Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1640)
Vierailija kirjoitti:
Mumiseva mummeli koetti heittää kärryihini kahvipaketteja ja seurasi perässä kun vedin kärryjä kauemmas :D En tiedä keneksi luuli minua,
Astuin aikoinaan supermarkettiin ja siellä portin takana oli mies, joka hämmästynenää ja ilahtuneena tuijotti minua ja huusi "Ritva! Riitva!!..! Ilmiselvästi kuvitteli tavanneensa vanhan tutun muinaisilta kotikulmilta.
Vähän kiusallista, kun häneltä meni aikaa ennen kuin tajusi (jos koskaan tajusi) , etten todellakaan tunne häntä. Aikanaan lopetti huutamisensa, ja varmaan ajatteli, että onpa Ritvasta tullut koppava.
Muutenhan näitä ihmisiä, jotka kuvittelevat tuntevansa, tapaa liikkuessa. Mitään haittaahan siitä ei ole, että vieras henkilö tervehtii iloisesti. Siihen sitten vaan iloisesti vastaamaan.
Viereisellä hyllyllä pari suomenruotsalaista valikoi tuotteita ja puhui ruotsia keskenänsä. Joku ulkopuolinen hyypiö pöllähti siihen viereen ja käski heitä puhumaan suomea jotta muutkin ymmärtää. Nää pari tyyppiä katsoi hetken hämmentyneen ja närkästyneen näköisinä ja jatkoivat matkaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Oliko myyjä vai hyllyttäjä? Hyllyttäjät on siellä yleensä vuokrafirman kautta (kumminkin kaupan puvussa), joten ehkä sattui sellainen, jolla oli ensimmäinen päivä menossa eikä oikein tiennyt mitä tehdä. Mutta muuten hieman huvittava tilanne.
Olen kai tylsä tyyppi kun en näin heltellä humaa muuta outoa Itis-Prisma,liian usein on hyllyissä joihin ei kuulu: Leikele paketti. Mietin montako tuntia ollut? Jos joku henkilökunta joskus huomaa,viekö takaisin kylmä tiskiin leikkele hyllyihin?Onko enää edes myynti kuntoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko myyjä vai hyllyttäjä? Hyllyttäjät on siellä yleensä vuokrafirman kautta (kumminkin kaupan puvussa), joten ehkä sattui sellainen, jolla oli ensimmäinen päivä menossa eikä oikein tiennyt mitä tehdä. Mutta muuten hieman huvittava tilanne.
Olen kai tylsä tyyppi kun en näin heltellä humaa muuta outoa Itis-Prisma,liian usein on hyllyissä joihin ei kuulu: Leikele paketti. Mietin montako tuntia ollut? Jos joku henkilökunta joskus huomaa,viekö takaisin kylmä tiskiin leikkele hyllyihin?Onko enää edes myynti kuntoinen?
Periaatteessa ei voi viedä takaisin, koska se on voinut olla vaikka pari tuntia siinä.
Muuten *leikkelepaketti, *kylmätiski, *leikkelehylly, *myyntikuntoinen
Sun tekstiäsi on vaikea lukea, kun kirjoitat kaikki yhdyssanat erikseen.
PunapäinenKaksostenÄiti kirjoitti:
Nainen pitkässä hameessaan pissasi lattialle ja siirtyili hitaasti kauemmas omista lätäköistään muka katsellen tuotteita. Ilmeisesti joku mielenterveysongelmainen, autisti tai fetisisti. Voi olla, että oli mieskin. Kyseisen ''naisen'' naama oli aika kulmikas ja oli todella laiha henkilö. Voi apua, että oli outo tapaus! Kahden äiti-ihmisen kanssa ihmeteltiin sitä ja vähän naurettiin. Onkohan ko. äitykät täällä? Tämä tapahtui Tampereella 2011.
No onhan tuo ikävästi tehty, mutta ei autistit tuollaista tee. Jos autismi olisi niin vakavaa ettei osaa vessassa käydä, ei sellaista ihmistä päästetä yksin kauppaan. Todennäköisimmin joku muistisairaus tai mt-ongelma. Ilmeisesti sulla on jotain epäilyksiä, oliko kyseessä "oikea" nainen, mutta sillä nyt ei ole mitään tekemistä tän ketjun kannalta.
Kauppapervot. Yleensä 50v ja siitä ylöspäin ukkoja, jotka ovat äkäisen ja isohkon rouvansa kanssa liikkeellä. Tuijotetaan ja lähdetään perään, muka vahingossa törmätään ja kouraistaan siinä samalla ohimennen.
Olimme ruokakaupassa ostamassa pikkusyötävää piknikille.Aloitimme keräilyä siinä paistopisteellä karjalanpiirakoista.
Ottimet olivat kädessä kun mietittiin mitä lisää.Viereen tuli vanha naishenkilö ja yritti napat ottimet kädestä.
Asiasta huomautimme että valinta on kyllä vielä kesken niin tokaisi että olisi jo kyllä hänen vuoro saada ottimet.Olimmehan jo pari minuuttia siinä pussittaneet ostoksia.
No ei saanut meidän ottimia mutta vähän kyllä puuttuneita käytöstapoja ihmettelimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ei voi viedä takaisin, koska se on voinut olla vaikka pari tuntia siinä.
Minä olen muutamia kertoja löytänyt pakastealtaasta sinne kuulumattomia elintarvikkeita, vaikkapa hedelmiä tai suklaata.
Aikanaan Jyväskylän keskustassa päätin mennä markettiin ostamaan jäätelökakun. No, ostin. Kassa pyysi näyttämään kassin. Kaikki ok. Jonkin ajan kuluttua menin samaan kauppaan ostamaan jäätelökakun. Ja taas kassi näkösälle. - Sen jälkeen en enää siihen puotiin mennyt.
Nainen avasi ja nuuhki kaikki huuhteluaineet voivotellen miten saa vääristä hajusta karmean migreenin.
Viime syksynä mua luultiin KGB:n agentiksi.
Kaupan ulkopuolella yhtäkkiä joku Mummu tulee selittämään miten olen vainonnut ja uhkaillut häntä pitkään. Ja kun mulla sattui olemaan puhelin kädessä, niin hän väitti että vielä salakuvaan häntä. Sitten hän keksi että koska mulla ei ole kauppakassia mukana, niin olen tullut vakoilemaan häntä.Ja että kyllä hän tietää että olen kgb:n asialla, ja yritin soittaa Putinille...
Alkoi vielä töniä, ja yritti käydä päälle, että hän ei Siperiaan lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen muutamia kertoja löytänyt pakastealtaasta sinne kuulumattomia elintarvikkeita, vaikkapa hedelmiä tai suklaata.
Tulipa tuosta mieleen, että kerran joku vitsiniekka oli vienyt tavallisen mars-patukan sinne mars-jäätelöiden sekaan. Minä raukka sen sitten ostin ja onneksi ei hammas lohjennut kun ahneuksissani iskin kiinni!
Kaupassa käydessä ei juurikaan mitään tapahdu, mutta kun menen torille niin sitten alkaa tapahtua.
Mua on luultu lukuisia kertoja milloin minkäkin kojun myyjäksi, eikä suostuta uskomaan että olen itsekin ostoksilla. Suututaan, ja haukutaan milloin miksikin.
Paras/ pahin on varmaan se kun yksi mummeli nappasi läheisestä kojusta herneitä, ja alkoi heitellä mua niillä.
Joku herätän ihmisissä jotain alkukantaista raivoa tai mielenterveyspotilaita on liikaa vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerran noin 20 vuotta sitten ollessani kaupassa huomasin, että kolme noin 20-vuotiasta tyttöä/naista tuijotti minua jonkin matkan päästä. Sitten yksi heistä alkoi huutamaan minulle jotain siihen suuntaan, että "Sinun on turha yrittää koulussa väittää, että me muka käymme vessassa nuolemassa toisiamme koska me emme ole mitään lesboja" mitä ne kaksi muuta kovaäänisesti säestivät. Sitten he poistuivat paikalta todettuaan minulle, että itse käyn n*ssimassa "sen vammaisen meidän luokan pojan" kanssa siellä vessassa. Minä ja monet muut paikalla olijat jäimme tuijottamaan heidän peräänsä täysin ihmeissämme. Edelleenkään en tiedä, että keitä he olivat ja keneksi minua luultiin. Olin silloin itse jo työelämässä enkä siis missään koulussa enkä ollut koskaan edes nähnyt näitä henkilöitä ennen. En myöskään ollut koskaan kiusannut ketään koulussa eikä minulla ole kaksoissiskoa tai tietääkseni ketään joka edes etäisesti muistuttaisi minua niin että meidät voisi sekoittaa toisiimme.
Väittäisin että teinit yrittivät provosoida puhumalla levottomia, näitäkin nimittäin on. Hihittelevät sitten keskenään miten saivat pasmat sekaisin toiselta. Näiden aivoituksia ei kannata ruveta sen enempää miettimään.
Naisten normi kauppareissu:
etovaa kirjoitti:
Olin L-kaupassa hevi-osastolla, kun siihen tuli 2 irakilaista "miestä". Kumpikin niistä kosketteli ja puristeli hedelmiä ja juurekisa ja pisti ne naamaansa kiinni ja haistelivat niitä, ja laittoivat ne takaisin koreihin. Meinasin oksentaa ja sanoin siitä myyjälle. EN ostanut enkä osta ainoatakaan hedelmää/juuresta siitä kaupasta. Jotain rajaa noidenkin käyttäytymiseen. Missään savimajoissa täällä eletä.
Just eilen pari nuorta ukrainalais(?)naista teki tuota paikallisessa prismassa omenoille.
Vierailija kirjoitti:
etovaa kirjoitti:
Olin L-kaupassa hevi-osastolla, kun siihen tuli 2 irakilaista "miestä". Kumpikin niistä kosketteli ja puristeli hedelmiä ja juurekisa ja pisti ne naamaansa kiinni ja haistelivat niitä, ja laittoivat ne takaisin koreihin. Meinasin oksentaa ja sanoin siitä myyjälle. EN ostanut enkä osta ainoatakaan hedelmää/juuresta siitä kaupasta. Jotain rajaa noidenkin käyttäytymiseen. Missään savimajoissa täällä eletä.
Just eilen pari nuorta ukrainalais(?)naista teki tuota paikallisessa prismassa omenoille.
Noiden irakilaisten kulttuurissa nehän haistelee ja puristelee hedelmiä todetakseen onko ne mätiä tai kypsiä joskus jopa maistavat! Niiden maassa se on normaalia samoin ukranalaisten.
Vierailija kirjoitti:
etovaa kirjoitti:
Mä olen nähnyt kuinka eräs muksu kaupassa upotti hampaansa hedelmään. Ei ehtinyt haukata palaa, koska sen äiti tempaisi hedelmän pois (ja laittoi takaisin myyntipaikalleen), mutta siihen jäi siis oikein hampaankuvat.
Oltiin kaupassa lasten autokärryn kanssa, siis missä lapsi istuu autossa siellä kärryn alla. Kassalla huomattiin, että lapsi oli lappanut alahyllyiltä kaikenlaista kamaa sinne jalkatilaan, mm. pastakastiketta, tonnikalasäilykettä jne. Nolotti.