Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
781/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin kerran metrolla Itiksen Lidliin klo 9 pintaan aamulla. Sen enempää Lidlissä kuin metrossakaan en nähnyt yhtään mustaihoista henkilöä. Tuntui kuin olisin palannut aikakoneella 80-luvulle.

Tämä tarina on totta.

Eikä ole. Asuin siellä 1980-luvulla ja kansainvälinen oli meininki jo silloin. Sinä todennäköisesti asuit jossain maalla, jos olit syntynytkään.

Helsinkiläisen tunnistaa siitä, ettei se noteeraa ihonvärejä.

Vierailija
782/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen mutta iloinen tapaus eilen Kotkan (vai onko se Karhulaa )Prismassa. Menimme ensin kahville  ja  sen jälkeen varsinaiseen kauppaan. Kiertelimme siellä ihan kaikessa rauhassa etsien sitä purkissa olevaa currykastiketta kunnes älysin, että kauppakassini olikin jäänyt siihen kahvilan tuolin selkänojalle roikkumaan. 

Polvet täristen syöksyin asiakkaita vastavirtaan ja...siellähän se oranssi kassini odotti minua hätääntymättä!

Olipa tallella vielä lompakkoni jossa yrityksemme pankkikortti, ( tilillä ihan mukava summa) oma hlö.koht.korttini ( 12 e) sekä minulle määrättyä tärkeää lääkettä (olin käynyt juuri Prismassa olevassa apteekissa) jota voi käyttää pahimmillaan huumausaine-tarkoituksessa.

Kyllä oli hiki ja kylmä ja nauratti ja itketti  yhtaikaa. 

Mulle kävi noin Rethymnonin Kyrie Mariassa. Unohdin sinne ostoskassini täynnä viiniä, muutama ikoni, koruja ja mitä nyt oli shoppailureissulta mukaan tarttunut.

Kaikki oli tallessa kun pari tuntia myöhemmin palasin sitä hakemaan. Olin syönyt itseni niin turvoksiin ihanaa ruokaa asianmukaisine juomineen, että kassi jäi lähtiessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viikonloppuna Järvenpään Citymarketissa ja yllätys oli todella suuri kun Suomesta löytyi ruokakauppa mikä on lähes Keski-Euroopan ja Italian (no ehkä vähän liioittelua jo) kauppojen tasolla. Oli asiakkaitakin. Kauppias on selvästi ymmärtänyt että kauppa käy jos on jotain kunnollista myytävää. Tätähän ei Suomessa monikaan ymmärrä, pääasia kun tuntuu olevan että on halpaa ja laadulla ei niin väliä. Tämä kauppa on malliesimerkki siitä että kyseinen ajattelutapa on väärä. Härmäläisetkin saattavat nimittäin ymmärtää "hyvän päälle". Ostin muiden hyvien löytöjen lisäksi pari tryffeliä ja nyt pitäisi keksiä mihin ne käyttäisi.

Tiedoksesi, että kyseinen kauppa valittiin maailman parhaaksi ruokamarketiksi viime vuonna.

Vierailija
784/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niin outo, mutta yleinen harmin aihe.

Myyjän kaveri on juuri edelläni. He alkavat jutella iloisesti samalla kun myyjä skannaa ostokset. Kaveri maksaa, mutta ei lähdekään pois vaan he jatkavat juttua myyjän kanssa. Myyjä skannaa ostokseni, mutta ei katso päin eikä tervehdi minua, vaan juttelee kaverinsa kanssa. Pahimmassa tapauksessa olen maksanutkin ilman että kassa ottaa minuun mitään kontaktia. Se on todella ärsyttävää.

Varmaan aika moni on kokenut saman, minäkin olen useamman kerran vuosien aikana ja erikaupoissa, aika törkeää mielestäni

Minulle kävi näin Citymarketissa Turussa.

En saanut kassaneitiin mitään kontaktia kun lirkutteli minun jälkeen tulevan kaverinsa kanssa.

Jätin palautetta palautelaatikkoon.

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa, joskin tämän myyjän "kaverin" paikalla.

Kyseessä on vakiolähikauppani ja kauppias oli kassalla, alkoi minulle siinä jutustelemaan ja kohteli seuraavia asiakkaita juurikin noin.

Sympaattista että hänellä välillä juttua riittää, mutta kiusaannuttavaa kaikkien muiden kannalta jos on ruuhka-aika kaupassa päällä.

Vierailija
785/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kauan ja kyseinen henkilö on jo edesmennyt, RIP. Paikallinen korttelihöppänä (kylähullun vastine kaupungissa) oli lähikaupan lihatiskillä. Tarkemmin sanottuna sen edessä polvillaan. Ohi mennessäni näin hänen avanneen leikkelepaketin ja laskevan tarkasti leikkeleitä siinä lattialla.

Hei meilläkin on ollut näyttävä korttelihöpsö!

Vanha, hoikka ja harmaantunut mies joka pukeutui usein kepeisiin vaaleisiin pitsimekkoihin.

Ilmaantui usein kaupalle fillarin kanssa ja lähti palauttamaan pulloja ja tölkkejä, jotka aina 294pakattuna lukuisiin nahkalaukkuihin ja -salkkuihin.

Vierailija
786/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tapahtunut kaupassa vaan huoltoasemalla. Oltiin kaverin kanssa liikkeellä kun piti päästä vessaan joten pysähdyttiin tälle asemalle. Tapahtuneesta on jo aikaa etten ihan tarkkaa muista miten asiat eteni mutta tämä myymäläntäti ei ensin millään meinannut vaivautua terassilta myymälän puolelle vaikka näki että kassalla oli asiakkaita ja kun viimein maleksi paikalle rupesikin hän siivoamaan pöytiä. Kaveri sai pariin kertaan kysyä, hyvin kohteliaasti, että voisiko hän käyttää vessaa ennen kuin myyjä lopulta tokaisi tiukasti ”täällä ruukataan ensin sanoa päivää”. Sitten hän jatkoi meille nurisemista kuinka huonotapaisia me olemme kunnes käännyttiin lähteäksemme jolloin tämä täti huikkasi nyt rauhallisemmin että ”odottakaa ny vain että pääsen kassalle tästä”. Joten mentiin uudelleen kassalle kysymään päästäänkö vessaan mutta tämä myyjä, joka oli kassalla kuin vi#€uuntunut härkä, rupesi kitsoilemaan edelleen että täällä ruukataan ensin tervehtiä ja että vessa on vain maksaville asiakkaille jne. Tilanne oli niin outo ettei ei jääty edes kovassa hädässä sen enempää väittelemään tämän rouvan kanssa. Kyllä se huuteli jotain meidän perään kun lähdettiin ovesta ulos.

Ihmeteltiin kyllä ihan josen takia kun huoltoasema sijaitsi suositun perhekohteen vieressä että luulisi että panostavat asiakaspalveluun...

787/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tapahtunut kaupassa vaan huoltoasemalla. Oltiin kaverin kanssa liikkeellä kun piti päästä vessaan joten pysähdyttiin tälle asemalle. Tapahtuneesta on jo aikaa etten ihan tarkkaa muista miten asiat eteni mutta tämä myymäläntäti ei ensin millään meinannut vaivautua terassilta myymälän puolelle vaikka näki että kassalla oli asiakkaita ja kun viimein maleksi paikalle rupesikin hän siivoamaan pöytiä. Kaveri sai pariin kertaan kysyä, hyvin kohteliaasti, että voisiko hän käyttää vessaa ennen kuin myyjä lopulta tokaisi tiukasti ”täällä ruukataan ensin sanoa päivää”. Sitten hän jatkoi meille nurisemista kuinka huonotapaisia me olemme kunnes käännyttiin lähteäksemme jolloin tämä täti huikkasi nyt rauhallisemmin että ”odottakaa ny vain että pääsen kassalle tästä”. Joten mentiin uudelleen kassalle kysymään päästäänkö vessaan mutta tämä myyjä, joka oli kassalla kuin vi#€uuntunut härkä, rupesi kitsoilemaan edelleen että täällä ruukataan ensin tervehtiä ja että vessa on vain maksaville asiakkaille jne. Tilanne oli niin outo ettei ei jääty edes kovassa hädässä sen enempää väittelemään tämän rouvan kanssa. Kyllä se huuteli jotain meidän perään kun lähdettiin ovesta ulos.

Ihmeteltiin kyllä ihan josen takia kun huoltoasema sijaitsi suositun perhekohteen vieressä että luulisi että panostavat asiakaspalveluun...

Kannattaa varmaan tervehtiä - ja ostaa jotain.

Wc-käynneistä tulee kuluja yrittäjille.

Vierailija
788/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne kaalia ostaneet aasialaiset tekivät kimchiä.

Vierailija
789/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin taitaa olla kun lähikaupassa mieskauppias marssi harjoittelevan kassatytön luo ja tokaisi "Opetellaas nyt toi pano." Meinas naapurikassan rouvalla mennä purkka väärään kurkkuun. 

Vierailija
790/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittarin kassa: Montako piirakkaa? Sanoin, että kuusi. Kassa siihen. että "no ainakin".

Vierailija
791/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan tervehtiä - ja ostaa jotain.

Wc-käynneistä tulee kuluja yrittäjille.

Miten tervehtiä kun myyjä ENSIN ottaa oman aikansa juttelemalla terassilla tuttujensa kanssa vaikka näkee että me seisotaan kassalla odottamassa kauan aikaa ja kun viimein tulee sieltä rupeekin esittämään kuin meitä ei olisikaan vaikka ystävällisesti kysytään voidaanko käyttää vessaa. Ja Silloinkin hän olisi voinut ystävällisesti sanoa että WC on maksaville asiakkaille niin oltaisiin jotain ostettu. On sinunkin ajatuksenkulussa jotain vikaa jos näät että myyjä on tehnyt oikein.....

Vierailija
792/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pitkässä hameessaan pissasi lattialle ja siirtyili hitaasti kauemmas omista lätäköistään muka katsellen tuotteita. Ilmeisesti joku mielenterveysongelmainen, autisti tai fetisisti. Voi olla, että oli mieskin. Kyseisen ''naisen'' naama oli aika kulmikas ja oli todella laiha henkilö. Voi apua, että oli outo tapaus! Kahden äiti-ihmisen kanssa ihmeteltiin sitä ja vähän naurettiin. Onkohan ko. äitykät täällä? Tämä tapahtui Tampereella 2011.

Vierailija
793/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran noin 20 vuotta sitten ollessani kaupassa huomasin, että kolme noin 20-vuotiasta tyttöä/naista tuijotti minua jonkin matkan päästä. Sitten yksi heistä alkoi huutamaan minulle jotain siihen suuntaan, että "Sinun on turha yrittää koulussa väittää, että me muka käymme vessassa nuolemassa toisiamme koska me emme ole mitään lesboja" mitä ne kaksi muuta kovaäänisesti säestivät. Sitten he poistuivat paikalta todettuaan minulle, että itse käyn n*ssimassa "sen vammaisen meidän luokan pojan" kanssa siellä vessassa. Minä ja monet muut paikalla olijat jäimme tuijottamaan heidän peräänsä täysin ihmeissämme. Edelleenkään en tiedä, että keitä he olivat ja keneksi minua luultiin. Olin silloin itse jo työelämässä enkä siis missään koulussa enkä ollut koskaan edes nähnyt näitä henkilöitä ennen. En myöskään ollut koskaan kiusannut ketään koulussa eikä minulla ole kaksoissiskoa tai tietääkseni ketään joka edes etäisesti muistuttaisi minua niin että meidät voisi sekoittaa toisiimme.

Vierailija
794/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PunapäinenKaksostenÄiti kirjoitti:

Nainen pitkässä hameessaan pissasi lattialle ja siirtyili hitaasti kauemmas omista lätäköistään muka katsellen tuotteita. Ilmeisesti joku mielenterveysongelmainen, autisti tai fetisisti. Voi olla, että oli mieskin. Kyseisen ''naisen'' naama oli aika kulmikas ja oli todella laiha henkilö. Voi apua, että oli outo tapaus! Kahden äiti-ihmisen kanssa ihmeteltiin sitä ja vähän naurettiin. Onkohan ko. äitykät täällä? Tämä tapahtui Tampereella 2011.[/Mquite] Ohis: Mielenterveysongelmainen varmaankin mutta miten niin autisti? Mistä lähtien on ollut ok käyttää sanaa autisti haukkumasanana? t. Autisti, joka käy ihan normaalisti vessassa

Vierailija
795/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen pitkässä hameessaan pissasi lattialle ja siirtyili hitaasti kauemmas omista lätäköistään muka katsellen tuotteita. Ilmeisesti joku mielenterveysongelmainen, autisti tai fetisisti. Voi olla, että oli mieskin. Kyseisen ''naisen'' naama oli aika kulmikas ja oli todella laiha henkilö. Voi apua, että oli outo tapaus! Kahden äiti-ihmisen kanssa ihmeteltiin sitä ja vähän naurettiin. Onkohan ko. äitykät täällä? Tämä tapahtui Tampereella 2011.[/Mquite] Ohis: Mielenterveysongelmainen varmaankin mutta miten niin autisti? Mistä lähtien on ollut ok käyttää sanaa autisti haukkumasanana? t. Autisti, joka käy ihan normaalisti vessassa

Mistä lähtien on ollut ok väittää olevansa autisti jos sitä ei ole? Autistit eivät nimittäin osaa lukea tai kirjoittaa eivätkä käy jollain Vauva-palstalla.

Vierailija
796/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien on ollut ok väittää olevansa autisti jos sitä ei ole? Autistit eivät nimittäin osaa lukea tai kirjoittaa eivätkä käy jollain Vauva-palstalla.

Kannattaa tsekata, mitä autismi tarkoittaa.

Vierailija
797/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä omituinen kauppatarina sattui minulle ja miehelleni joskus 20 vuotta sitten. Olimme hevi-osastolla ostamassa mm. luumutomaatteja, jotka olivat tuotteina vielä uusia. Minä ajauduin vähän kauemmas, mieheni jäi punnitsemaan tomaatit. Mies ei huomannut minun erkaantuneen, vaan erehtyi luulemaan vieressään ollutta naista minuksi. Idiootti-ilme kasvoillaan hän oli kääntynyt naisen puoleen näyttäen etikettiä, josta oli peittänyt sormellaan tomaatti-sanan ja sanoi kovalla idioottiäänellä "Luumuja!"

Nainen oli katsonut miestä tonnin seteli -ilmeellä ja todennut "Kiva". Hän varmaan luuli miestäni pelottavaksi avohoitopotilaaksi. Kumma, ettei tarinaa löytynyt jo täältä.

Nauramme tälle edelleen muutaman kerran vuodessa.

Onko tää tonninseteli-ilme joku uus muotisanonta!!?

Se on Kummelista.

Eikä ollenkaan hauska "sketsi." se oli tonnin seteli :O tonnin seteli :O no v---u onpa hupaisaa!

Arvoisat tädit.

Kyse on meemistä. Ei siis "vain kummeli-vitsistä". Meemissä on kuva tuosta tonninseteli-ilmeestä ja siihen voi yhdistää ihan mitä vaan ajankohtaista asiaa - kuten meemeissä on tapana. Ja siitä syntyy se meemin hauskuus. "Ilmeeni kun pääministeri/vaimo/naapuri ilmoittaa asiasta x" ja se ilme siinä.

Arvoisa lapsi.

Meemi ei oikeasti tarkoita sitä, että on kuva johon on liitetty jokin teksti. Meemi tarkoittaa sitä, että kyseessä on kulttuurillinen replikaattori. Replikaatio voi tapahtua myös kuvan muodossa, mutta jo Kummeli-sketsi itsessään on muodostunut meemiksi.

T: täti

Vierailija
798/1640 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisti painoi telkkari sylissä portin läpi.

Vierailija
799/1640 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, mulla oli yksi oudoimmista kokemuksista kun olin jonossa ja taakseni sattui keski-ikäinen nainen hoilottamaan kovaan ääneen:"HOIJOIJOI, ONPAS PITKÄ JONO, KOSKAKOHAN SITÄ OIKEIN PÄÄSEE..." Ilmiselvästi tarkoituksena päästä meikän ohitse. En noteerannut rouvaa mitenkään vaikka toisteli tätä useaan kertaan. Lopulta päätti luovuttaa ja alkaa jutella mukavia 😁😁😁

Vierailija
800/1640 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tää ehkä ole mitenkään omituinen kokemus, mutta jaan silti :D

Olin miespuolisen ystävän kanssa k-kaupassa, ystävä maksoi ostoksia kolikoilla, ja jonoa oli ehtinyt kertyä vähän. Joku mies jonossa purskahtaa nauruun ja huutaa meille "Tää näyttää joltain itä-helsinkiläiseltä elokuvalta" ja nostaa omat kaljatölkkinsä ilmaan, mua alkaa naurattaa kamalasti, kassatyttökin naurahtaa ja ystävä sanoo "no oos nyt" kun minä ja tuntematon miekkonen vaan hehetetään.

No joo ei toi kerrottuna nyt kuulosta yhtään miltään, mutta siinä tilanteessa oli hauska :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi