Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1201/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskellä aamupäivää, kun isossa marketissa oli hiljaista kuin huopatossutehtaassa, kaksi eläkeläispariskuntaa alkoivat suureen ääneen taivastella että eikö ole kuin yksi kassa töissä vaikka väkeä on. Sen jälkeen yksi heistä alkoi ihmetellä että pitääkö täällä kauppa ostaa tyhjäksi, kun edellään oli vanhempi lapsen kanssa, joilla kärryissä kaikkea normitavaraa, maitoa, vihanneksia, leipää yms. Itse olivat ostamassa tyyliin yhtä jauhelihapakettia. Sitten aukeni lähellä toinen kassa niin pääsivät sinne suuren huokailun kera.

Omituista tässä mielestäni oli se että miten voi olla noin töykeitä ja kärttyisiä ihmisiä, miten voi elämä olla kahdesta minuutista kiinni ja mitä heille kuuluu, mitä kukin ostaa ja miten kehtaa sitä vielä kommentoida.

Eläkeläiset ois voineet olla paikalla jo puoli tuntia ennen ovien avaamista niin ei olis tarvinnut huokailla. Mutta sitten ei ois ollut mitään huokailtavaa.

Vierailija
1202/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Kimchiin.

3 kommenttia jo tullut että kimchiin, mutta kun kimchi tehdään kiinankaalista ei keräkaalista.

Ole hyvä, täällä voit keskustella kimchistä: https://www.vauva.fi/keskustelu/5051991/tekivat-varmaan-kimchia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä sun toista on tullut kaupassa nähtyä ja koettua. Tässä muutama: 

Tämä tapahtui yhtenä kesänä noin 15 vuotta sitten. Olin menossa ostamaan välipalaa paistopisteeltä. Katselin vaihtoehdot ja teki mieli jotakin makeaa. Päädyin aika nopeasti toiselle osastolle, sillä donitsien ja viinerien luona pyöri ampiainen! Toivottavasti myyjät saivat sen kiinni...

Tästä on nyt muutama vuosi aikaa, aikana ennen koronaa. Kävin kesäloman jälkeen tutussa kaupassa ja etsin liemikuutioita, joita en löytynytkään loogiselta paikalta eli mausteosastolta, kauppa oli remontoitu ja moni asia oli vaihtanut paikkaa pari kuukautta aiemmin. Näin sopivasti vähän matkan päässä kolme myyjää juttelemassa ja kohteliaasti pyysin heiltä apua. Kukaan ei sanonut mitään! Myyjä vilkaisi toista ja kolmikko poistui paikalta, he menivät henkilökunnan tiloihin. En yleensä tarvitse apua ja harvoin pyydän sitä, joten olin ihan ihmeissäni tapahtuneesta, sillä olen aiemmin aina kohdannut siellä iloisia ja avuliaita myyjiä. Ei se mitään, sattumalta bongasin liemikuutiot ihan oudosta kohdasta ja jatkoin kassoille. Jatkossa olen äänestänyt jaloillani ja kyseinen kauppa saa olla ihan rauhassa ilman ostoksiamme jatkossakin. Onneksi asumme nyt alueella, jossa on useampi Prisma, Citymarket, Lidl, S-market ja pienempiä K-kauppoja, joten ei tarvitse nähdä vaivaa mennäkseen kyseiseen kauppaan. :-) 

Enää ei harmita, että näin aiemmin kyseisessä kaupassa ihan aikuisen miehen nappaavan kasan karkkeja suuhunsa irtokarkkiosastolta ja lähdin heti kertomaan myyjille, enkä toviin ketään löytänyt, joten namurohmu pääsi karkuun. Myönnän kyllä, että en ole sen koommin ostanut irtokarkkeja, kun ei sitä oikeasti tiedä, että onko joku niihin koskenut. 

Vierailija
1204/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljan kärrääjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Lava kaljaa pyörän tarakalla? Tuskinpa vain...

Kuinka niin "tuskinpa vain"? Kyllä sen siihen saa sillä tarakan läpyskällä ja niillä venyvillä nauhasysteemeillä vielä oikein näppärästi kiinni. Olen isompiakin paketteja kärräillyt pyörän tarakalla, kun en muutakaan menopeliä omista. Ihmeen paljon tämä tarinani täällä herätti negatiivista huomioita, mutta ehkä meillä on vain erilainen käsitys omituisuudesta.

tiedätkö mitä tarkoittaa lava?...voin kertoa että se on pikkusen enemmän kuin laatikollinen

On muitakin lavoja kuin kuormalava.

Vierailija
1205/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa kaupassa, joka oli ennen lähin kyseisen kauppaketjun kauppa. Emme enää käy tässä, sillä nyt on kaksi muutakin lähempänä, mutta olin kylässä lähellä ja kotimatkalla kävin, enkä kyllä enää toviin mene, sillä siellä:

a) oli siirretty hyllyjä miten sattuu, joten oli vaikeaa kulkea kärryn kanssa

b) kuulin miehen puhuvan myyjälle myyjän aikaisemmasta sairaslomasta sanoin: olet sitten vielä hengissä! Luulin, että semmoinen keski-ikäinen setämies heittää tyhmää huumoria nuorelle perhetutulle, mutta nolommaksi ja törkeämmäksi tilanteen tekee se, että mies olikin joku ihan korkeamman tason pomo siellä, sillä näin hänet juttelemassa kahden muun esimiesasuisen ihmisen kanssa

c) kaupassa oli mieletön kassajono ja sen sijaan, että joku paikalla olevista esimiehistä olisi tullut apuun tai kuuluttanut lisää kassoja, siellä vain annettiin sen yhden tehdä hommia ja ottaa vastaan kiukkuisten asiakkaiden valitukset - muutkin asiakkaat olivat siis huomanneet sen kiertävän pomon, jonka kanssa pyöri muuta henkilökuntaa työasuissa, mutta vahingossakaan eivät hommiin tulleet... Toivotinkin kassalle tsemppiä ja parempaa jatkoa työpäivälle ja hän kiitti kovasti. 

Vierailija
1206/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalasti kouluttautuneet naiset ovat usein ilkeitä, miesten joukossa samaa ilmiötä ei ole.

Ovat ilkeitä, koska katkeruus siitä, että kouluttautuneemmat ja fiksummat naiset "vievät" kelpomiehet. Heille jää vain ne vaimonhakkaajat ja muut luuserit (kuten miesoletetut vartijat).

Vierailija
1207/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä paikkakunnalla on todella outoa kassalla jonottaminen, kun vieressä aukeaa toinen kassa. Ellei se vanhalla kassalla hihnalla olevasta seuraava siirry sinne, niin siitä lähtee joku outo lamaantumisaalto jonossa eteenpäin joka johtaa siihen, ettei kukaan uskalla mennä sinne auenneelle kassalle kun odottaa edelläolevan menevän sinne ensin.

Ihana paikka, missä asut? Noin se pitääkin toimia. Törkeitä itsekkäitä ne jotka ryntää jonon hänniltä ensimmäisenä avattavalle kassalle.

Tosi hyvin toimiikin, kaikki tönöttävät samassa jonossa kun kukaan ei uskalla toimia.

Vierailija
1208/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin S-marketin karkkihyllyillä, kun erittäin ylipainoinen, n 8-vuotias poika lastasi vähän irtokarkkeja pussiin, punnitsi ne, laittoi hintatarran pussiin ja sen jälkeen jatkoi pussin täyttämistä erittäin runsaaksi.

Meni läpi kassalla. Kassa ei kyllä ollut hereillä asian suhteen.

Tämä ilmiö lienee aika tavallinen, olen kyllä nähnyt karkkihuijarin jäävän kiinni kassalla.

Vierailija
1209/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kaksi ehkä alakouluikäistä (lasten koosta päätellen) tyttöä ruokakaupassa. He tekivät ostoksia ilmeisesti vanhemmilleen, koska eivät ostaneet mitään lapsille tyypillisiä herkkuja, vaan ihan ruokatarvikkeita. Se mikä oli kummallista, oli heidän tomintansa, jos eivät ylettäneet johonkin tuotteeseen. Sen sijaan, että olisivat pyytäneet apua, toinen meni lattialle nelinkontin ja toinen toinen kiipesi selän päälle, jotta saivat tuotteen hyllyltä!

Hieman asian vierestä. Tänään olin paikallisessa Tokmannissa katselemassa paitapuseroa. Ne olivat kuitenkin niin korkealla, että oli vaikea nähdä edes puseron kokolappua. Olin näkevinäni yhdessä merkinnän XL, ja koetin saada sen alas katsoakseni sitä tarkemmin. Ei onnistunut. Katselin ympärilleni nähdäkseni jonkin jakkaran tai kepin, jolla olisin saanut tuotteen alas. Ei mitään. Olisipa ollut kaveri mukana, niin olisin kiivennyt minäkin, 160 cm, selän päälle. Nyt jäi ostos tekemättä, Miksi ihmeessä tuotteet ovat liian korkealla? Olen samaa harmitellut ennenkin juuri Tokmannilla.

Kauppojen pinta-alan pitäisi olla tyyliin viisinkertainen, jos kaikki tuotteet pitäisi sijoittaa lattiatasoon. Pakko jotain on laittaa ylöskin.

Vierailija
1210/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajonossa pidin kärryjäni takanani mistä lastasin tavaroita kassalinjalle. Odottelin siinä, kun kassa hoiti hommiaan. Tämä ei takanani olleelle vanhalle naisoletetulle kelvannut. Hän alkoi rynkyttää jatkuvasti ostoskärryillä ostoskärryjäni, että siirtyisin. Sitä en tietenkään piruuttanikaan tehnyt tuollaisen agressiivisen käyttäytymisen vuoksi ja en ollut häntä huomaavinanikaan. Maksoin sitten asiallisesti ja siirryin poimimaan tavaroitani.

Vierailija
1211/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koostaan päätellen vähintään jo suunnilleen eskari-ikäinen poika käyttäytyi villisti, mutta ikätasolleen normaalilla tavalla. Kun kuljin lähietäisyydeltä ohi, kuulin isän juuri silloin uhkaavan poikaa valjaisiin laittamisella.

Vierailija
1212/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tattaaaa

Vierailija
1213/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla näin, kun kodittoman näköinen mies tuli kauppaan ja asteli suoraan hygieniatarvikeosastolle. Sieltä otti käteensä ensimmäisen shampoopullon, puristi siitä ainetta keon suoraan päähänsä, laittoi pullon takaisin hyllyyn ja käveli ulos.

Vaahdotus ja huuhtelu suoritettiin kai suihkulähteessä tai meressä. Tavallaan kyllä kätevää.

Ihan Suomessa, Anttilassa, joku nainen laittoi itselleen ripsivärit ja rajaukset silmiin testereistä. Yök.

Vierailija
1214/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut kauppareissu vaan Haminan Posti, silloin ku se vielä oli olemassa. 

Minulla oli isohko kirje lähetettävänä ja siellä itsepalvelu-tiskillä huomasin että se kynä siinä pyöreässä lätyskän muotoisessa telineessä  ei piirrä.  OLisin halunnut kirjoittaa saajan nimen ja osoitteen. Postimerkkikin puuttui.

Raaputtelin sitä kynää vaikka mihin pintaan, hönkäilin siihen huurua ja tein vaikka mitä taikatemppuja.

No ei piirtänyt.

Otin sitten kynän palloketjuineen ja sen pyöreän alustaläpykän kouraani ja tietysti sen kirjeen

ja menin jonottamaan melko pitkään jonoon.  Postintätejä oli silloin vain yksi vuorossa, siitä se jonokin johtui.

Päästessäni tiskille ojensin kynäsysteemin virkailijalle ja sanoin että muste on  varmaankin loppunut mutta sinulla on siellä varmaan toimiva kynä, niin sutaisen tuosta osoitteen ja sitten vielä yks postimerkki kiitos.

Virkailija rupesi hermostuneesti nauramaan ja sanoi, että hän on tässä työvuorossa nyt yksin

" ?   Onhan  teillä varmaan kynä siellä jossain (vai onko tämä ainut kynä koko Haminan postissa) niin kirjoitanpa tuon osoitteen ja sitten vielä postimerkki, kiitos.

Virkailija huokaisi raskaasti ja vei uupuneesti kävellen  sen "asiakaskynän" takaisin sinne itsepalvelutiskille vaikka yritin huhuilla, että muste on varmaan loppunu....että sikäls turhaa.

Ja jono se vain perässäni kasvoi ja rupesi tulemaan hiki itsellenikin, että mitä mitä mitä nyt. 

Naureskellen virkailija kokeili sitä kynää siellä itsepalvelu-tiskillä johonkin suttupaperiin ja se kynä toimi!

Ja nyt hävetti MINUA.

Jono...kasvoi vain....

Sitten virkailija huokaillen raahusteli takaisin tiskin taakse, etsi minulle  Haminan ainoan kynän jostain mystisestä paikasta, jotta sain kirjoitettua osoitteen kirjeseen.

Virkailija asetti kirjeeni vaa´ alle, sanoi hinnan ja maksoin postimerkin ja häippäsin hämmentyneenä.

Harhailin ympyräkeskustassa tunteja soperrellen kryptisiä lauseita, kunnnes naapuri tempaisi minua hihasta: " No nii, etköhän sie jo joutais kotiin.".

Vierailija
1215/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä lavaksi (virvoitusjuoma sellaista) sanota sitä harmaamuovista, onko siinä nyt 12 tai 24 juomapulloa- tai tölkkiä kantavaa alustaa..

Sellaisen jonka saa ainakin tukussa palauttaa vaikka siinä ei olisi enää niitä juomapakkauksiakaan.

Että jos joku lähti viemään sellaista  "juomalavaa" fillarinsa pakkarilla kuullostaa ihan normaalilta.

Vai sekoittiko joku nyt lavan sellaiseen kuormalavaan, pallettiin? Niihin, raakalaudoista tehtyihin, joista tehtiin muodikkaita huonekaluja 10 vuotta sitten?

Vierailija
1216/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähi Alepassa on niin ihana henkilökunta, että tunnen heidät kuin perheekseni. Käynnit ovat aina innostavia, kontaktit merkityksellisiä, palvelu henkilökohtaista ja aitoa. En voi käsittää, miten he jaksavat illat pitkät. Minun elämäni on elämisen arvoista Alepamme ansiosta. Kiitos.

Vierailija
1217/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä kauppakeskuksessa asioimassa samaan aikaan, kun siellä oli jotain näpistelijöitä jäänyt kiinni. Siinä oli nää pari "asiakasta", myyjäneito ja kaapin kokoinen vartija. Toinen näpistelijä oli semmonen alta parikymppinen jätkä, jolla pitkä vaalea letti ja ihan sairaan pieni kaveri. Pituutta ehkä sen 160 cm ja hyvä jos 40 kiloa painoi. Vähän semmonen likan näköinen. Vartija siinä jotain sanoi, niin pitkätukka mölähti siihen vaan, että Älä uhoo, kukkakeppi! ja hymyili perään silleen typerästi. Vartija ei siitä hirveesti tykännyt, joten jätkää vietiin tukka hulmuten. Siinä kohtaa koppiautokin tuli paikalle hakemaan näitä näpistelijöitä.

Vierailija
1218/1611 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla näin, kun kodittoman näköinen mies tuli kauppaan ja asteli suoraan hygieniatarvikeosastolle. Sieltä otti käteensä ensimmäisen shampoopullon, puristi siitä ainetta keon suoraan päähänsä, laittoi pullon takaisin hyllyyn ja käveli ulos.

Vaahdotus ja huuhtelu suoritettiin kai suihkulähteessä tai meressä. Tavallaan kyllä kätevää.

Ihan Suomessa, Anttilassa, joku nainen laittoi itselleen ripsivärit ja rajaukset silmiin testereistä. Yök.

Ei välttämättä niin yök, on mahdollisesti ollut ainoa testereitä käyttänyt. Yleensähän varsinkin ripsiväritesterit vain avataan ja katsotaan harjan mallia ja tuotteen väriä.

Vierailija
1219/1611 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla ja kävin neuvolan jälkeen ostamassa vauvan kanssa ruokaostoksia. Olin alun perin ajatellut, etten menisi muuten silloin kauppaan, sillä oli Black Friday ja kyseisessä ostoskeskuksessa oli isolla mainoksia siitä ja kuulutuksia tarjouksista vähän päästä. Kaupassa olikin tavallista enemmän ihmisiä, vaikka oli siihen aikaan noin 9.30 aamulla. 

Kun menin kassajonoon, yksi iäkkäämpi nainen oli edelläni ja poistui kysymään jotakin kassalta ja palasi paikalleen. Hän valitti suureen ääneen, miten hidasta oli. Hän taivasteli suureen ääneen kassallekin, että miksi kaikessa kestää ja miksi täällä on niin paljon ihmisiä. Tämä iäkäs rouva pakkasi tavaroita Black Friday- mainoskyltin vieressä, lähellä oli mainostaulu, jossa välkkyi Black Friday mainoksia ja juuri oli taas kuulutus Black Friday- tarjouksista. Minä ja kassa vilkaisimme toisiamme. Kassa oli nuori mies.

Sanoin tuolle iäkkäälle naiselle, että nyt on Black Friday, joka täällä Suomessakin nyt merkitsee erilaisia tarjouksia ja tässä kaupassa ja kauppakeskuksessa on paljon erilaisia tarjouksia siitä johtuen, siksi on tavallista enemmän ihmisiä liikkeellä, siksi on jonoa. 

Rouva oli ihan ihmeissään asiasta ja pohti valinneensa aivan väärän päivän asioiden hoitoon ja lähti sadatellen pois.

Kassa kiitteli minua kovasti ja sanoi, että on ensimmäistä päivää töissä, juurikin kyseisen päivän vuoksi palkattuna lisäapuna, eikä oikein vielä tiennyt, miten käsitellä asiasta, joka raivoaa. 

Vierailija
1220/1611 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui 90-luvulla Itäkeskuksessa Helsingissä. Olin juuri käynyt kirjastossa ja olin menossa ostamaan ruokaa ja tarvikkeita lemmikilleni eläinkaupasta. Kun menin yhteen eläinkauppaan, portit hälyttivät heti - siis mennessä sisälle. Myyjä tuli luokseni ja kysyi heti: kävitkö kirjastossa? Olin silloin esiteini ja selässä koulureppu. Nyökkäsin ja sanoin, että kyllä. Myyjä kertoi, että kirjaston kirjat aina hälyyttävät heillä, asiaa on koitettu korjata. 

Tein ostokseni ja poistuessani portit taas hälyyttivät. Myyjä vain vilkutti, kun tiesi, että mitään ei ole varastettu.

Onneksi missään muualla kirjat eivät aiheuttaneet hälytyksiä, mutta kokemus jäi pitkäksi aikaa mieleen, enkä ole sen koommin käynyt samassa eläinkaupassa heti kirjastossa käytyäni, ihan varmuuden vuoksi. Toivottavasti nykyisin portit on korjattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän