Olen NIIN KYLLÄSTYNYT työtä vieroksuviin ystäviini!
Minulla on laaja kaveripiiri ja porukkaan mahtuu aika paljon 20-30 -vuotiaita naisia, jotka eivät ole ikänään tehneet palkkatyötä. Suurimmalta osalta puuttuu myös kunnollinen peruskoulun jälkeinen koulutus ja yhteistä heillä tuntuisi olevan myös ajokortittomuus, sekä puutteellinen osaaminen matematiikassa ja monilla myös englannissa. Myös mt-ongelmat ovat kaveripiirissäni hyvin yleisiä.
En minä vaadi ystäviltäni täydellisyyttä, en ole itsekään. Se, mikä tuntuu kuitenkin erottavan minut lähes kaikista ystävistäni on halu elättää itseni käymällä töissä tekemällä suurin piirtein mitä tahansa hanttihommia puhelinmyynnistä siivoukseen, kaupankassaan, varastohommiin, feissaukseen ja mitä kaikkea tässä nyt on kolmekymppiseksi mennessä ehtinyt tekemään ilman koulutusta. Tätä nykyä minulla on ihan asiallinen vakituinen työpaikka, oma auto ja perhe.
Näin tuossa eilen ikäistäni kaveria, jolla on ollut omat ongelmat elämässä ja ymmärrän, ettei hän ole niitä itselleen valinnut. Kaverini rupesi pohtimaan, josko yrittäisi mennä töihin. Ei kuulemma ole koskaan ollut kuin yhdessä työkokeilussa. Ehdottelin siinä sitten mm. kaupan kassaa ja muita tällaisia perushommia, mutta hän tuumasi, ettei pysty käymään töissä, jotka eivät hänen mielestään ole kivoja ja mistä hän ei nauti. No ei ihme, että ehtinyt kolmekymppiseksi saakka käymättä töissä. Koulujakaan ei ole saanut käytyä loppuun mitään, minkä on aloittanut.
Minulle on ihan ok, että joku on työkyvytön fyysisten tai psyykkisten ongelmiensa takia. Voin ihan mielelläni olla tällaisen ihmisen ystävä. Sen sijaan on alkanut oikeasti veetuttaa tuollaisella diipadaapa-asenteella elävät ihmiset, jotka katsovat oikeudekseen loisia toisten (esim. minun) tienaamilla verorahoilla vain siksi, ettei heille ole tarjolla jotain KIVAA työtä..!! Eli tuo asenne alkoi ärsyttää ihan sikana, että loisitaan vaikka loppuelämä, jossei päästä suoraan jonnekin unelmaduuniin. Alkoi myös ärsyttää yhteiskunta, mikä mahdollistaisi tällaisen. Mietin tapaamisen jälkeen koko illan, että tuollaisella asenteella oleville ihmisille olisi tervehdyttävää asua muutama vuosi valtiossa, jossa joko käyt töissä tai et saa rahaa.
No.. Jutun pointti oli kuitenkin se, että olen alkanut kunnolla harkitsemaan, että dumppaan tällaiset tyypit suosiolla pois kaveriporukastani. En siis heitä, joilla on asenne kohdillaan, mutta ovat terveytensä vuoksi sairaseläkkeellä, vaan ne, jotka eivtä ...tu VIITSI tehdä mitään perusduunia! Muutenkin todella uuvuttavaa yrittää olla tukena ystävälle, joka vuodesta toiseen feilaa kaiken, eikä mene elämässä eteenpäin ja on asenteella, että toisten pitäisi niinsanotusti heidän pyllynsä pyyhkiä.
Tajusin, että tunnen mm. monta 20-30 -vuotiasta ihmistä, joiden on ylivoimaisen vaikeaa liikkua julkisilla kulkuneuvoilla ilman jonkun kaverin tai vanhemman apua. Ymmärrän vielä pahat paniikki- tai hahmotushäiriöt, mutta monella kaverilla tuo on ihan silkkaa opittua avuttomuutta ja heillä yleensä asenne, ettei heidän tarvitsekaan sitä oppia.
Halusin jakaa tämän tänne, ettei näiden tällä asenteella olevien tarvitse ihmetellä, miksi ystävät kaikkoaa ympäriltä. Itse kaipaan aikuisia ystäviä, jotka osaavat huolehtia itsestään ja haluavat kantaa kortensa kekoon yhteiskunnasa, sekä mennä elämässä eteenpäin. Omissa lapsissa minulla on ihan tarpeeksi holhottavaa, noihin 20-30 -vuotiaisiin aikuisvauvoihin ei enää oma jaksamiseni riitä. Sori.
Kommentit (392)
Tämä on vanha ketju, mutta kirjoitan silti.
Minulla on pari-kolme tuollaista kaveria, jotka ovat katsoneet oikeudekseen olla pylly homeessa kotona, jos yhteiskunta ei tarjoa kunnolla palkattua, vakituista työpaikkaa omasta kotikaupungista.
Jotenkin hirveältä tuntuu se, että näistä kaikki ovat ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita.
Ongelma ei ole heidän lukutaidottomuudessaan tai uusavuttomuudessaan, vaan siinä, että kukaan heistä ei halua lähteä hakemaan työelämästä kokemusta ns. tyvestä puuhun -asenteella, vaan jokaisen pitäisi saada välittömästi paras mahdollinen vakituinen oman koulutusalan työpaikka. Ja omasta kotikaupungista. Ei mitään oman mukavuusalueen ulkopuolelta.
Kukaan näistä kavereista ei ole suorittanut edes korkeakouluharjoitteluja (muita kuin pakolliset), eivätkä ole tehneet (tai edes etsineet) juuri lainkaan kesätöitä (kesät opintotuella ja ennen kaikkea vanhempien avustuksella).
Ja näiden kavereiden - ilman mitään kokemusta - pitäisi päästä suoraan johonkin hyvin palkattuun vakituiseen tehtävään tai virkaan suoraa päätä, ilman minkäänlaisia näyttöjä työelämästä.
Ei taida yllättää, että näin ei ole tapahtunut. Koko joukko elää elämäänsä ilmeisesti lähinnä Kelan, sosiaalitoimen, perheen ja sukulaisten tuella, ainakin yksi jo tätä nykyä perintökämpässään, jonka vastikkeen Kela maksaa. He kaikki hengailevat edelleen yliopistolla, vaikka valmistumisesta on vuosia. Osa elämästä kuluu myös netin ihmeellisissä maailmoissa. Mitään oma-aloitteista aktiivisuutta ei heillä ole, sen verran juuri ja juuri tekevät, että tukia ei leikata.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tajua miten tärkeää maalle on oma maataloustuotanto, ja siihen kannattaa satsata, vaikka tukia maksamalla. vat erittäin tärkeitä, jotta edes näin saisimme turvattua kotimaisen ruokatuotannon.
JOS SÄ ITKET PÄIVÄSTÄ TOISEEN TÄÄLLÄ JONKUN PIRUPARAN MUUTAMAN EURON TT-TUESTA ETTÄ SAA VOITA LEIVÄN PÄÄLLE NIIN KYLLÄ SILLOIN ON OIKEUS OTTAA SAMALLE VIIVALLE SUN MAATALOUSTUET JA SE UUSI MERSU!
MAATALOUSTUET ON POISTETTAVA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän ihmistyypin, kaiken pitäisi olla helppoa ja kivaa. Tähän liittyy myös että ruuan pitäisi olla aina hyvää.
Ei ymmärretä, että ei tarvi! Kaiken ei tarvi olla kivaa, se on vaan tehtävä. Ruuan ei aina tarvi olla hyvää, koska silloin painat sen 200kg helposti. Ei meille huvikseen tyrkytetä lautasmallia ja vähäenergistä lisuketta.Ruoan pitää olla aina hyvää! Kuka hullu huonoa ruokaa söisi. Hyvä ruoka ei tarkoita sitä, että sitä syödään ämpärikaupalla, vaan se tarkoittaa sitä, että se on tehty hyvistä ja terveellisistä aineksista hyvin maittavaksi. On tärkeää syödä monipuolista ruokaa. Meillä ei syödä yhdelläkään aterialla huonoa ruokaa, ei ikinä!
Miksi joillekin lautasmalli on niin paha mörkö? Vähäenergistä lisuketta? Herrajestas mikä tietämättömyys ja asenne hyvään ruokaan. Hyvä ruoka ei maksa sen enempää kuin huonokaan. Hyvän ruoan tekeminen ei välttämättä ole aina kovin helppo, mutta kivaa se on. Itse ainakin tykkään, että elämä olisi pääosin kivaa ja mukavaa, ja itselläni ainakin on aina tekemisissä se vaikutin, että omasta elämästä ja läheisteni elämästä voisin itse tehdä omilla toimillani kivan ja mukavan.
TÄSSÄ HYVÄ ESIMERKKI KUINKA TÄMÄ SKITSOMODE TROLLAA TÄTÄ KETJUA PUHUMALLA NYT..YLLÄTYSYLLÄTYS..LAUTASMALLISTA!!
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö vieroksuu työtä niin sittenhän se on niin eikä siinä mitkään asennemuutokset auta.
TAAS KOKO KETJU TÄYNNÄ AIVAN SELVÄÄ YLEISTÄVÄÄ JA
MAALITTAVAA VIHAPUHETTA,JOSSA PYRITÄÄN LUOMAAN KUVAA
TYÖTTÖMISTÄ JONAIN PUMMEINA,LOISINA,TYÖNVIEROKSUJINA JNE.
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
JOS TYÖTÖN SANAN TILALLE LAITETAAN SANA MA..ULKKARI,
NIIN KAIKKI OLISIVAT SITÄ MIELTÄ ETTÄ KYSEESSÄ ON
VIHAPUHE JA RASISMI. MIKSI SAMA SÄÄNTÖ EI PÄDEKÄÄN
KANTASUOMALAISTEN KOHDALLA,PERS..MODE?!JA JOS PUHUTAAN (TAI ARVOSTELLAAN) TUISTA JOILLA TYÖTÖN, VAIKKAPA JOKU
POSION YLI 50V MUMMO,PYSYY HENGISSÄ JA TULEE TOIMEEN,
NIIN MIKSI EI SITTEN TASA-ARVOISESTI PUHUTA MYÖS
KAIKISTA MUISTA TUISTA JOTKA TASAN TARKKAAN TULEE
SAMASTA VEROSÄKISTÄ. ESIMERKKINÄ MAATALOUSTUET YLI 6MRD
JA YRITYSTUET MYÖS YLI 6MRD PIILOTUET HUOMIOIDEN.MIKSI VAUVA-PALSTAN PERSU-MODE EI NOUDATA OMAN PALSTANSA
SÄÄNTÖJÄ VAAN TROLLAA PÄIVÄSTÄ TOISEEN NÄITÄ TYÖTTÖMIIN JA
KÖYHIIN KOHDISTUVIA VIHAKETJUJAAN JA SOLVAUKSIAAN.TÄMÄ PERSU-MODE KÄYTTÄÄ VAUVA-PALSTAA OMAN SAIRAAN AGENDANSA
AJAMISEEN SEKÄ POLIITTISEN IDEOLOGIANSA MARKKINOINTIIN.
SAMALLA TÄMÄ MODE POISTAA ALOITUKSET JA NE KETJUN KOMMENTIT
JOISSA DEMOKRATIAN MUKAISESTI TUODAAN ESILLE MYÖS MUUT TUET.MIKSI TÄLLAINEN TOIMINTA PERSUMODELTA SALLITAAN?
TÄMÄKÖ ON SANOMA OYN MIELESTÄ DEMOKRATIAA?
EIKÖ SANOMAN KANTTI KESTÄ TUODA ESIIN MUITA TUKIA?!TÄLLÄINEN VAIN NS. YHDEN "TOTUUDEN" SALLIMINEN ON
KUIN SUORAAN TAANOISESTA NEUVOSTOLIITOSTA JA EDUSTAA
PUHDASTA KOMMUNISMIA,JOSSA MUUT KOMMENTIT JA MIELIPITEET
SENSUROIDAAN. PERSUKOMMUNISMIA.JOS PALSTAN MODE ON NOIN KATEELLINEN SILLE TT-TUKEA MUUTAMAN
EURON SAAVALLE POSION MUMMOLLE,NIIN MIKSI EI ITSE JÄÄ
TYÖTTÖMÄKSI NAUTTIMAAN SIITÄ HERKUSTA? SEHÄN OLISI
ÄÄRETTÖMÄN HELPPOA. SANOO ITSENSÄ NYT HETI IRTI JA
ILMOITTAUTUU TYÖTTÖMÄKSI. SITTEN VOI OLLA ITSEKIN SE
SOSSUPUMMI JA TYÖNVIEROKSUJA. SO SIMPLY. SITTEN EI TARTTIS
ENÄÄ ITKEÄ PÄIVITTÄIN TÄÄLLÄ KETJUISSA KU NE SAA TUKEA JA
MÄ EN . VAIKKA VANHEMMAT SAAKIN MILLIN MAATALOUSTUKEA
JA YRITYSTUKEA JOKA VUOSI!VAADIMME ETTÄ SANOMA OY IRTISANOO KAIKKI TÄMÄN PALSTAN
POIKAMODET JA POISTAA NYT JA JATKOSSA TÄMÄN KETJUN JA TYÖTTÖMIIN
SEKÄ KÖYHIIN LIITTYVÄT KETJUT,JOIDEN AINOA TARKOITUS ON VAIN JA AINOASTAAN
TUODA FRAMILLE KO.KOHDERYHMÄÄN KOHDISTUVIA YLEISTYKSIÄ JA SOLVAUKSIA
ELI SELVÄÄ VIHAPUHETTA!SANOMA OY SAI VASTIKÄÄN 30MILJ MEDIATUEN MEIDÄN VEROVAROISTA.
MIHIN TÄMÄ RAHA MENI? OMISTAJIEN TASKUUN? TOIMITTAJIEN JA TÄMÄN
PALSTAN MODEN PALKAN MAKSUUN! ELI SIIS PALSTAN PERSU-MODET
SAAVAT JOKA KUUKAUSI PALKKANSA MEIDÄN VERONMAKSAJIEN KUKKAROSTA
ELI SIIS PALKKA ON SELVÄÄ SOSSUTUKEA! SEHÄN TULEE SAMASTA VEROSÄKISTÄ
KUIN MUUTKIN TUET!Vihapuheen sensuroiminen ei ole mielipiteenvapauden rajoittamista,
koska vihapuhe on väkivaltaa, ei mielipide
https://syrjinta.fi/vihapuhe
https://eivihapuheelle.fi/
https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannot
En itsekään uskonut nuorempana olevan työtä vieroksuvia elämäntapa työttömiä. Aikuisena olen kuitenkin tavannut tällaisia lukuisia. Se on oikeesti vaikea uskoa korviaan. Kun toinen kertoo miten on onnistunut skuibailemaan sossun rahoilla vaikka töitä on ollut tarjolla. Esim. lähihoitajan tarvitsee tuskin olla työttömänä jos ei tahdo.
Faith kirjoitti:
Ap:n kavereista osa saattaa olla vaikka työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta eivät ole kertoneet siitä ap:lle, ja sitten vain joutuvat keksimään lennosta kaikenlaisia selityksiä, miksi eivät käy töissä. Eivät kaikki halua kertoa sairauksistaan muille.
Työkyvyttömyys eläkkeitä myönnetään liian helposti. Osa näistä masiksen vuoksi eläkkeellä olevista kykynisi töihin. Näille pitäisi olla vain tiukempana eikä uskoa kuinka ajatus työstä ahdistaa liikaa.
Tänä päivänä työn saanti ei ole enää sitä, että kävelet tehtaan työnjohtajan juttusille. Etenkin perinteiset duunarihommat vaativat jos jonkin sortin pätevyyksiä ja kortteja.
Minä olen tehnyt töitä 13-vuotiaasta asti - kesätöitä siis ensi alkuun. On ollut vakitöitä tehtaassa, pätkätöitä myyjänä ja siivoojana ja kaikenlaista hanttihommaa. Työttömänä olen ollut pariin otteeseen sekä 90- että 2000-luvulla. Kun ikä alkaa nelosella tai vitosella, ei töitä ole enää helppo saada, kun ei kutsuta edes haastatteluun. Olen kouluttautunut jatkuvasti ja pitänyt huolta osaamisestani. Vaikka minulla on korkeakoulututkinto, niin työttömyyden kohdatessa en ole ronkeli, vaan menen vaikka sitten myyjäksi taas. Kaikki työ on parempaa, kuin työttömyys.
Tässä kohdin ajatukseni eroaa kaikista tuttavistani. Kukaan heistä ei olisi valmis ottamaan mitä tahansa työtä työttömyyden kohdatessa, vaan ainoastaan sitä omaa koulutusta vastaavaa. En osaa sanoa, mistä tuo johtuu. Itse viihdyn kaikissa töissä missä vain rahaa saa, on se sitten hampurilaisten paistoa tai toimistojen siivousta. Enkä tosiaan ajattele, että ne olisivat mitään unelmaduunia vaan niin, että ne ovat jotain, mistä revitään voita leivän päälle kunnes parempaa on tarjolla :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari-kolme tuollaista kaveria, jotka ovat katsoneet oikeudekseen olla pylly homeessa kotona, jos yhteiskuin pakolliset), eivätkä ole tehneet (tai edes etsineet) juuri lainkaan kesätöitä (kesät opintotuella ja ennen kaikkea vanhempien avustuksella).
Ja näiden kavi leikata.
katsoneet oikeudekseen olla pylly homeessa kotona,
vastikkeettomia korvauksia... niin, tätä vartenhan tämä ketju on alunperin tehtykin. Että saa lietsoa vihaa työttömiä kohtaan. Miten on KAIKKI muut tuet`? Miksi niistä ei löydy täällä puhetta? Maataloustuki,yritystuet,jne.. tuki lista ois loputon! Kaikki tuet esiin! Mode ylläpitää tätä vihapuhe ketjua täällä ja lietsoo vihaa työttömiä kohtaan!
Vihapuhe on viestintää, joka lietsoo vihaa yhtä ihmistä tai ihmisryhmää vastaan(Esim.työttömiä kohtaan). Viestintä voi olla puhetta, mutta se voi olla myös esimerkiksi kirjoituksia, kuvia, symboleja, musiikkia, piirroksia ja elokuvia.
Vihapuheen tarkoituksena on useimmiten luoda kuva tiettyyn vähemmistöryhmään kuuluvista ihmisistä epäilyttävinä, epäluotettavina tai alempiarvoisina(Esim.työttömät). Vihapuhe loukkaa usein syvästi toisen henkilön ihmisarvoa.
Vihapuhe saattaa olla lainvastaista syrjintää yhdenvertaisuuslain nojalla, vaikka se ei välttämättä aina täytä minkään rikoksen tunnusmerkkejä.
Yhdenvertaisuuslain perusteella häirintänä kiellettyä on sellainen puhe tai ilmaisu, jolla useimmiten johonkin vähemmistöryhmään kuuluvan henkilön ihmisarvoa loukataan luomalla häntä kohtaan halventava, vihamielinen tai hyökkäävä ilmapiiri.
Esim työttömiin kohdistuvat loiset,laiskat,työhaluttomat,tuet pois-puheet).
Ihmisarvoa loukkaavan käyttäytymisen ei kuitenkaan tarvitse kohdistua suoraan tiettyyn ihmiseen ollakseen häneen kohdistuvaa häirintää, vaan se voi kohdistua myös ihmisryhmään.
Vihapuhe kohdistuu ihmisiin ja ryhmiin, jotka valikoituvat kohteiksi taustansa, henkilökohtaisten ominaisuuksiensa, tehtäviensä ja kannanottojensa perusteella.
Vihapuhe on erityisen haitallista muutenkin haavoittuvassa asemassa oleville henkilöille ja vähemmistöryhmille.
Myös alustan ylläpitäjä on vastuussa esimerkiksi tilanteessa, jossa ylläpitäjän huomiota kiinnitetään sivustolla olevaan lainvastaiseen aineistoon,
mutta ylläpitäjä tästä huolimatta tietoisesti sallii aineiston pitämisen sivustollaan, eikä ryhdy toimenpiteisiin sen poistamiseksi.
Outoa on jos totta ap:n kirjoitus. Itse minä olen ollut töissä 16 vuotiaasta lähtien. Monenlaista on tullut tehtyä ja työn ohella opiskeltua. Tiedän itsekin pari tyyppiä jotka ei vaan voi käydä töissä ja toivoisin heille sairauseläkkeen tai kansalaispalkan. Ap jotenkin olet nostanut itsesi muiden yläpuolelle, siltä näyttää kun kirjoitustasi lukee. Nykyaika myös "tuottaa" jotenkin heikommilla ominaisuuksilla varustettuja ihmisiä. Ja ne työelämän vaatimuksethan on kovia nykyisin. MInä olen pian 60 ja työtä en ole saanut vuosikausiin tehdä, koska ei ole työpaikkaa.....Työhaluja kyllä on, mutta varhaiseläkettä odottelen. Työhistoriaa on yöli 30 vuoden ajalta. Kyllä tulee aika pitkäksi noilla ap:n kavereilla.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ap:n kavereista osa saattaa olla vaikka työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta eivät ole kertoneet siitä ap:lle, ja sitten vain joutuvat keksimään lennosta kaikenlaisia selityksiä, miksi eivät käy töissä. Eivät kaikki halua kertoa sairauksistaan muille.
Työkyvyttömyys eläkkeitä myönnetään liian helposti. Osa näistä masiksen vuoksi eläkkeellä olevista kykynisi töihin. Näille pitäisi olla vain tiukempana eikä uskoa kuinka ajatus työstä ahdistaa liikaa.
Selvää poliittista vihapuhetta! Miksi olet täällä työaikaan!?
Vierailija kirjoitti:
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö vieroksuu työtä niin sittenhän se on niin eikä siinä mitkään asennemuutokset auta.
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
KANTASUOMALAISTEN KOHDALLA,PERS..MODE?!JA JOS PUHUTAAN (TAI ARVOSTELLAAN) TUISTA JOILLA TYÖTÖN, VAIKKAPA JOKU
JA YRITYSTUET MYÖS YLI 6MRD PIILOTUET HUOMIOIDEN.MIKSI VAUVA-PALSTAN PERSU-MODE EI NOUDATA OMAN PALSTANSA
KÖYHIIN KOHDISTUVIA VIHAKETJUJAAN JA SOLVAUKSIAAN.TÄMÄ PERSU-MODE KÄYTTÄÄ VAUVA-PALSTAA OMAN SAIRAAN AGENDANSA
JOISSA DEMOKRATIAN MUKAISESTI TUODAAN ESILLE MYÖS MUUT TUET.MIKSI TÄLLAINEN TOIMINTA PERSUMODELTA SALLITAAN?
EIKÖ SANOMAN KANTTI KESTÄ TUODA ESIIN MUITA TUKIA?!TÄLLÄINEN VAIN NS. YHDEN "TOTUUDEN" SALLIMINEN ON
SENSUROIDAAN. PERSUKOMMUNISMIA.JOS PALSTAN MODE ON NOIN KATEELLINEN SILLE TT-TUKEA MUUTAMAN
JA YRITYSTUKEA JOKA VUOSI!VAADIMME ETTÄ SANOMA OY IRTISANOO KAIKKI TÄMÄN PALSTAN
ELI SELVÄÄ VIHAPUHETTA!SANOMA OY SAI VASTIKÄÄN 30MILJ MEDIATUEN MEIDÄN VEROVAROISTA.
KUIN MUUTKIN TUET!Vihapuheen sensuroiminen ei ole mielipiteenvapauden rajoittamista,
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannotEn itsekään uskonut nuorempana olevan työtä vieroksuvia elämäntapa työttömiä. Aikuisena olen kuitenkin tavannut tällaisia lukuisia. Se on oikeesti vaikea uskoa korviaan. Kun toinen kertoo miten on onnistunut skuibailemaan sossun rahoilla vaikka töitä on ollut tarjolla. Esim. lähihoitajan tarvitsee tuskin olla työttömänä jos ei tahdo.
Yks tuttu taas kerran kertoi melkein samassa lauseessa, että haluaa oikeasti töihin, ei mihinkään työkkärin työllistämistöihin. Ja heti perään, että sukulainen vinkkasi hänelle avoimesta, palkallisesta työpaikasta 50 kilometrin päässä, johon hän pystyisi kulkemaan omalla autollaan, mutta "ei kyllä huvita lähteä joka päivä ajamaan sellaista matkaa". Ja että lähempänä olevaan paikkaan ei voi hakea töihin, kun siellä firmassa joku sanoi 10 vuotta sitten jotain ikävää. Mieluummin on peruspäivärahalla ja tt-tuella valittamassa, kun työttömänä ei ole rahaa...
Vierailija kirjoitti:
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannotEn itsekään uskonut nuorempana olevan työtä vieroksuvia elämäntapa työttömiä. tsee tuskin olla työttömänä jos ei tahdo.
SIINÄ JÄLLEEN JA JATKUVASTI! SELVÄÄ YLEISTÄVÄÄ VIHAPUHETTA!
JOS TÄLLAISIA TYÖTTÖMIÄ OLISI NIIN SE ON NIIN PIENI MARGINAALINEN ILMIÖ ETTÄ SEN JANKUTTAMINEN JA MARKKINOINTI SEKÄ ESILLE TUOMINEN ON SELVÄSTI VAIN YLEISTÄVÄÄ VIHAPUHETTA. SE PERSUTOIMITTAJAN LEHTIJUTTU ,IS, ON JO AJAT SITTEN TODISTETTU VALHEELISEKSI JUTUKSI. KYSE ON NIIN MARGINAALISESTI NIIN MITÄTTÖMÄSTÄ MAARASTÄ TYÖTTÖMIÄ ETTÄ SE EI ANNA OIKEUTTA NÄIHIN YLEISTÄVIIN KOMMENTEIHIN TYÖTTÖMISTÄ. VARSINKIN KUN SAMALLA VAIETAAN MAATALOUS- JA YRITYSTUILLA ELÄVISTÄ KEINOTTELIJOISTA,JOITA ON LUKUMÄÄRÄISESTI ABOUT MILJOONA KERTAA ENEMMÄN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannotEn itsekään uskonut nuorempana olevan työtä vieroksuvia elämäntapa työttömin tarvitsee tuskin olla työttömänä jos ei tahdo.
Yks tuttu taas kerran kertoi melkein samassa lauseessa, että haluaa oikeasti töihin, ei mihinkään työkkärin työllistämistöihin. Ja heti perään, että sukulainen vinkkasieruspäivärahalla ja tt-tuella valittamassa, kun työttömänä ei ole rahaa...
Täysin keksittyä tuubaa,jolla tämä persutrolli yrittää perustella vihapuheitaan jota on suoltanaut koko ketjun täyteen jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tämän ihmistyypin, kaiken pitäisi olla helppoa ja kivaa. Tähän liittyy myös että ruuan pitäisi olla aina hyvää.
Ei ymmärretä, että ei tarvi! Kaiken ei tarvi olla kivaa, se on vaan tehtävä. Ruuan ei aina tarvi olla hyvää, koska silloin painat sen 200kg helposti. Ei meille huvikseen tyrkytetä lautasmallia ja vähäenergistä lisuketta.Ot, mutta miten niin terveellinen ruoka ei ole hyvää 🤔
lautasmallia ja vähäenergistä lisuketta.
TROLLOLLOO TROLLOOLOO ONKS KIVA TROLLATA KETJUA VASTAILEMALLE ITSE ITSELEEN!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari-kolme tuollaista kaveria, jotka ovat katsoneet oikeudekseen olla pylly homeessa kotona, jos yhteiskunta ei tarjoa kunnolla palkattua, vakituista työpaikkaa omasta kotikaupungista.
Jotenkin hirveältä tuntuu se, että näistä kaikki ovat ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneita.
Ongelma ei ole heidän lukutaidottomuudessaan tai uusavuttomuudessaan, vaan siinä, että kukaan heistä ei halua lähteä hakemaan työelämästä kokemusta ns. tyvestä puuhun -asenteella, vaan jokaisen pitäisi saada välittömästi paras mahdollinen vakituinen oman koulutusalan työpaikka. Ja omasta kotikaupungista. Ei mitään oman mukavuusalueen ulkopuolelta.
Kukaan näistä kavereista ei ole suorittanut edes korkeakouluharjoitteluja (muita kuin pakolliset), eivätkä ole tehneet (tai edes etsineet) juuri lainkaan kesätöitä (kesät opintotuella ja ennen kaikkea vanhempien avustuksella).
Ja näiden kavereiden - ilman mitään kokemusta - pitäisi päästä suoraan johonkin hyvin palkattuun vakituiseen tehtävään tai virkaan suoraa päätä, ilman minkäänlaisia näyttöjä työelämästä.
Ei taida yllättää, että näin ei ole tapahtunut. Koko joukko elää elämäänsä ilmeisesti lähinnä Kelan, sosiaalitoimen, perheen ja sukulaisten tuella, ainakin yksi jo tätä nykyä perintökämpässään, jonka vastikkeen Kela maksaa. He kaikki hengailevat edelleen yliopistolla, vaikka valmistumisesta on vuosia. Osa elämästä kuluu myös netin ihmeellisissä maailmoissa. Mitään oma-aloitteista aktiivisuutta ei heillä ole, sen verran juuri ja juuri tekevät, että tukia ei leikata.
Varmaan korkeakoulutettua kiinnostaa hirveästi jotkut alipalkatut pätkähommat, joista ei todellakaan ponnisteta pikku hiljaa parempiin virkoihin. Ei ne mäkkärin kassahommat auta mitään jos pyrkii koulutustaan vastaavaan työhön. Ja miksi mäkkärin hommissa ei olisi oikeus tienata oikeaa palkkaa? Rankkaa työtä se on, jos joku haluaa tehdä puoli-ilmaiseksi niin olkoon hyvä vaan, mutta ei ketään voi pakottaakaan siihen meidän yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan miten helppoa työn hakeminen ja saaminen oli 1970-luvun lopulla 1980-luvulla. Ei tarvinnut mitään isompia hekemuksia tehdä, ja riitti kun käveli johonkin firmaan todistusten kanssa kusymään töitä. Näin minä sain parikin hyvää työpaikkaa, ja henkilökohtaisesti tykkäsin vähän tällaisesta ex tempore työnhausta. Vastaanotto oli aina ystävällistä, eikä niin jäykkää ja muodollista kuin kuvittelen tänä päivänä olevan. Ymmärrän senkin, että työnkuvat ym. ovat muuttuneet menneinä vuosikymmeninä. Itse olen tyytyväinen ja iloinen, että ei tarvitse nykypäivänä enää olla työelämässä.
Nykyään tehdään töitä minuuttiaikataululla. Ei tulisi kuuloonkaan, että ykskaks, kun joku kävelee sisään pystyttäisiin pitämään työhaastattelu.
APMODE kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannot
Juuri noin. Täyttä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pari-kolme tuollaista kaveria, jotka ovat katorkeakouluharjoitteluja (muita kuin pakolliset), eivätkä ole tehneet (tai edes etsineet) juuri lainkaan kesätöitä (kesät opintotuella ja ennen kaikkea vanhempien avustuksella).
Ja näiden kavereiden - ilman mitostaa hirveästi jn hommissa ei olisi oikeus tienata oikeaa palkkaa? Rankkaa työtä se on, jos joku haluaa tehdä puoli-ilmaiseksi niin olkoon hyvä vaan, mutta ei ketään voi pakottaakaan siihen meidän yhteiskunnassa.
TROLLOLLOO TROLLOOLOO ONKS KIVA TROLLATA KETJUA VASTAILEMALLE ITSE ITSELEEN!
En minäkään menis kaupankassalle töihin, vaikka se olis viimenen työ.
Jotain rajaa sentään!
Ot, mutta miten niin terveellinen ruoka ei ole hyvää 🤔