Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää ruuhkavuodet

Vierailija
03.05.2024 |

Onko ruuhkavuodet vain silloin, kun lapset ovat pieniä? Vai vielä kun ovat teinejä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

k v g

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan voi selittää? Haluaisin vaan saada selvyyden tähän, että miten asia määritellään tai koetaan. Itse olen tällainen ikisinkku, ja koitan ymmärtää asiaa. 

Vierailija
4/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan voi selittää? Haluaisin vaan saada selvyyden tähän, että miten asia määritellään tai koetaan. Itse olen tällainen ikisinkku, ja koitan ymmärtää asiaa. 

Tämä siis oli ap

Vierailija
5/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä media-seksikäs sana, jota kaikki laumasielut käyttää.

Vierailija
6/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuohon ei liity pelkästään lapset, vaan sehän on ihan normaalia. Se, että lasten lisäksi on työ, apua tarvitsevat omat vanhemmat ja ehkä jo lapsenlapsiakin niin tekevät jo elämästä hankalan. 

Vierailija
7/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseaiheutettu elämän kaaos.

Vierailija
8/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet. Mikä sanahirviö johon voi aina vedota kun ei viitsi tehdä mitään järkevää.

Vierailija
9/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet = olet töissä, pitää samalla opiskella että ammattitaito säilyy, on eri ikäisiä lapsia, osalla jo itsellään lapsia, omat vanhemmat ja isovanhemmat sekä vanhenevat sukulaiset, joilla ei ole lapsia tarvitsevat jatkuvasti apua. Kotona käy vain kääntymässä. Omaa elämää ei ole. Tämä.

Vierailija
10/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseaiheutettu elämän kaaos.

Juurikin niin. Haalitaan harrastuksia itselle ja lapsille. Mennään pää höyryten paikasta toiseen. Valitetaan kun aika ei riitä mihinkään. Ei osata lopettaa mitään, on hienoa kertoa elävänsä ruuhkavuosia.

Olet onnellinen kun olet sinkku, kuten minäkin.

Vierailija
11/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet ovat silloin kun joudut huolehtimaan omista lapsista, omista vanhemmista, puolisolla omat vanhemmat huolhdittavanaan, perheen aikuiset töissä.

Siinä on yöunet vähissä, kun vanhukset soittelevat mihin vuorokauden aikaan tahansa. 

Vierailija
12/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollutkaan ajatellut, että ruuhkavuosiin liittyy oleellisesti myös omien vanhempien auttaminen. Luulin, että niihin liittyy vain omat lapset, ja sen kautta syntyvä hässäkkä ja kiire. Ja kun lapset kasvavat, kiire hellittää.

Mutta onko sitten monilla esim kolmekymppisillä pikkulasten vanhemmilla omat vanhemmat niin huonossa kunnossa, että heitä pitää jatkuvasti avustaa? En ainakaan omasta lähipiiristä tunnista tällaista.

Sitä tässä noin yleisesti mietin, että onko ne ruuhkavuodet vielä yleisesti päällä kun lapset ovat jo teinejä? Osaavat itse mennä ja tulla ja laittaa vähän ruokaa jne. Mutta kuitenkin tarvitsevat kaitsemistakin.

Ap

Vierailija
13/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuohon ei liity pelkästään lapset, vaan sehän on ihan normaalia. Se, että lasten lisäksi on työ, apua tarvitsevat omat vanhemmat ja ehkä jo lapsenlapsiakin niin tekevät jo elämästä hankalan. 

Elikkä siis on yhtä aikaa huollettavia lapsia ja lapsenlapsia? Ei varmaan ole kovin yleistä kuitenkaan. 

Ap

Vierailija
14/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ruuhkavuodet loppuu siihen kun lapset menevät kouluun (helpot lapset, ei harrastuksia joihin tarvitsee kuskata joka päivä ja omat vanhemmat hyvässä kunnossa hautaan asti) ja toisilla jatkuu siihen asti kunnes omat vanhemmat ovat haudassa (pitkään sairastaneet huolenpitoa vaatineet vanhemmat).

Vierailija
15/16 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sanoo elävänsä ruuhkavuosia, kun hänellä on 12-vuotias erikoinen, 3 alle kouluikäistä ja vastasyntynyt. Sehän on vain tavallista lapsiperhearkea. Mies käy töissä,hän lasten kanssa kotona. Tietysti vie niitä eskariin ja päiväkotiin, mutta ei se ole mitään ruuhkavuosia.

Minä käsitän ruuhkavuodet niin, että itse on töissä, lapsia pitää kuskata harrastuksiin ja lisäksi huolehtia omista ja/tai puolison ikääntyvistä vanhemmista, jotka mahdollisesti tarvitsevat paljonkin apua. Omaa elämää ja aikaa itselle ei juuri ole.

Vierailija
16/16 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi