Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1611)
Kun kävin ekaa kertaa alkossa, kassalla tarkastettiin henkkarit. Myyjä näytti hämmästyneeltä ja sanoi suurinpiirtein näin: Hyvä ihme, sä olet vieläkin elossa! Mä olin sun lastenhoitaja ja olin ihan varma, että tolla vauhdilla ei eletä aikuisikään"
-joo taisin olla aika vilkas lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niukasti virikkeitä elämässä
Sääliö
Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D
Just tätä olinkin seuraavaksi tulossa sanomaan.... ei oo koskaan aiemmin tullu mieleenkään että säälittävä ääliö on sääliö.Kiitos tästä:)
Iso kasa kaalia voisi olla kaalio. Esim 10 kaalta.
Perässäni kulki jonkin aikaa outo mies joka oli siisti ja erikoinenhattu päässä ja punakka naama ja kurkisteli olkani yli ja kommentoi heviosastolla mulle: Täällä sitä sitten käsvellään kuin ydinfyysikot vaan. Tai muuta absurdia. Kaikenkukkuraksi olin juuri esittänyt 911 teoriaa netissä....
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin ekaa kertaa alkossa, kassalla tarkastettiin henkkarit. Myyjä näytti hämmästyneeltä ja sanoi suurinpiirtein näin: Hyvä ihme, sä olet vieläkin elossa! Mä olin sun lastenhoitaja ja olin ihan varma, että tolla vauhdilla ei eletä aikuisikään"
-joo taisin olla aika vilkas lapsi
Olisin todennut vain siihen:
-Se alko taas.
Oudoin kauppareissu oli joskus lemmikkiruoka hyllyn luona. Olin valitsemassa kissoille nameja kunnes vähän matkan päässä kaksi kuivaruokapussia tippui hyllyltä yks kaks lattialle. Jäin ihmeissäni tuijottamaan niitä ja joku nainen ajeli kärryjen kanssa hyllyn päädystä ja katsoi myös pusseja hetken. Hän lähti ja minäkin lähdin siitä että mitä ihmettä.
Lyhytkestoinen muistinmenetys. Toimintakyky säilyy mutta muistikuvat hatarat, jos ei ollenkaan.
Vähänkö ihmetyttää tuo juttusi,joku kiinnostuu sinusta ja menet senkin ryssimään.Oletko ihan vajaa? Sitten vielä kitiset täällä tyhmyyttäsi kun ei mies kelvannut.Ovesi takana varmaan jono..Odotatko unelmien prinssiä valkoisella ratsulla kuten monet lapselliset kohtalotoverisi?
Vierailija kirjoitti:
Lähes 10v sitten Koo kaupassa oli virolaisia kassalla. Yksi n30 nainen harjoitteli vasta ja onnistui ottaman hinnan kangas kassista joita oli siinä sivussa ja minulla oli omat muovikassit mukana. Oli laittanut jotain muutakin kuitille jota katsoin vasta soittuani taksin ja en ehtinyt pyytämään rahoja takaisin. Hiomasin muutkin katsoi sitå osaamattomuutta. Eipä näkynyt ko taapusta sen jälkeen.
Suuret ketjut ovat outoja S josta ei tahdo löytyä tavallisia suomalaisia tuotteita vaan esillä tyrkyllä jotain Viron,liettuan moskaa.
Täh??
Vierailija kirjoitti:
Oudoin kauppareissu oli joskus lemmikkiruoka hyllyn luona. Olin valitsemassa kissoille nameja kunnes vähän matkan päässä kaksi kuivaruokapussia tippui hyllyltä yks kaks lattialle. Jäin ihmeissäni tuijottamaan niitä ja joku nainen ajeli kärryjen kanssa hyllyn päädystä ja katsoi myös pusseja hetken. Hän lähti ja minäkin lähdin siitä että mitä ihmettä.
Haah! Kaupassa on Harry Potter-kirjojen tyyliin salainen portti hyllyn päädyssä. Ketkähän siitä pääsee kulkemaan, himoshoppaajat? Enemmän mua olisi jäänyt ihmetyttämään se naisen ilmestyminen.
Viime viikonloppuna kasa noin 11-vuotiaita poikia (kantiksia) tuli höseltämään sipsihyllylle ja kyselemään ohikulkijoilta että mikä on paras kuivaliha ja paljonko mikäkin maksaa. Tämä ei ole eka kerta että näin tämmöisen tapahtuvan, touhu on jotenkin oudon...rajatonta?, ja siihen liittyy sellainen epäsuomalainen häslääminen ennä muu levottomuus. (Tuli suoraan sanottuna mieleen eräs kotimainen väh.emmi.stömme, mutta ulkomuodon (vaatteet, kampaukset, nimet) perusteella mikään ei viitannut siihen lainkaan.)
Jotenkin jäin sitä touhua katsomaan oudoksuen, häsläsivät aikansa ja pinkoivat sitten ympäri pikkukauppaa, yksi otti edestäni jotain ja suurieleisesti pahoitteli olleensa tiellä. Tuli sellainen olo, että olenko piilokamerassa.
Vierailija kirjoitti:
Monet kerrat kaupassa käydessäni olen ihmetellyt, miksi ihmiset väkisin haluavat jonottaa kassalle, kun vieressä suoraan näkökentässä on tyhjiä itsepalvelukassoja. Ei se minua haittaa, että pääsen hoitamaan maksun jonottamatta, kunhan kummastuttaa tuo jonotusinnostus.
Toisaalta myös se välillä ärsyttää, kun joku kassajonon taliaivo onkin kyllästynyt seisoskelemaan siinä jonossa ja käyttää (toivottavasti ensimmäisiä kertoja) itsepalvelukassaa: toiminta on kuin hidastetusta kilpikonnadokumentista ja tavaroita pakataan kassiin niin nautiskellen, ettei muusta väliä. Kuittiakin pitää hämmästellä juuri siinä itsepalvelukassalla eikä sivummalla. Muutaman kerran on täytynyt hätistellä pois tukkimasta kaistaa.
Sinä siis ihmettelet sekä kassalle jonottavia että itsepalvelukassalla asioivia? Missä sinun mielestäsi ihmisten tulisi ostoksensa maksaa?
Hei te puhelimesta valittajat. Mulla on kauppalappu puhelimessa. Kyllä pysähdyn sitä välillä lukemaan, aivan kuten pysähtyisin paperilappuakin.
Vierailija kirjoitti:
Tällä paikkakunnalla on todella outoa kassalla jonottaminen, kun vieressä aukeaa toinen kassa. Ellei se vanhalla kassalla hihnalla olevasta seuraava siirry sinne, niin siitä lähtee joku outo lamaantumisaalto jonossa eteenpäin joka johtaa siihen, ettei kukaan uskalla mennä sinne auenneelle kassalle kun odottaa edelläolevan menevän sinne ensin.
Ihana paikka, missä asut? Noin se pitääkin toimia. Törkeitä itsekkäitä ne jotka ryntää jonon hänniltä ensimmäisenä avattavalle kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ulkomailla näin, kun kodittoman näköinen mies tuli kauppaan ja asteli suoraan hygieniatarvikeosastolle. Sieltä otti käteensä ensimmäisen shampoopullon, puristi siitä ainetta keon suoraan päähänsä, laittoi pullon takaisin hyllyyn ja käveli ulos.
Vaahdotus ja huuhtelu suoritettiin kai suihkulähteessä tai meressä. Tavallaan kyllä kätevää.
Näin vastaavaa. Keski-ikäinen mies meni työkaluja sisältävän hyllyn tykö, otti hyllystä työkalun ja repustaan jonkin tavaran, teki tavaraan työkalulla toimenpiteitä, jonka jälkeen pani tavaran reppuun ja työkalun takaisin hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Kimchiin.
3 kommenttia jo tullut että kimchiin, mutta kun kimchi tehdään kiinankaalista ei keräkaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?
Kimchiin.
3 kommenttia jo tullut että kimchiin, mutta kun kimchi tehdään kiinankaalista ei keräkaalista.
Jos ne tekee siitä viiniä.
https://www.kcpinternational.com/2013/07/cabbage-wine/
Vierailija kirjoitti:
Varikset hyökkäili aina päähän, en muista otinko sateenvarjon suojaksi.
Miten hel ve tis sä se liittyy kauppareissuun?
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Kaljan kärrääjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."
Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...
Lava kaljaa pyörän tarakalla? Tuskinpa vain...
Kuinka niin "tuskinpa vain"? Kyllä sen siihen saa sillä tarakan läpyskällä ja niillä venyvillä nauhasysteemeillä vielä oikein näppärästi kiinni. Olen isompiakin paketteja kärräillyt pyörän tarakalla, kun en muutakaan menopeliä omista. Ihmeen paljon tämä tarinani täällä herätti negatiivista huomioita, mutta ehkä meillä on vain erilainen käsitys omituisuudesta.
tiedätkö mitä tarkoittaa lava?...voin kertoa että se on pikkusen enemmän kuin laatikollinen
Keskellä aamupäivää, kun isossa marketissa oli hiljaista kuin huopatossutehtaassa, kaksi eläkeläispariskuntaa alkoivat suureen ääneen taivastella että eikö ole kuin yksi kassa töissä vaikka väkeä on. Sen jälkeen yksi heistä alkoi ihmetellä että pitääkö täällä kauppa ostaa tyhjäksi, kun edellään oli vanhempi lapsen kanssa, joilla kärryissä kaikkea normitavaraa, maitoa, vihanneksia, leipää yms. Itse olivat ostamassa tyyliin yhtä jauhelihapakettia. Sitten aukeni lähellä toinen kassa niin pääsivät sinne suuren huokailun kera.
Omituista tässä mielestäni oli se että miten voi olla noin töykeitä ja kärttyisiä ihmisiä, miten voi elämä olla kahdesta minuutista kiinni ja mitä heille kuuluu, mitä kukin ostaa ja miten kehtaa sitä vielä kommentoida.
...puhhuu (korjaus)