Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1635)
Lidlissä oli kerran omituinen, erilainen, hieman pelottava tunnelma, elettiin vuotta 2015 Pariisin terrori-iskun iltaa. Paikkakunta vilisi vielä silloin arabimiehiä, koska täällä oli vast.ot.kesk.
Yhtäkkiä siinä ostosteni lomassa aloin huomata, että näitä arabeja oli sijoittuneena eri puolille kauppaa, ja yksi lähelläni oleva puhui kännykkäänsä samalla tarkkaillen kaikkia.
Kellään niillä ei ollut koreja kädessä, saati kärryjä. Partioivat vaan siellä kaupassa suurieleisesti.
Kaukaa myös kuului miten huutelivat toisilleen pitkin kauppaa, ihan kuin käskyjä tai ohjeita tms.
Menin kassajonoon ja mietin, mitä helvettiä täällä tapahtuu, alkoi karmia, mutta laitoin kasvoilleni normi resting bitch facen jonottaessa.
Onneksi selvisin säikähdyksellä. Mutta ulos kaupasta päästessäni kaupan edessäkin oli iso ryhmä näitä miehiä, ja ne nauroivat kuuluvasti ja huusivat sitä islamistien huutoa "al lah jne",,nauroivat räkäisesti, juhlivat selvästi terrori-iskua, kyllä sen ymmärsi vaikkei kieltä osaakaan.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä erikoinen tuo eläkeläisten tapa tulla puoli tuntia ennen avaamista kauppaan ja joka paikkaan. Ei ne ovet yhtään sen aikasemmin aukee. Ottakaa rauhallisesti.
Heh, pitääköhän munkin alottaa tollanen toiminta, olen ensimmäistä kuuta eläkkeellä.
Rollaattori pitää hankkia, sillä voi törmätä kaupan oveen, mielenosoituksellisesti, kunnes aukeaa. Sitten vaan jättää sen siihen ja ryntää ensimmäisenä, muut lajikumppanit kompuroi rollaattorin yli ja ohi.
n48
Kerran törmäsin vahingossa kevyesti vanhemman miehen ostoskärryyn. Törmäys oli niin kevyt, että kärry tuskin liikahti. Pyysin kauniisti hymyillen anteeksi. Mies vaan tuijotti ja jatkoin matkaa. Kuulin kun sitten alkoi ärhennellä ja haukkua, että miten törmilen ja kele, kele. Yleensä noissa tilanteissa anteeksipyytäjälle sanotaan vain kevyeti ei se mitään, joten olin järkyttynyt, kun olinkin tavannut kärry raivon. Otti päähän äijä ja käännyin ja sanoin pyytäneen anteeksi ja mitään vahinkoa ei tullut. Äijä vaan raivosi. Alkoi omakin sappi kiehua ja aloin uhitella äijälle, että minulle ei kyllä sitten raivota. Äijä kääntyi lähteäkseen, seurasi jakäytin hänen metodiaan ja jamkutin, että anteeksi on pyydetty. Äijä vaan lykki eteenpäin ja jatkoin jonkin aikaa perässään asiasta puhuen. Huomasin sitten myöhemmin, kun näin samaisen miehen lähistöllä, että vilkuili minua hermostuneena ja lähti vauhdilla muualle. Siitä sai. Ja olen pieni keski-ikäinen kiltin näköinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin vaatteisiin on tullut niitä hällärilappuja, jotka pitää leikata pois, kun ostaa sen. Jos unohtuu leikata, hälyyttää kassalla.
Itselle sattui erikoinen tilanne, kun kassan portti hälyytti. Olin jo kävellyt kauemmaksi portista. Myyjä pyysi takaisin ja kun kuljin portista, ei hälyytystä tullutkaan. Myyjä sanoi vaan, että se oli joku häiriö. Ulkona kaivoin kännykkäni laukusta ja kuinka ollakaan, juuri sillä hetkellä, kun olin kävellyt portista, oli kännykkääni tullut viesti eli ilmeisesti tuo viestin tulo aiheutti hälyytyksen.
Hälytys, hälyttää.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä erikoinen tuo eläkeläisten tapa tulla puoli tuntia ennen avaamista kauppaan ja joka paikkaan. Ei ne ovet yhtään sen aikasemmin aukee. Ottakaa rauhallisesti.
Pari vuotta sitten juuri ennen talvilomaani Hesarin viiniraati oli antanut yhdelle punaviinille 5 tähteä. Sain päähäni, että sellainen pullo on saatava Lappiin mukaan, ja työmatkan varrella olevassa Alkossa sitä olisi pari kolme pulloa hyllyssä. Olin sitten oven takana viitisen minuuttia etuajassa ja viinintuntijoiden sijaan aulassa odotteli muutama deeku kanssani... Nooo viinipulloni sain kuitenkin 😁.
Joskus 20 vuotta sitten pohdin kaupan kassalla että ostanko muovikassin vaiko kangaskassin. Myyjä oli rastapäinen tyttö, joka alkoi valistaa, että kangaskassin valinta säästää luontoa. En siedä neuvomista. Otin muovikassin.
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran suoraan yövuorosta aamuvarhaisella paikalliseen S-Markettiin, joka oli vasta n. kymmenen minuutin kuluttua aukeamassa. Ulko-ovien edessähän jonottikin jo puolen tusinaa eläkeläistä pällistelemässä niistä lasiovista, kun työtekijä kaupassa sisällä laittoi paikkoja avaamiskuntoon. Yhdellä papparaisella ilmeisesti paloi hermo, kun n. viittä vaille avaamisajan otti oikein vauhtia kärryjensä kanssa ja mielenosoituksellisesti törmäsi niillä ulko-ovia päin hirveällä ryminällä.
Kyllä on jumankauta eläkkeelläkin kiire ostamaan piimää ja hernekeittoa. Saatoin lähes aistia myyjän v*tutuksen, kun sieltä sisältä katseli, että mitähän ihmettä nyt taas.
Olin Tampereen Sokkalla siivoojana yhden kesän. Kauppa aukesi yhdeksältä, mutta viimeistään kahdeksalta ovilla oli hirveä kasa vanhuksia, jotka vihaisen näköisinä koputtivat oveen. Myyjät eivät olleet edes tulleet vielä töihin. Luulisi aikuisten ihmisten tajuavan, ettei siivooja saa avata ovia. Mutta ei, joka aamu sama juttu.
Minusta on oudointa, että tässä ketjussa on iso riita siitä kuka joutuu helvettiin. Pisteitä kyllä siitä, ettei ole mmuuttajista.
Yhdessä ruokakaupassa oli p*skat housussa yksi jonottava epäsiisti ihminen, olin ostamassa deodorantin loppuneen tilalle joten oli vähän pakko olla toisessa jonossa jonottamassa ja sietämässä ulostuksen lemua. Haju oli erittäin kuvottava ja varmaan ollut jo päivän housussa ne ripulit. Sitten yksi nainen jonossa teki oksennusliikkeen ja jätti täyden korin ruokaostoksia ja juoksi ulos, ei ihme. Vartiija ihmetteli sitä pois juossutta, mutta ei kuitenkaan huomannut että ko.kaupan jonossa oli joku pskan hajuinen hemmo ja myös itsepalvelukassalla näkyi outoja tyyppejä jotka sujauttivat ostoksia kassan ohi. Eikö ruokakaupoissa ole mitään sääntöä ettei niihin saa tulla ulostamaan? ilmeisesti ei.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä ruokakaupassa oli p*skat housussa yksi jonottava epäsiisti ihminen, olin ostamassa deodorantin loppuneen tilalle joten oli vähän pakko olla toisessa jonossa jonottamassa ja sietämässä ulostuksen lemua. Haju oli erittäin kuvottava ja varmaan ollut jo päivän housussa ne ripulit. Sitten yksi nainen jonossa teki oksennusliikkeen ja jätti täyden korin ruokaostoksia ja juoksi ulos, ei ihme. Vartiija ihmetteli sitä pois juossutta, mutta ei kuitenkaan huomannut että ko.kaupan jonossa oli joku pskan hajuinen hemmo ja myös itsepalvelukassalla näkyi outoja tyyppejä jotka sujauttivat ostoksia kassan ohi. Eikö ruokakaupoissa ole mitään sääntöä ettei niihin saa tulla ulostamaan? ilmeisesti ei.
Oletusarvona on varmaan se, että ihmiset käyvät vessassa kakalla. Mutta jos tulisi tuollainen sääntö, niin sitten kakkavaippaista vauvaakaan ei saisi tuoda kauppaan.
Bsbsks kirjoitti:
Ei liity kauppaan mut tänään pizzeriassa turkkilainen n 30 vuotias mies flirttaili ihan täysillä, tarjosi ilmaisen juoman ja kyseli kaikkea, asunko yksin, saako numeron jne, en viitsinyt sanoa että et saa, kun tyrkkäs puhelimensa ja siihen kirjoitin numeroni... Ahdisti, sano vielä et voi tuoda illalla pizzan sanoin että ei kiitos kun aikaiset aamuvuorot menen nukkumaan aikaisin... Naama venähti kun sanoin et juu poikaystävä on, sen jälkeen oli aika nuiva mua kohtaan:D
En käy enää ikinä siellä eikä onneks oo laitellut mitään, (Heh just sen poikaystävän takia varmana)
Hauskinta tässä on se et monta kertaa oon käynyt siellä syömässä ja ollut ihan peruskohtelias niinkuin asiakkaille monesti ollaan
Ahdisti siksi koska yhden ainoan kerran elämäni aikana mies on osoittanut kiinnostusta ja sekin vitsillä, olen 30 eli miesten mittapuussa liian "vanha" enkä ollut itse flirttaileva eikä kiinnostanut, ois pitänyt sanoa suoraan vaan että ei kiitos
Jos pizzeriajutut käy niin tässä on mun oudoin kokemus.
Menin turkkilaiseen pizzeriaan, tilasin pizzan ja istuin odottamaan. Tuolilla oli sakset. Nostin ne pöydälle, ettei kukaan istuisi niiden päälle. Äkkiä miehet kassan takana alkoivat supista vihaisesti omalla kielellään. Yksi miehistä ilmestyi paikalle, nappasi sakset käsiinsä ja tuijotti minua murhaavasti.
Kai ne sitten luulivat, että aion varastaa sakset.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli kerran omituinen, erilainen, hieman pelottava tunnelma, elettiin vuotta 2015 Pariisin terrori-iskun iltaa. Paikkakunta vilisi vielä silloin arabimiehiä, koska täällä oli vast.ot.kesk.
Yhtäkkiä siinä ostosteni lomassa aloin huomata, että näitä arabeja oli sijoittuneena eri puolille kauppaa, ja yksi lähelläni oleva puhui kännykkäänsä samalla tarkkaillen kaikkia.
Kellään niillä ei ollut koreja kädessä, saati kärryjä. Partioivat vaan siellä kaupassa suurieleisesti.
Kaukaa myös kuului miten huutelivat toisilleen pitkin kauppaa, ihan kuin käskyjä tai ohjeita tms.
Menin kassajonoon ja mietin, mitä helvettiä täällä tapahtuu, alkoi karmia, mutta laitoin kasvoilleni normi resting bitch facen jonottaessa.
Onneksi selvisin säikähdyksellä. Mutta ulos kaupasta päästessäni kaupan edessäkin oli iso ryhmä näitä miehiä, ja ne nauroivat kuuluvasti ja huusivat sitä islamistien huutoa "al lah jne",,nauroivat räkäisesti, juhlivat selvästi terrori-iskua, kyllä sen ymmärsi vaikkei kieltä osaakaan.
No johan oli voimafantasia.
Vierailija kirjoitti:
Joku epäonninen oli laittanut rikkinäisen sokeripussin kärryynsä, ja lattialla kulki hyllyvälistä toiseen katkeamaton sokerivana, pysähtymispaikoissa pieni keko ja taas matka oli jatkunut eteenpäin.
Tämä oli jotenkin niin mainiosti kuvailtu, että sait minut hihittämään ääneen, vaikken koskaan hihitä. Kiitos! 😂
Laatua tarjolla? kirjoitti:
Tyrkky kirjoitti:
No, tämä oli todellakin OUTOA, kyse oli kännykkäkaupasta: ostin Torin kautta kännyn yhdeltä mieheltä. Joo, toimitusjohtaja, tekniikan tohtori ja nykyään näköjään luennoi yliopistolla - erittäin varakas ja menestynyt. Menin hakemaan puhelimen sovitusti hänen kotoaan; hän oli jotenkin hermostunut ja koko tilanne hänen antiikkitavaroin verhoillussa ok-talossaan oli jokseenkin vaivaannuttava. Siinä sit juteltiin kaikkea, olin just etsimässä asuntoa kaupungista, että olisi lyhyt matka yliopistolle (teen väitöskirjaa) ja minulla on ollut työsuhteita tuntiopettajana ko. yliopistossa. Kerroin, että olen menossa bussiin kohti keskustaa, hän tarjosi minulle kyytiä ja sanoin, et joo, kun samaan suuntaan kerran ollaan menossa. No siinä sit juteltiin niitä näitä ja hän jätti miut kauppakeskukselle, minne olinkin menossa. No, jatkoin siitä matkaa poikakaverin luo ja kohta mies soittaa miulle, että otinko puhelimen käyttöön ja onko kaikki sen suhteen OK. Olin et joo, kaikki toimii kuten pitikin. No, vähän ajan päästä mieheltä alkoi tulla viestejä "voisit muuttaa minun luokseni ja tässä olisi sinulle tohtoirismies, joka voisi auttaa sinua opinnoissasi, olisi lyhyt matka yliopistolle, saat kyllä parempaankiin kuin nykyinen poikaystäväsi ja sitten alkoi jo tulla viestejä sormuskaupoista ja kihlautumisesta! Kaikki tuo vain yhden vaivaisen tapaamisen johdosta, tosin en tiedä, oliko hän stalkannut minua jo pidempäänkiin, koska en tod. ollut mitenkään "hohdokas" silloin tapaamisessa, kun olin sairaana ja ilman meikkiä ja pipo syvällä päässä, että hyvä kun naama näkyi. Vois sanoo, et taisin tehdä lähtemättömän vaikutuksen! No, vastailin jtn silleen huumorilla, et kiitos vaa tarjouksesta, mutta olen täysin tyytyväinen elämääni ihan tällaiseenaan enkä etsi uutta suhdetta. No, viestittely lakkasi ja sen jälkeen en ole hänestä kuullut - näköjään edellään opettaa yo:lla, joten vois olla aika "hauskaa" osallistua hänen luennoilleen ihan vaikka kuunteluoppilaana... Kaiken lisäksi asun nykyään noin kilometrin päässä hänestä, mutta en oo törmännyt edes lähikaupassa sen jälkeen. Ja suhde tuohon 4 v. takaiseen poikaystävään on katkolla. Uhka vai mahdollisuus? :D
Sinuna kyllä kääntäisin tämän kortin!
Mitä tiedät miehen taustoista? Olikohan juuri eronnut? Yleensä tuollaiset miehet eivät juoksentele vapaana kauan...
Ko. kirjoittajan kannattaa kyllä juosta. Toiseen suuntaan ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkapukuinen poliisi ja vartija olivat edessäni kassajonossa. Hihnalla oli menossa 12 pakettia Kulta Katriinaa ja 2 isoa ketsuppipulloa.
Ehkei tämä teistä ole huvittavaa, mutta mietiskelin vain, mihin he olivat matkalla ostoksineen.
No voin kertoa, poliisiasemalle olivat menossa. Kahvit ostetaan kimpassa, samoin ketsupit, ei tarvitse jokaisen niitä eväitään varten tuoda.
No mut.... Olisihan se paljon hauskempaa vaikka kuvitella, että olivat menossa rekonstruoimaan huumausainemurhapaikkaa. Ketsuppia vereksi ja kahvinpurut erottuvat valkeassa lumessa paremmin kuin vaikka pesujauhe amfetamiinilastia kuvaamassa... 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erehdyin kerran suoraan yövuorosta aamuvarhaisella paikalliseen S-Markettiin, joka oli vasta n. kymmenen minuutin kuluttua aukeamassa. Ulko-ovien edessähän jonottikin jo puolen tusinaa eläkeläistä pällistelemässä niistä lasiovista, kun työtekijä kaupassa sisällä laittoi paikkoja avaamiskuntoon. Yhdellä papparaisella ilmeisesti paloi hermo, kun n. viittä vaille avaamisajan otti oikein vauhtia kärryjensä kanssa ja mielenosoituksellisesti törmäsi niillä ulko-ovia päin hirveällä ryminällä.
Kyllä on jumankauta eläkkeelläkin kiire ostamaan piimää ja hernekeittoa. Saatoin lähes aistia myyjän v*tutuksen, kun sieltä sisältä katseli, että mitähän ihmettä nyt taas.
Olin Tampereen Sokkalla siivoojana yhden kesän. Kauppa aukesi yhdeksältä, mutta viimeistään kahdeksalta ovilla oli hirveä kasa vanhuksia, jotka vihaisen näköisinä koputtivat oveen. Myyjät eivät olleet edes tulleet vielä töihin. Luulisi aikuisten ihmisten tajuavan, ettei siivooja saa avata ovia. Mutta ei, joka aamu sama juttu.
"Kasa vanhuksia" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkapukuinen poliisi ja vartija olivat edessäni kassajonossa. Hihnalla oli menossa 12 pakettia Kulta Katriinaa ja 2 isoa ketsuppipulloa.
Ehkei tämä teistä ole huvittavaa, mutta mietiskelin vain, mihin he olivat matkalla ostoksineen.
No voin kertoa, poliisiasemalle olivat menossa. Kahvit ostetaan kimpassa, samoin ketsupit, ei tarvitse jokaisen niitä eväitään varten tuoda.
No mut.... Olisihan se paljon hauskempaa vaikka kuvitella, että olivat menossa rekonstruoimaan huumausainemurhapaikkaa. Ketsuppia vereksi ja kahvinpurut erottuvat valkeassa lumessa paremmin kuin vaikka pesujauhe amfetamiinilastia kuvaamassa... 🤔
Helsingissä huumepoliisin varastossa takavarikoidut amfetamiinit ja nokkapulverit vaihtuvatkin ihan itsekseen pesuaineeseen (itse asiassa vauvoille tarkoitettua talkkia käyttävät enemmän). Mutta ollaan ihan hys hys ettei toimitusketju toimittajille ja poliittisesti valveutuneille toimijoille katkea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kasa vanhuksia" :D
Sankka parvi? :D
Ne oikeesti kasaantuvat siihen oville niin kuin olisivat jollain siirapilla kiinni toisissaan. Tai semmoinen mielikuva mulle jäi. Olin kyllä usein väsynyt kun vuoro alkoi klo 6, ehkä mun aivoihin jäi vain semmosia painajaismaisia muistoja.
Alkon kassalla edessäni oli 6kymppinen nainen jolla oli melko iso apteekin paperikassi täynnä lääkkeitä(ilmeisestikin).
Osti kaksi Absolut vodkaa. Tajusi miltä tilanne näyttää ja totesi myyjälle että nyt on tropit kohdallaan, napatessaan vodkat lääkekassin kanssa mukaansa . Myyjä nauroi ja vastasi jotain. Osallistuin virnuiluun seuraavana asiakkaana.