Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1611)
Kauan sitten eräässä vaateliikkeessä seurasin vierestä, kun myyjä sanoi naisasiakkaalle, että tuo bleiseri sopii teidän vartalotyypillenne, kun on tasapaksu keskiosa ja lyhyet jalat. En jäänyt katsomaan ostiko kyseinen rouva bleiserin, mutta toivon, että ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v. tyttäreni kanssa kesällä kaupassa Pietarsaaressa. Tyttäreni on pitkä, selvästi kuitenkin lapsen näköinen. Pukeutuneena kirjaviin puolisääritrikoisiin ja värikkääseen t-paitaan.
Eikös tule mummelin kyselemään työltä onko tyttö myyjä, tyttö ei ymmärtänyt mummon puhetta (ruotsi).
Saimme selitetyksi miten asia oli. Mummo rupesi tinkomaan missä on se ja se tavara. Emme osanneet neuvoa olimme itsekin loma reissulla ja ensi kertaa kaupassa.
Mummo jäi jotenkin epäluuloisena tuijottamaan peräämme.
Mummo? Tiesit kuitenkin, että kyseessä on lapsia saanut henkilö ja isovanhempi?
Sori - ärsyttää, kun ihmiset "mummottelevat" ikääntyneitä.
Mummo on ihan neutraali ilmaisu ikäihmiselle. Samoin kuin pappa. Muita vaihtoehtoja olisi esim mummeli tai vanhus, ovatko ne mielestäsi parempia termejä?
Tulepa mummottelemaan minua, ellet ole lapsenlapseni. Minä sinulle ikäihmisen reaktion näytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 12v. tyttäreni kanssa kesällä kaupassa Pietarsaaressa. Tyttäreni on pitkä, selvästi kuitenkin lapsen näköinen. Pukeutuneena kirjaviin puolisääritrikoisiin ja värikkääseen t-paitaan.
Eikös tule mummelin kyselemään työltä onko tyttö myyjä, tyttö ei ymmärtänyt mummon puhetta (ruotsi).
Saimme selitetyksi miten asia oli. Mummo rupesi tinkomaan missä on se ja se tavara. Emme osanneet neuvoa olimme itsekin loma reissulla ja ensi kertaa kaupassa.
Mummo jäi jotenkin epäluuloisena tuijottamaan peräämme.
Mummo? Tiesit kuitenkin, että kyseessä on lapsia saanut henkilö ja isovanhempi?
Sori - ärsyttää, kun ihmiset "mummottelevat" ikääntyneitä.
Mummo on ihan neutraali ilmaisu ikäihmiselle. Samoin kuin pappa. Muita vaihtoehtoja olisi esim mummeli tai vanhus, ovatko ne mielestäsi parempia termejä?
Tulepa mummottelemaan minua, ellet ole lapsenlapseni. Minä sinulle ikäihmisen reaktion näytän.
Kiitos, nauroin ääneen. :D
ohis
Homssuisen näköinen muori huuteli joka käytävällä "älä koske mun p***uun! Älä tuu lähemmäksi!" Olin silloin parikymppinen naisenalku. Vartijaa vain nauratti.
Sovitin kauan, kauan sitten ylioppilasmekkoa erään kaupan pukukopissa ja yhtäkkiä mekon takaosan vetoketju jumittui enkä saanut mekkoa pois päältäni. Menin kysymään myyjältä voisikohan hän auttaa minua saamaan mekon pois päältä ja myyjä kuuli ensiksi, että olen siis varastamassa mekkoa ja haluaisin, että myyjä auttaisi minua irrottamaan vaatteen varashälyttimen.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Aasialaisilla saattaa olla suurperheitä esim 10 lasta ja kaksi aikuista. Vietnamilaisilla on taas tapana viedä haudoille suomalaisten silmiin oudolta näyttäviä kuten pilaantuneita hedelmiä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niukasti virikkeitä elämässä
Sääliö
Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D
Hyi 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niukasti virikkeitä elämässä
Sääliö
Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D
Sääliö. Mikä sanahirviö 😀
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähi Alepassa on niin ihana henkilökunta, että tunnen heidät kuin perheekseni. Käynnit ovat aina innostavia, kontaktit merkityksellisiä, palvelu henkilökohtaista ja aitoa. En voi käsittää, miten he jaksavat illat pitkät. Minun elämäni on elämisen arvoista Alepamme ansiosta. Kiitos.
Minun entisessä Alepassa oli aivan hirveä henkilökunta, tosi outoa porukkaa. Suhteellisen nuoria myyjiä, vissiin äidinkieli ruotsi ja naureskelivat ja hihittelivät aina asiakkaille päin naamaa ja selän takana sekä juorusivat pahaa. Kaupassa oli myös outo haju ja hirveän kalliit hinnat sekä huono valikoima, mutta kaiken huippu oli nämä oudosti päin naamaa vahingoniloisesti naureskelevat myyjät.
Vierailija kirjoitti:
Musta tehtiin koeostaja psykologiseen testiin tahtomattani ja aluksi tietämättäni. Osaksi outoja tilanteita mutta myös paljon ihan normaaleja, mutta kuitenkin reps niin selvä oli erottaa ne näytellyt tilanteet. Hyvin oli viidakkorumpu kiirinyt. Reps, jostain sivuovesta joku pöllähtää reippaana siihen kassalle. Mulla oli hauskaa kun päätin alkaa vastanäyttelemään ynseää ja välinpitämätöntä. Muutaman pelästyneen katseen sain.
Ja reps :D
Vierailija kirjoitti:
Olin eräässä kauppakeskuksessa asioimassa samaan aikaan, kun siellä oli jotain näpistelijöitä jäänyt kiinni. Siinä oli nää pari "asiakasta", myyjäneito ja kaapin kokoinen vartija. Toinen näpistelijä oli semmonen alta parikymppinen jätkä, jolla pitkä vaalea letti ja ihan sairaan pieni kaveri. Pituutta ehkä sen 160 cm ja hyvä jos 40 kiloa painoi. Vähän semmonen likan näköinen. Vartija siinä jotain sanoi, niin pitkätukka mölähti siihen vaan, että Älä uhoo, kukkakeppi! ja hymyili perään silleen typerästi. Vartija ei siitä hirveesti tykännyt, joten jätkää vietiin tukka hulmuten. Siinä kohtaa koppiautokin tuli paikalle hakemaan näitä näpistelijöitä.
Kummasti ne kaapin kokoiset vartijat hiljaa kun joutuvan itseään isomman kanssa vastakkain.
Olin kaupassa ostamassa irtokarkkeja. Siihen tuli mies, joka keräsi lattialle tippuneet namut, sulloi taskuunsa ja lähti menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Aasialaisilla saattaa olla suurperheitä esim 10 lasta ja kaksi aikuista. Vietnamilaisilla on taas tapana viedä haudoille suomalaisten silmiin oudolta näyttäviä kuten pilaantuneita hedelmiä tms.
Tutustu heidän kulttuuriinsa äläkä arvostele.
Näin kaikkien tunteman suomalaisen (en uskalla laittaa nimeä) kusevan kadulle keskellä päivää.
Vilerailija kirjoitti:
Mulle tapahtui tänään kaupassa: iäkäs rouva oli portin tukkeena, kun yritti saada käsidesiä automaatista, joka ei kai toiminut kunnolla. Odotin kiltisti kärrieni kanssa . Vanhempi herra huomasi tilanteen ja sanoi, että annetaan vähän vauhtia ja pökkäsi rouvaa omalla ostoskärryllään takapuoleen. Rouva ei reagoinut mitenkään. Menin itse pois tieltä toista kautta. Kohta näin nämä kaksi yhdessä perunoita valitsemassa, olivat pariskunta ! 😄
kärrien? eikö suomi taivu?
Hämeenkylä, Vantaa. Ruokakauppa.
Kyseinen yritys on alueella tuttu siitä, että henkilökunta ei koskaan, siis ei koskaan tervehdi asiakkaita.
Asiakkaat väistelevät myyjiä jne
Muodostunut sisäpiirin vitsiksi alueen asukkaiden keskuudessa.
No, muutama päivä siten se tapahtui... työntekijä tervehti ja hymyili. Menin asiasta niin sekaisin, että tervehdin takaisin.. NOT.
Vierailija kirjoitti:
Näin kaikkien tunteman suomalaisen (en uskalla laittaa nimeä) kusevan kadulle keskellä päivää.
Hyvä ettet laittanut, olen kuullut, että hän omaa aivan mielettömät internetetsivän taidot ja olis varmasti selvittänyt kuka olet ja onhan hän tunnettu siitä, että hoitelee päiviltä karate iskuilla kaikki internetmöläyttelijät.
Vierailija kirjoitti:
Tämä sattui kauppamatkalla, mutta rangaistuksen uhallakin kerron:
Kävelin ostoskassien kanssa kohti kotia, kun random nainen 30 metriä edelläni pysähtyi, kääntyi ja alkoi huutaa: "Mitä *ittua sä mua seuraat?"
Hän oli menossa kävelytien vasenta haaraa alikulkutunneliin, minä sen oikeaa haaraa tielle. Piti oikein vilkaista, tuleeko perässäni joku seuraaja.
Ohiksena, mulle kävi työmatkalla niin että kapealla jalankulkijoille tarkoitetulla kadulla kulki melko iäkäs rouva vasenta laitaa, itse tulin takaa oikeaa laitaa. Rouva käveli himpun verran hitaammin kuin minä joten ajattelin että vähän kiristän tahtia ja menen ohi. Kun pääsin hänen rinnalleen, hän alkoi ilmeisen vihaisena jupisemaan ja tuhisemaan ja lähti lähes juoksemaan etten pääsisi ohi. Mikä lie ahdistus sitten iskenyt tätiin :D
Olisin ilmoittanut moisesta pelleilystä kauppiaalle.
Muutakin tekemistä olisi sillä puolen tunnin ruokiksella kuin seurata asiatonta käytöstä kassajonossa.