Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

1161/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalla edellinen nuorehko naishenkilö oli jo maksanut ostoksensa, kun nappasi muovikassini hihnalta väittäen, että se on hänen.

Kassa selitti, että koska hän ole maksanut kassia, niin se ei ole hänen. 

Nainen mutisi jotain, mulkoili ja häippäsi.

Olimme mieheni kanssa kaupassa, jossa oli mieskonsulentti paistelemassa lättyjä.

Esittelijä ihastui mieheeni niin, että iski silmänsä häneen ja tarjosi maireasti hymyillen lättyjä ihan hillolla!

En saanut osakseni silmäystäkään :D

Se on kieroa toimintaa 🧐 ne konsulentit on aina lirttaamassa.

Vierailija
1162/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime lauantaina. Menin aamupäivällä kauppaan lähiostarille ja kassalla kaksi jantteria oli ostamassa kaljaa.

Kummallakaan ei ollut tarpeeksi rahaa jotenn joutuivat maksamaan ostokset jotenkin osaksi molemmilla pankkikorteillaan + käteisellä ja sitä säätöä kesti vaikka miten kauan.

Myyjä vaan naureskeli ja miehet pienessä tuiskeessa ölisivät että ovat niin persaukisia. :D kun tuli meidän vuoro ja pakkasin ostokset, niin lapseni pudotti lelunsa sinne koloon mihin heitetään kuitit. Jouduin sitä sitten kaiveleen sieltä kuittiroskiksesta.

Päästiin ulos, niin toisesta kaupasta tuli pihalle pariskunta ja mies imitoi ilmeisesti tyttöystäväänsä tosi ilkeästi: "KAURAMAITOO JA PORKKANOITA, mitä hel ve ttiä ootko ihan tyhmä" ja se tyttöystävä oli ihan nolona siinä.

Lähdettiin autolle niin vastaan käveli kaksi juoppoa joista toinen alkoi laulaa lapselleni jotain lastenlaulua ja nosti käden ilmaan voitonmerkiksi.

Jooh.

No ei ollut mitenkään omituinen reissu, mutta huvittava ja ihmeen paljon oli kännisiä ihmisiä liikenteessä.

Valitettavasti tarinasi ei ole totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 18v pieneen ruokakauppaan, jossa kassalla oli yllättäen töissä 20v tyttöystäväni. Oltiin seurusteltu vasta 3kk, mutta hän ei ollut kehdannut kertoa missä on töissä.

Isossa ruokakaupassa 3v poika haistoi alahyllylle kumartuvan äitinsä takamusta ja huusi kovaa "hyi, äiti sä haiset ihan kakalle".

Ainakin 20 ihmistä nauroi ympärillä.

Vierailija
1164/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm75isä kirjoitti:

Menin 18v pieneen ruokakauppaan, jossa kassalla oli yllättäen töissä 20v tyttöystäväni. Oltiin seurusteltu vasta 3kk, mutta hän ei ollut kehdannut kertoa missä on töissä.

Isossa ruokakaupassa 3v poika haistoi alahyllylle kumartuvan äitinsä takamusta ja huusi kovaa "hyi, äiti sä haiset ihan kakalle".

Ainakin 20 ihmistä nauroi ympärillä.

Aivan varmasti nauroi.

Vierailija
1165/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vigrenin lihaliikkeen maistiaiset, joku mies kysyi "no onko hyvää?" siihen tyyliin, mitäs pummi täällä teet.   Työt olivat juuri loppuneet, konsulentti vilkaisi pelästyneenä, tuleekohan tappelu, kävelin vain pois.

Vierailija
1166/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kaksi ehkä alakouluikäistä (lasten koosta päätellen) tyttöä ruokakaupassa. He tekivät ostoksia ilmeisesti vanhemmilleen, koska eivät ostaneet mitään lapsille tyypillisiä herkkuja, vaan ihan ruokatarvikkeita. Se mikä oli kummallista, oli heidän tomintansa, jos eivät ylettäneet johonkin tuotteeseen. Sen sijaan, että olisivat pyytäneet apua, toinen meni lattialle nelinkontin ja toinen toinen kiipesi selän päälle, jotta saivat tuotteen hyllyltä!

Hieman asian vierestä. Tänään olin paikallisessa Tokmannissa katselemassa paitapuseroa. Ne olivat kuitenkin niin korkealla, että oli vaikea nähdä edes puseron kokolappua. Olin näkevinäni yhdessä merkinnän XL, ja koetin saada sen alas katsoakseni sitä tarkemmin. Ei onnistunut. Katselin ympärilleni nähdäkseni jonkin jakkaran tai kepin, jolla olisin saanut tuotteen alas. Ei mitään. Olisipa ollut kaveri mukana, niin olisin kiivennyt minäkin, 160 cm, selän päälle. Nyt jäi ostos tekemättä, Miksi ihmeessä tuotteet ovat liian korkealla? Olen samaa harmitellut ennenkin juuri Tokmannilla.

Vierailija
1167/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään purkin banaanisosetta, en mitään muuta. Olin yksin kassalla, ei jonoa eikä ihmisiä.

Niin jotenkin kassa onnistui taas saamaan sen purkin hinnaksi 6,60e, vaikka oikea hinta on 3,30e.

Sanoin ennen kortin heilautusta, että "otahan puolet pois ensin".

Ai sori...

Vierailija
1168/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varikset hyökkäili aina päähän, en muista otinko sateenvarjon suojaksi.

Vierailija
1169/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ulkomailla asuessani näin hedelmäosastolla kun äiti ja lapsi söivät viinirypäleitä suoraan laatikosta ja siitä sitten sanoinkin heille, että ne pitäisi vähän niin kun maksaa eka. Äiti suutahti ja mitään sanomatta lähti lapsensa kanssa niskojaan nakellen tiehensä. Eli vähän niin, että miten kehtasin häiritä heidän maisteluaan.

Kerran näin miehen syövän keksejä suoraan hyllystä käytävällä, jossa ei ollut ketään muita kuin minä. Kun mies näki minut, niin hän laittoi paketin äkkiä takaisin hyllyyn ja lähti menemään.

Suututtaa tuollaiset varkaat. En kyllä enää sano mitään kenellekään enkä ole kyllä enää kiinnittänyt huomiota hyllystä syöjiin.

Minä näin just eilen miesporukan ostoksilla, joista yhdellä oli jo sipsipussi avattu valmiiksi ja siitä mätti sipsiä menemään samalla, kun olivat menossa kassaa kohti. Ei vaikuttanut mitenkään hätätilanteelta.

Olen pienikokoinen, joten kerran eräs mies yksinkertaisesti vaan siirsi minut pois tieltä ja mutisi, että "mene siitä." Olisi voinut sanoa suomeksi, että "anteeksi" tai muuta, mutta piti fyysisesti siirtää pois. Olin sen verran puulla päähän lyöty, etten tajunnut muuta kuin tuijottaa. 

Mulle kanssa kävi kerran kaupassa niin, että ihan tyhjällä käytävällä seisoin lähes seinän vieressä vastaamassa viestiin, kun yhtäkkiä joku mies vaan mitään sanomatta tarttui muhun molemmin käsin kiinni ja siirsi toiseen kohtaan. Jatkoi sitten vaan matkaansa ovista ulos ja autolleen. Mitenkään en ollut herran tiellä ja hän olisi vallan mainiosti voinut kävellä pari askelta sivummalta. Pienikokoinen olen myös eli sai helposti nostettua melkein lattiasta ylös :D

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin nämä kaupan käytävillä tai liikenteessä kännykkäänsä käyttävät tollot. Eivät yhtään tajua tukkivansa muiden tietä, kun se oma perse ja oma puhelin ovat tärkeintä maailmassa. Odotan sitä päivää, kun joku tekee teille jotain "todella kivaa".

Mikä velvollisuus meillä muilla on väistää teitä? Menkää vttu himaanne somettamaan.

Pahalla tuulella, rouvani, luulen ...

Alkaa olla niin iso ongelma nykyään. Koko ajan saa olla väistämässä näitä kännyn käteensä kiinnikasvattaneita.

Sori siitä että katson reseptiä kännystä että tiedän mitä vielä pitää ostaa.

Pitääkö se tulostaa paperille vai????

Katsot vasta sitten, kun et ole uhka muille ihmisille pyörinesi. Pyörä telineeseen, kännykkä esiin, tarkistus ja kaupan ovesta sisään. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
1170/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin leikkelepaketin ja vasta kotona huomasin, että viimeinen myyntipäivä oli ollut yli 3 viikkoa sitten. Palautin paketin kauppaan lihatiskin myyjälle ja sanoin, että noin vanhasta tuotteesta voi saada ruokamyrkytyksen, olin näes kotona jo syönyt leikkelettä ja ihmetellyt kummallista makua, ennen kuin huomasin asian.

Miesmyyjä ei pahoitellut vaan kävi haukkumaan minua ja sanoi, ettei häntä kannata uhkailla ja alkoi selittää, miten hän kyllä tietää nämä asiat. Sain lapun, jolla sain kassalta rahat takaisin sekä lisämotkotusta. Vastenmielinen ja kummallinen ukko, joka sitten vaihtoi usein työpaikkaa, koska näin hänet myöhemmin eri kaupoissa lihatiskillä. Olen kiertänyt ukon kaukaa, niin epämiellyttävä tämä oli.

Vierailija
1171/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, kun itänaapurin veijarit syövät irtokarkkeja suoraan astioista karkkien pussittamiseen tarkoitetulla kauhalla. Yksi mummo laittoi vielä suuhun laittamisen jälkeen loput karkit kauhasta takaisin laariin. Toinen porukka, isä, äiti ja kouluikäinen poika, mätti karkkeja irtokarkkilaareista taskuihinsa ja söi niitä sieltä. Molemmat tapaukset sattuivat paikallisessa Prismassa jokunen vuosi sitten.

Menin sanomaan myyjälle, joka ilmoitti vartijalle ja kerroin tälle, ketkä olivat kyseessä. Näin, miten vartija pysäytti porukat, mutta sitten lähdin.

En ole sen jälkeen ostanut irtokarkkeja ko. kaupasta, sen verran oksettavaa tuo oli.

Vierailija
1172/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran ison kärryllisen ruokaa, koska meille oli tulossa sukulaisia kylään. Ostin 2 pikkupakettia hiivaa. Viikon päästä kotona huomasin kuittia katsoessani, että minulta oli veloitettu muistaakseni 232 hiivapakettia. No, menin kuitin kanssa takaisin ja sain rahani takaisin. Tämä oli aikaan ennen viivakoodeja. Sen jälkeen olen aina tarkistanut kuitin.

Ihmettelen, että ihmiset eivät ota kuittia, sillä siinähän voi olla vaikka millaisia virheitä

Vierailija
1173/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keksihyllyllä lukemassa keksipaketin tuoteselostetta ja joku vanhempi nainen käveli nopeasti ohitseni ja toisteli "tänään ei ole herkkupäivä.. tänään EI ole herkkupäivä!!".

Vierailija
1174/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen Hurstin Valinnan paikalla Hesarilla oli ennen Siwa. Olin menossa kauppaan, kun laitapuolen kulkija kovaan ääneen kommentoi kauniin naisen polveen asti ulottuvia talvisaapikkaita: "Siinä on tytöllä runkkariystävälliset saappaat". Kauppaan meno viivästyi, koska jäin nauramaan oman aikani. Hyvin heitetty!

Vierailija
1175/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän ohi kun ei ollut ruokakaupassa, mutta..

N. 10v sitten tuli eteen äkillinen matka, ja piti kiireellä käydä uusimassa passi. Astelin erääseen kuvaliikkeeseen ja pyysin ottamaan passikuvat. Kuvat otettiin, ja menin tiskille odottelemaan maksua. Katselin siinä samalla hajamielisesti kun tämä kuvaaja hääräsi ja tulosti niitä kuvia.

No yhtäkkiä hän sitten alkoikin syyttää minua siitä, että olen kilpailevan liikkeen kätyri kun näin tarkkaan katson mitä tapahtuu, ja että hän kyllä tunnistaa normaalit asiakkaat ja tietää että kilpailijat haluais kovasti tietää miten hän voi näin halvalla tehdä passikuvia. Olin ihan äimän käkenä että mitä ihmettä. Ihan tarkkaan en tuota vuoropuhelua enää muista, mutta lopuksi sanoin että etkö siis oikeasti aio mulle näitä kuvia myydä.

Myi sitten kuitenkin, maksoin ja lähdin poliisiasemalle passini tilaamaan. Jäi tilanne ketuttamaan niin paljon, että palasin vielä liikkeeseen ja iskin passikuitin tiskiin. Jotta nyt on passi hankittu, enkä arvosta rehellisyyteni kyseenalaistamista. Kuvaaja tajusi siinä viimeistään virheensä ja tarjosi jotain alennusta tms. hyvitystä, en ottanut vaan sanoin että asiakaspalvelussa olis hiukan petrattavaa ja lähdin.

Pari vuotta myöhemmin piti vielä silloisen naisystävän passikuvat ottaa ja puolivahingossa päädyimme samalle kuvaajalle (oli muuttanut, mutta edelleen verrattain edullinen). No hän vielä tunnisti minut ja tarjosi kuvia ilmaiseksi. Sanoin että ei sekään nyt reilua ole että ilmaiseksi, niin antoi sitten jonkun alennuksen.

Vierailija
1176/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime lauantaina. Menin aamupäivällä kauppaan lähiostarille ja kassalla kaksi jantteria oli ostamassa kaljaa.

Kummallakaan ei ollut tarpeeksi rahaa jotenn joutuivat maksamaan ostokset jotenkin osaksi molemmilla pankkikorteillaan + käteisellä ja sitä säätöä kesti vaikka miten kauan.

Myyjä vaan naureskeli ja miehet pienessä tuiskeessa ölisivät että ovat niin persaukisia. :D kun tuli meidän vuoro ja pakkasin ostokset, niin lapseni pudotti lelunsa sinne koloon mihin heitetään kuitit. Jouduin sitä sitten kaiveleen sieltä kuittiroskiksesta.

