Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
801/1640 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tapahtunut kaupassa vaan huoltoasemalla. Oltiin kaverin kanssa liikkeellä kun piti päästä vessaan joten pysähdyttiin tälle asemalle. Tapahtuneesta on jo aikaa etten ihan tarkkaa muista miten asiat eteni mutta tämä myymäläntäti ei ensin millään meinannut vaivautua terassilta myymälän puolelle vaikka näki että kassalla oli asiakkaita ja kun viimein maleksi paikalle rupesikin hän siivoamaan pöytiä. Kaveri sai pariin kertaan kysyä, hyvin kohteliaasti, että voisiko hän käyttää vessaa ennen kuin myyjä lopulta tokaisi tiukasti ”täällä ruukataan ensin sanoa päivää”. Sitten hän jatkoi meille nurisemista kuinka huonotapaisia me olemme kunnes käännyttiin lähteäksemme jolloin tämä täti huikkasi nyt rauhallisemmin että ”odottakaa ny vain että pääsen kassalle tästä”. Joten mentiin uudelleen kassalle kysymään päästäänkö vessaan mutta tämä myyjä, joka oli kassalla kuin vi#€uuntunut härkä, rupesi kitsoilemaan edelleen että täällä ruukataan ensin tervehtiä ja että vessa on vain maksaville asiakkaille jne. Tilanne oli niin outo ettei ei jääty edes kovassa hädässä sen enempää väittelemään tämän rouvan kanssa. Kyllä se huuteli jotain meidän perään kun lähdettiin ovesta ulos.

Ihmeteltiin kyllä ihan josen takia kun huoltoasema sijaitsi suositun perhekohteen vieressä että luulisi että panostavat asiakaspalveluun...

Minä olisin pissannut siihen vessan oven eteen. Siinähän olisi sitten luutunnut.

Vierailija
802/1640 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui tänään kotimatkalla kaupan jälkeen. Olin käynyt kaupassa ja hakemassa paketin, joka olikin paljon isompi kuin olin ajatellut. Seurannassa ei lukenut paketin mittoja ja oletin sen olevan pienempi. Olin pyörällä, joten oli aika taiteilua saada paketti tarakalle ja kiinni. Menoni oli aika huteraa ison paketin ja kolmen ison kauppakassin kanssa, karmea vastatuuli ja matkaa reilu 10km. 

Olin aivan poikki ja polkeminen oli vaivalloista ja hidasta. Tilataksi hidasteli kohdallani ja ihmettelin mitä se oikein touhuaa. Sitten painoi kaasun pohjaan ja pysähtyi vähän matkan päähän eteeni risteykseen. Kun pääsin risteykseen, taksikuski sanoi että hyppää kyytiin, hän vie minut sen matkaa kuin olisi sama matka ilmaiseksi. Veikin sitten ihan kotiovelle asti, kun jatkoi siitä vielä eteenpäin. Aivan mahtavaa asiakaspalvelua! Jäi todella hyvä mieli ja yritin kyllä tarjota edes hiukan rahaa, vaikka raha tiukassa onkin. Kuski ei huolinut senttiäkään, kehotti vain käyttämään yhtiötä mikäli tulee tarvetta taksille. Tuo taksiyhtiö on tässä ihan lähellä, joten huomenna ajattelin käydä viemässä pari pullapitkoa ja kahvipakettia kuskien taukohuoneeseen kiitokseksi. Ja ehdottomasti käytän tuota yhtiötä mikäli tarvetta tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1640 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan mahtavaa asiakaspalvelua!"

Et sinä mikään asiakas ollut, kun et ollut tilannut taksia etkä edes maksanut. Olit vain matkustaja, tällä kertaa vapaa-.

Vierailija
804/1640 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui tänään kotimatkalla kaupan jälkeen. Olin käynyt kaupassa ja hakemassa paketin, joka olikin paljon isompi kuin olin ajatellut. Seurannassa ei lukenut paketin mittoja ja oletin sen olevan pienempi. Olin pyörällä, joten oli aika taiteilua saada paketti tarakalle ja kiinni. Menoni oli aika huteraa ison paketin ja kolmen ison kauppakassin kanssa, karmea vastatuuli ja matkaa reilu 10km. 

Olin aivan poikki ja polkeminen oli vaivalloista ja hidasta. Tilataksi hidasteli kohdallani ja ihmettelin mitä se oikein touhuaa. Sitten painoi kaasun pohjaan ja pysähtyi vähän matkan päähän eteeni risteykseen. Kun pääsin risteykseen, taksikuski sanoi että hyppää kyytiin, hän vie minut sen matkaa kuin olisi sama matka ilmaiseksi. Veikin sitten ihan kotiovelle asti, kun jatkoi siitä vielä eteenpäin. Aivan mahtavaa asiakaspalvelua! Jäi todella hyvä mieli ja yritin kyllä tarjota edes hiukan rahaa, vaikka raha tiukassa onkin. Kuski ei huolinut senttiäkään, kehotti vain käyttämään yhtiötä mikäli tulee tarvetta taksille. Tuo taksiyhtiö on tässä ihan lähellä, joten huomenna ajattelin käydä viemässä pari pullapitkoa ja kahvipakettia kuskien taukohuoneeseen kiitokseksi. Ja ehdottomasti käytän tuota yhtiötä mikäli tarvetta tulee!

Ihanaa, vielä on sankareita ja hyväsydämisiä ihmisiä jossain päin maailmaa. Meidän kylällä ei kukaan koskaan ikinä tarjoa apua ja kaikkein vähiten autokyytiä vaikka olis mikä tilanne. Ainoa mitä osataan tehdä on pilkkanauru.

Vierailija
805/1640 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, vielä on sankareita ja hyväsydämisiä ihmisiä jossain päin maailmaa. Meidän kylällä ei kukaan koskaan ikinä tarjoa apua ja kaikkein vähiten autokyytiä vaikka olis mikä tilanne. Ainoa mitä osataan tehdä on pilkkanauru.

Kyllä tällaisia aina välillä tapahtuu ainakin täällä maalla. Tämä nyt oli sellainen, joka tapahtui kauppareissuun liittyen. 

Vierailija
806/1640 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tällaisia aina välillä tapahtuu ainakin täällä maalla. Tämä nyt oli sellainen, joka tapahtui kauppareissuun liittyen. 

Minulle ja kaverilleni on bussikuski tarjonnut kyydin, kun oli viemässä tyhjää bussia varikolle lähelle sitä markettia, johon olimme menossa ostoksille, ja tämä tapahtui vieläpä Turussa. Emme kyllä säästäneet rahaa, kun oli joka tapauksessa kausikortit, mutta eipä tarvinnut jäädä odottelemaan harvoin kulkevaa poikittaislinjaa.

Vierailija
807/1640 |
07.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kaupassa ja edessäni oli joku vanha nainen. Pisti silmään, kun hän latoi kärryistä tavaraa hihnalle ja laittoi vähän väliä kapulan niiden väliin. Se oli hieman hassun näköistä, kun lopulta ostokset tulivat kuudelle eri kuitille. Luultavasti vei kauppatavaroita muillekin ja tarvitsi erilliset kuitit, mutta oli se hiukan hassua, kun usein ei näe täällä.

Vierailija
808/1640 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään kaupassa ja edessäni oli joku vanha nainen. Pisti silmään, kun hän latoi kärryistä tavaraa hihnalle ja laittoi vähän väliä kapulan niiden väliin. Se oli hieman hassun näköistä, kun lopulta ostokset tulivat kuudelle eri kuitille. Luultavasti vei kauppatavaroita muillekin ja tarvitsi erilliset kuitit, mutta oli se hiukan hassua, kun usein ei näe täällä.

Itse teen tätä usein kun hoitelen muutaman muunkin henkilön ostokset. Kätevämpää kun jokaiselle on oma kuitti, ei tarvi alkaa enää laskemaan kuka mitäkin on velkaa.

Vierailija
809/1640 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

etovaa kirjoitti:

Olin L-kaupassa hevi-osastolla, kun siihen tuli 2 irakilaista "miestä". Kumpikin niistä kosketteli ja puristeli hedelmiä ja juurekisa ja pisti ne naamaansa kiinni ja haistelivat niitä, ja laittoivat ne takaisin koreihin. Meinasin oksentaa ja sanoin siitä myyjälle. EN ostanut enkä osta ainoatakaan hedelmää/juuresta siitä kaupasta. Jotain rajaa noidenkin käyttäytymiseen. Missään savimajoissa täällä eletä.

Taisivat tehdä kimchiä

Vierailija
810/1640 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etovaa kirjoitti:

Olin L-kaupassa hevi-osastolla, kun siihen tuli 2 irakilaista "miestä". Kumpikin niistä kosketteli ja puristeli hedelmiä ja juurekisa ja pisti ne naamaansa kiinni ja haistelivat niitä, ja laittoivat ne takaisin koreihin. Meinasin oksentaa ja sanoin siitä myyjälle. EN ostanut enkä osta ainoatakaan hedelmää/juuresta siitä kaupasta. Jotain rajaa noidenkin käyttäytymiseen. Missään savimajoissa täällä eletä.

Taisivat tehdä kimchiä

Epäilen vahvasti, että sinä teet kimchiä juuri nyt.

Vierailija
811/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah on kyllä hyvä ketju lukea. Kerron 4 juttua omasta elämästäni ... Lapsena Vantaan Myyrmannin citymarketissa pyörittelin irtokarkkipussia kädessäni ... pussin pohja hajosi ja karkit satoivat ilmasta ympäriinsä pitkin kauppaa ... olin kuin etten tiedä asiasta mitään. Kukaan ei sanonut mitään minulle siitä.

Toinen: pari vuotta sitten eräässä k kaupan pihalla käveli kesällä mies rennosti shortseissa ulkona minua vastaan. Päästi äkkiä vieressäni ehkä kovaäänisimmän pierun mitä olen koskaan ventovieraalta kuullut.

Kolmas: Pasilan Lidl noin 5 vuotta sitten ... sekava mies yritti myydä minulle lääkkeitä kaupassa. Hänellä oli niitä muovikassi puolillaan. En ostanut. Mies luovutti kohtuu helpolla.

Neljäs: Hki Sörnäisten k kauppa lähellä Fidaa. Sörkässä sattuu ja tapahtuu ihan kaikenlaista. Rotta asuu metallisen astuinkorokkeen alla. Kerran edessä oli kuollut rotta kadulla kaupan vieressä. No niin asiaan ... yksi vihainen mies jahtasi toista k kaupassa huutaen mä tapan sut. Tavaroita lenteli kaupassa. Hetken kuluttua molemmat olivat juosseet ulos.

Vierailija
812/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kymmenisen vuotta, kun tyttäremme noin parivuotias, aukesi upouusi S-market lähistöllemme, siellä käytiin silloin tiuhaan. Eräs tietty naispuolinen kassahenkilö hymyili ja ihasteli joka kerta tytön suloisuutta minulle, tästä jäi hyvä mieli.

Täällä uudessa kotikaupungissamme lähikauppa on Lidl. Kerran puolisen toista vuotta sitten naispuolinen kassahenkilö kehui pipoani hienoksi tullessani maksamaan.

Ei niinkään omituisia, kuin mukavia kauppakokemuksia!

Vierailija
813/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää muutama euro tarvitaan että keräys on täynnä. Jessica paloi pahasti ja menetti kaiken omaisuutensa kotinsa työnsä ja monta koiraa. Keräyksellä saadaan uudet tilat ja yrittäjä takaisin töihin.

https://www.lahjoitaapua.fi/kohde/osallistu_auttamiseen_tulipalon_jalke…

Vierailija
814/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolisolleni tuli paha olo kesken kauppareissun. Pyysimme päästä oksentamaan henkilökunnan vessaan. Kerroin, että hän joutuu oksentamaan käytävälle, jos ette päästä käyttämään vessaa. Eivät päästäneet. Hän oksensi käytävälle ja henkilökunta sitten siivosi.

Eikä oltu mitään spurguja tai narkkeja.

Vierailija
815/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku äijä meni vaivihkaa hyllyn väliin piiloon ja pieraisi ja luuli varmaan ettei kukaan kuullut. Tuli sieltä muina miehinä. 

Vierailija
816/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää muutama euro tarvitaan että keräys on täynnä. Jessica paloi pahasti ja menetti kaiken omaisuutensa kotinsa työnsä ja monta koiraa. Keräyksellä saadaan uudet tilat ja yrittäjä takaisin töihin.

https://www.lahjoitaapua.fi/kohde/osallistu_auttamiseen_tulipalon_jalke…

Sympatiat Jessicalle, mutta väärä paikka nyt kyllä tälle avunpyynnölle.

Vierailija
817/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus varhaisteininä olin isäni kanssa käymässä Prismassa ja katselin kosmetiikkaosastolla tuotteita. Osastolle tuli kaksi suunnilleen samanikäistä tyttöä, jotka juttelivat keskenään kovaan ääneen ja tulivat lähelleni katselemaan jotain. Yhtäkkiä he hiljenivät ja jäivät tuijottamaan minua vakavina, kunnes puhkesivat hihittämään. Tuijotus ja hihitys jatkui, kunnes aloin tuntea oloni epämukavaksi ja häivyin paikalta.

En tiedä, mikä heitä niin kovasti huvitti olemuksessani, sillä olin tuiki tavallisen näköinen. Olin myös niin ujo etten kehdannut sanoa mitään, nykyään toki kysyisin, että mikäs teidän ongelmanne on.

Vierailija
818/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tyttären kanssa Kärkkäisellä. Tytär sovitti kenkiä ja vaivihkaa siihen ilmestyi mieshenkilö, joka kuvasi tytärtäni kännykällä. Tyttäreni sanoi isoon ääneen äijälle " Mitä vittua siinä kuvaat!? Näytä heti se kuva!" Äijällä meinasi mennä kakkoset housuun...ei arvannut, että tämä parikymppinen leidi ei epäröi ilmoittaa epäkohdista ääneen. Tarina jatkui siten, että tytär vaati äijää näyttämään kuvan kännykästään ja poistamaan sen. Näin myös tapahtui 💪

Vierailija
819/1640 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joitain vuosia sitten eräässä paikallisessa pikkukaupassa ja ostin pari tarra-arkkia joulukortteihin tai jotain vastaavaa. Kassan takana oli kaksi hiukan minua nuorempaa tyttöä, joilla oli äänekäs juttelu kesken tullessani kassalle. Toinen tuli vastentahtoisen näköisesti hoitamaan ostoksiani, toinen nojasi seinään kädet puuskassa ja seurasi tilannetta hieman ylimielisen näköisenä. Maksoin ostokset kortilla, sillä minulla ei ollut käteistä. Tällöin ostoksiani hoitanut myyjä kääntyi katsomaan kaveriinsa ja sanoi kovaan ääneen "siis kuka muka maksaa kaks euroa KORTILLA?" ja molemmat räjähtivät nauruun. Varmaan sanomattakin selvää, että kiitosta tai hyvästejä heiltä ei kuulunut. Kyseiset tytöt tuskin olivat tuolla kauaa töissä kyseisellä asenteella, elleivät sitten olleet omistajan sukulaisia tai vastaavia :D

Vierailija
820/1640 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kirjoitan tähän,  koska tuolla on näemmä aiemmin ollut puhetta noista Prismojen skannereista. Mulle kanssa on pari kertaa osunut "satunnaistarkastus", mutta toisin kun tuolla aiemmin mainitussa tapauksessa, multa ne on neljä päälimmäistä tuotetta skannanneet ja siinä se. Tää sana "satunnainen" vaan naurattaa, koska ei se kovin satunnaiselta ole vaikuttanut. Kummallakin kerralla kun näin on käynyt, päätin poistaa ostoksistani tuotteen ja poistin, ja valitsin halvemman tilalle. Tänään olin kerennyt ottamaan suippopaprikapussin, huomasin toisessa laarissa halvemman, poistin ja vaihdoin siihen halvempaan. Edellisellä kerralla tarkastukseen joutuessani muistaakseni vaihdoin mandariinipussin kalliimmasta halvempaan. Niin että, hyvin satunnaista kyllä juu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi