kissalleni kaupasta naksuja, takana oleva pariskunta alkoi kovaan ääneen valittelemaan että "oi voi taas yksi naksulla ruokkija koska ihmiset tajuavat että kissat tarvitsevat muutakin voi voi kun tuon kissa varmaan on tosi sairas ja huonokuntoinen ja ylipainoinen".

Käännyin sitten ympäri ja huomautin että kissani saa naksuja super pienen määrän per päivä, lisäksi saa hyvälaatuista märkäruokaa, sisäelimiä, kanaa, kalaa yms muita lihoja, ei ole ylipainoinen, ei ole sairas, turkki ja suu hyvässä kunnossa. Eivät vastanneet siihen mitään.

Tämä! Oma kokemus vähän vastaava: eli arvostellaan toisen toimintaa niin että tämä varmasti kuulee. Mutta mennään sanattomaksi jos joutuu ihan oikeasti keskustelemaan asiasta kyseisen henkilön kanssa!!

Nämä ihmiset ovat passiivisagressiivisia ja sosiaaliset ja vuorovaikutustaidot ovat puutteelliset. Silti pakko päästä sanomaan

Vierailija
1279/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tää kommentti koski :D Ketjussa on aika monta kommenttia kaupantädeistä

Aloitusta siis

Vierailija
1280/1611 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kuuluu kenellekään mitä kissasi syö. Miksi perustelet jollekin änkyrälle valintojasi. Sanot vaan turpa kiinni tai snielette nää naksut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan