Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen NIIN KYLLÄSTYNYT työtä vieroksuviin ystäviini!

väsynyt ap
22.01.2020 |

Minulla on laaja kaveripiiri ja porukkaan mahtuu aika paljon 20-30 -vuotiaita naisia, jotka eivät ole ikänään tehneet palkkatyötä. Suurimmalta osalta puuttuu myös kunnollinen peruskoulun jälkeinen koulutus ja yhteistä heillä tuntuisi olevan myös ajokortittomuus, sekä puutteellinen osaaminen matematiikassa ja monilla myös englannissa. Myös mt-ongelmat ovat kaveripiirissäni hyvin yleisiä.

En minä vaadi ystäviltäni täydellisyyttä, en ole itsekään. Se, mikä tuntuu kuitenkin erottavan minut lähes kaikista ystävistäni on halu elättää itseni käymällä töissä tekemällä suurin piirtein mitä tahansa hanttihommia puhelinmyynnistä siivoukseen, kaupankassaan, varastohommiin, feissaukseen ja mitä kaikkea tässä nyt on kolmekymppiseksi mennessä ehtinyt tekemään ilman koulutusta. Tätä nykyä minulla on ihan asiallinen vakituinen työpaikka, oma auto ja perhe.

Näin tuossa eilen ikäistäni kaveria, jolla on ollut omat ongelmat elämässä ja ymmärrän, ettei hän ole niitä itselleen valinnut. Kaverini rupesi pohtimaan, josko yrittäisi mennä töihin. Ei kuulemma ole koskaan ollut kuin yhdessä työkokeilussa. Ehdottelin siinä sitten mm. kaupan kassaa ja muita tällaisia perushommia, mutta hän tuumasi, ettei pysty käymään töissä, jotka eivät hänen mielestään ole kivoja ja mistä hän ei nauti. No ei ihme, että ehtinyt kolmekymppiseksi saakka käymättä töissä. Koulujakaan ei ole saanut käytyä loppuun mitään, minkä on aloittanut.

Minulle on ihan ok, että joku on työkyvytön fyysisten tai psyykkisten ongelmiensa takia. Voin ihan mielelläni olla tällaisen ihmisen ystävä. Sen sijaan on alkanut oikeasti veetuttaa tuollaisella diipadaapa-asenteella elävät ihmiset, jotka katsovat oikeudekseen loisia toisten (esim. minun) tienaamilla verorahoilla vain siksi, ettei heille ole tarjolla jotain KIVAA työtä..!! Eli tuo asenne alkoi ärsyttää ihan sikana, että loisitaan vaikka loppuelämä, jossei päästä suoraan jonnekin unelmaduuniin. Alkoi myös ärsyttää yhteiskunta, mikä mahdollistaisi tällaisen. Mietin tapaamisen jälkeen koko illan, että tuollaisella asenteella oleville ihmisille olisi tervehdyttävää asua muutama vuosi valtiossa, jossa joko käyt töissä tai et saa rahaa.

No.. Jutun pointti oli kuitenkin se, että olen alkanut kunnolla harkitsemaan, että dumppaan tällaiset tyypit suosiolla pois kaveriporukastani. En siis heitä, joilla on asenne kohdillaan, mutta ovat terveytensä vuoksi sairaseläkkeellä, vaan ne, jotka eivtä ...tu VIITSI tehdä mitään perusduunia! Muutenkin todella uuvuttavaa yrittää olla tukena ystävälle, joka vuodesta toiseen feilaa kaiken, eikä mene elämässä eteenpäin ja on asenteella, että toisten pitäisi niinsanotusti heidän pyllynsä pyyhkiä.

Tajusin, että tunnen mm. monta 20-30 -vuotiasta ihmistä, joiden on ylivoimaisen vaikeaa liikkua julkisilla kulkuneuvoilla ilman jonkun kaverin tai vanhemman apua. Ymmärrän vielä pahat paniikki- tai hahmotushäiriöt, mutta monella kaverilla tuo on ihan silkkaa opittua avuttomuutta ja heillä yleensä asenne, ettei heidän tarvitsekaan sitä oppia.

Halusin jakaa tämän tänne, ettei näiden tällä asenteella olevien tarvitse ihmetellä, miksi ystävät kaikkoaa ympäriltä. Itse kaipaan aikuisia ystäviä, jotka osaavat huolehtia itsestään ja haluavat kantaa kortensa kekoon yhteiskunnasa, sekä mennä elämässä eteenpäin. Omissa lapsissa minulla on ihan tarpeeksi holhottavaa, noihin 20-30 -vuotiaisiin aikuisvauvoihin ei enää oma jaksamiseni riitä. Sori.

Kommentit (392)

Vierailija
261/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä työkkäri ei ole pakottanut heitä töihin vai ottavatko karenssin?

Sitä mäkään en tajua, miten jotkut voivat loisia vuodesta toiseen sossun/Kelan (veronmaksajien) rahoilla. Joskus oli ainakin pakko mennä puoleksi vuodeksi töihin työttymyyskauden jälkeen tai muuten pvärahan maksu katkesi. En ole itse ollut päivääkään työttömänä valmistumisen jälkeen, mutta tiedän että näin oli ennen. Muistan kun yksi tuttukin meni porkkanoita lajittelemaan johonkin tehtaalle 6 kk:ksi ja sit taas alkoi saada työttömyyskorvausta. Tunnen myös tyypin, joka lähentelee 40. ikävuottaan eikä ole ollut päivääkään töissä. On suorittanut amk:n ja käynyt intin, mutta töissä ei ole ollut päivääkään opiskeluun kuuluvan lyhyen harjoittelujakson lisäksi. Miten on mahdollista, että esim. tätä tyyppiä ei pakoteta töihin tai lopeteta tukien maksu? Asuu vielä pk-seudulla, missä kallis vuokra. Terveen/työkykyisen kirjoilla tietääkseni kuitenkin on ja salillakin käy. Ei ymmärrä!!!

Et tosiaan ymmärrä etkä tiedä näiden ihmisten todellisesta arjesta mitään.

Vierailija
262/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää asiaa heidän kannaltaan. Kuka haluaa luoda uraa kassalla? Ketä kiinnostaa herätä viideltä siivoamaan kauppaa? Tai mennä liukuhihnalle pakkaamaan rusinoita? Kouluttautuminenkin on turhaa, koska enenevissä määrin työpaikkoja vähennetään ja työpaikat saadaan suhteilla. Tai työpaikkoihin on älyttömät vaatimukset tyyliin olet alle 35v ja sinulla on 20 vuoden kokemus. Työn saaminen tänäpäivänä on ihan törkeän vaikeaa, saatika että palkalla tulisi toimeen. Ei paljoa kiinnosta enkä ihmettele. 

Aikaisemmin töitä oli kaikille ja myös urakehitykset ja palkankorotukset tuli itsestään. Oli lisiä ja bonuksia vaan ei enää tänäpäivänä. Tänäpäivänä työelämä on raadollista, jatkuvaa kiirettä ja stressiä ilman kiitosta tai bonuksia. Ei kiitos, olen kohta itsekkin valmis vaihtamaan jakkupuvun pysyvästi yöpaitaan.

N42 Finanssialalla 20v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mäkään en tajua, miten jotkut voivat loisia vuodesta toiseen sossun/Kelan (veronmaksajien) rahoilla. Joskärrä!!!

Netti(Esim.tämä foorumi) kuitenkin tekee vihapuheen näkyvämmäksi ja tarjoaa sille uusia kanavia.

Verkossa vihan lietsominen ja levittäminen sekä kasvoton häirintä on helppoa,(esim.köyhiä tai työttömiä kohtaan).

ja sen vaikutukset ulottuvat myös laajemmalle elämään.

Usein vihataan sellaista, mitä ei tunneta. Tietämättömyys lisää pelkoa ja ennakkoluuloja, jotka purkautuvat vihaviesteinä. Siksi haluamme kannustaa ihmisiä kunnioittavaan ja avoimeen keskusteluun sekä rohkeisiin kohtaamisiin. Jos hyväksymme vihapuheen, hyväksymme ihmisten eriarvoisen kohtelun.

siksi jokaisella on oikeus ja velvollisuus sanoa ei vihapuheelle.

https://eivihapuheelle.fi/

Turhaan linkitit tuon tähän. Kyse oli terveestä/työkykyisestä lusmusta, joka vieroksuu työntekoa. Kyllä mä tiedän mitä vihapuhe tarkoittaa, eikä se liity tähän postaukseen mitenkään. 

Vierailija
264/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mäkään en tajua, miten jotkut voivat loisia vuodesta toiseen sossun/Kelan (veronmaksajien) rahoilla. Joskus oli ainakin pakko mennä puoleksi vuodeksi töihin työttymyyskauden jälkeen tai muuten pvärahan maksu katkesi. En ole itse ollut päivääkään työttömänä valmistumisen jälkeen, mutta tiedän että näin oli ennen. Muistan kun yksi tuttukin meni porkkanoita lajittelemaan johonkin tehtaalle 6 kk:ksi ja sit taas alkoi saada työttömyyskorvausta. Tunnen myös tyypin, joka lähentelee 40. ikävuottaan eikä ole ollut päivääkään töissä. On suorittanut amk:n ja käynyt intin, mutta töissä ei ole ollut päivääkään opiskeluun kuuluvan lyhyen harjoittelujakson lisäksi. Miten on mahdollista, että esim. tätä tyyppiä ei pakoteta töihin tai lopeteta tukien maksu? Asuu vielä pk-seudulla, missä kallis vuokra. Terveen/työkykyisen kirjoilla tietääkseni kuitenkin on ja salillakin käy. Ei ymmärrä!!!

Maataloustukien mielettömyyteen on herätty muun muassa

kokoomusnuorten joukossa, kuten oheinen linkki

todistaa. Poliittista tahtoa alkaa löytyä.

AIDA-kaavassa ollaan siirtymässä viimeiseen A:han.

Pääperiaate - tukien poistaminen - on tuossa julkilausumassa

oikein; sehän on kuin itse olisin sen kirjoittanut.

Maatalouden tulisi elinkeinona pärjätä markkinoilla

kokonaan ilman kansallisia tukia siinä missä muidenkin

elinkeinojen, kuten julkilausuma julistaa.

http://www.kokoomusnuoret.fi/kohti-maataloustuista-luopumista/

Et tosiaan ymmärrä etkä tiedä näiden ihmisten todellisesta arjesta mitään.

Maataloustukien mielettömyyteen on herätty muun muassa

kokoomusnuorten joukossa, kuten oheinen linkki

todistaa. Poliittista tahtoa alkaa löytyä.

AIDA-kaavassa ollaan siirtymässä viimeiseen A:han.

Pääperiaate - tukien poistaminen - on tuossa julkilausumassa

oikein; sehän on kuin itse olisin sen kirjoittanut.

Maatalouden tulisi elinkeinona pärjätä markkinoilla

kokonaan ilman kansallisia tukia siinä missä muidenkin

elinkeinojen, kuten julkilausuma julistaa.

http://www.kokoomusnuoret.fi/kohti-maataloustuista-luopumista/

Vierailija
265/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mäkään en tajua, miten jotkut voivat loisia vuodesta toiseen sossun/Kelan (veronmaksajien) rahoilla. Joskärrä!!!

Netti(Esim.tämä foorumi) kuitenkin tekee vihapuheen näkyvämmäksi ja tarjoaa sille uusia kanavia.

Verkossa vihan lietsominen ja levittäminen sekä kasvoton häirintä on helppoa,(esim.köyhiä tai työttömiä kohtaan).

Usein vihataan sellaista, mitä ei tunneta. Tietämättömyys lisää pelkoa ja ennakkoluuloja, jotka purkautuvat vihaviesteinä. Siksi haluamme kannustaa ihmisiä kunnioittavaan ja avoimeen keskusteluun sekä rohkeisiin kohtaamisiin. Jos hyväksymme vihapuheen, hyväksymme ihmisten eriarvoisen kohtelun.

Turhaan linkitit tuon tähän. Kyse oli terveestä/työkykyisestä lusmusta, joka vieroksuu työntekoa. Kyllä mä tiedän mitä vihapuhe tarkoittaa, eikä se liity tähän postaukseen mitenkään. 

äLÄ JAUHAPASKAA SONTANAAMA.sELVÄÄ VIHAPUHETTA KAIKKI KOMMENTTIS! Sinä lusmuilet täällä taas työaikaan. Mene itse töihin ekaks!

Vierailija
266/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus todennäköisesti jatkaa yrityksille suunnattua koronatukea

Yritysten kustannustukeen valmistellaan jatkoa, ja sitä pyritään Marinin mukaan jatkamaan niin kauan kuin koronakriisi kestää.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marin-aamulehdelle-hallitus-todenna…

Vierailija
267/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka kaikille heti nyt. Loppuu se ruinaaminen ja lisätienestit on omalla vastuulla. On naurettavaa tekohengittämistä pitää esim. kassoilla ihmisiä, kun itsepalvelukassat toimii. Kaikki ostetaan kohta verkosta niin ei tarvitse kauppahallejakaan siivota. Yksityisellä sektorilla 1 tekee nyt jo 3 ihmisen työt ja tätä menoa kaikki yksityiset kippaa eikä sittenkään ole töitä. Työn tekeminen sellaisenaan on historiaa, herätkää kansalaiset ja päättäjät. 

Vierailija
268/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole hankkinut koulutusta? Et voi tehdä hanttihommia koko ikääsi.

Vierailija
269/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan työssäni päivittäin nuoria aikuisia, joilla ongelmia elämän monella osa-alueella. Siellä on paljon näitä ns. elämäntapatyöttömiä joilla on jo alusta saakka todella tympeä asenne kaikkea kohtaan, valitetaan kaikesta ja kaikki on jonkun muun syytä.

Sitten siellä on ihan oikeasti apua tarvitsevia ihmisiä. Ahdistushäiriöisiä, masentuneita, autistisia tms. Heillä yleensä asenne on sellainen, että miksi MINÄ en kykene parempaan, miksi MINÄ en osaa sitätätäjatuota, miksi MINÄ olen tehnyt tälläisiä virheitä elämässäni. Yleensä moni yrittää jopa pyrkiä töihin vaikka mt-ongelmat ovat aivan järkyttävän pahoja, osa tuntee syyllisyyttä tukien ja avun hakemisesta.

Molempia ryhmiä käy sääliksi, mutta tuon jälkimmäisen ryhmän kanssa koen enemmän myötätuntoa ja harmistusta. Mutta yleensä tästä jälkimmäisestä ryhmässä olevat ihmiset ovat oikeasti todella kykeneviä ja tarvitsevat hieman apua, moni oikeasti iloitsee kun pääsee työelämään ja ns. normiarkeen. :)

Vierailija
270/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää asiaa heidän kannaltaan. Kuka haluaa luoda uraa kassalla? Ketä kiinnostaa herätä viideltä siivoamaan kauppaa? Tai mennä liukuhihnalle pakkaamaan rusinoita? Kouluttautuminenkin on turhaa, koska enenevissä määrin työpaikkoja vähennetään ja työpaikat saadaan suhteilla. Tai työpaikkoihin on älyttömät vaatimukset tyyliin olet alle 35v ja sinulla on 20 vuoden kokemus. Työn saaminen tänäpäivänä on ihan törkeän vaikeaa, saatika että palkalla tulisi toimeen. Ei paljoa kiinnosta enkä ihmettele. 

Aikaisemmin töitä oli kaikille ja myös urakehitykset ja palkankorotukset tuli itsestään. Oli lisiä ja bonuksia vaan ei enää tänäpäivänä. Tänäpäivänä työelämä on raadollista, jatkuvaa kiirettä ja stressiä ilman kiitosta tai bonuksia. Ei kiitos, olen kohta itsekkin valmis vaihtamaan jakkupuvun pysyvästi yöpaitaan.

N42 Finanssialalla 20v

Olisi edes jokin muutaman satasen pohjaosa, jotta kannattaisi ottaa vastaan noita 1500 euroa kuussa-töitä. Mielelläänhän sitä ansaitsisi lopun rahoistaan töillään. Ymmärrän kyllä että harmittaa nuo ikilusmut jotka saattavat olla kolmannen polven tuensaajia, mutta eipä töihin menemisestä juuri kiitellä nykyään. Pelkkää kakkaduunia väsyneenä tekemällä ei kohoa kauheasti työurallaan, kyllä siihen vaaditaan sitten muutakin  - ja kun käteen ei jää juuri mitään. Työnteosta ja kouluttautumisesta pitää palkita.

Vierailija
271/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on snobi. Aloituksessa ei kerrottu kyseisten kavereiden esim. pummivan ap:ltä rahaa tai kyytejä tms. jne. Ap haluaa vain eroon mielestään alemmista ihmisistä.

Vierailija
272/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

äLÄ JAUHAPASKAA SONTANAAMA.sELVÄÄ VIHAPUHETTA KAIKKI KOMMENTTIS! Sinä lusmuilet täällä taas työaikaan. Mene itse töihin ekaks!

Mistä sä lusmu mun työaikani tiedät? Sä et ainakaan ole terve, joten jatka rauhassa loikoiluasi. Älä edes vaivaa pientä päätäsi kenenkään työnteolla. Raha tulee sulle tilille säännöllisesti kuitenkin.

Vierailija
273/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole hankkinut koulutusta? Et voi tehdä hanttihommia koko ikääsi.

Suomessa on maailman korkeimmat maataloustuet

Esko Niemi kirjoittaa, että muissa korkean maataloustuen maissa tukitasot ovat selvästi alhaisemmat kuin Suomessa.

Esko Rantanen kirjoittaa (Talouselämä 7),

että Suomi ei vaatinut EU-budjettineuvotteluissa maksualennuksia

ja maksoi  

maatalouden kansallista tukea absoluuttisina euroina

toiseksi eniten Ranskan jälkeen. Koska maat ovat erikokoisia,

on aiheellista tarkastella myös maataloustukien suhteellista suuruutta.

https://www.talouselama.fi/uutiset/suomessa-on-maailman-korkeimmat-maat…

Vierailija
274/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on snobi. Aloituksessa ei kerrottu kyseisten kavereiden esim. pummivan ap:ltä rahaa tai kyytejä tms. jne. Ap haluaa vain eroon mielestään alemmista ihmisistä.

Kalle, työtön

Vierailija
275/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KRP: Koronatukien käytössä ilmennyt väärinkäytösepäilyjä

Keskusrikospoliisin (KRP) rahanpesun selvittelykeskus sai viime vuonna yhteensä 216 koronaviruspandemiaan liittyvää rahanpesuilmoitusta.

Yksi havaituista ilmiöistä oli korona-avustuksiin ja -tukiin liittyvät epäillyt väärinkäytökset.

KRP:n mukaan tukia on mahdollisesti käytetty yritys- tai sijoitustoimintaan vastoin tuen myöntämisen ehtoja.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/krp-koronatukien-kaytossa-ilmennyt-…

MENE VIT TUUN SPÄMMÄÄMÄSTÄ RIIVATTU MIELENVIKAINEN.

Eikö tätä tyyppiä saalla on mania päällä.

MENEITE VIT TUUN SPÄMMÄÄMÄSTÄ RIIVATTU MIELENVIKAINEN. OTTAAKO PÄÄHÄN ETTÄ ET SAAKKAAN VAPAASTI SPÄMMÄTÄ TOTA TYÖTÖNSAASTAASI!

SITÄHÄN SÄ VAJA KKI TEHTAILET TÄÄLLÄ JOKA PÄIVÄ! JA VASTAKOMMENTTEJA ON VAIN NÄISSÄ SUN ALOITTAMISSA TYÄTÄN-KÖYHÄ KETJUSSA. NYT JA JATKOSSA.

Koita nyt VI TUn vammainen tajuta, että täällä on satoja ihmisiä keskustelemassa ja aloittamassa ketjuja työelämästä ja köyhyydestä ihan neutraalisti eikä joku yksi ihminen joka automaattisesti vihaa työttömiä vain koska ketjussa esiintyy sana työtön.

Ai mutta miksi ihmeessä minä kirjoitan tällaista psykoottiselle skitsofreenikolle jolla on tauti päällä. Ainoa ratkaisu muiden kannalta olisi jotenkin ottaa sun ip-osoite selville ja bännätä lopullisesti, ei tätä roskapostausta jaksa kukaan.

Ota ne lääkkeesi ja lopeta omien viestiesi yläpeukuttaminen, se on säälittävää.

Vierailija
276/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot samaan aikaan, että ystävilläsi on mt-ongelmia ja valitat, että he ei käy töissä, mutta samaan aikaan sanot että on ok jos ei pysty mt-ongelmien takia käymään töissä.

Mitä jos ne mt-ongelmat vaikuttaa siihen, miten  ja minkälaisissa töissä he pystyvät käymään?

Minulla oli todella paha sosiaalisten tilanteiden pelko nuorempana. Ahdistuin ihmisten keskellä olemisesta. Se sai minut alisuoriutumaan pahasti, koska en uskaltanut ottaa töitä vastaan missä joutuu vaikka tekemään asiakaspalvelua. Sitten myös masennuin. Kun pääsin tuosta pelosta ja masennuksesta eteenpäin, ja yritin hakea töihin niin tuli toinen ongelma vastaan. Nimittäin paikkakunnalla, missä asuin, ei saanut hanttihommiakaan helpolla. Mihinkään ei meinannut päästä. Tuon kokemuksen takia jäi sellainen tunne, ettei kelpaa ja työn haku aina ahdistaa. Ramppasin haastatteluissa ja aina sama "valitsimme jonkun jolla on kokemusta." Samaan aikaan kokemusta ei voinut saada. Samaan aikaan mt-ongelmatkin paheni ja oli vaikeuksia keskittyä siihen että pystyi kilpailemaan koulupaikoista, kun ei keskittymisestä tullut välillä mitään.  Minulla on kokemuksia kun olin täysin syrjäytyneenä hetken aikaa. 

En saanut ajokorttia koskaan nuorena. Vanhempani eivät minulle sitä kustantaneet myöskään, koska he olivat köyhiä. Vanhemmalla iällä työssäkäydessä on ollut hankala hankkia kortti, koska ajaminen on yhä enemmän alkanut ahdistaa minua kun en nuorena korttia hankkinut, eikä minulla monessakaan elämäntilanteessani olisi ollut pitää tai hankkia autoa saatika ostaa itselleni korttia, kun olen elänyt kädestä suuhun. Kortittomuus on haitannut elämääni ja sulkenut joitakin työmahdollisuuksia. 

Olen selvinnyt elämässä matalapalkkaduuniin kuitenkin ja jotenkin rämpinyt itseni eteenpäin kouluihinkin. Olisin päässyt pitemmällekin jos jotkut asiat eivät olisi laittaneet minulle kapuloita rattaisiin. En näe tulevaisuutta kouluttautumisesta riippumatta valoisana, ehkä ne huonot kokemukset ja mt-ongelmat sen asian ovat aiheuttaneet, sekä lama-ajan läpi eläminen nuorena. Seurasin toisen vanhemman pitkäaikaistyöttömyyttä, ja lama-aika vaikutti vanhempien talouteen todella murskaavasti. Minulla ei ole oikein kovin suurta tulevaisuudenuskoa. Olen joskus ihan lamaantunut yrittämiseen.

Vierailija
277/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei sinun ole pakko mennä töihin mutta miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa sinulle kotona velttoilusta jos työ ei kiinnosta?

Vierailija
278/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on snobi. Aloitukmmista ihmisistä.

Nyt olisi korkea aika poistaa kaikki maataloustuet Suomesta.

Pärjätköön maatalous"yrittäjä" markkinataloudessa, jos on pärjätäkseen.

Mikäli ei pärjää, kuolkoon pois.

Suomella ei ole enään varaa elättää tuota lo isivaa maat alousporukkaa.

Nyt voidaan tehdä radikaaliratkaisuja,

kun Kepu on kutistunut pienimmäksi oppositiopuolueeksi

eikä voi enään torperoida Isänmaan etua.

Vierailija
279/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ei sinun olenosta?

Business Finland myöntänyt lähes miljardi euroa koronasta kärsiville yrityksille

Business Finland myönsi viime vuonna koronahäiriöistä kärsiville yrityksille 994 miljoonaa euroa häiriörahoitusta. Hankkeita oli hieman päälle 20 000.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/business-finland-myontanyt-lahes-mi…

Vierailija
280/392 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ei sinmutta miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa sinulle kotona velttoilusta jota?

Vihapuheen tunnistaminen

Vihapuhe on suvaitsemattomuuteen perustuva ilmaisu,

jolla tahallisesti loukataan, halvennetaan, uhataan tai mustamaalataan toisia ihmisiä.(Esim.köyhiä,työttömiä).

Vihapuhe ei aina näytä vihaiselta.

Pohdi ja kyseenalaista asenteitasi. Millaisiin ennakkoluuloihin, uskomuksiin, oletuksiin tai mielipiteisiin vihapuhe perustui?

Kiinnitä huomiota viestintätyyliisi. Älä trollaa, provosoi, yleistä, liioittele tai valehtele. Sosiaalisessa mediassa viestiessä ainoa vihje viestin sävystä on usein kirjoitus

Tee “peilikuvatesti” ennen viestin lähettämistä. Voisitko lähettää viestin itsellesi? Entä läheisellesi?

https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä