Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1611)
Vierailija kirjoitti:
Jonotin Hesessä, missä oli yksi todella pitkä jono, joka sitten kassojen luona haarautu kahdelle kassalle.
Vanha nainen käveli pokkana jonon ohi kassalle ja ihmetteli, miksi kaikki jonottavat vain yhdelle kassalle.
Tätä näkee muuten yllättävän usein, joidenkin ihmisten röyhkeydellä ei ole mitään rajaa. Aivan kuin muut jonottaisivat siinä huvikseen.
Mitä on keittobanaanit? Mihin ja miten käytetään?
Joskus kesähelteellä menin käymään kaupassa ihan tavallinen musta maksimekko ylläni. Ostin jäätelön, ja kassajonossa takanani odotellut vanhempi mies mittaili minua päästä varpaisiin ja tokaisi "sähän oot tyttö HAUTAJAISPUVUSSA!" Minä heitin siihen takaisin, että joo, just oon hautajaisista tulossa. Mies sanoi moittivaan sävyyn, ettei tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä mieli jäätelöä, ja alkoi sitten kysellä, kenen hautajaiset mahtoivat olivat kyseessä. "Sun äidin vai isoisän? Vai kaverin?" Käännyin poispäin ja jätin keskustelun siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän noita hälytytyksiä oikein aiheuttaa? Itselleni ei ole vuosiin sattunut mitään ja nyt useita kertoja puolen vuoden sisään.
Huvittavin oli jouluna, kun käytiin läheisessä 24 h hypermarketissa hakemassa muutama pullo mikseriä myöhään aattoiltana, kun sukulaispojan piti saada juuri tiettyä merkkiä... Ei siis kovin tärkeä ostos, mutta oli kiva päästä vähän tuulettumaan raskaiden ruokien päälle. Kassalla yksi meistä hälytti ja riisui jo pikkutakin ja heilutteli sitä ja lompakkoa hälytinportilla, eikä lähde vaan selvinnyt. Onneksi ei joutunut paitaa tai housuja enää riisumaan.
Itselläni myös tullut hälytys apteekissa, Citymarketissa ja viimeksi Lidlissä, eikä aavistustakaan syystä.
Joissain vaatteissa on se saksilla leikattava hälylappu. Samoin esim uuden lompakon sisällä voi olla tosi piilossa häly.
Jouluaaton hälytyksestä ajateltiin, että ehkä syynä oli housut, joita ei ko. sukulainen ollut käyttänyt arkisin, mutta en tiedä sitten, löytyikö jotain hälytintä. Toisaalta saman perheen muille jäsenille oli käynyt seuraavana päivänä myös hälytys samassa marketissa, että porteissakin saattoi olla vikaa.
Mutta noista omista tapauksistani en tiedä, kun ei ollut mitään lähimainkaan uutta päällä tai mukana. Arvelin yhdeksi syyksi ensin mainittuihin hälytyksiin lippu.fi:stä hankittua lippua, jossa on jonkinlainen hologrammin näköinen painatus ja kun olin tulossa suoraan konsertista... mutta syksyn muiden konserttien jälkeen taas ei tullut hälyjä.
Lidlin hälytykseen ei kukaan reagoinut, joten odotin hetken ja kohautin sitten olkiani yhdelle asiakkaalle, joka oli ainoa suuntaani katsonut. Oli pyöränlaukku täynnä tavaraa ja siinä ostokset päällä, mutta ei mitään kirjaston kirjoja esimerkiksi. Onneksi ei tarvinnut kaikkea alkaa purkaa siinä aulassa.
Erehdyin kerran suoraan yövuorosta aamuvarhaisella paikalliseen S-Markettiin, joka oli vasta n. kymmenen minuutin kuluttua aukeamassa. Ulko-ovien edessähän jonottikin jo puolen tusinaa eläkeläistä pällistelemässä niistä lasiovista, kun työtekijä kaupassa sisällä laittoi paikkoja avaamiskuntoon. Yhdellä papparaisella ilmeisesti paloi hermo, kun n. viittä vaille avaamisajan otti oikein vauhtia kärryjensä kanssa ja mielenosoituksellisesti törmäsi niillä ulko-ovia päin hirveällä ryminällä.
Kyllä on jumankauta eläkkeelläkin kiire ostamaan piimää ja hernekeittoa. Saatoin lähes aistia myyjän v*tutuksen, kun sieltä sisältä katseli, että mitähän ihmettä nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin pyörällä kaupungin läpi kauppaan, liikenteessä tietysti näytin asiaankuuluvat käsimerkit kääntyessäni. Kauppaan mennessä oli jäänyt jotenkin pyörämoodi päälle, ja näytin käsimerkin kääntyessäni ekasta hyllyvälistä. 🤦🏼♀️
Olet suloinen :D <3
Vierailija kirjoitti:
Virkapukuinen poliisi ja vartija olivat edessäni kassajonossa. Hihnalla oli menossa 12 pakettia Kulta Katriinaa ja 2 isoa ketsuppipulloa.
Ehkei tämä teistä ole huvittavaa, mutta mietiskelin vain, mihin he olivat matkalla ostoksineen.
Luultavasti taukotiloihin täydentämään keittiönurkkauksen varastoja, minnekäs muualle?
Kaljan kärrääjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain lavan kaljaa kaupasta useampaa ihmistä varten nuorena opiskelijatyttönä ja olin kiinnittämässä sitä pyörän tarakalle, kun kassajonossa takanani tullut vanhempi mies tuli kysymään: "Aiotko juoda nuo kaikki itse?" Vastasin, että niin ajattelin. Siihen mies tyytyväinen virne kasvoillaan: "No sitten olet varmaan aika humalassa illalla."
Joo, no tapahtui kaupan pihalla, mutta siitä sitten kiireesti pyörällä karkuun...
Lava kaljaa pyörän tarakalla? Tuskinpa vain...
Kuinka niin "tuskinpa vain"? Kyllä sen siihen saa sillä tarakan läpyskällä ja niillä venyvillä nauhasysteemeillä vielä oikein näppärästi kiinni. Olen isompiakin paketteja kärräillyt pyörän tarakalla, kun en muutakaan menopeliä omista. Ihmeen paljon tämä tarinani täällä herätti negatiivista huomioita, mutta ehkä meillä on vain erilainen käsitys omituisuudesta.
Kyllähän 24-packin kantaa vaikka kädessä helposti, mutta koko lava tarkoittaa usrin 100 tai useampaa tölkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan vetänyt näitä ihan banaaneina! Tykkään kovasta sisuksista, enkä niistä pehmeistä.
Olin kolumbuksessa käymässä, niin heti ovella nenään tulvahti hirveä, paskan, hien ja yleinen puliukon haju. Koko kauppakeskus haisi hirveälle. Penkillä joku laitapuolen kulkija istuksi. Vielä senkin jälkeen kun pulsu oli poistunut koko keskus haisi hirveälle. En tämmöseen ole ennen törmännyt että yksi pulsu haisuttaa koko keskuksen
Tämä kävi vasta vaatekaupassa. Mun oli pakko käydä ostaa uus paita juhliin ja 4 vuotiasta en saanu mihinkää jote otin mukaan. Mun poika on aina ollu melko helppo ja tottelevainen ja tälläkin kertaa seurasi mua sievästi, ihasteli vaatteita ja suurimman äänen piti ku löysi peilin ja pääsi ilmeilemään. Poika ei siis juoksennellut ympäriinsä, ei läminy vaatteita jne.. Silti joku nainen joka oli selkeästi myös asiakas, seurasi meitä ja tuijotti poikaa vihasena. Ihan ku ois oottanu et tekee jtn piruutta ja pääsee raivoamaan. Se seiso jopa kassalla meän takana vaikkei ollu ees ostoksia kädessä. Myyjäki jo kysy et tarviiko apua, vastaus oli ei. Lähdettiin kaupasta ja nainen jäi ovelle vielä tuijottaa mut ei onneks jatkanu seuraamista
JS87 kirjoitti:
Eihän tänne edes pysty kirjoittamaan niistä kaikista hulluista, joita päivittäin kaupassa kohtaa.
Viimeisin outo kokemus oli, kun keski-ikäinen nainen pakkasi ostoksensa, nosti kassit kärryyn ja lähti menemään. Törmäsi kärryillään postin pakettiautomaattiin, jonka jälkeen käveli hetken aikaa takaperin ja sitten sivuttain kärryjen kanssa. Vaihtoi kassit toiseen kärryyn ja kävi vielä erikseen kassamyyjälle ilmoittamassa, että joutuu vaihtamaan kärryt, koska ensimmäisissä on joku ongelma :D :D
Asiakas on hullu koska ostoskärryjen pyörä on jumissa? Ok.
Espoossa kun menee sunnuntaina kauppaan niin hyllyt ovat tyhjinä. Miksi niitä kauppoja pidetään auki? Kauppiaat varmaan ovat sitä mieltä ettei sunnuntaiaukioloista ole mitään hyötyä. No ei kai jos siellä kaupassa ei ole mitään myytävää. Suomalaista asiakaspalvelua, on sujuvasti unohtunut kuka viime kädessä sen palkan maksaa. Pitäisiköhän putiikin omistajan käydä joskus itse siellä kaupassa vähän katsomassa mitä ne duunarit touhuavat (tai eivät touhua).
Paikallisessa prismassa olen törmännyt usein ortodoksisen papiston (en ole nyt varma, onko pappisseminaarin opiskelijoita vai peräti luostarin väkeä, kun sekin lähistöllä on..) hartaan näköisten, kaavuilla varustettujen miesten ostavan laatikot kaljaa ja tämän jälkeen painelevan alkoon.
Ystäväni kyllä ravintolatyöntekijänä on kertonut, että sunnuntai on baari- ja kirkkotyöntekijöiden ryyppäyspäivä.
Auwjuw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skjsjs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut.
Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan
Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden
Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.
Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella
Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen
Ja siinä yksi mielenvikainen lisää. Se ettei usko täysin turhaan jonninjoutavaan liirum laarumiin ei tarkoita että olisi sysipaska ihmisraunio joka vain ryyppää ja riehuu. Tutkituta pääsi ennenkuin leviät lopullisesti noihin horinoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Auwjuw kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skjsjs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran lähikaupassa ihan siisitin näköinen nuorehko nainen (ehkä n. 25 - 32-v.) tuli hedelmäosastolla sanomaan minulle että jumalalla on minulle erikoistehtävä. Olen itse siis 40-vuotias nainen. Hämmästyneenä sain vain sanottua että jaahas, kiitos ilmoituksesta. Varmaan oli hänellä jotain mt-ongelmaa, mutta tämä on oudointa mitä mulle on kaupassa tapahtunut.
Voi tulispa joku uskova mullekin sanomaan noin, haluan löytää jeesuksen/Jumalan
Kysymys ei ole mt ongelmasta, ihmiset jotka ei usko Jumalaan on itsellään mt ongelmia, olet typerä yhtä typerä kuin muutkin jotka ei tajua ett raamatun ennustukset toteutuu niinkuin raamattu sanoo sen näkee jo maailmasta joka on tuhoutumassa ihmisten syntien tähden
Sulla ei ole varaa puhua typeryydestä.
Pitäiskö muka olla yhtä törkeä kuin muutkin ihmiset, ryypätä viikonloppuisin ja tapella
Itse uskon Jumalaan ja se ei oo typeryyttä, jos joku mulle niin sanoo niin tervemenoa helvettiin vain siellä ne tuskat ja kivut on minä tahdon ainakin pelastua ja päästä taivaaseen
Ja siinä yksi mielenvikainen lisää. Se ettei usko täysin turhaan jonninjoutavaan liirum laarumiin ei tarkoita että olisi sysipaska ihmisraunio joka vain ryyppää ja riehuu. Tutkituta pääsi ennenkuin leviät lopullisesti noihin horinoihisi.
Kaiken tuon kirjoittelusi taustalla on kapina Jumalaa vastaan. Se kostautuu kuollessasi usko pois, kirjoittelusi paljastaa sen että kukakohan on mielenvikainen ja kenenkähän pitäisi tutkituttaa päänsä, jostain tuo sinunkin vihasi ja kaunasi kumpuaa
Kerran kun ostin tupakkaa, joku vanhempi ukko takanani topakasti mylväisi: "Lopeta jo sinäkin!", mumisin vain jotain takaisin, että "En minä poltakaan, pari kertaa vuodessa vaan..mumimumi", helvettiäkö sille aloin selitellä ostoksiani.. keski-ikäinen nainen.
Saatana. Minä haluan lukea hauskoja ja omituisia kauppareissuja enkä uskonnon paasausta. Perkele. Hoidetaan uskonasiat suoraan yläkerran kanssa eikä tällä foorumilla.
Ainakin kaikissa isommissa kaupoissa on.