Alkaa lähteä luotto psykiatriaan lopullisesti
Mulle määrättiin päällekkäin sellaiset lääkkeet joiden kanssa "pitää olla erityisen varovainen" eikä mulla ollu mitään tietoa tästä koska tutut lääkkeet mutta ei samanaikaisesti. Pistin eilen ya.fi chattiin viestiä, ja parin mutkan kautta sain tietooni että ne voimistavat toistensa haittavaikutuksia. Oon kärsiny kamalista, yhtäkkiä alkaneista oireista ja oon luullut et mus on jotai fyysistä vikaa ja rampannu sen takia lääkärillä. Eilen kuitenkin luin pakkausselosteet uudestaan, ja mä kärsin molempien lääkkeiden haittavaikutuksista enemmän kuin ennen vaikka toinen on ollut mulla jo pidempään käytössä eikä siitä oo enne tullu mitää sen suurempaa haittaa kuin nyt.
Kommentit (63)
Potilaskertomuksissa voi usein olla virheitä, ja sitten kun niitä yrittää korjata, saa tuntea olevansa niuhottaja ja lääkäri närkästyy. Tietynikäisten nuorten Omakantaa ei pääse edes lukemaan noin vaan. Mutta noiden aikaisempien potilaskertomusten pohjalta se seuraava lääkäri kuitenkin tekee tulkintansa potilaan vaivoista.
Lukenut todella monta ulkomailla tehtyä tutkimusta vitamiineista ja hivenaineista.
Kannattaa otta raskausajan multitabs käyttöön, jos masis.
Siinä tosin foolihappoa, eikä folaattia.
Mutta auttaa osiin masennuksista ym.
Kannattaa kokeilla.
Älä viitsi. Kyllä lääkäri on vastuussa potilaistaan.
Toki potilaan kannattaa ottaa selvää omista lääkkeistään, mutta kaikki eivät siihen kykene. Lisäksi ihmisillä on kova luotto lääkäreihin - se ei ole mitään idioottimaisuutta vaan ihan luonnollista.