Päästiin ulos, niin toisesta kaupasta tuli pihalle pariskunta ja mies imitoi ilmeisesti tyttöystäväänsä tosi ilkeästi: "KAURAMAITOO JA PORKKANOITA, mitä hel ve ttiä ootko ihan tyhmä" ja se tyttöystävä oli ihan nolona siinä.

Lähdettiin autolle niin vastaan käveli kaksi juoppoa joista toinen alkoi laulaa lapselleni jotain lastenlaulua ja nosti käden ilmaan voitonmerkiksi.

Jooh.

No ei ollut mitenkään omituinen reissu, mutta huvittava ja ihmeen paljon oli kännisiä ihmisiä liikenteessä.

Valitettavasti tarinasi ei ole totta.

No onhan. Voi hyvänen aika. T. Se jota lainasit.

Vierailija
1177/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manne maksoi ostoksensa.

Vierailija
1178/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneeköhän ohi kun ei ollut ruokakaupassa, mutta..

N. 10v sitten tuli eteen äkillinen matka, ja piti kiireellä käydä uusimassa passi. Astelin erääseen kuvaliikkeeseen ja pyysin ottamaan passikuvat. Kuvat otettiin, ja menin tiskille odottelemaan maksua. Katselin siinä samalla hajamielisesti kun tämä kuvaaja hääräsi ja tulosti niitä kuvia.

No yhtäkkiä hän sitten alkoikin syyttää minua siitä, että olen kilpailevan liikkeen kätyri kun näin tarkkaan katson mitä tapahtuu, ja että hän kyllä tunnistaa normaalit asiakkaat ja tietää että kilpailijat haluais kovasti tietää miten hän voi näin halvalla tehdä passikuvia. Olin ihan äimän käkenä että mitä ihmettä. Ihan tarkkaan en tuota vuoropuhelua enää muista, mutta lopuksi sanoin että etkö siis oikeasti aio mulle näitä kuvia myydä.

Myi sitten kuitenkin, maksoin ja lähdin poliisiasemalle passini tilaamaan. Jäi tilanne ketuttamaan niin paljon, että palasin vielä liikkeeseen ja iskin passikuitin tiskiin. Jotta nyt on passi hankittu, enkä arvosta rehellisyyteni kyseenalaistamista. Kuvaaja tajusi siinä viimeistään virheensä ja tarjosi jotain alennusta tms. hyvitystä, en ottanut vaan sanoin että asiakaspalvelussa olis hiukan petrattavaa ja lähdin.

Pari vuotta myöhemmin piti vielä silloisen naisystävän passikuvat ottaa ja puolivahingossa päädyimme samalle kuvaajalle (oli muuttanut, mutta edelleen verrattain edullinen). No hän vielä tunnisti minut ja tarjosi kuvia ilmaiseksi. Sanoin että ei sekään nyt reilua ole että ilmaiseksi, niin antoi sitten jonkun alennuksen.

Suorastaan hullunkurista. Mutta sen verran olen itsekin saanut osakseni satunnaisten asiakaspalvelijoiden tunteenpurkauksia, että voin sanoa, että niistä jää paha mieli. Esimerkiksi kerran eräässä sisustusliikkeessä kyselin tietynlaista tuotetta. Myyjä (ilmeisesti omistaja) esitteli vaihtoehtoja, mutta mikään ei vastannut etsimääni. Lopuksi hän sanoi vihaisesti, että "johan on kumma kun mikään ei kelpaa", ikään kuin olisin huvikseni ollut tuhlaamassa hänen aikaansa. Olin ainoa asiakas, ja liike sijaitsi syrjässä keskustasta, joten en edes kävellyt satunnaisesti siitä ohi, vaan menin sinne tarkoituksella.

Vierailija
1179/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 10v sitten Koo kaupassa oli virolaisia kassalla. Yksi n30 nainen harjoitteli vasta ja onnistui ottaman hinnan kangas kassista joita oli siinä sivussa ja minulla oli omat muovikassit mukana. Oli laittanut jotain muutakin kuitille jota katsoin vasta soittuani taksin ja en ehtinyt pyytämään rahoja takaisin. Hiomasin muutkin katsoi sitå osaamattomuutta. Eipä näkynyt ko taapusta sen jälkeen.

Suuret ketjut ovat outoja S josta ei tahdo löytyä tavallisia suomalaisia tuotteita vaan esillä tyrkyllä jotain Viron,liettuan moskaa.

Vierailija
1180/1611 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuotahan en voi nyt pitemppään puhua kun oun tiällä jonossa ja on nämä kassit tässä jalakojen välissä"-Kuopio SS market

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä