Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1640)

Vierailija
761/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui, kun veljeni kävi nuorena kotimme pienehkössä lähikaupassa. Asuimme aika levottomassa lähiössä, jossa oli työttömyyttä, köyhyyttä, päihdeongelmia yms. ja niiden lieveilmiöitä. No, veli oli jonottanut kassalla erään naapuruston vanhemman alkoholistipariskunnan perässä.

Heillä oli hihnalla ihan peruselintarvikkeita ja tietysti sitä kaljaa myös. Ostosten summa ylitti pariskunnan budjetin, jolloin mies totesi lyhyesti ja ytimekkäästi: "Juusto pois." Nainen aloitti mutta-sanalla, jonka mies painokkaasti keskeytti toistamalla: " Juusto pois!"

Ei ehkä näin kirjoitettuna toimi yhtä hyvin, koska veljeni osasi tosi hauskasti matkia miestä. Kaljojen hinta olisi kattanut juuston hinnan. Tietysti tuo oli hieman surullistakin, mutta näin lähiön lapsena sitä repi huumoria joskus rankoistakin jutuista.

Näin se viinanhimo menee kaiken muun edelle, jopa syömisen.

Vierailija
762/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut. 

Tämä ei liity kauppareissuun, mutta tuosta tuli mieleen, kun asuin joskus aikoja sitten nuorena Lontoossa muutaman kuukauden ja oltiin illalla kämpillä. Kadulla eräs nainen huusi ainakin puoli tuntia ikkunan alla, että "god loves you". Mä kirosin, kun aamulla piti mennä duuniin eikä saanut nukuttua sen huutamiselta.

Huutonaurua mielikuvalle😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä puhua suomea, feissari ei ole mikään suomenkielen sana[/quote]

Taas tää kielinatsibesserwisser! Hah, se on kylläkin suomen kieli - siis erikseen, ei yhdyssana. Että opettele vaan itse kirjoittamaan suomea ennen kuin alat morkata muita.

Vierailija
764/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tapahtunut kylläkään kaupassa, vaan apteekkireissulla. Oli jo korona-aika ja apteekkiin asennettu pleksit asiakaspalvelupisteiden eteen. Itse ei myöskään saanut hakea lääkkeitä hyllystä, vaan farmaseutti nouti pyynnöstä lääkkeen hyllystä. No hain sitten reseptilääkettä ja istuin asiakaspalvelupisteessä, kun farmaseutti nousi ja lähti hakemaan lääkettä, hän yskäisi erittäin voimallisesti omaan käteensä, ei siis hihaan tai pois päin, vaan suoraan kämmeneen ja pyyhkäisi käden tämän jälkeen housun persuuksiin. Tämän jälkeen hän toi lääkepakettini samalla kädellä.

Öö on se apteekkikin kauppa.

Vierailija
765/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koululainen tuolloin, mutta muistan viellä selkeästi tämän. Menin lähikauppaan ostamaan viikonloppu karkkejani. Huomasin kassoille päin lähdettyä että siellä oli joku tilanne päällä. Joku mies yritti viedä kaupan kassojen luona olevaa pientä lehtihyllyä, siis sitä missä on iltasanomat yms. Tuolloin tai ainakin siinä kaupassa lehtihyllyt olivat pienempiä tai ainakin matalampia ja irralliset kassoista. Vieläkin muistan kuinka tämä mies yritti vetää lehtihyllyä mukaansa ja myyjä veti toiselta puolelta huutaen että irti!

Vierailija
766/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori romanipariskunta tuli kassalle täyden ostoskärryn kanssa. Nainen oli viimeisillään raskaana, mutta mies vain käveli kassan ohi odottelemaan. Nainen siis latoi tavarat hihnalle, pakkasi ne muovikasseihin ja lähti kantamaan painavia ostoksia kohti uloskäyntiä miehen perässä. Ainut, mitä mies tilanteessa teki, oli lompakon avaaminen ja ostosten maksaminen!

Miten niin _vain_? Itselleni sopisi kyllä hyvin roolien vaihtokin.

Niin varmasti. Voidaan kokeilla kookospähkinä työntää suhun, se nyt on vain kilon eikä 4 mutta toimitat sen ulos itse.

Vierailija
767/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan Anttilassa oli pitkä jono joulun aikaan kassalla, ja yksi vanha rouva (josta muistan vain punaisen baskerin ja liian isot tekohampaat) ihan pokkana etuili, tosin vähän erikoisella tavalla. Hän harhaili siihen jonon alkuun nauraen kovaan ääneen ja kysyi ympärillään olevilta: "Missä mahtaa olla jonon pää, hahahahahaa? Ai kauhea, se onkin tuolla päässä, hahahahaha! No minä jäänkin nyt tähän kun en viitsi enää vaihtaa paikkaa, hahahahahahehehehehohohoo!"

Ilmeisesti tuo hysteerinen naurunremakka auttoi naista etuilupyrkimyksissään, sillä kukaan ei sanonut naiselle mitään etuilusta, katsoivat vain kiusaantuneina ympärilleen. Olihan siinä vähän sellainen Pulttibois-sketsimäinen tunnelma.

Mummo kuulostaa palstan heinämainostajan sukulaiselta. Sen, joka kyselee, onko se kannabis kovinkin vaarallista ja jonka ilmiannan joka kerta.

Vierailija
768/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ei nyt niin kummallinen, mutta vuosia sitten olimme Hanian lähellä Agia Marinassa, menimme ”supermarkettiin” (kaikki tietää ne pikkuliikkeet), juttelin siinä miehelleni ja taisin vähän olla tylykin arvioinnissani. Kassalla ihmettelin vielä jotain, niin se kanssa rupesi selittämään selvällä suomella. Vähän hävetti. Hän ei kyllä ollut moksiskaan, juteltiin siinä, kertoi että ollut kauan siellä ja taisi olla neljä lastakin. Nähtiin sitten usein tätä naista, ihan mahdottomalta autonromulla ajeli lapset kyydissään. Ei tainnut olla tuottoisa tämä supermarketti. Ystävällinen, mutta väsyneen näköinen ihminen oli hän.

No ei kaikki todellakaan tiedä niitä pikkuliikkeitä tai supermarketteja mistä kirjoitat. Turha yleistää. En ole ikinä käynyt Agia Marinassa eikä varmasti suurin osa suomen väestöstä ole käynyt siellä.

Voi hyvänen aika! Tässä varmasti tarkoitettiin niitä hyvin pieniä kauppoja, jotka ovat kyltin mukaan supermarketteja, niitä siis on lähestulkoon kaikissa ns. etelän kohteissa, ei yksin Kreikassa. Ja Hania on Kreikassa, tiedoksi, jos on päässyt sekin ohi menemään, Agia Marina on pieni kylä Hanian kupeessa, n. viisi kilsaa Haniasta.

Löysäähän vähän pipoa.

Hania on itseasiassa Kreetan saarella. Kreetalaiset eivät identifioi itseään kreikkalaisiksi vaan nimenomaan kreetalaisiksi. Se oli aikoinaan itsenäinen kaupunkivaltio.

Kyllä tuolla on varmaan 50% suomalaisista käynyt.

Vierailija
769/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noita hälytytyksiä oikein aiheuttaa? Itselleni ei ole vuosiin sattunut mitään ja nyt useita kertoja puolen vuoden sisään.

Huvittavin oli jouluna, kun käytiin läheisessä 24 h hypermarketissa hakemassa muutama pullo mikseriä myöhään aattoiltana, kun sukulaispojan piti saada juuri tiettyä merkkiä... Ei siis kovin tärkeä ostos, mutta oli kiva päästä vähän tuulettumaan raskaiden ruokien päälle. Kassalla yksi meistä hälytti ja riisui jo pikkutakin ja heilutteli sitä ja lompakkoa hälytinportilla, eikä lähde vaan selvinnyt. Onneksi ei joutunut paitaa tai housuja enää riisumaan.

Itselläni myös tullut hälytys apteekissa, Citymarketissa ja viimeksi Lidlissä, eikä aavistustakaan syystä.

Mikä tahansa sopivalla radiotaajuudella resonoiva esine. Metallinappi, kirjastokortti, älytarra, hiuskoriste. Jopa puhelin.

Vierailija
770/1640 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse siis kassalla myymässä, kun joku narkkari tuli ihan aineissa lihapasteijan kanssa kassalle. Valitteli kun ei ole rahaa siihen, johon minä että ei voi mitään pasteija jää sitten ostamati. Kaveri tunki etusormen sen pasteijan sisälle tuijottaen sitä intensiivisesti

Vierailija
771/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä alkuiltapäivästä kuljettelin ostoskärryjäni automarketin parkkihallia kohti, ohimennen sanoin hymyillen "ei kiitos" feissarille ja asettauduin hissiin. Hissiin tuli myös mies, joka nojaili hetkisen vastapäiseen seinään, katseli minua hetken kulmiensa alta ja sanoi sitten feissareista jotakin epäröivän ympäripyöreää, jota en enää muista. Juttelimme hissimatkan ajan ja vielä autohallissakin niitä näitä, seisoskelimme hetken hämmentyneenä, ja lopulta minä kurvasin nurkan taakse autoani kohti.

Kyllä muuten harmitti jälkeenpäin, kun ymmärsin, että kysymyksessä oli ainakin viiteentoista vuoteen ensimmäinen mies, joka on osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun kanssani juttelemiseen. Vielä enemmän harmitti, kun älysin, mitä olin puhunut: "No, työtäänhän nuo myyjät vain tekevät. Ei ole kivaa joutua sanomaan, että ei kiinnosta yhtään, mutta kai sisältään pitää osata kaivaa esille se kiero ihminen, jolla on kanttia kieltäytyä."

Sattuuko kukaan tuntemaan tuota juttuseuraa vailla ollutta miestä? Tuntomerkit: ihan tavallinen viisikymppinen suomalaismies. Juu, ei tunnisteta, ei. :(

Ja sä sitten haluat mieheksi tuollaisen joka yrittää iskeä jokaista muijaa prismakauppareissulla. Saman se tekee muille vaikka olisi sun kanssa.

Niin, meillä Suomessahan saa lähestyä naisia vain A) baarissa kännissä tai B) Tinderissä.

Äläpä sinä lähesty ketään koskaan missään. Olet niin pihalla normaaleista vuorovaikutustaidoista ja -tilanteista.

Vierailija
772/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä S-markìetin kassatäti tai setä: Älä liimaa kiinni hinta-etikettiä kurkkuun skannatessasi sitä, jos olen tahallaan laittanut sen löysästi kiinni. Laitan hinta-etiketin aina löysästi koska poistan sen heti enenkuin laitan kurkun ostoskassiin. Sitä etikettiä on hemmetin vaikea irroittaa jos se on kokonaan tarrautunut kiinni ja kurkkua vaikea kuoria irti muovikuoresta jos etiketti on kiinni!

Hyvä urpo asiakas, osta kasviksille kestopussi, jossa on erikseen paikka hintalapulle tai liimaa se tarra käteesi. Ei kannata kassatyöntekijää moittia siitä, että sulla on tarraongelma.

Punnitustarran antaminen käsin kassalle ei onnistu missään suuressa myymälässä eikä varsinkaan korona-aikaan. En myöskään mitään haisevia kestokasseja ruopea kantamaan mukanani, ei ole tilaa niille koska olen mies eikä ole käsilaukkua.

Ota kauppaan mukaasi paperilappuja, liimaa kurkkutarra lapulle ja laita lappu kurkun päälle. Käytä vaikka vanhaa kassakuittia tarran alla paremman puutteessa.

Vierailija
773/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime keväänä alkuiltapäivästä kuljettelin ostoskärryjäni automarketin parkkihallia kohti, ohimennen sanoin hymyillen "ei kiitos" feissarille ja asettauduin hissiin. Hissiin tuli myös mies, joka nojaili hetkisen vastapäiseen seinään, katseli minua hetken kulmiensa alta ja sanoi sitten feissareista jotakin epäröivän ympäripyöreää, jota en enää muista. Juttelimme hissimatkan ajan ja vielä autohallissakin niitä näitä, seisoskelimme hetken hämmentyneenä, ja lopulta minä kurvasin nurkan taakse autoani kohti.

Kyllä muuten harmitti jälkeenpäin, kun ymmärsin, että kysymyksessä oli ainakin viiteentoista vuoteen ensimmäinen mies, joka on osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa minun kanssani juttelemiseen. Vielä enemmän harmitti, kun älysin, mitä olin puhunut: "No, työtäänhän nuo myyjät vain tekevät. Ei ole kivaa joutua sanomaan, että ei kiinnosta yhtään, mutta kai sisältään pitää osata kaivaa esille se kiero ihminen, jolla on kanttia kieltäytyä."

Sattuuko kukaan tuntemaan tuota juttuseuraa vailla ollutta miestä? Tuntomerkit: ihan tavallinen viisikymppinen suomalaismies. Juu, ei tunnisteta, ei. :(

Ja sä sitten haluat mieheksi tuollaisen joka yrittää iskeä jokaista muijaa prismakauppareissulla. Saman se tekee muille vaikka olisi sun kanssa.

Niin, meillä Suomessahan saa lähestyä naisia vain A) baarissa kännissä tai B) Tinderissä.

Äläpä sinä lähesty ketään koskaan missään. Olet niin pihalla normaaleista vuorovaikutustaidoista ja -tilanteista.

Kyllä te naiset olette. Ensin sanotte ettei saa lähestyä missään arkisissa tilanteissa koska olette siellä vain tekemässä asiaa X ja sitten haukutaan vielä siitäkin kun toteaa missä saa lähestyä.

Vierailija
774/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vatun tollottajat!

Vierailija
775/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen itänaapurin miehet tunki kassalla lähes niskaani eikä kassapoika puuttunut ollenkaan vaikka sanoin ettei saa tulla noin lähelle, yskä oli toisella oikein kova ja kuiva.

Vierailija
776/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niin outo, mutta yleinen harmin aihe.

Myyjän kaveri on juuri edelläni. He alkavat jutella iloisesti samalla kun myyjä skannaa ostokset. Kaveri maksaa, mutta ei lähdekään pois vaan he jatkavat juttua myyjän kanssa. Myyjä skannaa ostokseni, mutta ei katso päin eikä tervehdi minua, vaan juttelee kaverinsa kanssa. Pahimmassa tapauksessa olen maksanutkin ilman että kassa ottaa minuun mitään kontaktia. Se on todella ärsyttävää.

Varmaan aika moni on kokenut saman, minäkin olen useamman kerran vuosien aikana ja erikaupoissa, aika törkeää mielestäni

Minulle kävi näin Citymarketissa Turussa.

En saanut kassaneitiin mitään kontaktia kun lirkutteli minun jälkeen tulevan kaverinsa kanssa.

Jätin palautetta palautelaatikkoon.

Vierailija
777/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä S-markìetin kassatäti tai setä: Älä liimaa kiinni hinta-etikettiä kurkkuun skannatessasi sitä, jos olen tahallaan laittanut sen löysästi kiinni. Laitan hinta-etiketin aina löysästi koska poistan sen heti enenkuin laitan kurkun ostoskassiin. Sitä etikettiä on hemmetin vaikea irroittaa jos se on kokonaan tarrautunut kiinni ja kurkkua vaikea kuoria irti muovikuoresta jos etiketti on kiinni!

Hyvä urpo asiakas, osta kasviksille kestopussi, jossa on erikseen paikka hintalapulle tai liimaa se tarra käteesi. Ei kannata kassatyöntekijää moittia siitä, että sulla on tarraongelma.

Punnitustarran antaminen käsin kassalle ei onnistu missään suuressa myymälässä eikä varsinkaan korona-aikaan. En myöskään mitään haisevia kestokasseja ruopea kantamaan mukanani, ei ole tilaa niille koska olen mies eikä ole käsilaukkua.

Haisevat kassit on housuissas ja sinne voit myös ne kestokassisi tunkea, nimittäin taskuun. Onpahan edes jotain mikä pullottaa.

Vierailija
778/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui eilen korona-aikaan. Keski-ikäinen nainen availi haistoi ja hieroi useammasta deodorantista käsiinsä. Lopulta valitsi dödön mitä ei ollut lääppinyt. Ällötys jäi tästä näystä, ja vitutus etten hämmästykseltäni saanut sanottua mitään.

Nyt valehtelet. Niissä pulloissa on sinetti, ei niistä noin vain hieroskella.

Vierailija
779/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se omituista kun kaikki juntit punkevat iholle ja kassan jälkeen kiilaavat kylkeen pakkaamaan ostoksia vaikka koronaepidemiasta on hyvin selvästi tiedotettu. Ovat varmaan pienituloisia eli eivät osaa muutenkaan hoitaa asioitaan ja huomioida muita ihmisiä sekä tappavat itsensä siinä sivussa.

Älykkyys ja hyvä käytös eivät korreloi tulotason kanssa. Tästä hyvänä/huonona esimerkkinä eduskunnan persut.

Vierailija
780/1640 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se omituista kun kaikki juntit punkevat iholle ja kassan jälkeen kiilaavat kylkeen pakkaamaan ostoksia vaikka koronaepidemiasta on hyvin selvästi tiedotettu. Ovat varmaan pienituloisia eli eivät osaa muutenkaan hoitaa asioitaan ja huomioida muita ihmisiä sekä tappavat itsensä siinä sivussa.

Älykkyys ja hyvä käytös eivät korreloi tulotason kanssa. Tästä hyvänä/huonona esimerkkinä eduskunnan persut.

Kuin myös vassarit, luulevat olevansa fiksuja samaan aikaan mollaavat ja solvaavat kaikkea suomalaisiin liittyvää

Ps, hienoa älykääpiö et vedit politiikan mukaan, mietinkin kauanko kesti et joku taas persuja herjaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan