Vaihtamalla paranee - vai paraniko?
Oletko vaihtanut "tavallisen", "ihan hyvän" puolisosi uuteen ihastukseesi? Oliko uusi puoliso parempi? Onko parisuhteesi ollut parempi?
Tähän EI tarvitse kommentoida, jos olet jättänyt: alkoholistin, pettäjän, väkivaltaisen, peli/päihde/jne. riippuvaisen, narsistin, tms. Jokainen varmasti ymmärtää, että näiden jälkeen kuka tahansa normaali ihminen on parempi puoliso. Tai jos sinut on kylmästi jätetty (lähinnä haen niitä jättäjien tarinoita). Tai jos olet ollut uuden puolison kanssa vasta muutaman vuoden.
Itse siis mietin näin lähes 15v yhdessäolon jälkeen, että pitäisikö erota... Miehessä ei ole juuri vikaa (tai no, onhan niitä, mutta ei mitään väkivaltaa/alkoholiongelmaa, tms. vakavaa), mutta olemme vuosien aikana ajautuneet hieman erilleen.
Millaisia kokemuksia teillä on, vaihdoitko parempaan?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin seksittömän suhteen kuumaan intohimoon, valitettavasti uusikin suhde on nyt kolmen vuoden jälkeen aika kuiva. Miehen pitää valitettavasti vaihtaa aika usein uuteen, kun nainen jaksaa panostaa seksiin vain suhteen alussa.
Onko pitkiä seksipitoisia suhteita olemassa. Tarkoitan että seksiä olisi vähintään joka toinen päivä ja nainen olisi yhtä aloitteelinen kuin mies. Onko thai-naiset aina seksiaktiivisia, pitkään?
Lieko tuo naisesta kiinni, vai sinusta itsestasi..?
Itse en koskaan kieltaydy seksista ja teen todella usein myos itse aloitteita - tama johtuu siita etta haluan miestani ihan mahdottomasti joka paiva. Ja tama puolestaan johtuu siita, etta meidan seksi on ihan mieletonta, han huolehtii erittain hyvin tarpeistani ja tulemisistani ja malttaa pitkan esileikin, josta myos pidan.
Taman takia meilla on seksia lahes paivittain ja viikonloppuisin useamminkin. Han yksinkertaisesti vain on hyva sangyssa.
Jos ruoka on pahaa niin et kai sa samaan ravintolaan kovin usein mene?
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin seksittömän suhteen kuumaan intohimoon, valitettavasti uusikin suhde on nyt kolmen vuoden jälkeen aika kuiva. Miehen pitää valitettavasti vaihtaa aika usein uuteen, kun nainen jaksaa panostaa seksiin vain suhteen alussa.
Onko pitkiä seksipitoisia suhteita olemassa. Tarkoitan että seksiä olisi vähintään joka toinen päivä ja nainen olisi yhtä aloitteelinen kuin mies. Onko thai-naiset aina seksiaktiivisia, pitkään?
Itse en koskaan kieltaydy seksista ja teen todella usein myos itse aloitteita - tama johtuu siita etta haluan miestani ihan mahdottomasti joka paiva. Ja tama puolestaan johtuu siita, etta meidan seksi on ihan mieletonta, han huolehtii erittain hyvin tarpeistani ja tulemisistani ja malttaa pitkan esileikin, josta myos pidan.
Taman takia meilla on seksia lahes paivittain ja viikonloppuisin useamminkin. Han yksinkertaisesti vain on hyva sangyssa.
Parisuhdetta voisi verrata enemmänkin siihen, että on yksi ravintola jonka antimien pitää riittää päivästä ja vuodesta toiseen.
Jos seksi toimii alussa, niin mikä muuttuu jos ei ei toimi sitten vähän päästä? Olettaen että osapuolet on samanlaisia kuin alussa. Onko toinen liian tuttu, vai onko se toinen jo itsestäänselvyys. Enkä tarkoita että ketään kohdellaan huonosti tai ollaan välinpitämättömiä, vaan sitä että se jokapäiväisistä asioista juttelu ei enää riitä, kun ne on jo tavallaan puhuttu.
Seksi itsessään on hyvä ja tärkeä asia, eikä voi tajuta mikä siinä muuttuu?
Vaihdoin onnettoman parisuhteen yksinoloon. Tiedostin sen, että en välttämättä koskaan enää löydä parisuhdetta. Ja tällä hetkellä luulenkin, että olen yksin loppuelämäni. Silti tämä oli vaihto parempaan. Ainakin olen vapaa, jos joku päivä kohtaan oikean ihmisen. Exäni taas on löytänyt uuden parisuhteen ja olen aika varma, että hänkin on sitä mieltä, että vaihtoi parempaan. Ainakin vaihtoi nuorempaan ja nätimpään :)
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut mieleen katsoa peiliin että mitä itse teet kun lopputulos on sama kuin exän kanssa? Awink awink...
Oletko muuttanut käytöstäsi verrattuna exään? Puhutko alentavasti? Vertaatko vanhaan? Pidätkö asioita "itsestäänselvinä" (=vähätteletkö uutta puolisiasi)
Naisena totean että milloin minut kohdataan päivittäisessä elämässä kunnioittavasti ja arvostetaan sekä yhdessäoloa että toisiamme niin seksikin maistuu mukavalle. Myöskin se kuinka siellä pedin puolella kohtaat. Välitätkö myös naisen nautinnosta?
Mies, neljäkymmentä ja risat kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdetta voisi verrata enemmänkin siihen, että on yksi ravintola jonka antimien pitää riittää päivästä ja vuodesta toiseen.
Jos seksi toimii alussa, niin mikä muuttuu jos ei ei toimi sitten vähän päästä? Olettaen että osapuolet on samanlaisia kuin alussa. Onko toinen liian tuttu, vai onko se toinen jo itsestäänselvyys. Enkä tarkoita että ketään kohdellaan huonosti tai ollaan välinpitämättömiä, vaan sitä että se jokapäiväisistä asioista juttelu ei enää riitä, kun ne on jo tavallaan puhuttu.
Niin, onko se sitten toiminut alussakaan. Suhteen alussa useilla naisilla on jonkunlainen tarve miellyttää miestä. Varmaan monilla miehilläkin on sama naisten kanssa. Ei haluta loukata toista, ei ehkä osata sanoa että ei se toimikaan, en mä saakaan. Yllättävän moni feikkaa, tehden tietenkin itselleen ja kumppanilleen valtavan karhunpalveluksen.
Käsi sydämellä: jos sinun pitäisi harrastaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen seksiä saamatta koskaan orgasmia, kauanko jaksaisit?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin onnettoman parisuhteen yksinoloon. Tiedostin sen, että en välttämättä koskaan enää löydä parisuhdetta. Ja tällä hetkellä luulenkin, että olen yksin loppuelämäni. Silti tämä oli vaihto parempaan. Ainakin olen vapaa, jos joku päivä kohtaan oikean ihmisen. Exäni taas on löytänyt uuden parisuhteen ja olen aika varma, että hänkin on sitä mieltä, että vaihtoi parempaan. Ainakin vaihtoi nuorempaan ja nätimpään :)
Olisi pitänyt vaihtaa. Olisi erossa päässyt helpommalla kun exällä olisi ollut joku ketä vihata.
Aiemmin osasin moralisoida ihmisiä jotka lennosta vaihtoivat toiseen. Nyt omien kokemusten kautta huomaan senkin olevan täyttä elämää.
Taas näitä "hei minua kiinnostaa koska olen leikisti samassa tilanteessa mutta oikeasti vaan odottelen tarpeeksi kommentteja että voin kirjoittaa hassunhauskan jutun tästä Ilta-Sanomiin!"
Viikon loppuun mennessä tästä on juttu siellä, trust me!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin huonompaan.
25 vuotta kestänyt parisuhteemme oli muuttunut varsin harmaaksi ja vuorovaikutus harvasanaiseksi, kaikenlaisia ongelmiakin tuntui välillämme olevan, joten vuosia haudoin ajatusta voiko parisuhde olla tällaista. Tylsää ja arjen puurtamista.
Ihastuin aivan erilaiseen persoonaan kuin mieheni oli. Vakuutuin hyvin nopeasti uuden miehen hyvistä puolista, ja muutin pois kodistani.
Uusi mies osoittautuikin hyvin vaikeaksi raivopääksi ja kaikin tavoin käytösongelmaiseksi kontroloijaksi kuin myös tuntui älykkään aviomieheni jälkeen karsean yksinkertaiselta juntilta. Myös hirveän huonokuntoinen, mitä taas aviomieheni ei ollut. Mutta halusin nähdä uudessa miehessä pelastuksen elämälleni ja heräsin siitä valheesta hyvin pian.
En kuitenkaan palannut aviomieheni luokse, vaan jatkoi matkaani yksin eteenpäin. On vienyt useampi vuosi tokeentua siitä kaikesta sotkusta, mutta ehkä hirviöön ihastuminen oli tarkoituskin että havahdun miettimään mitä minä oikeasti tahdon. Onko onni parisuhteessa vai ihan muualla.
Minulle kävi täsmälleen samalla tavalla, vaihdoin hyvän ja älykkään miehen vaikeaan raivopäähän. Sain toki paljon hyvääkin, nykyinen mieheni mm. osallistuu kotitöihin yms., mutta silti jos nyt saisin palata ajassa taaksepäin, en missään nimessä olisi vaihtanut alkuperäistä miestäni toiseen. Minä haluaisin edelleen palata takaisin hyvän mieheni luo, mutta ymmärrän, että olen sotkenut asiat lopullisesti eikä suhteemme voisi enää koskaan palata ennalleen.
Tietenkään ei voi palata, mutta onko mahdollista aloittaa alusta. Tässä ketjussa paasataan siitä, että tehdään virheitä, sellaisia ollaan. Teit virheen. Oletko sanonut sen exällesi?
Älä nyt missään nimessä yllytä petturia häiritsemään vanhaa puolisoa vuosien jälkeen! Jos hän oikeasti rakastaa sitä eksää, hän tietää eksän olevan paremman kumppanin arvoinen ja jättää hänet rauhaan. On itsekästä mennä enää takaisin että oho hups ku vähä tuli tyhmästi tehtyä mutta MINÄ haluan nyt sittenkin sinut... Se juna tuli ja meni eikä pysähdy tämän naisen asemalla enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin tylsän seksittömän suhteen uuteen intohimoiseen ihastukseen. Olimme molemmat varattuja pitkissä väljähtyneissä suhteissa. Kaipasin elämää, jännitystä ja seksiä. Ja sitä totisesti sain. Jätimme molemmat vanhat suhteemme ja heittäydyimme täysillä uuteen onneen. Jaikki oli täydellistä, olimme kuin luotuja toisillemme. Monta kuukautta leijuin taivaissa. Olin todellakin ansainnut uuden onnen tuon kaiken tylsyyden jälkeen.
Nyt kahden vuoden jälkeen olen loukussa. Mustasukkaisuutta, hirvittäviä riitoja, puhumattomuutta, erouhkauksia, kontrollointia ja rahavaikeuksia, jätettyjä katkeria ihmisiä, joiden kanssa ei omaisuudenjako ja lasten tapaamisen sopimiset meinaa luonnistua. Syyttelemme toisiamme. Uusi kumppani tuntuu narsistilta, joka haluaa pitää minua vain viihdykkeenä. Arki vastuineen on hänelle yhtä helvettiä. Suhteemme muuttui katastrofiksi, kun jouduin onnettomuuteen ja olin tilapäisesti ihan invalidi. Silloin huomasin, ettei hän todellisuudessa välitä minusta yhtään, olin hyödytön. Ylpeyteni ei vielä anna minulle lupaa lähteä tästä uudesta suhteesta. Monet ystävät ovat kääntäneet minulle selkänsä sen jälkeen, kun jätin ex-mieheni toisen takia. Sukulalaisetkin ovat minut tuominneet. En voi kääntyä kenenkään puoleen. Ikävöin exääni ja toivon, että olisimme hakeneet ajoissa apua.
En vaihtanut parempaan vaan hirviöön, josta en pääse irti.
Voisiko sinulla ja exällä vielä olla mahdollisuus?
Ex ei ottaisi minua takaisin. Olin niin törkeä häntä kohtaan kun rakastuin.
No jösses. Kiitos kuitenkin sinulle miten rehellisesti nyt pystyt jo analysoimaan tapahtuneita ja kirjoitat siitä.Ehkä se on jo askel lähteä ja päästä ehjempään elämään.
Mutta olette varmaan saanet paljon negatiivista aikaan. Harmi että tuollaisissa tempauksissa kärsii niin monet muutkin.
Äläpä!
Mielenkiintoista olisi kylläkin lukea kerrostaloMiehen työlistaa kuin näitä iänikuisia "se petti penan kaa ja eki maikin sit maikki löysi teron ja ulla peten. eki parka jäi yksin mut ihmekös toi."
Vierailija kirjoitti:
En ole ajatellut tuolta kantilta, että oliko vaihto parempaan. Vaihto oli eri ihmiseen. Exäni oli kaikinpuolin hyvä ihminen ja kumppani, mutta minä olin siinä vaiheessa aika huono ihminen.
Kun exä kerran oli hyvä ihminen ja kumppani, oletko koskaan katunut että vaihdoit toiseen? Jos sinä olit siinä vaiheessa huono ihminen, muuttuiko asia kun vaihdoit kumppania vai miten kävi?
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko se sitten toiminut alussakaan. Suhteen alussa useilla naisilla on jonkunlainen tarve miellyttää miestä. Varmaan monilla miehilläkin on sama naisten kanssa. Ei haluta loukata toista, ei ehkä osata sanoa että ei se toimikaan, en mä saakaan. Yllättävän moni feikkaa, tehden tietenkin itselleen ja kumppanilleen valtavan karhunpalveluksen.
Käsi sydämellä: jos sinun pitäisi harrastaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen seksiä saamatta koskaan orgasmia, kauanko jaksaisit?
Sanoisin myös, että ongelma on seksin laadussa, jos naisen kiinnostus häviää alkuhuuman jälkeen. Yllättävän moni mies ei panosta lainkaan naisen nautintoon.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No herranen aika, jos ravintolassa on hyvä perustarjonta = tiedät, että saat hyvän pihvin, maistuvan kalan tai rapean kanan, tilaat sitä mielelläsi vaikka joka päivä verrattuna naapurikuppiloihin, joista et tiedä, mitä sotkua lautaselle tulee tai pahimmassa tapauksessa ruokamyrkytys. Bonusta sitten on, jos joskus onkin listalla joku päivän erikoinen.
Ihan kuten ravintoloita, parisuhdetarjontaa on monenlaista. Parhaissa ravintolaissa käydään juuri uskollisesti yhä uudelleen oikeastaan edes kaipaamatta muuta.
Siinä muuttuu se, että ravintola alkaa nipistämään raaka-aineista, tekee hutaisten ruuat, tuo väärää annosta tilatun sijaan = kaikin tavoin osoittaa, että pitää asiakasta kalustoon kuuluvana, jonka palveluun ei enää kannata panostaa, kun "ainahan se täällä käy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin huonompaan.
25 vuotta kestänyt parisuhteemme oli muuttunut varsin harmaaksi ja vuorovaikutus harvasanaiseksi, kaikenlaisia ongelmiakin tuntui välillämme olevan, joten vuosia haudoin ajatusta voiko parisuhde olla tällaista. Tylsää ja arjen puurtamista.
Ihastuin aivan erilaiseen persoonaan kuin mieheni oli. Vakuutuin hyvin nopeasti uuden miehen hyvistä puolista, ja muutin pois kodistani.
Uusi mies osoittautuikin hyvin vaikeaksi raivopääksi ja kaikin tavoin käytösongelmaiseksi kontroloijaksi kuin myös tuntui älykkään aviomieheni jälkeen karsean yksinkertaiselta juntilta. Myös hirveän huonokuntoinen, mitä taas aviomieheni ei ollut. Mutta halusin nähdä uudessa miehessä pelastuksen elämälleni ja heräsin siitä valheesta hyvin pian.
En kuitenkaan palannut aviomieheni luokse, vaan jatkoi matkaani yksin eteenpäin. On vienyt useampi vuosi tokeentua siitä kaikesta sotkusta, mutta ehkä hirviöön ihastuminen oli tarkoituskin että havahdun miettimään mitä minä oikeasti tahdon. Onko onni parisuhteessa vai ihan muualla.
Minulle kävi täsmälleen samalla tavalla, vaihdoin hyvän ja älykkään miehen vaikeaan raivopäähän. Sain toki paljon hyvääkin, nykyinen mieheni mm. osallistuu kotitöihin yms., mutta silti jos nyt saisin palata ajassa taaksepäin, en missään nimessä olisi vaihtanut alkuperäistä miestäni toiseen. Minä haluaisin edelleen palata takaisin hyvän mieheni luo, mutta ymmärrän, että olen sotkenut asiat lopullisesti eikä suhteemme voisi enää koskaan palata ennalleen.
Tietenkään ei voi palata, mutta onko mahdollista aloittaa alusta. Tässä ketjussa paasataan siitä, että tehdään virheitä, sellaisia ollaan. Teit virheen. Oletko sanonut sen exällesi?
Älä nyt missään nimessä yllytä petturia häiritsemään vanhaa puolisoa vuosien jälkeen! Jos hän oikeasti rakastaa sitä eksää, hän tietää eksän olevan paremman kumppanin arvoinen ja jättää hänet rauhaan. On itsekästä mennä enää takaisin että oho hups ku vähä tuli tyhmästi tehtyä mutta MINÄ haluan nyt sittenkin sinut... Se juna tuli ja meni eikä pysähdy tämän naisen asemalla enää.
Olen hämmentynyt. Täällä sanotaan, että on ok kun menee ilman rakkautta naimisiin ja virheitä sattuu, mutta jos joku menee sekaisin uutuuden huumasta ja tekee virheen, niin itä ei saa antaa anteeksi? Missä menee raja minkä virheen voi saada anteeksi ja minkä ei?
Valitettavasti kaikki akat muuttuvat elähtäneiksi nalkuttajiksi ja pihtareiksi parin kolmen vuoden sisällä. Tiedän mistä puhun. T. Neljä kertaa eronnut
Meiddän suhteessa on repiviä riitoja, mustasukkaisuutta, molemmin puolista väkivaltaa, pettämistä, talousongelmia, valehtelua, rikoksia jne. Mutta seksi on toiminut aina, pitäskö olla tyytyväinen? Tuntuu, että elämä menee pilalle näin. Tuntuu, että ainoastaan seksin puute saa olla parempaan vaihtamisen syy.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tama. Ja sitten on viela sekin, etta harvoin se seksi ihan alussa on sataprosenttisen tyydyttavaa molemmille, mutta ehka toivotaan etta ajan kanssa oppii tuntemaan toisen kehon paremmin, ja on siina vaiheessa sen verran tutumpi muutenkin etta uskaltaa kertoa omista toiveistaan ja mieltymyksistaan vapaammin.
Ja sitten siina vaiheessa jos huomaa etta toinen ei muutu, niin tulee tama "valjahtyminen".
Vierailija kirjoitti:
Meiddän suhteessa on repiviä riitoja, mustasukkaisuutta, molemmin puolista väkivaltaa, pettämistä, talousongelmia, valehtelua, rikoksia jne. Mutta seksi on toiminut aina, pitäskö olla tyytyväinen? Tuntuu, että elämä menee pilalle näin. Tuntuu, että ainoastaan seksin puute saa olla parempaan vaihtamisen syy.
Ei, vaan se (seksin puute) on nimenomaan syy miksi naiset ei yleensa vaihda. Ja sitten karvistelevat.
Mika tahansa noista em. syista saisi minut lahtemaan suhteesta kuin hauki rannasta. (Pl. valiaikaiset, pienet talousongelmat so. etta viela parjataan mutta on tiukkaa rahasta.)
On itseasiassa varmaan aika harvinaista loytaa kaikilla osa-alueilla taydellinen suhde, eli tuosta seksin laadusta sitten (ymmarrettavasti) usein tingitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei huhhuh mikä marttyyri! Kaikki nuo ovat erinomaisia syitä vaihtamiselle, yksikään (ei myöskään seksin puute) ei ole hyvä syy pettämiselle ja lennosta vaihtamiseen.
Eroa ensin, hanki uusi kumppani sitten. Oli syy mikä tahansa.
Vaikea sanoa.
Nainen lähti selityksenään "haluan jotain muuta" ja "haluan jotain enemmän".
Naisen oletus mitä ilmeisemmin oli, että ihana mies Tinderissä on sama kuin ihana mies parisuhteessa hänen kanssaan.
Naisen talouden kanssa kävi myös vähän höpösti, ei tuhannen euron palkankorotus riittänyt mihinkään. Naisen kulut räjähtivät hänen siirtyessään itsenäiseen sinkkuelämään.
On tuo yrittänyt takaisin tänä vuonna kolme kertaa.
En halua häntä enää, menköön pois.