Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etovaa kirjoitti:
Olin L-kaupassa hevi-osastolla, kun siihen tuli 2 irakilaista "miestä". Kumpikin niistä kosketteli ja puristeli hedelmiä ja juurekisa ja pisti ne naamaansa kiinni ja haistelivat niitä, ja laittoivat ne takaisin koreihin. Meinasin oksentaa ja sanoin siitä myyjälle. EN ostanut enkä osta ainoatakaan hedelmää/juuresta siitä kaupasta. Jotain rajaa noidenkin käyttäytymiseen. Missään savimajoissa täällä eletä.
Just eilen pari nuorta ukrainalais(?)naista teki tuota paikallisessa prismassa omenoille.
Noiden irakilaisten kulttuurissa nehän haistelee ja puristelee hedelmiä todetakseen onko ne mätiä tai kypsiä joskus jopa maistavat! Niiden maassa se on normaalia samoin ukranalaisten.
Ihan kotimaisena teen näin itsekkin. Nektariineja haistan aina.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei tapahtunut kaupassa vaan huoltoasemalla. Oltiin kaverin kanssa liikkeellä kun piti päästä vessaan joten pysähdyttiin tälle asemalle. Tapahtuneesta on jo aikaa etten ihan tarkkaa muista miten asiat eteni mutta tämä myymäläntäti ei ensin millään meinannut vaivautua terassilta myymälän puolelle vaikka näki että kassalla oli asiakkaita ja kun viimein maleksi paikalle rupesikin hän siivoamaan pöytiä. Kaveri sai pariin kertaan kysyä, hyvin kohteliaasti, että voisiko hän käyttää vessaa ennen kuin myyjä lopulta tokaisi tiukasti ”täällä ruukataan ensin sanoa päivää”. Sitten hän jatkoi meille nurisemista kuinka huonotapaisia me olemme kunnes käännyttiin lähteäksemme jolloin tämä täti huikkasi nyt rauhallisemmin että ”odottakaa ny vain että pääsen kassalle tästä”. Joten mentiin uudelleen kassalle kysymään päästäänkö vessaan mutta tämä myyjä, joka oli kassalla kuin vi#€uuntunut härkä, rupesi kitsoilemaan edelleen että täällä ruukataan ensin tervehtiä ja että vessa on vain maksaville asiakkaille jne. Tilanne oli niin outo ettei ei jääty edes kovassa hädässä sen enempää väittelemään tämän rouvan kanssa. Kyllä se huuteli jotain meidän perään kun lähdettiin ovesta ulos.
Ihmeteltiin kyllä ihan josen takia kun huoltoasema sijaitsi suositun perhekohteen vieressä että luulisi että panostavat asiakaspalveluun...
Minä olisin karjaissut oikein veemäisellä äänellä "TERVE, pääsenko vessaan vai kusenko tähän?"
joku mies seurasi minua koko kauppareissun ajan ja kärtti kahville vaikka sanoin heti alkuun, että kiitos ei en ole kiinnostunut - jostain vaan äijä ilmestyi samaan hyllyvälikköön uudestaan ja uudestaan kun siirryin jatkamaan ostoksiani
asioidessani toisessa kaupassa myyjä sanoi, ettei osaa suomea kun oli kysyttävää ja ei osannut englantiakaan tai ruotsia - laivoilla on nimikylteissä lipun kuvilla ilmoitettu kielitaito - tämän voisi soveltaa myös kauppoihin jotta tietäisi voiko kysyä jotain vai ei
Vierailija kirjoitti:
Menin kauppaan siskon kanssa, joka jätti kaksi koiraa kiinni koiraparkkiin. Toinen koirista paukkuarkana säikähti jotain paukahdusta, puri molempien nahkahihnat poikki ja ryntäsi kaupan pyöröovista sisälle. Lihatiskiltä löysi meidät ja syöksyi siskoni jalkoihin tärisemään. Hupaisaa oli, että tämä toinen koira oli jäänyt kiltisti istumaan niille sijoilleen, vaikka hänenkin remmi oli purtu poikki.
"Riippumatta mistä tahansa ehdollistamisesta, kaikki korkeammat eläimet toimivat lopulta luonteensa mukaisesti" (Pavlov)
lerppari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime keväänä alkuiltapäivästä kuljettelin ostoskärryjäni automarketin parkkihallia kohti, ohimennen sanoin hymyillen "ei kiitos" feissarille ja asettauduin hissiin. Hissiin tuli myös mies, joka nojaili hetkisen vastapäiseen seinään, katseli minua hetken kulmiensa alta ja sanoi sitten feissareista jotakin epäröivän ympäripyöreää, jota en enää muista. Juttelimme hissimatkan ajan ja vielä autohallissakin niitä näitä, seisoskelimme hetken hämmentyneenä, ja lopulta minä kurvasin nurkan taakse autoani kohti.
Kyllä muuten harmitti jälkeenpäin, kun ymmärsin, että kysymyksessä oli ainakin viiteentoista vuoteen ensimmäinen mies, joka on osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun kanssani juttelemiseen. Vielä enemmän harmitti, kun älysin, mitä olin puhunut: "No, työtäänhän nuo myyjät vain tekevät. Ei ole kivaa joutua sanomaan, että ei kiinnosta yhtään, mutta kai sisältään pitää osata kaivaa esille se kiero ihminen, jolla on kanttia kieltäytyä."
Sattuuko kukaan tuntemaan tuota juttuseuraa vailla ollutta miestä? Tuntomerkit: ihan tavallinen viisikymppinen suomalaismies. Juu, ei tunnisteta, ei. :(
Yritä puhua suomea, feissari ei ole mikään suomenkielen sana
Onhan. Juuri itsekin käytit sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etovaa kirjoitti:
Olin L-kaupassa hevi-osastolla, kun siihen tuli 2 irakilaista "miestä". Kumpikin niistä kosketteli ja puristeli hedelmiä ja juurekisa ja pisti ne naamaansa kiinni ja haistelivat niitä, ja laittoivat ne takaisin koreihin. Meinasin oksentaa ja sanoin siitä myyjälle. EN ostanut enkä osta ainoatakaan hedelmää/juuresta siitä kaupasta. Jotain rajaa noidenkin käyttäytymiseen. Missään savimajoissa täällä eletä.
Just eilen pari nuorta ukrainalais(?)naista teki tuota paikallisessa prismassa omenoille.
Mä olen nähnyt kuinka eräs muksu kaupassa upotti hampaansa hedelmään. Ei ehtinyt haukata palaa, koska sen äiti tempaisi hedelmän pois (ja laittoi takaisin myyntipaikalleen), mutta siihen jäi siis oikein hampaankuvat.
Ennen korona-aikaa todistettu kun lapsi vetää irtokarkkilaarista karkkia suuhunsa. Äiti kieltää, kaivaa karkit lapsen suusta ja laittaa takaisin laariin. Hyi yökötys. En ole sen jälkeen syönyt kaupan irtokarkkeja kuin ihan ylimmistä laareista.
Halpakaupassa edelläni oli nuori pariskunta. Nainen halusi muovipussin ostoksia pakatessaan, mies meni hakemaan ja häntä otti kovasti tunteisiin, koska kassa vaati maksun pussista. Korvaukseksi mielipahasta pariskunta nappasi minun ostoksistani karkkipussin mukaansa.
Joskus parikymppisenä muutin uuteen kaupunkiin, ja menin muuttopäivän lopuksi lähikauppaan ostamaan pari olutta. Myyjä pyysi nähdä paperini ja hän katsoi niitä todella pitkään, kunnes lopulta kertoi, että on minun täyskaima (sama etu- ja sukunimi). Hämmennyin jotenkin niin, etten edes osannut sanoa juuri mitään. Kaiken lisäksi asuimme samassa talossa, eri rapuissa tosin, ja jokainen tapaaminen (kaupassa tai pihalla) hänen kanssaan oli todella vaivaannuttava.
Vierailija kirjoitti:
JS87 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintamyymälässä oli nuorehko pariskunta, molemmat järkyttävän lihavia. Mies ehdotti, että ostetaan noita pullia tuosta. Nainen sanoi, että miksi me niitä ostetaan, kun minähän leivon tänään pullaa. Mies sanoi, että niin mutta siinähän menee aikaa ja me keitetään kahvit kuitenkin ennen kuin ne pullat on valmiit niin otetaan tästä pullat kahvin kanssa. Nainen sanoi, että No niin joo. Otetaan vaan niitä pullia. Ostivat neljä munkkipossua.
Ei se nyt niin jännää ollut, mutta jäi piinaamaan ajatus niitten kaikkien pullien syömisestä. Toisaalta jotenkin leppoista.
Jumalauta että voi risoa! Se on possumunkki, ei munkkipossu! Munkkipossu on sellainen sika, joka syö munkkeja, possumunkki on se neljällä korvalla varustettu leivonnainen.
Molemmat käy.
Sitten on vielä possomunkki .
Silloinen eduskunnan puhemies ja nykyinen
presidentimme Sauli Niinistö oli Taka-Töölön Alepassa kumartuneena jugurttihyllyllä
valitsemassa jugurttia ostoksiinsa. Toinen
kerta samaisen kaupunginosassa oluthuoneessa
hän oli Tanja Karpelan kanssa oluella.
Minun lähikaupassa oli kassalla sellainen nuori mies joka kommentoi aina ostoksia. Esimerkiksi "siis tää on tosi hyvää!" jne. Niinpä aloin ostamaan tampponit toisesta kaupasta.
Eräs asakas otti mun ostokset ja mä sen. Mä sain paremmat ja kalliimmat.
Muistan kuinka olin noin 10-vuotiaana perheeni kanssa kaupassa 1990-luvulla. Oli muistaakseni perjantai ja äitienpäivä oli saman viikon sunnuntaina. Kassojen luona tuli joku vähintään 60-vuotias alkoholistimies kantaen jotain viherkasvia ja oli menossa sen kanssa kassojen läpi maksamatta. Kun hänet pysäytettiin, niin hän kuului selittävän jotain ruusun viemisestä äidille koska on äitienpäivä tulossa. Maksoiko hän sen kasvin, sitä en jäänyt katsomaan. Silloin nauratti, mutta nyt säälittää ajatellessani tuota miestä. Hän taisi olla niin humalassa, että ei tajunnut että kaupasta ei noin vain voi kävellä ulos maksamatta tavaroita. Oliko hänellä enää äitikään elossa kun hän ei itsekään ollut kovin nuori eikä se kasvi ollut todellakaan ruusu.
Jonkun rahapussi oli hyllyllä, en koskenut ajattelin kai myyjät sen siitä löytää. Tietenkin hyllyttäjä ihmetteli vuotavaa maitopurkkia, harvoin näkee.
Parikymppisenä olin Cittarissa tai muussa vastaavassa korin kanssa jossa oli ihan pari ostosta vaan. Kun lähestyin kassaa niin sellainen n.45-50 vuotias nainen juoksi ja kiilasi suoraan eteen täpötäyden kärrynsä kanssa. Se oli millistä kiinni ettei ajanut päälleni niiden kanssa. Sitten kääntyi ympäri, katsoi suoraan silmiin ja alkoi nauraa oikeen sellaista räkäistä tupakkanaurua "hähähääää!". Hänen lähellä oli ilmeisesti hänen mies joka oli nolona. Näytin vain peukkua sille miehille ja toivotin telepaattisesti jaksamista moisen vaihdevuotisen kanssa. Kalja oli ainakin maistunut heille molemmille jo vuosia, sen huomasin.
Olin kerran kaupassa, kun takanani oleva rouva alkoi kovaan ääneen huokailla:"HAIJAIJAIJAIJOIJOIJOI... HUOH... PUUH... KYLLÄPÄ JOUTUU JONOTTAMAAN... OLISINPA EDEMPÄNÄ... KOKO PÄIVÄ MENEE" vilkuillen samalla minua merkitsevästi. En ollut tietääksenikään, jolloin hän alkoi täysin normaalisti ja hyväntuulisesti jutustella niitä näitä 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran kaupassa, kun takanani oleva rouva alkoi kovaan ääneen huokailla:"HAIJAIJAIJAIJOIJOIJOI... HUOH... PUUH... KYLLÄPÄ JOUTUU JONOTTAMAAN... OLISINPA EDEMPÄNÄ... KOKO PÄIVÄ MENEE" vilkuillen samalla minua merkitsevästi. En ollut tietääksenikään, jolloin hän alkoi täysin normaalisti ja hyväntuulisesti jutustella niitä näitä 😂😂😂
Takanani jonossa siis.
Vierailija kirjoitti:
Mua on parikin kertaa luultu myyjäksi ja suututtu, kun ilmoitin, että en ole myyjä enkä sitten lähtenyt palvelemaan asiakasta. Outoa tämä on ollut sikäli, että minulla on ollut ylläni ihan tavalliset arkivaatteet - miksi ihmeessä siis olisin myyjä? Molemmilla kerroilla kyseessä oli vanhempi nainen.
Tästä tulikin mieleen, että minua luultiin kerran H&M:n myyjäksi. Nainen tuli kysymään jotain tyyliin, että löytyykö paitaan toista kokoa, ja missä sovituskopit ovat, joihin vastasin vain hölmistyneenä, että "en tiedä". Tämän jälkeen nainen vain tuijotti minua tyrmistyneenä. Mahtoikohan joku oikea työntekijä saada noottia paskasta asiakaspalvelusta...
Olin lapseni kanssa kaupassa eikä rahatilanne ollut kovinkaan häävi. Lapseni pyysi että ostaisin savustetun lohen joka oli ihan jäätävän hintainen. Selitin että savustetaan lohta itse kotona joku päivä ja valitsin tämän päivän ruuaksi huomattavasti edullisemmat kalapullat.
Ilmeisesti vieressä seisova rouva oli kuullut meidän keskustelun koska hän katsoi ostoskoriini ja sanoi vihaisesti kovaan äänen että: "AI SAVUSTATTE MUKA LOHEN ITSE?? JA SIT SINÄ OSTAT TOLLAISTA PASKAA?? Osoittaen samalla kalapulliani.
Tää vois olla kivaa kun tulis uusia ideoita.