Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa lähteä luotto psykiatriaan lopullisesti

Vierailija
21.01.2020 |

Mulle määrättiin päällekkäin sellaiset lääkkeet joiden kanssa "pitää olla erityisen varovainen" eikä mulla ollu mitään tietoa tästä koska tutut lääkkeet mutta ei samanaikaisesti. Pistin eilen ya.fi chattiin viestiä, ja parin mutkan kautta sain tietooni että ne voimistavat toistensa haittavaikutuksia. Oon kärsiny kamalista, yhtäkkiä alkaneista oireista ja oon luullut et mus on jotai fyysistä vikaa ja rampannu sen takia lääkärillä. Eilen kuitenkin luin pakkausselosteet uudestaan, ja mä kärsin molempien lääkkeiden haittavaikutuksista enemmän kuin ennen vaikka toinen on ollut mulla jo pidempään käytössä eikä siitä oo enne tullu mitää sen suurempaa haittaa kuin nyt.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatria on pahinta puoskarointia ja pelkkää laillistettua huumekauppaa. 

Ketkä sekopäät yläpeukuttavat tätä? Kokeilkaapa kun elämä menee mahdottoman vaikeaksi, kuinka moni pärjää ilman psykiatrian apua, lääkkeitä ja/tai terapiaa. 

Laillistettua huumekauppaa? Etkö tiedä, etteivät psykiatrit nykyään määrää enää huumaavia lääkkeitä kuten bentsoja. Vain masennuslääkkeitä ja neuroleptejä. Elätkö 1970-lukua?

Vierailija
22/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä sekopäät yläpeukuttavat tätä? Kokeilkaapa kun elämä menee mahdottoman vaikeaksi, kuinka moni pärjää ilman psykiatrian apua, lääkkeitä ja/tai terapiaa. 

Laillistettua huumekauppaa? Etkö tiedä, etteivät psykiatrit nykyään määrää enää huumaavia lääkkeitä kuten bentsoja. Vain masennuslääkkeitä ja neuroleptejä. Elätkö 1970-lukua?

Kyllä minulle ainakin määrätään. Ehkä sillä syynsä, että sinulle ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän masennuslääkkeet ja neuroleptit huumaa

Vierailija
24/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle ainakin määrätään. Ehkä sillä syynsä, että sinulle ei.

Määrätä voidaan mutta on hyvä että ihminen osaa itse ajatella eikä olla vain tahdoton olio jonka suuhun saa tiputtaa mitä vaan.

Vierailija
25/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi joskus sillä lailla, että mulle määrättiin samaan aikaan sekä masennuslääkettä että erästä paljon käytettyä neuroleptiä pieni annos. Aloin saada sydämentykyttelyjä jatkuvasti joissa tuntui kuin rytmihäiriö jäisi päälle. Menin EKG:hen ja todettiin QT-ajan pidentymää ja jouduin rasituskokeisiin. Tulokset oli ok. Sydämentykyttelyt ja muljahdukset jatkui. Soitin psykiatrian päivystysnumeroon ja pyysin kysymään lääkäriltä onko ok syödä noita, kun tällaista. Psykiatri sanoi että se on turvallista tuon puhelimeen vastaavan hoitajan kautta.

Kun netistä googlailin ja löysin lääkkeiden yhteisvaikutusnettisivun, missä voi tutkia lääkkeiden yhteisvaikutuksia, siinä luki näin

Major (interaction)

Using * together with * can increase the risk of an irregular heart rhythm that may be serious and potentially life-threatening, although it is a relatively rare side effect. You may be more susceptible if you have a heart condition called congenital long QT syndrome, other cardiac diseases, conduction abnormalities, or electrolyte disturbances (for example, magnesium or potassium loss due to severe or prolonged diarrhea or vomiting). Talk to your doctor if you have any questions or concerns. Your doctor may already be aware of the risks, but has determined that this is the best course of treatment for you and has taken appropriate precautions and is monitoring you closely for any potential complications. You should seek immediate medical attention if you develop sudden dizziness, lightheadedness, fainting, shortness of breath, or heart palpitations during treatment with these medications, whether together or alone. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.

Lopetin lääkeyhdistelmän ja tykyttelyt helpottui. Tuli vaan mieleen että jos jollakin kävisi niin että kuukahtaisi tuollaisen yhdistelmän takia, niin lieköhän tuota edes tunnustettaisiin kuolinsyynä. Yksi ennenaikaisesti kuukahtanut psyykenpotilas vaan.

Vierailija
26/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeollisuus on valtava bisnes. Te olette siinä rumbassa pyörittämässä sitä.

Moni juttu perustuu "vedättämiseen" johon 70% ihmisistä lankeaa koska älykkyys ei riitä.

Eri asia on tietysti vakavat fyysiset sairaudet.

Monessa muussakin asiassa motiivi on raha ja jälleen osa kansasta tekee niinkuin on haluttu tekevän.

Vierailija
27/63 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan lukea ne pakkausselosteet itse ja olla hereillä, jos outoja oireita tulee. Minulle on kaksi kertaa määrätty väärin lääkkeitä. Ensimmäisen kerran antibiootti aivan liian isolla annoksella (ei pysynyt mikään sisällä) ja toisen kerran korvatulehduksen yhteydessä korvaerikoislääkäri määräsi sellaisen lääkkeen, joka aiheutti korvaan hermovaurion, joka onneksi ajan kanssa korjaantui. Nämä olivat molemmat lääkärien mokia, jotka ihan myönnettiin. Pointtina on se että virheitä sattuu heillekin.

Vierailija
28/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
29/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä saanu aina hyvää hoitoa mun mielenterveysongelmiin. Ja ihan kohtuullisilla odotusajoilla.

En ole koskaan syönyt lääkkeitä.

Vierailija
30/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika tavallista myös somaattisella puolella. Joudutaan määräämään lääkkeitä, joita ei suositella käytettäväksi samaan aikaan, mutta on ainoa lääkekombinaatio, joka helpottaa potilaan oireita. Tai määrätään lääkettä, jota ei pitäisi käyttää potilaan yhden sairauden vuoksi, mutta on ainoa lääke, joka  tehoaa potilaan toiseen sairauteen. Jälkimmäisen tilanteen vuoksi olen käynyt kahden kuukauden välein verikokeissa jo kolmen vuoden ajan. Verikokeilla seurataan, ettei toinen sairauteni pahene, kun käytän toiseen sairauteeni tiettyä lääkettä. 

Vierailija
31/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivuin anoreksiasta ihan itse. Aloin harrastaa joogaa ja sieltä löysin myös ystäviä. 

Älkää missään nimessä hakeutuko lääketieteelliseen hoitoon! itse olen tullut siihen tulokseen että mitään mielen sairauksia ei ole edes olemassa.

Miksei olisi? Muihinkin ruumiinosiin voi tulla jotain vikaa, miksi aivot toimisivat aina moitteettomasti?

Vierailija
32/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mitä typeryyttä! Kaikki psykotrooppiset lääkkeet, mukaanlukien psykiatriset lääkkeet, vaikuttavat aivojen keskushermostoon. Täten ollen ne ovat huumaavia lääkeaineita. Kun valkotakki demonisoi ainoastaan bentsot, te uskotte näitä puoskareita. Kaikki nämä lääkkeet (masennuslääkkeet neuroleptit, bentsodiatsepiinit) on samanlaisia huumaavia myrkkyjä aivoille, joilla on lukuisia haittavaikutuksia, joista osa voi jäädä pysyviksi. Kannattaisi sivistää itseään ennen kuin avaa suunsa.

Vierailija
33/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan pysyvistä haitoista, joita osalle käyttäjistä jää näistä lääkkeistä. Seksuaalisuus katosi, aineenvaihdunta on hidas ja uniongelmat riivaavat minua jo melkein viidettä vuotta. Muisti on kuin dementikolla.

Lääkkeitä ympättiin vaikka valitin eri lääkäreille haitoista. Koko lääkerumba alkoi kun olin 19-vuotias, ja vieläpä turhaan. Lievä masennus ja ahdistuneisuus ei ole mikään syy lääkitä ketään. Olisin kaivannut terapia-apua, sitä ei koskaan tarjottu. Lääkkeitä ehdotettiin ensisijaisena hoitomuotona. Lopputuloksena pilalle mennyt elämä ja työkyvyttömyys. Kadun että koskaan hakeuduin psykiatrian piiriin.

Vierailija
34/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi joskus sillä lailla, että mulle määrättiin samaan aikaan sekä masennuslääkettä että erästä paljon käytettyä neuroleptiä pieni annos. Aloin saada sydämentykyttelyjä jatkuvasti joissa tuntui kuin rytmihäiriö jäisi päälle. Menin EKG:hen ja todettiin QT-ajan pidentymää ja jouduin rasituskokeisiin. Tulokset oli ok. Sydämentykyttelyt ja muljahdukset jatkui. Soitin psykiatrian päivystysnumeroon ja pyysin kysymään lääkäriltä onko ok syödä noita, kun tällaista. Psykiatri sanoi että se on turvallista tuon puhelimeen vastaavan hoitajan kautta.

Kun netistä googlailin ja löysin lääkkeiden yhteisvaikutusnettisivun, missä voi tutkia lääkkeiden yhteisvaikutuksia, siinä luki näin

Major (interaction)

Using * together with * can increase the risk of an irregular heart rhythm that may be serious and potentially life-threatening, although it is a relatively rare side effect. You may be more susceptible if you have a heart condition called congenital long QT syndrome, other cardiac diseases, conduction abnormalities, or electrolyte disturbances (for example, magnesium or potassium loss due to severe or prolonged diarrhea or vomiting). Talk to your doctor if you have any questions or concerns. Your doctor may already be aware of the risks, but has determined that this is the best course of treatment for you and has taken appropriate precautions and is monitoring you closely for any potential complications. You should seek immediate medical attention if you develop sudden dizziness, lightheadedness, fainting, shortness of breath, or heart palpitations during treatment with these medications, whether together or alone. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor.

Lopetin lääkeyhdistelmän ja tykyttelyt helpottui. Tuli vaan mieleen että jos jollakin kävisi niin että kuukahtaisi tuollaisen yhdistelmän takia, niin lieköhän tuota edes tunnustettaisiin kuolinsyynä. Yksi ennenaikaisesti kuukahtanut psyykenpotilas vaan.

Näistä kannattaa aina kysyä apteekista eikä lääkäriltä. Lääkärit koulutetaan tunnistamaan oireet, tekemään diagnoosi, määräämään lääke. Lääkkeiden yhteisvaikutuksista niillä ei tunnu olevan harmainta hajua, tai sitten ei aikaa lukea niitä.

Minulle on esim. käynyt niin, että levottomat jalat-oireyhtymään käytettävästä pramipeksolista tulee sivuvaikutuksena pahoinvointia ja oksentelua ja kun sanoin siitä lääkärille, hän määräsi lääkettä pahoinvointiin. Kun menin hakemaan molempia apteekista, sanottiin siellä että enhän käytä näitä samaan aikaan, nämä kumoavat toistensa vaikutuksen. Päätin sitten jatkaa oksentelua.

Apteekissa on yleensä ihmisillä aikaa enemmän kuin lääkäreillä ja kysynkin mielummin lääkkeistä sieltä. Reseptit vaan lääkäriltä ja sitten uudet neuvottelut apteekissa., valitettavasti.

Ei siis vaarallista, mutta

Vierailija
35/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ei vaarallista, mutta kadottaa kyllä luottoa lääkäreihin, kun tuollaista käy.

T: Edellinen, sori kun pätkäisi

Vierailija
36/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää syyttäkö lääkäreitä.

Jokainen ihminen on itse vastuussa mitä lääkkeitä syö.

Ei voi olla niin idioottia olentoa joka syö mitä lääkäri suosittelee, ottamatta lääkkeestä selvää.

Jokaisesta lääkkeestä löytyy tutkimustietoa enemmän kuin riittävästi.

Samoin kaikki yhteensopimattomuudet

yleistietoa, helposti saatavilla.

Vierailija
37/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla niin idioottia olentoa joka syö mitä lääkäri suosittelee, ottamatta lääkkeestä selvää.

Mistä ihmeestä kukaan voi tietää etukäteen, jos lääkkeestä tulee pysyviä haittoja? V*tun idiootti. Toisekseen, lääkärin niin sanottuna ammattilaisena tulisi tietää, onko esimerkiksi kaksi lääkeainetta yhtensopivia vaiko ei. Miksi potilaan tulisi arvuutella ja etsiskellä, kun lääkärin tulisi olla se, joka tarjoaa sen informaation lääkkeistä potilaalleen? Onko ne terveysalan ammattilaisia vai vaan s**tanan pusokareita? Niinpä.

Vierailija
38/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä kukaan voi tietää etukäteen, jos lääkkeestä tulee pysyviä haittoja? V*tun idiootti. Toisekseen, lääkärin niin sanottuna ammattilaisena tulisi tietää, onko esimerkiksi kaksi lääkeainetta yhtensopivia vaiko ei. Miksi potilaan tulisi arvuutella ja etsiskellä, kun lääkärin tulisi olla se, joka tarjoaa sen informaation lääkkeistä potilaalleen? Onko ne terveysalan ammattilaisia vai vaan s**tanan pusokareita? Niinpä.

Korjaus edelliseen, siis puoskareita*

Vierailija
39/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että kun ei sopivaa lääkettä löytyntyt, lopetettiin myös terapia. Ja diagnoosi muutettiin biposta toistuvaan masennukseen, koska viimeisestä selkeästä hypomaniajaksosta oli "niin pitkä aika", eli vähän yli 4 vuotta.  Masennuslääkkeitä ei kuitenkaan voitu antaa, koska on riski, että ne voivat laukaista hypomanian.

Kaikki suunnitellut työkunnon kartoittamiset yms. jäivät tämän seurauksena tekemättä.

Vierailija
40/63 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin, että kun ei sopivaa lääkettä löytyntyt, lopetettiin myös terapia. Ja diagnoosi muutettiin biposta toistuvaan masennukseen, koska viimeisestä selkeästä hypomaniajaksosta oli "niin pitkä aika", eli vähän yli 4 vuotta.  Masennuslääkkeitä ei kuitenkaan voitu antaa, koska on riski, että ne voivat laukaista hypomanian.

Kaikki suunnitellut työkunnon kartoittamiset yms. jäivät tämän seurauksena tekemättä.

Miten voit nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi