Käyttikö miehesi alkoholia raskausaikanasi?
Kommentit (33)
Joo, käytti, mutta viimeiset kuukaudet joi vain ykkösoluen, jotta tarvittaessa voi lähteä sairaalaan.
Käytti. Ei hänen tarvinnut minkään syyn takia sitä vältellä enkä itse ole alkoholisti eli minun mielitekoja ei tarvinnut miettiä.
Eipä juurikaan.. Pari kertaa otti muutaman, kun käytiin yhdessä jossain illanvietossa ja muutaman kerran saunaoluen kotona. Näin siis molempien raskauksien aikana. Yhden kerran taisi juoda enemmän kun oli jossain saunaillassa.
Käytti. Miksei olisi käyttänyt, eihän hän ollut raskaana.
Käytti, mutta ei mieheni ikinä ole alkoholia käyttänyt paljoa. Ei välttämättä edes joka kuukausi, tai saattaa ottaa korkeintaan saunaoluen kerran viikossa ja hyvin harvoin käy "juhlimassa" enemmän.
Käytin. Join muutaman oluen kuukaudessa niinkuin normaalistikin juon. En koskaan juo humalaan asti.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Pari saunakaljaa saunaillassa, muuten ei. Meillä oltiin kyllä molemmat raskaina, koska vauva oli suunniteltu ja yhteinen. Meillä molemmat lopetti myös tupakoinnin kun alettiin miettiä vauvan tekoa, ja kun imetin, mies nousi monesti öisin hakemaan vauvan sänkyyn rinnalle vaikka eihän HÄN imettänyt.
Eli jokainen tyylillään.
Taisi käydä kaverinsa tupareissa ja äitinsä synttäreillä, joissa joi. Muuten en muista että olisi juonut.
Olen ollut kolme kertaa raskaana ja imettänyt sen jälkeen noin vuoden verran ja mieheni on saanut ottaa alkoholia. Hän juo yleensäkin hyvin harvoin ja vain ehkä sen yhden lasillisen, joten ihan sama. En olisi edes tehnyt lapsia kenenkään alkoholistin kanssa.
Nyt lapset ovat jo teinejä ja emme kummatkaan juo paljon ollenkaan. Viimeksi join firman pikkujouluissa marraskuussa 3-4 lasillista viiniä ja miehen juomisista en edes muista. Meillä on muitakin iloja ja juomia.
Vierailija kirjoitti:
Pari saunakaljaa saunaillassa, muuten ei. Meillä oltiin kyllä molemmat raskaina, koska vauva oli suunniteltu ja yhteinen. Meillä molemmat lopetti myös tupakoinnin kun alettiin miettiä vauvan tekoa, ja kun imetin, mies nousi monesti öisin hakemaan vauvan sänkyyn rinnalle vaikka eihän HÄN imettänyt.
Eli jokainen tyylillään.
Me ei poltettu alun perinkään, alkoa mies käytti kohtuullisesti kuten ennenkin. Myös lasten saannin jälkeen on käyttänyt alkoa kohtuullisesti. Alkoa voi ottaa fiksustikin ja lapsille voi opettaa omalla esimerkillä ettei alkoholi ole mörkö jota pitää vältellä ja salailla.
Siitä huolimatta että otti silloin tällöin peliä katsellessa tai saunan jälkeen niin on herännyt vauvan kanssa ja tuonut rinnalle ja hyssytellyt.
Jäi myös koti-isäksi hetkeksi kun olin muutaman kuukauden töissä kun lapsi oli parivuotias.
Tämä kaikki siitä huolimatta että otti alkoa silloin tällöin.
Tuo sinun viimeinen kommentti jotenkin nollasi koko vastauksesi. "Jokainen tyylillään" kertoi sen että pidät omia ratkaisujasi muita parempina.
Voiko suomalainen nainen edes tulla raskaaksi jos mies ei ole pikkaisen känässä, taitaa olla mahdoton temppu...
Käytti. Söi myös ruoka-aineita, joita ei suositella raskaana oleville. Hyi hyi.
Vierailija kirjoitti:
Voiko suomalainen nainen edes tulla raskaaksi jos mies ei ole pikkaisen känässä, taitaa olla mahdoton temppu...
Mikäli suomalainen siideri-valas voi tulla raskaaksi ylipäätään.
Käytti ja kävi silloin tällöin juhlimassa kavereiden kanssa. Joitakin kertoja olin mukana mutta väsy tuli nopeasti ja lähdin nukkumaan tai jätin väliin riennot 😄
Käytin kyllä, raskaana oleva vaimo on mitä mainioin juoppokuski kun ei voi juoda. Ei tarvinnut taksista maksella.
Vierailija kirjoitti:
Käytin kyllä, raskaana oleva vaimo on mitä mainioin juoppokuski kun ei voi juoda. Ei tarvinnut taksista maksella.
Tämä!
Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä mies syö ja juo, kun se on nainen, joka on raskaana???
Vai ovatko nämä naiset, jotka vaativat miehen alkoholittomuutta (eikä varmaan sushiakaan saa syödä) alkoholisteja tai muuten niin heikkoja luonteeltaan, etteivät sitten itsekään kestäisi juomatta?
Kaiken huippu on kyllä hän, joka kirjoittaa miehenkin nousevan yösyötölle vaikka äiti imettää... onhan se nyt älytöntä, että sitten on kaksi väsynyttä päiväsaikaan, mies todennäköisesti vielä töissä.
Meillä kumpikin osaa käyttää alkoholia sivistyneesti, kumpikaan ei ole koskaan kännissä, joten en todellakaan näe mitään syytä siihen, miksi miehenkin olisi pitänyt alkaa raivoraittiiksi minun raskautuessani. Tai nousta ylös yöllä, kun minä imetin. Jaksoipahan sitten päiväsaikaan olla lapsen kanssa ja antaa minulle lepohetkiä.
juu