Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen NIIN KYLLÄSTYNYT työtä vieroksuviin ystäviini!

väsynyt ap
22.01.2020 |

Minulla on laaja kaveripiiri ja porukkaan mahtuu aika paljon 20-30 -vuotiaita naisia, jotka eivät ole ikänään tehneet palkkatyötä. Suurimmalta osalta puuttuu myös kunnollinen peruskoulun jälkeinen koulutus ja yhteistä heillä tuntuisi olevan myös ajokortittomuus, sekä puutteellinen osaaminen matematiikassa ja monilla myös englannissa. Myös mt-ongelmat ovat kaveripiirissäni hyvin yleisiä.

En minä vaadi ystäviltäni täydellisyyttä, en ole itsekään. Se, mikä tuntuu kuitenkin erottavan minut lähes kaikista ystävistäni on halu elättää itseni käymällä töissä tekemällä suurin piirtein mitä tahansa hanttihommia puhelinmyynnistä siivoukseen, kaupankassaan, varastohommiin, feissaukseen ja mitä kaikkea tässä nyt on kolmekymppiseksi mennessä ehtinyt tekemään ilman koulutusta. Tätä nykyä minulla on ihan asiallinen vakituinen työpaikka, oma auto ja perhe.

Näin tuossa eilen ikäistäni kaveria, jolla on ollut omat ongelmat elämässä ja ymmärrän, ettei hän ole niitä itselleen valinnut. Kaverini rupesi pohtimaan, josko yrittäisi mennä töihin. Ei kuulemma ole koskaan ollut kuin yhdessä työkokeilussa. Ehdottelin siinä sitten mm. kaupan kassaa ja muita tällaisia perushommia, mutta hän tuumasi, ettei pysty käymään töissä, jotka eivät hänen mielestään ole kivoja ja mistä hän ei nauti. No ei ihme, että ehtinyt kolmekymppiseksi saakka käymättä töissä. Koulujakaan ei ole saanut käytyä loppuun mitään, minkä on aloittanut.

Minulle on ihan ok, että joku on työkyvytön fyysisten tai psyykkisten ongelmiensa takia. Voin ihan mielelläni olla tällaisen ihmisen ystävä. Sen sijaan on alkanut oikeasti veetuttaa tuollaisella diipadaapa-asenteella elävät ihmiset, jotka katsovat oikeudekseen loisia toisten (esim. minun) tienaamilla verorahoilla vain siksi, ettei heille ole tarjolla jotain KIVAA työtä..!! Eli tuo asenne alkoi ärsyttää ihan sikana, että loisitaan vaikka loppuelämä, jossei päästä suoraan jonnekin unelmaduuniin. Alkoi myös ärsyttää yhteiskunta, mikä mahdollistaisi tällaisen. Mietin tapaamisen jälkeen koko illan, että tuollaisella asenteella oleville ihmisille olisi tervehdyttävää asua muutama vuosi valtiossa, jossa joko käyt töissä tai et saa rahaa.

No.. Jutun pointti oli kuitenkin se, että olen alkanut kunnolla harkitsemaan, että dumppaan tällaiset tyypit suosiolla pois kaveriporukastani. En siis heitä, joilla on asenne kohdillaan, mutta ovat terveytensä vuoksi sairaseläkkeellä, vaan ne, jotka eivtä ...tu VIITSI tehdä mitään perusduunia! Muutenkin todella uuvuttavaa yrittää olla tukena ystävälle, joka vuodesta toiseen feilaa kaiken, eikä mene elämässä eteenpäin ja on asenteella, että toisten pitäisi niinsanotusti heidän pyllynsä pyyhkiä.

Tajusin, että tunnen mm. monta 20-30 -vuotiasta ihmistä, joiden on ylivoimaisen vaikeaa liikkua julkisilla kulkuneuvoilla ilman jonkun kaverin tai vanhemman apua. Ymmärrän vielä pahat paniikki- tai hahmotushäiriöt, mutta monella kaverilla tuo on ihan silkkaa opittua avuttomuutta ja heillä yleensä asenne, ettei heidän tarvitsekaan sitä oppia.

Halusin jakaa tämän tänne, ettei näiden tällä asenteella olevien tarvitse ihmetellä, miksi ystävät kaikkoaa ympäriltä. Itse kaipaan aikuisia ystäviä, jotka osaavat huolehtia itsestään ja haluavat kantaa kortensa kekoon yhteiskunnasa, sekä mennä elämässä eteenpäin. Omissa lapsissa minulla on ihan tarpeeksi holhottavaa, noihin 20-30 -vuotiaisiin aikuisvauvoihin ei enää oma jaksamiseni riitä. Sori.

Kommentit (392)

Vierailija
61/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä joka kirjoittaa, että aina on parempi olla puhelinmyyjänä kuin työttömänä ja että asenne ratkaisee, ei ole hajuakaan siitä miten syvällä pershäiriöisten ongelmat on ja miten tuskallisia ne on ja miten vähän niissä on asenteella merkitystä. Otetaan vaikka palstan "terapeuttihullu" (jos hän on todellinen eikä trolli) , tapaus toimii analogiana työelämänkin ihmiöihin. Hän on ollut vuosia täysin vakuuttunut siitä että jos hän vain muuttaisi itsensä toiseksi ihmiseksi, hänen vuosia vanhempi hetero "terapeuttinsa" eroaisi miehestään ja lähtisi hänen kanssaan lebosuhteeseen. Tätä täysin päätöntä tavoitettaan kohti hän ponnistelee väsymättä, eikä mikään määrä hyvää asennetta, tsemppiä tai itsensä muokkaamista tule auttamaan koska koko premissi on täysin järjetön. Prosessissa hän kokee valtavia epätoivon tunteita ja epävakaita mielialan vaihteluja ihastustaan miettiessään ja ihastuksensa ajatuksia kuvitellessaan,  ja ne kaikki ovat ah niin turhia, koska hänellä ei koskaan oikeasti ollut mitään mahdollisuutta päästä tavoitteeseensa eikä hän voi tietää ihastuksensa todellisia ajatuksia juuri minkään suhteen. Hänen tavoitteensa pitäisi olla ihan jotain muuta, mutta hänellä itsellään ei ole siitä mitään hajua. Tervetuloa personnallisuushäiriöisen elämään, jossa kehotus muuttaa asennettaan on hyvin usein paitsi turha myös julma, koska nämä yrittävät jo kaikkensa. Vain väärän ongeman parissa.

Vierailija
62/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun olin amiksen jälkeen työttömänä 13 vuotta sitten niin ei siinä paria kuukautta kauempaa lorvittu työttömyyskorvauksilla kun kaikki oman alan paikat oli käyty läpi . Oman alan töitä kun ei löytynyt niin

Sen jälkeen työkkärin täti toteaa et meillä ei oo sun alan töitä tarjolla nyt et on vaan tämmönen kurssi ja jos ei kelpaa niin työttömyyskorvausta ei heru luojan kiitos että silloin sen kurssin lopuksi työllistyttiin palkkatöihin . Oikeesti ne jotka siellä työttömänä vuositolkulla roikkuu on sairaita ja ap ei luultavasti 

ole tarpeeksi hyvä ystävä että uskaltaisivat oikeista ongelmistaan puhua. muutenkin koko juttu haiskahtaa kokoomuksen puoluetoimiston lanseeraamalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyt toisten ihmisten asioista. Hoida vaan omasi.

He ovat sellaisia kun ovat ja jos ei sulle riitä niin sitten et ole heidän kanssa.

Toivottavasti hekin hoitavat omat asiansa, eivätkä ole veronmaksajien taskuilla.

Vierailija
64/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ap, kun kerroit totuuden.

.

Kaikki kasvatus ja mielikuvat lähtevät kotoa.

Jos vanhemmat tai vanhempi vain makaa rahallisten tai muunlaisten tukien varassa sohvalla, hyvä, jos saa einesmaksalaatikon lämmitettyä, mitä lapsi tekee? Aika oletettavasti saman.

Hän näkee pienestä pitäen kuinka paistettu kana lentää pureskeltuna suuhun, kun vain makaa.

Ei lapsi ymmärrä, jos ei häntä opasteta muuhun.

.

ADD/ADHD eivät ole välttämättömia eläkesyitä.

Minulla oli adhd-työkaveri, joka teki ihan täysillä töitä siinä missä minäkin ilman adhd:ta.

Add-tyyppi tässä taas. En minäkään eläkkeellä ole, enkä ajatellut hakeutuakaan. Olen ihan normaalisti työttömänä työnhakijana ja minulla on pari-kolme kertaa vuodessa tapaamisia TE-toimistossa.

Minua ei kuitenkaan ole enää vuosiin yritetty pakottaa aktivoitumaan, sillä olen tehnyt selväksi, että silloin menen tutun päälääkärin hoiviin ja hommaan itselleni masennus-saikkua.

Masennus on minulla tosin pelkkä oire tai oireen oire, miten sen nyt ajatteleekaan ja saan tuon oireen tai oireen oireen pois tekemällä itselleni kiinnostavia asioita. Olenkin tehnyt TE-toimistossa selväksi, että minun "ajaminen" saikkua hakemaan on typerää yhteiskunnan resurssien haaskausta. Lisäksi joku muu jäisi ilman lääkäriaikaa tuon vuoksi.

Välillä "joudun" hakemaan työpaikkoja sääntöjen vuoksi, mutta tykkään väsäillä niitä ei-niin houkuttelevia hupihakemuksia ja TE-toimistossa tiedetään, että teen niistä tietoisesti sellaisia.

Moni ei voisi koskaan elää näin, ikään kuin omien sääntöjen mukaan - yhteiskuntaa kyykyttäen.

Tämä ärsyttää monia, tiedän.

Mikä on syysi olla hakeutumatta eläkkeelle?

Koska käyn silloin tällöin auttamassa yrittäjä-kavereita tekemällä töitä pimeällä palkalla, mutta vakuutukset hommataan työkkärin piikkiin olemalla mukamas työharjoittelussa muka vain 9 euron päiväkorvauksella. Muuten joutuisin tekemään suht vaarallisia hommia ilman vakuutusta ja olemaan kusí sukassa tarkastajien suhteen.

Vierailija
65/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ap hankkisit elämän. 

Ööö...? Kuten toin aloituksessa ilmi, minulla on duuni, perhe ja harrastukset? Vai meinaatko elämällä sitä, etten piittaisi siitä, millaisia ihmiset ympärilläni ovat tai suuttuisi siitä, että laiskat ihmiset hyväksikäyttävät minua ja muita kavereitaan?

Nytkin tässä tänään ollut tämän - ah niin antoisan - keskustelun ohella taaperon kanssa puuhailua ja vauvan hoitoa. Viikonloppuna vietimme mieheni kanssa aikaa ystäväpariskunnan kanssa. Ja nyt tässä arkena nähnyt näitä harrastuskavereita iltaisin ja tullut vähän olo, etten joitain näitä tyyppejä enää jaksa. Päätin tehdä aiheesta avauksen, koska juttu jäi vaivaamaan. Sori, etten osaa keskittyä vain itseeni, vaan väistämättä tarkkailen myös ihmisiä ympärilläni.

On kyllä ihan omaa hölmöyttä jos antaa muiden hyväksikäyttää itseään. 

Vierailija
66/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väsynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka iikasta ei ole puhelinmyyjäksi tai feissariksi. Ei sinne päinkään.

Se on totta, enkä itsekään ollut noissa hommissa kovin hyvä. (En jaksanut pakkotyrkyttää kellekään mitään, olin enemmän mukava ja juttelin ihmisten kanssa vaikka niitä näitä ja kuuntelin oikeasti, mitä se asiakas tarvitsee ja jos sillä oli vaikka liittymäasiat hyvin niin kiittelin kohteliaasti ajasta lähtemättä pakkomyymään mitään huonompaa paskaa tilalle, jossei parempaa ollut tarjota. Tämän johdosta myyntitulokseni ei sitten ollut kovin kummoinen, mutta hei, tuntipalkka juoksi.) Palkkakaan ei noissa duuneissa ole mikään paras mahdollinen. Minusta oli kuitenkin parempi olla niissäkin töissä kuin istua kotona työttömänä yhteiskunnan elätettävänä. Ja saihan niistäkin melkein triplasti fyffeä työttömyyskorvaukseen nähden.

Haluatko mitalin? No oikeasti tämä on ihan fuulaa. Työttömyyskorvaus (Kela) on vähän päälle 500e/kk. Sait siis feissarina 1500e/kk nettona? Rohkenen epäillä. 

Puhelinmyyjänä saa about 1600e/kk, jos tekee 10e tuntipalkalla täyttä päivää. Enemmän, jos osaa myydäkin ja pääsee provikoille.

Feissareilla on yleensä sama tuntipalkka, mutta työtunteja vähemmän. Itse en niihin 4h/päivä duuneihin mennyt, vaan kriteerinä oli, että 6 tuntia niin siinä sen about 1200e tienasi. Ja noilla palkoillahan ei hirveästi joudu vielä veroja makselemaan.

No älä sitten kehuskele, että SINUN verorahoilla näitä luusereita elätetään jos et itsekään paljoa veroja maksa. Kyllä ne on isompipalkkaiset, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää ja myös keskituloiset. Ei feissari eikä puhelinmyyjät jos veronmaksujen muodossa lasketaan. Mullakin, pienipalkkaisella, on veroprosentti 7. En kehuskele pitkin ja poikin elättäväni lusmuja. Ei mun verorahoilla ketään kovin pitkälle elätetä. 

Vierailija
67/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni on tuollainen. Hän ei ole eromme jälkeen eli kuuteen vuoteen tehnyt mitään. Pimeitä töitä välillä ja viime vuonna joutui työkkärin pakottamana käymään jonkun amiskoulutuksen, joka kesti vuoden. Muutoin on kikkaillut milloin mitenkin. Uskoni työkkärin ja sossun työntekijöihin on mennyt täysin, kun heille menee näköjään läpi mikä tahansa diipadaapa siitä, miten herra aikoo opiskella ja aikoo sitä ja tätä. Todellisuudessa hän aikoo korkeintaan olla kirjoilla jossain oppilaitoksessa, ettei joudu töihin. Ja nyt puhutaan täysin hyväkuntoisesta ja kykenevästä 30v ihmisestä.

Tällaisten ihmisten kohdalla ei todellakaan ole kyse siitä, etteivät he löytäisi töitä tai opiskelupaikkaa. He eivät halua töitä. Eksäni on tämän sanonut usein suoraan, että miksi menisi töihin kun kotonakin olemalla pärjää ihan kohtuullisesti. Hän vastustaa oravanpyörää ja niin edelleen.

Vierailija
68/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella 20-30 v ihmistä joka ei kykene omatoimisesti käyttämään julkisia kulkuvälineitä. Täytyyhän silloin olla joku aivovaurio tai pahat psyykkiset ongelmat kun lapsetkin tuosta suoriutuu. Ei kai tällaisen ihmisen paikka olekaan töissä, tuskin työnantajalkaan mitään suojatyöpaikkoja pystyy pitämään.

Olen 50-vuotias ja mua on alkanut pelottaa julkisten käyttö. Kaikki automatisoidaan niin nopeasti, että pelkään jo, että en osaa.

Ennen junalippu ostettiinasemalta ja jos ei ehtinyt, sen sai ostaa konduktööriltä käteisellä. Nyt se vissiin pitäisi osata ostaa netissä.

Entä Helsingin raitiovaunut. Ei aavistustakaan, minne ne maksetaan, kun ilmeisesti kuljettaja ei huoli käteismaksua.

Vierailija
69/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Jos vanhemmat tai vanhempi vain makaa rahallisten tai muunlaisten tukien varassa sohvalla, hyvä, jos saa einesmaksalaatikon lämmitettyä, mitä lapsi tekee? Aika oletettavasti saman.

Hän näkee pienestä pitäen kuinka paistettu kana lentää pureskeltuna suuhun, kun vain makaa.

.

Minulla oli adhd-työkaveri, joka teki ihan täysillä töitä siinä missä minäkin ilman adhd:ta.

Add-tyyppi tässä taas. En minäkään eläkkeellä ole, enkä ajatellut hakeutuakaan. Olen ihan normaalisti työttömänä työnhakijana ja minulla on pari-kolme kertaa vuodessa tapaamisia TE-toimistossa.

Minua ei kuitenkaan ole enää vuosiin yritetty pakottaa aktivoitumaan, sillä olen tehnyt selväksi, että silloin menen tutun päälääkärin hoiviin ja hommaan itselleni masennus-saikkua.

Masennus on minulla tosin pelkkä oire tai oireen oire, miten sen nyt ajatteleekaan ja saan tuon oireen tai oireen oireen pois tekemällä itselleni kiinnostavia asioita. Olenkin tehnyt TE-toimistossa selväksi, että minun "ajaminen" saikkua hakemaan on typerää yhteiskunnan resurssien haaskausta. Lisäksi joku muu jäisi ilman lääkäriaikaa tuon vuoksi.

Välillä "joudun" hakemaan työpaikkoja sääntöjen vuoksi, mutta tykkään väsäillä niitä ei-niin houkuttelevia hupihakemuksia ja TE-toimistossa tiedetään, että teen niistä tietoisesti sellaisia.

Moni ei voisi koskaan elää näin, ikään kuin omien sääntöjen mukaan - yhteiskuntaa kyykyttäen.

ADD:n perusteella ei pääse, ei ole koskaan päässyt. Eikä masennuksenkaan perusteella pääse enää, ellei takana ole vuosien itsemurhayritys-suljettu osasto -kierrettä.

T: masentunut assi, joka kyllä yrittää päästä takaisin työelämään. Vituttaa tuon ADD:n kaltaiset hyypiöt jotka luultavasti pilaa meidän kaikkien nepsyjen maineen. Ei tuo ADD:stä johdu vaan laiskuudesta. Tunnen moniakin ADDeja jotka aivan hyvin käyvät töissä.

Vierailija
70/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä mä sillä voi etten osaa matikkaa, minua on koulukiusattu äärimmäisen rankasti, en koskaan pääse mihinkään korkeakouluun, työt ovat pelkkää pätkätyötä. Joo olen tällä hetkelläkin kotona ja istun työttömänä, ja miksi?! Koska olin hyvässä työpaikassa mutta määräaikaisuus loppui, halusivat pitää minua mutta ei voinut.

Ymmärrättekö sitä myös on paljon ahkeria ihmisiä jotka yrittävät loputtomiin mutta silti lopputulos on tämä? Onko todellakin minun vikani? Eikö jo riitä että olen tehnyt aina töitä ja yrittänyt kouluun päästä?

T. 29 aikuisvauva.

Vierailija
71/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

ADD:n perusteella ei pääse, ei ole koskaan päässyt. Eikä masennuksenkaan perusteella pääse enää, ellei takana ole vuosien itsemurhayritys-suljettu osasto -kierrettä.

T: masentunut assi, joka kyllä yrittää päästä takaisin työelämään. Vituttaa tuon ADD:n kaltaiset hyypiöt jotka luultavasti pilaa meidän kaikkien nepsyjen maineen. Ei tuo ADD:stä johdu vaan laiskuudesta. Tunnen moniakin ADDeja jotka aivan hyvin käyvät töissä.

sama täällä minulla on ainoastaan oma puoliso ja neurologilääkärit puolellani. Muut eivät ymmärrä kuinka vaikea se elämä on kun tästä kärsii. Sähän näytät niin hyvältä aina...just joo.

Vierailija
72/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itsekin aloitus tekstin kaltaisia ihmisiä, mutta mietin myös tässä että miksi piti tehdä ihan aloitus tästä aiheesta? Onkohan niin että aloittajalla on liikaa aikaa miettiä... itsekkin olet veronmaksajien rahoilla makoillut kotona äitiyslomalla kerta lapsiakin olet hankkinut.

veronmaksajien piikkiin ne lapset koulunsakin käy. veronmaksajien piikkiin ne tietkin on maksuttomia käyttää. veronmaksajien piikkiin terveyskin hoidetaan. veronmaksajien piikkiin ne yritystuetkin menee...

ainiin laiskat työttömät ne kaiken pahan alku ja loppu on. laiskaa työtöntä ei ole olemassakaan. työttömän pitää hakea töitä jos töitä ei ole niin työkkäri kyllä kouluttaa. sairaat on sitten erikseen

Vierailija
73/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Kai ymmärrät, ettei kaikki add:t ole samasta vahasta muovailtuja? Pilaanko muiden add-ihmisten maineen olemalla liian rehellinen? Eiköhän sellaisella ole peiliin katsomisen paikka, joka minun vuokseni leimaa muita add-ihmisiä.

Ja tuosta iän ikuisesta laiskuus-argumentista sen verran, että olen minäkin ollut työelämässä vuosikausia ja tehnyt monenlaisia hommia ja ahkeruus on ollut se minun valttini epäkiinnostavia tehtäviä tehdessäni.

Päätin vain lopulta poistua takavasemmalle työelämästä, kun en enää sietänyt oireilua, joka on iän myötä vain pahentunut.

Vierailija
74/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää mistä tähän yhteiskuntaan saadaan rahaa koko väestön elättämiseen. Vanhukset ovat raihnaisia ja eläkkeellä, nuoret eivät halua töihin, mutta valtavan hyvät sosiaaliset palvelut olisi oltava.

Miten tämä yhtälö pystytään rahoittamaan?

Vierailija
75/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan pienipalkkainen siivooja pesee kauppakeskuksen vessoja hiki päässä hirveässä kusen hajussa. Maksaen veroja noiden työhaluttomien loisien elättämiseksi.

Vierailija
76/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisko on tälläinen työtä vieroksuva.

Lapsia tekee 3 v välein. 5 lasta ja viimeisen synnytyksen jälkeen tai synnytyksessä kohtu viottui ja nyt ei enää saa lapsia.

On peruskoulun jälkeen opiskellut 3 ammattia. On ainakin maalari.

Mitään työkokemusta ei ole, kun aina on tullut raskaaksi ja kesätöitäkään ei voinut tehdä.

Nyt ei tiedä mitä haluaisi. Joskus sanoin pitäiskö etsiä sellaista, mistä saat töitä.

Meille narisee elintasosta ja pitäisi kustantaa heille vaikka mitä.

Lapset ovat kaikki ihania, mutta en jaksa siskoa tippaakaan.

Vierailija
77/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin otsikon, mutta luultavasti ap olet jonkin sortin ymmärtämätön tapaus.

Mulla on add ja en aio enää koskaan mennä töihin ja lyhyesti sanottuna vain siksi kun ei kiinnosta.

Ärsyttääkö tuo äskeinen lause sinua? Jos, niin johtuu siitä, ettet tiedä add:stä niin paljon, että ymmärtäisit.

Moni terve, jolla ei ole esim. oppimisvaikeuksia, sosiaalisia pelkoja, add, adhd... Ei ymmärrä sitä kuinka paljon he itse vaikeuttavat, juuri näiden ihmisten työllistymistä työpaikoilla. Itse huutelevat jostain, että mene töihin. Sitten kun löytää jonkun työpaikan työn josta voisi tykätäkin, niin työkaverit alkavat kiusaamaan ja hylkimään, edellä mainittujen asioiden takia. Myös ulkonäkö on asia jonka takia kiusataan. Pitäs olla teko ripset, värjätty tukka, laiha ja kaunis. Itse olen sanonut, jo aikoja sitten, että pitäkää tunkkinne, koska joka työpaikassa olen joutunut kiusatuksi.

Vierailija
78/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

väsynyt ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnet nämä kaverit? Kuulostaa vaan niin kovin erilaiselta kuin oma. tuttavapiirini, jossa kolmikymppisillä on korkeakoulututkinnot lähes jokaisella, hyvät työpaikat, omistusasunnot tai ainakin säästävät sellaiseen. En kyllä itsekään tajua ihmisiä joiden mielestä työn kuuluu olla kivaa. Mä teen töitä että saan elätettyä itseni.

Riippuu missä piireissä liikkuu. Jos asuu jossain nukkumalähiössä niin kaiketi ovat tietynlaisia ihmisiä. Ja seura tekee kaltaisekseen.

Olen harrastusten kautta näihin arjen sankareihin tutustunut ja sympaattisena ihmisenä koittanut auttaa, mutta joku raja minullakin.

Lopeta se auttaminen ja keskity muihin ystäviisi. Aloituksestasi paistaa läpi turhautuminen näihin ihmisiin ja olen melko varma, että se välittyy myös heille. Kertomiesi taustatietojen perusteella veikkaan myös, että useimpien heidän kohdalla ei ole kyse viitsimättömyydestä vaan esim. hoitamattomasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja huomaamatta jääneistä oppimisvaikeuksista. Vaikutat jämäkältä mutta ehkä tietyllä tapaa myös armottomalta tyypiltä enkä usko, että nämä ystäväsi kokevat sinua sellaiseksi ihmiseksi, jolle voisivat kertoa, mikä se totuus siellä heidän työhaluttomuutensa ja elämänhallintaongelmiensa taustalla on. Kirjoitit viestissäsi, että sinusta on ok, jos joku on työkyvytön psyykkisten ongelmien takia mutta kirjoituksesi sävy on sen verran tiukka ja tuomitseva, että se riitelee sanavalintojesi kanssa.

Samaa mieltä. En pitänyt aloituksesta yhtään.

Näillä ihmisillä on selkeästi mt-ongelmia. Anna heidän olla rauhassa ja keskity omaan elämään.

Vierailija
79/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tämän ihmistyypin, kaiken pitäisi olla helppoa ja kivaa. Tähän liittyy myös että ruuan pitäisi olla aina hyvää.

Ei ymmärretä, että ei tarvi! Kaiken ei tarvi olla kivaa, se on vaan tehtävä. Ruuan ei aina tarvi olla hyvää, koska silloin painat sen 200kg helposti. Ei meille huvikseen tyrkytetä lautasmallia ja vähäenergistä lisuketta.

Tällaiset ongelma tapaukset lisääntyy tulevaisuudessa, nykyään moni vanhempi kasvattaa lapsensa niin että lapsella kaikki täytyy olla kivaa, mieltä ei voi pahoittaa mistään, lapsi saa määrätä kaiken... Tällaisia niistä sitten kasvaa.

Vierailija
80/392 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin otsikon, mutta luultavasti ap olet jonkin sortin ymmärtämätön tapaus.

Mulla on add ja en aio enää koskaan mennä töihin ja lyhyesti sanottuna vain siksi kun ei kiinnosta.

Ärsyttääkö tuo äskeinen lause sinua? Jos, niin johtuu siitä, ettet tiedä add:stä niin paljon, että ymmärtäisit.

What?? t. ADD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi