Tämän viikon ruokalistasi? Rehellisesti.
Täällä on paljon puhetta dieeteistä ja rahankulutuksesta.
Kerropa, mitä syötte tällä viikolla perheen kanssa tai ilman.
En kysele aamuailtaa, vaan yhtä lämmintä ruokaa päivässä.
Kiitos vastauksista.
Kommentit (108)
Tällä viikolla tyhjätään pakastin sulattamista varten. Tänään lounaaksi kalakeittoa ja illalliseksi pizzaa. Huomenna varmaan kalakeittoa loput ja toiseksi ruoaksi maksapihvit ja muusi.
Pakastimessa on naudan ja broilerin jauhelihaa, broilerin suikaleita (teen Tikka Masala ja riisiä) hernekeittoa, kalapuikkoja, maksalaatikkoa, marjoja, pakastevihannesia ja sipulirenkaita. Niiden lisäksi pullaa ja sämpylöitä.
Maanantaina spagettia ja jauhelihakastiketta, tiistaina uunilohta ja kasvisgratiinia, tänään Olivian kanaa riisillä ja lisukkeeks vihreitä papuja.
Eilen ja tänään oli kanakeittoa
Huomenna ja torstaina makaronilaatikkoa
perjantaina hernekeittoa ja pannaria
lauantai ja sunnuntai ovat vielä mietinnässä, ehkä toisena päivänä pitsaa tai jotain.
Maanantaina paputäytteisiä tortilloja, tiistaina soijarouhemakaroonilaatikkoa. Keskiviikkona lihapullia ja perunamuusia, torstaina jämiä. Perjantaina kana-papuchiliä ja nachoja ja lauantaina pizzaa. Sunnuntaina varmaan jämiä.
Torstaina tein lohilaatikon, pe söimme ulkona (tofuruoka), Lauantaina tehtiin lasagnea, sunnuntaina lasagnen jämät, eilen pyöräytettiin makaronilaatikkoa ja kylkeen porkkanaraaste + keitetty parsakaali, tänään pasta bolognese ja vihersalaatti. Huomenna varmaan jokin keitto jota syödään myös to, viikonloppuna ehkä jotain enemmän aikaa vievää ruokaa ja kalaa.
Mä vastaan poikkeuksellisesti, koska mä olen kolme päivää syönyt poikaystävän tekemiä ruokia ja leijun vieläkin jossain ihanassa paikassa.
La:
Koko päivän haudutettu liha-/luupata. Itse padassa sipulia, mausteita, punaviiniä ja pari perunaa
Kaveriksi erivärisiä bataatteja (vaaleita, violetteja ja punaoransseja) ja pinaattia
Su:
Tehtiin täytettyjä lettuja:
- höyrytettyä kukkakaalia ja pinaattia
- sörsseli, jossa paprikaa, sipulia, valkosipulia, sieniä
- juustokastike vuohenjuustosta (ei pehmeästä)
Ma:
Maksaa pannulla, sipulin ja paprikan kanssa
Riisi, jossa seassa pinaattia jamausteita
Salaatiksi avokadoa ja tomaattia, joihin se sekoitti suolaa, pippuria, öljyä ja etikkaa
Vielä paremmaksi kaiken tekee se, että suurin osa kasviksista tulee miesystävän omasta harrastepuutarhasta ja lihat ja juustot tutuilta lähitiloilta. Kaikki vähintään luomua, osa biodynaamisesti tuotettua <3
Eilen oli täytettyjä bataatteja, tänään haettiin hampurilaisia. Loppuviikosta varmaan perunoita ja riistakäristystä, sosekeittoa ja marokkolaista kanaa riisin kanssa.
Syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä/salaattia missä proteiinia
Tällä viikolla olen syönyt esim. kanakaalilaatikkoa, kananmaksakastiketta, sienimunakasta, itse tehtyä burgersalaattia Hesen tyyliin :D, kasvissosekeittoa, tonnikalasalaattia jne En muista enempiä. Yrittänyt laihduttaa hiukan, mutta syön muutenkin aika terveellisesti. Välillä herkkuja tulee syötyä liikaa
Ma: lounas lohta ja kasviksia, päivällinen sieni-pinaatti -pizza (sunnuntailta)
Ti: lounas lohta ja kasviksia, päivällinen soijacurry
Ke: lounas tomaattilinssikeitto, päivällinen sieniperunamunakas
Loppuviikko ei vielä ole tiedossa.
Tänään oli kalapuikkoja ja uunimakkaraa. Vapaa päivä ja laiskuus.
Huomenna sitten jauhelihaperunalaatikko lisukkeilla eli paprika kurkku ja punajuurisalaatti. Sitä vielä torstainakin (mies syö töissä myös).
Perjantaina voitais hakea pitsat tai tehä tortillaa
Eilen kalakeitto. Tänään kanaa, ohraa ja haudutettuja kasviksia. Huomenna silakkapihvit ja muusi + salaatti. Torstaina lasagne + salaatti. Perjantaina lammas-feta-pyörykät ja uunikasvikset. Viikonloppua en ole vielä suunnitellut.
Eilen savulohta ja muusia.
Tänään kalamurekepihvejä ja muusia. Huomenna pakastepyttipannua.
Torstaina jotakin, en tiedä vielä.
Perjantaina possunleikkeitä.
Lauantaina kaalilaatikkoa.
Sunnuntaina varmaan edelleen kaalilaatikkoa.
Nyt on vasta tiistai. Eilen syötiin italianpataa (ei siitä pussista vaan itse tehtyä) ja tänään pizzaa. En tiedä vielä jatkosta.
En tiedä mitä vastata, en suunnittele syömisiäni pitkälle viikkoon. Tänään söin kasvispyöryköitä ja kuskusia kermaviilikastikkeella.
Suunnitteleeko joku oikeasti viikon ruuat ennakkoon? Ymmärrän jos on tiukka budjetti tai liikapainoa.
Kaupan valmisruokia, varmaan koko viikko. Ollaan koko perhe kamalassa flunssassa kuumeisina köhitään, ei jaksa ajatellakaan ruoanlaittoa...
Tulista kaali-nuudeli-keittoa
Hapankaalia, peruna- ja punajuurilohkoja sekä soijasuikaleita
Eilen Riitan herkun pizzaa, ei ollut intoa kokata raskaan yön jäljiltä (vauva 6 viikkoa). Tänään tein broileririisivuokaa, jota syödään ainakin vielä huomenna ja kenties torstainakin. Loppuviikolle suunnitelmissa vielä kananuudeliwok ja nakkikeitto. Joka päivä en todellakaan kokkaa joten teen ruokaa aina sen verran, että sitä riittää 2-3 päiväksi.
Eilen keitettyjä perunoita, pinaattilättyjä ja keitettyjä munia sekä tuoreita vihanneksia.
Tänään lohikeittoa, ja samaa ainakin huomenna, ellei jopa torstainakin.
Perjantaista ei vielä tietoa, todennäköisesti silloin jotain helppoa ja vähän herkumpaa lapsiperhesettiä, kuten tortillaa tai ranunakkivihannespeltiä.
Lauantai kyläillään ja ollaan muiden ruuilla, sunnuntaina fiiliksen mukaan.
Arvostan muuten, että porukka tietää viikon ruokalistan etukäteen, itse en ikinä viitsi (enkä toisaalta myöskään halua) moiseen suunnitelmallisuuteen 😄