Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa lähteä luotto psykiatriaan lopullisesti

Vierailija
21.01.2020 |

Mulle määrättiin päällekkäin sellaiset lääkkeet joiden kanssa "pitää olla erityisen varovainen" eikä mulla ollu mitään tietoa tästä koska tutut lääkkeet mutta ei samanaikaisesti. Pistin eilen ya.fi chattiin viestiä, ja parin mutkan kautta sain tietooni että ne voimistavat toistensa haittavaikutuksia. Oon kärsiny kamalista, yhtäkkiä alkaneista oireista ja oon luullut et mus on jotai fyysistä vikaa ja rampannu sen takia lääkärillä. Eilen kuitenkin luin pakkausselosteet uudestaan, ja mä kärsin molempien lääkkeiden haittavaikutuksista enemmän kuin ennen vaikka toinen on ollut mulla jo pidempään käytössä eikä siitä oo enne tullu mitää sen suurempaa haittaa kuin nyt.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria on pahinta puoskarointia ja pelkkää laillistettua huumekauppaa. 

Vierailija
2/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissakin kyllä mainitsevat jos näyttää, että on yhtäaikaa käytössä lääkkeitä, jotka on vaarallisia yhdessä. Ilmeisesti noiden lääkkeiden kohdalla ei siitä ole kyse kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys sinne, missä lääkkeet on määrätty, täältä ei apua löydy!

Vierailija
4/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräsikö siis sama lääkäri molemmat lääkkeet? Eikä millään tapaa kommentoinut noista haitoista? Jos lääkäri oli eri, niin oliko kuitenkin sama lafka eli olihan lääkärillä tiedossa, mitä sinulle on jo määrätty? Ja oletko aivan varma, ettei lääkäri kehottanut vaihtamaan lääkkeestä toiseen sen sijaan, että alat käyttä toista ensimmäisen lisäksi? Itsellä apteekin tiskin takaa monta kokemusta siitä, että vastaanotoaa ihmisiltä menee aika suuri osa ohjeista ohi tai eivät niitä siinä tilanteessa sisäistä ja apteekista sitten soitellaan lääkärille, joka kertoo, että potilas kyllä ohjeistettiin oikein, mutta ilmeisesti ei sitten ohjeet kuitenkaan menneet perille. Toisaalta voi olla, että lääkäri on hatoista huolimatta harkinnut, että tilanteesi on sellainen, että molemmat lääkkeet tarvitaan, vaikka haittojen riski kasvaa. Mutta tuolloin olisi tietysti niistä hatoista pitänyt varoittaa. Tai ehkä varoittikin, muttet huomioinut tai ymmärtänyt siinä tilanteessa, mistä puhui.

Vierailija
5/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määräsikö siis sama lääkäri molemmat lääkkeet? Eikä millään tapaa kommentoinut noista haitoista? Jos lääkäri oli eri, niin oliko kuitenkin sama lafka eli olihan lääkärillä tiedossa, mitä sinulle on jo määrätty? Ja oletko aivan varma, ettei lääkäri kehottanut vaihtamaan lääkkeestä toiseen sen sijaan, että alat käyttä toista ensimmäisen lisäksi? Itsellä apteekin tiskin takaa monta kokemusta siitä, että vastaanotoaa ihmisiltä menee aika suuri osa ohjeista ohi tai eivät niitä siinä tilanteessa sisäistä ja apteekista sitten soitellaan lääkärille, joka kertoo, että potilas kyllä ohjeistettiin oikein, mutta ilmeisesti ei sitten ohjeet kuitenkaan menneet perille. Toisaalta voi olla, että lääkäri on hatoista huolimatta harkinnut, että tilanteesi on sellainen, että molemmat lääkkeet tarvitaan, vaikka haittojen riski kasvaa. Mutta tuolloin olisi tietysti niistä hatoista pitänyt varoittaa. Tai ehkä varoittikin, muttet huomioinut tai ymmärtänyt siinä tilanteessa, mistä puhui.

Monta kertaa toistin eri lääkäreil ja hoitajil mitä lääkkeitä syön. Olen varma että käskettiin syömään toisen rinnalla, eikä kerrottu mitään siitä että ne saattavat voimistaa haittavaikutuksia. 

Vierailija
6/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin mennyt usko psykiatriaan. Neljän vuoden hoitosuhteesta ei ole jäänyt käteen muuta kuin kasa lääkkeitä ja haittavaikutuksia. Lista vääriä diagnooseja ja lukuisia vaihtuneita työntekijöitä. Kun yrität sanoa, ettei hoito nykyisellään toimi, niin olet vain sairaudentunnoton ja hankala potilas.

Vierailija
7/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatria on pahinta puoskarointia ja pelkkää laillistettua huumekauppaa. 

Psykiatriahullu päivystää palstalla aina, siihen voi luottaa.

Vierailija
8/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on lääkitty pelkkiä oireita? Missä terapia?

Psykopatologian sijaan voi joskus (usein) ajatella, että oireet ovatkin terveitten aivojen reaktio sairaaseen tilanteeseen...

Vierailija
9/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin mennyt usko psykiatriaan. Neljän vuoden hoitosuhteesta ei ole jäänyt käteen muuta kuin kasa lääkkeitä ja haittavaikutuksia. Lista vääriä diagnooseja ja lukuisia vaihtuneita työntekijöitä. Kun yrität sanoa, ettei hoito nykyisellään toimi, niin olet vain sairaudentunnoton ja hankala potilas.

Tällä tavalla kun sopivasti osaa manipuloida, saa mustankin valkoiseksi.

Vierailija
10/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopatologian sijaan voi joskus (usein) ajatella, että oireet ovatkin terveitten aivojen reaktio sairaaseen tilanteeseen...

Ei nykyään enää oikein pääse terapiaan.

Vierailija
11/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin psykiatrisiin sairauksiin kuten skitsofreniaan tai kaksisuuntaiseen terapiaa ei välttämättä edes tarvita, jos hoitoa on saatu jo aikaisemmin. Lääkitys pitää oireet poissa, jos ne vain otetaan säännöllisesti.

Vierailija
12/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et ole itse lukenut pakkausselosteita aiemmin? Pistellyt vain poskeen napit enempiä miettimättä? Katse nyt ensin peiliin, syyttele muita vasta sitten.

Taas näitä uusavuttomia.

Vierailija
14/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivuin anoreksiasta ihan itse. Aloin harrastaa joogaa ja sieltä löysin myös ystäviä. 

Älkää missään nimessä hakeutuko lääketieteelliseen hoitoon! itse olen tullut siihen tulokseen että mitään mielen sairauksia ei ole edes olemassa.

Vierailija
15/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, mä en luota enää minkään alan lääkäreihin. Ystävälleni sanottiin että hänen syöpänsä on parantunut. Viikko siitä hän joutui kipujen takia sairaalaan ja keuhkoista löytyi valtava etäpesäke joka ei ollut syntynyt viikossa. Oli jäänyt huomaamatta. Samaten en itse edes usko että ne kemomyrkyt ketään parantaa.  

Vierailija
16/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et ole itse lukenut pakkausselosteita aiemmin? Pistellyt vain poskeen napit enempiä miettimättä? Katse nyt ensin peiliin, syyttele muita vasta sitten.

Taas näitä uusavuttomia.

Opettele lukemaan, kuten sanoin niin molemmat lääkkeet tuttuja. Olisi kyllä pitänyt osata kerrata.

Vierailija
17/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin tyhmä että otat lääkkeitä ja teet vahinkoa itsellesi??

Vierailija
18/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tarvitaan sellaisiakin lääkekomboja. Esim. itselläni yhdistelmä, jossa toinen lääke lisää kaatumisen riskiä ja toinen luunmurtumaherkkyyttä. Ei suositella yhdessä. Mutta kun toimii itse ongelmaan psyyken tasolla niin syön kyllä tätä vaikka riskinsä onkin fyysiselle terveydelle. 

"Miksi olet niin tyhmä että otat lääkkeitä ja teet vahinkoa itsellesi??"

Nämä on niin väsyneitä. Ei niitä lääkkeitä kukaan lämpimikseen syö vaan koska oireet on niin häiritseviä ettei ilman pärjää. Esim. itse olin yrittänyt lopettaa oman elämäni oman käden kautta jo ennen kuin sopiva lääkitys löytyi. Ja terapia - joo, sitäkin sain, tuntui ihan turhalta lässytykseltä mistä ei ollut itselleni mitään hyötyä.

Vierailija
19/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet niin tyhmä että otat lääkkeitä ja teet vahinkoa itsellesi??

Olisin ilman jos pystyisin

Vierailija
20/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö muilta samankaltaisia kokemuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan