Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
321/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Tekivät varmaan kimchiä.

Vierailija
322/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Tekivät varmaan kimchiä.

Menkää nyt kimchijankkaajat jo kuuseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin prismassa jonottamassa kassalle. Päälläni oli verkkarit, vihreä parkatakki ja lenkkarit. Hiukset sotkunutturalla ja ei meikkiä.

Joku nainen tuli miehensä kanssa jonoon taakseni ja sanoi hetken päästä: " hyi mitä narkkareita tännekin päästetään! Mennään toiseen jonoon!" 😂 katsoivat minua kun halpaa makkaraa kun käännyin katsomaan että puhuuko ne mulle.

Kasvoni ovat tosi valkoiset ja silmänympärykset mustat niin joo myönnetään saatan näyttää sairaalta tai narkilta. Mutta silti en jaksa laittautua joka kerta kun menen ostamaan ruokaa. Ja ps. En ole ikinä käyttänyt huumeita, en juo alkoholiakaan kun max. 1 annos/kk

Vierailija
324/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä suomalainen saa tyydytyksen? Kun se laittaa kaupassa ostoksensa kassahihnalle , eikä laita kapulaa ostoksiensa perään, vaan kipittää äkkiä pakkaamaan tavaroitaan. Tätä näkee aika usein. Kuinka pieni on tällaisen ihmisen maailma? Tätä et näe missään muualla maailmassa, ever. 

Vierailija
325/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mieheni kanssa kassajonossa ja edellämme oli pyörätuolissa istuva, vanha nainen poikansa kanssa. Tämä mies oli keski-ikäinen. Yhdessä vaiheessa taaksemme tuli kuorma tavaraa, joten siirryimme hieman eteenpäin, mutta emme todellakaan osuneet tähän rouvaan. Hänen poikansa muuttui myrskynmerkiksi, ja alkoi naama punaisena rähisemään että yritämmekö törmätä hänen vanhaan äitiinsä. Vähän sanattomaksi veti se reaktio parin sentin siirtymiseemme, joten en heti saanut sanottua mitään, ja siitäkös mies otti vaan lisää kierroksia: alkoi uhkaava mesoaminen siitä, miten äitinsä on sotaveteraani ja häntähän ei tönitä! Mies rauhottui lopulta kun pahoittelimme tilannetta ja selitimme, että taaksemme tuli kuorma. Mutta oudolta tuntui tuollainen reaktio. 

Vierailija
326/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä erikoinen tuo eläkeläisten tapa tulla puoli tuntia ennen avaamista kauppaan ja joka paikkaan. Ei ne ovet yhtään sen aikasemmin aukee. Ottakaa rauhallisesti.

Pahimpia nuo ovat ennen pankkien aukeamisaikaa.

T. Entinen pankkivirkailija

Vierailija
327/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä erikoinen tuo eläkeläisten tapa tulla puoli tuntia ennen avaamista kauppaan ja joka paikkaan. Ei ne ovet yhtään sen aikasemmin aukee. Ottakaa rauhallisesti.

Pahimpia nuo ovat ennen pankkien aukeamisaikaa.

T. Entinen pankkivirkailija

Jep, ja oletteko koskaan olleet jonottamassa vanhusten kanssa aamulla laboratorioon? Siinä tallautuvat elämänsä kunnossa olevat ihmisetkin jalkoihin, kun se vanhuslauma rynnii ovien auetessa vuoronumeroautomaatille!

Vierailija
328/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanat kirjoitti:

Mistä suomalainen saa tyydytyksen? Kun se laittaa kaupassa ostoksensa kassahihnalle , eikä laita kapulaa ostoksiensa perään, vaan kipittää äkkiä pakkaamaan tavaroitaan. Tätä näkee aika usein. Kuinka pieni on tällaisen ihmisen maailma? Tätä et näe missään muualla maailmassa, ever. 

Hauska muisto tuli mieleen monen vuoden takaa. Katsoin silloin Dr Philin ohjelmia tvstä ja kerran mies naureskeli pilkallisesti (en muista jutun aihetta tai yhteyttä) miksi joku laittaisi kapulan ostosten väliin kassahihnalla. Mitä sillä on merkitystä tai väliä. No todellakin on. Selkeyttää myyjän työtä eli huomaavaisuutta hänelle ja muille asiakkaille. Tuosta lauseesta tajusin että kyseinen "tohtori" on täysi idiootti ja ohjelman katsominen jäi siihen :D

Vierailija
329/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanat kirjoitti:

Saksassa en ole missään kaupassa nähnyt niitä kapuloita, riittää että jättää riittävän välin ja huolehtii siitä, että omat ostokset eivät sotkeudu edellisiin.

Vierailija
330/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli hurjat jonot, oli kesäperjantai. Edelläni oli kaksi naista, joilla oli kaksi kärryllistä oikeasti kukkurallaan tavaraa, kaikkea ruokaa ja juomaa isot määrät. Luultavasti olivat lastenkodin hoitajia tms. Joka tapauksessa ei siinä auttanut kuin odotella, jonon vaihtaminen olisi ollut turhaa, sen olen jo oppinut.. 

Itsellänikin oli paljon ruokaa ja juomaa kärryssä, vaikkei sentään niin paljon.

Huomasin että takanani jonottaa vanha herra, jolla on korissa vain pari ruokatavaraa, ystävällisenä ihmisenä ajattelin että päästän vanhuksen edelleni. Vanha mies kiitteli kohteliaasti mutta kieltäytyi, ei hänellä ole niin kiire. Jotain muutakin se siinä minulle jutusteli. Sitten yhtäkkiä korottikin ääntään, alkoi kuuluvasti (muka minulle edelleen puhuen) ihmetellä  kassalla olevien naisten ruokamääriä, miten paljon voivat oikein syödä.  Kommentoi aika ilkeästi. Totesi että hän syö hyvin vähän, eikä ole paino-ongelmia. Toinen naisista oli tosi lihava. Naiset jatkoivat tavaroidensa hihnalle laittamista, pakkaamista jne, välittämättä miehen kommenteista. Pappa jatkoi valistamistaan, muka minulle, hän syö hyvin vähän, koska kuluttaa vähän. 

Minä hymistelin siinä jotain, mutta yritin jatkaa jonotusta katse eteenpäin, että pappa lopettaisi nolon saarnansa. Olen itsekin pullea, oma kärryni oli täynnä melkein pelkkiä herkkuja ja kaljaa viikonlopun edellä, tietysti normiruokaakin. Pelkäsin että kohta pappa kiinnittää minun ostoksiini ja niiden määriin huomiota.

No kun vihdoin pääsin itse hihnan ääreen latomaan siihen tavaraa, se olikin onneksi hävinnyt pois takaani, siinä oli joku muu. 

Vierailija
331/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kassajonossa edessäni oli nuori nainen, joka piteli muutamaa ostostaan sylissään nojaillessaan hihnan päässä olevaan tasoon, jolle ostoskorit nostetaan. Hihnaa oli tyhjänä yli metri, mutta nainen ei saanut siltikään laitettua ostoksiaan hihnalle.  Naisella oli yllään jonkinlaisen hoivapalveluyrityksen takki. 

Pyysin naista laittamaan ostoksensa hihnalle, jotta pääsin laittamaan sille omat ostokseni. 

Nainen kääntyi puolitain ympäri ja tuijotti minua hämmästyneen näköisenä ostokset yhä sylissään.  Toistin pyyntöni, tällä kertaa jo hieman kärsimättömästi, ja nainen laittoi ostoksensa epävarmasti hihnalle, mutta ei siirtynyt eteenpäin, vaan jäi yhä tielleni. Pyysin  sitten jo melkoisen kärsimättömästi naista siirtymään eteenpäin. Hän siirtyi muutaman kymmenen sentin matkan välillä mulkoillen minua.

Samalla hetkellä kassalla ostoksiaan maksamassa olleen asiakkaan jokin tuote aiheutti jonkinlaisen sekaannuksen, jonka seurauksena nainen poimi ostoksensa hihnalta takaisin syliinsä ja olisi ilmeisesti palannut takaisin hihnan päähän ellen olisi ollut hänen takanaan. Sanoin naiselle, "mitä vittua sinä pelleilet. Laita nyt ne ostoksesi takaisin siihen hihnalle tai mene toiseen kassajonoon leikkimään.  

Nainen alkoi kimittää, "älä huuda minulle" pidellen ostoksiaan yhä sylissään ja selittää, miksi hän ei voi laittaa ostoksiaan vielä hihnalle. Selityksissä ei ollut kuitenkaan mitään järkeä. 

Tässä vaiheessa kysyin naiselta, onko tämä koskaan aikaisemmin käynyt kaupassa Nainen vastasi käyneensä. "Ei se kyllä siltä näytä", tokaisin naiselle takaisin kiukkuani pidätellen. "Oletko sinä itse käynyt aikaisemmin kaupassa?", tämä järjen jättiläinen kysyi minulta. Tässä vaiheessa teki mieli jo antaa naiselle ns. Bitch Slap. 

Onneksi kassalla ollut sekaannuus selvisi ja hihna lähti liikkeelle, jolloin nainen viimein rohkeni laittaa ostoksensa tyhjälle hihnalle. Nainen kääntyi katsomaan minua ja alkoi taas uhriutua ja selittää, että hän ei ole tässä tehnyt mitään väärää ja olen töykeä ihminen ja käyttäytynyt häntä kohtaan törkeästi. Menin aivan naisen viereen ja sanoin hänelle hiljaa, että "nyt kuule on parempi, että et sano minulle enää yhtään mitään, vaan maksat nuo ostoksesi ja lähdet menemään". "Uhkailetsä mua?", nainen kimitti kovalla äänellä, että sen kuulivat varmasti kaikki lähellä olevat ihmiset.

Samalla naisen ostokset oli saatu lyötyä kassaan, joten hän täytyi mennä maksamaan ne. En tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos tilanne olisi pitkittynyt. Todennäköisesti jotain sellaista, että olisin joutunut sitä jälkeenpäin katumaan. 

Vierailija
332/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikonloppuna Järvenpään Citymarketissa ja yllätys oli todella suuri kun Suomesta löytyi ruokakauppa mikä on lähes Keski-Euroopan ja Italian (no ehkä vähän liioittelua jo) kauppojen tasolla. Oli asiakkaitakin. Kauppias on selvästi ymmärtänyt että kauppa käy jos on jotain kunnollista myytävää. Tätähän ei Suomessa monikaan ymmärrä, pääasia kun tuntuu olevan että on halpaa ja laadulla ei niin väliä. Tämä kauppa on malliesimerkki siitä että kyseinen ajattelutapa on väärä. Härmäläisetkin saattavat nimittäin ymmärtää "hyvän päälle". Ostin muiden hyvien löytöjen lisäksi pari tryffeliä ja nyt pitäisi keksiä mihin ne käyttäisi.

Vierailija
333/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kassajonossa edessäni oli nuori nainen, joka piteli muutamaa ostostaan sylissään nojaillessaan hihnan päässä olevaan tasoon, jolle ostoskorit nostetaan. Hihnaa oli tyhjänä yli metri, mutta nainen ei saanut siltikään laitettua ostoksiaan hihnalle.  Naisella oli yllään jonkinlaisen hoivapalveluyrityksen takki. 

Pyysin naista laittamaan ostoksensa hihnalle, jotta pääsin laittamaan sille omat ostokseni. 

Nainen kääntyi puolitain ympäri ja tuijotti minua hämmästyneen näköisenä ostokset yhä sylissään.  Toistin pyyntöni, tällä kertaa jo hieman kärsimättömästi, ja nainen laittoi ostoksensa epävarmasti hihnalle, mutta ei siirtynyt eteenpäin, vaan jäi yhä tielleni. Pyysin  sitten jo melkoisen kärsimättömästi naista siirtymään eteenpäin. Hän siirtyi muutaman kymmenen sentin matkan välillä mulkoillen minua.

Samalla hetkellä kassalla ostoksiaan maksamassa olleen asiakkaan jokin tuote aiheutti jonkinlaisen sekaannuksen, jonka seurauksena nainen poimi ostoksensa hihnalta takaisin syliinsä ja olisi ilmeisesti palannut takaisin hihnan päähän ellen olisi ollut hänen takanaan. Sanoin naiselle, "mitä vittua sinä pelleilet. Laita nyt ne ostoksesi takaisin siihen hihnalle tai mene toiseen kassajonoon leikkimään.  

Nainen alkoi kimittää, "älä huuda minulle" pidellen ostoksiaan yhä sylissään ja selittää, miksi hän ei voi laittaa ostoksiaan vielä hihnalle. Selityksissä ei ollut kuitenkaan mitään järkeä. 

Tässä vaiheessa kysyin naiselta, onko tämä koskaan aikaisemmin käynyt kaupassa Nainen vastasi käyneensä. "Ei se kyllä siltä näytä", tokaisin naiselle takaisin kiukkuani pidätellen. "Oletko sinä itse käynyt aikaisemmin kaupassa?", tämä järjen jättiläinen kysyi minulta. Tässä vaiheessa teki mieli jo antaa naiselle ns. Bitch Slap. 

Onneksi kassalla ollut sekaannuus selvisi ja hihna lähti liikkeelle, jolloin nainen viimein rohkeni laittaa ostoksensa tyhjälle hihnalle. Nainen kääntyi katsomaan minua ja alkoi taas uhriutua ja selittää, että hän ei ole tässä tehnyt mitään väärää ja olen töykeä ihminen ja käyttäytynyt häntä kohtaan törkeästi. Menin aivan naisen viereen ja sanoin hänelle hiljaa, että "nyt kuule on parempi, että et sano minulle enää yhtään mitään, vaan maksat nuo ostoksesi ja lähdet menemään". "Uhkailetsä mua?", nainen kimitti kovalla äänellä, että sen kuulivat varmasti kaikki lähellä olevat ihmiset.

Samalla naisen ostokset oli saatu lyötyä kassaan, joten hän täytyi mennä maksamaan ne. En tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos tilanne olisi pitkittynyt. Todennäköisesti jotain sellaista, että olisin joutunut sitä jälkeenpäin katumaan. 

Sellainen voimafantasia.

Vierailija
334/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljan kärrääjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Lava kaljaa pyörän tarakalla? Tuskinpa vain...

Kuinka niin "tuskinpa vain"? Kyllä sen siihen saa sillä tarakan läpyskällä ja niillä venyvillä nauhasysteemeillä vielä oikein näppärästi kiinni. Olen isompiakin paketteja kärräillyt pyörän tarakalla, kun en muutakaan menopeliä omista. Ihmeen paljon tämä tarinani täällä herätti negatiivista huomioita, mutta ehkä meillä on vain erilainen käsitys omituisuudesta.

Kyllähän 24-packin kantaa vaikka kädessä helposti, mutta koko lava tarkoittaa usrin 100 tai useampaa tölkkiä.

Eikö ihmiset tosiaan ole nähnyt tällaista olutlavaa kaupassa?

Ainakin Prismat ja S-marketit on myynyt Karjala-olutta näin pakattuna.

https://i.imgur.com/HR01Doi.png

-eri

335/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."

Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...

Kuinka niin "tuskinpa vain"? Kyllä sen siihen saa sillä tarakan läpyskällä ja niillä venyvillä nauhasysteemeillä vielä oikein näppärästi kiinni. Olen isompiakin paketteja kärräillyt pyörän tarakalla, kun en muutakaan menopeliä omista. Ihmeen paljon tämä tarinani täällä herätti negatiivista huomioita, mutta ehkä meillä on vain erilainen käsitys omituisuudesta.

Kyllähän 24-packin kantaa vaikka kädessä helposti, mutta koko lava tarkoittaa usrin 100 tai useampaa tölkkiä.

Lava on kyllä usein EUR tai FIN-kokoinen puinen alusta, jossa on kymmenia ja taas kymmeniä pakkeja kaljaa. Painoa useita satoja kiloja.

336/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JS87 kirjoitti:

Eihän tänne edes pysty kirjoittamaan niistä kaikista hulluista, joita päivittäin kaupassa kohtaa.

Viimeisin outo kokemus oli, kun keski-ikäinen nainen pakkasi ostoksensa, nosti kassit kärryyn ja lähti menemään. Törmäsi kärryillään postin pakettiautomaattiin, jonka jälkeen käveli hetken aikaa takaperin ja sitten sivuttain kärryjen kanssa. Vaihtoi kassit toiseen kärryyn ja kävi vielä erikseen kassamyyjälle ilmoittamassa, että joutuu vaihtamaan kärryt, koska ensimmäisissä on joku ongelma :D :D

Asiakas on hullu koska ostoskärryjen pyörä on jumissa? Ok.

Ostoskärryissä ei kyllä ollu mitään vikaa tilanteessa....

337/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tirsk. Toi ei ole lava.

Vierailija
338/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lava on kyllä usein EUR tai FIN-kokoinen puinen alusta, jossa on kymmenia ja taas kymmeniä pakkeja kaljaa. Painoa useita satoja kiloja.

Olutta voi ostaa myös kuormalavallisen jos on kova jano

Tuossa juttu 1000-packista. Tarkalleen ottaen siinä on 1080 tölkkiä.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201704302200115673

Vierailija
339/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JS87 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Tirsk. Toi ei ole lava.

On se, mutta se ei ole kuormalava.

Tirs tirsk.

Vierailija
340/1611 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen voimafantasia.

Morjens taas, epäilevä Tuomas. Niin, sinullehan kaikki muiden kertomukset ovat aina fantasiaa, koska itselläsi ei ole lainkaan elämänkokemusta, johon kertomuksia suhteuttaisit. Vain surkea ja ankea elämätön elämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi