Vaihtamalla paranee - vai paraniko?
Oletko vaihtanut "tavallisen", "ihan hyvän" puolisosi uuteen ihastukseesi? Oliko uusi puoliso parempi? Onko parisuhteesi ollut parempi?
Tähän EI tarvitse kommentoida, jos olet jättänyt: alkoholistin, pettäjän, väkivaltaisen, peli/päihde/jne. riippuvaisen, narsistin, tms. Jokainen varmasti ymmärtää, että näiden jälkeen kuka tahansa normaali ihminen on parempi puoliso. Tai jos sinut on kylmästi jätetty (lähinnä haen niitä jättäjien tarinoita). Tai jos olet ollut uuden puolison kanssa vasta muutaman vuoden.
Itse siis mietin näin lähes 15v yhdessäolon jälkeen, että pitäisikö erota... Miehessä ei ole juuri vikaa (tai no, onhan niitä, mutta ei mitään väkivaltaa/alkoholiongelmaa, tms. vakavaa), mutta olemme vuosien aikana ajautuneet hieman erilleen.
Millaisia kokemuksia teillä on, vaihdoitko parempaan?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin parani. Edellissä liitossa ei ollut himon häivääkään, enkä rakastanut vaimoani. Nykyisessä on kaikkea mitä tarvitsen.
Jos et kerta rakastanut ex-vaimoasi niin minkä ihmeen takia menit hänen kanssaan naimisiin? En ymmärrä tälläisiä ihmisiä, jotka hukkaavat toisten aikaa ja aiheuttavat pahaa mieltä toiselle.
Samaa mieltä, todella epäkunnioittavaa. Ja sitten tuntuu, että äänensävy puhuttaessa/kirjoittaessa on usein tällaisissa tilanteissa se, että siinä exässä jotain vikaa, kun ei häntä kyetty rakastamaan. Niin hirveää luettavaa välillä.
Miksei siinä exässä voisi olla vikaa? Ei se, että joku tulee jätetyksi tee tästä henkilöstä välttämättä jotain hyvää ihmistä. On tapauksia joissa hyviä ihmisiä jätetään ja tapauksia, joissa jätetään suoraan hirviöitä.
Pakottiko kyseinen ex miehen kanssaan naimisiin? Kyllä silloin on itsessäkin vikaa jos menee naimisiin henkilön kanssa jota ei rakasta.
Joo, just näin. Jos menee naimisiin henkilön kanssa, jota ei rakasta, niin saa kuule just sitä mitä tilaa. Ihan saa itse sitten kärsiä siitä. Siinä samalla pilaa tehokkaasti sen vastapuolenkin elämän.
Terveisin täydellinen, erehtymätön selvänäkijä.
Sivusta, ei tarvitse olla selvännäkijä ennustaakseen miten käy jos menee yhteen ihmisen kanssa jota ei rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin parani. Edellissä liitossa ei ollut himon häivääkään, enkä rakastanut vaimoani. Nykyisessä on kaikkea mitä tarvitsen.
Jos et kerta rakastanut ex-vaimoasi niin minkä ihmeen takia menit hänen kanssaan naimisiin? En ymmärrä tälläisiä ihmisiä, jotka hukkaavat toisten aikaa ja aiheuttavat pahaa mieltä toiselle.
Samaa mieltä, todella epäkunnioittavaa. Ja sitten tuntuu, että äänensävy puhuttaessa/kirjoittaessa on usein tällaisissa tilanteissa se, että siinä exässä jotain vikaa, kun ei häntä kyetty rakastamaan. Niin hirveää luettavaa välillä.
Miksei siinä exässä voisi olla vikaa? Ei se, että joku tulee jätetyksi tee tästä henkilöstä välttämättä jotain hyvää ihmistä. On tapauksia joissa hyviä ihmisiä jätetään ja tapauksia, joissa jätetään suoraan hirviöitä.
Pakottiko kyseinen ex miehen kanssaan naimisiin? Kyllä silloin on itsessäkin vikaa jos menee naimisiin henkilön kanssa jota ei rakasta.
Kaikissa ihmisissä on vikoja. Se, kenessä ei , heittäköön ekan kiven. Tuollainen alentuva mölinä ja päteminen ulkopuolisen jälkiviisaana on kyllä lapsellista.
Ihminen ei välttämättä nuorena tiedä, mitä on rakkaus. Sekoittaa ihastumisen rakkauteen. Hän voi olla idealisti ja haluta sitoutua, luottaa siihen, että pelkkä luja tahto riittää. Ei etsi loputtomiin "sitä oikeaa" vaan valitsee sen, joka sillä hetkellä tuntuu hyvältä. Joskus se onnistuu erinomaisesti ja toisinaan jokin menee pieleen.
Sitä paitsi suurinkaan rakkaus suhteen alussa ei ole mikään tae ikuisesta yhteisestä onnesta. Ihmiset muuttuvat ja olosuhteet muuttuvat joskus niin, että parisuhde ei välttämättä kestä kaikkea muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin huonompaan.
25 vuotta kestänyt parisuhteemme oli muuttunut varsin harmaaksi ja vuorovaikutus harvasanaiseksi, kaikenlaisia ongelmiakin tuntui välillämme olevan, joten vuosia haudoin ajatusta voiko parisuhde olla tällaista. Tylsää ja arjen puurtamista.
Ihastuin aivan erilaiseen persoonaan kuin mieheni oli. Vakuutuin hyvin nopeasti uuden miehen hyvistä puolista, ja muutin pois kodistani.
Uusi mies osoittautuikin hyvin vaikeaksi raivopääksi ja kaikin tavoin käytösongelmaiseksi kontroloijaksi kuin myös tuntui älykkään aviomieheni jälkeen karsean yksinkertaiselta juntilta. Myös hirveän huonokuntoinen, mitä taas aviomieheni ei ollut. Mutta halusin nähdä uudessa miehessä pelastuksen elämälleni ja heräsin siitä valheesta hyvin pian.
En kuitenkaan palannut aviomieheni luokse, vaan jatkoi matkaani yksin eteenpäin. On vienyt useampi vuosi tokeentua siitä kaikesta sotkusta, mutta ehkä hirviöön ihastuminen oli tarkoituskin että havahdun miettimään mitä minä oikeasti tahdon. Onko onni parisuhteessa vai ihan muualla.
Minulle kävi täsmälleen samalla tavalla, vaihdoin hyvän ja älykkään miehen vaikeaan raivopäähän. Sain toki paljon hyvääkin, nykyinen mieheni mm. osallistuu kotitöihin yms., mutta silti jos nyt saisin palata ajassa taaksepäin, en missään nimessä olisi vaihtanut alkuperäistä miestäni toiseen. Minä haluaisin edelleen palata takaisin hyvän mieheni luo, mutta ymmärrän, että olen sotkenut asiat lopullisesti eikä suhteemme voisi enää koskaan palata ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, just näin. Jos menee naimisiin henkilön kanssa, jota ei rakasta, niin saa kuule just sitä mitä tilaa. Ihan saa itse sitten kärsiä siitä. Siinä samalla pilaa tehokkaasti sen vastapuolenkin elämän.
Terveisin täydellinen, erehtymätön selvänäkijä.
Sivusta, ei tarvitse olla selvännäkijä ennustaakseen miten käy jos menee yhteen ihmisen kanssa jota ei rakasta.
Joo, ei tarvitse. Humalaisiakin näkevä saa olla.
Maailmalla järjestetyt avioliitot ovat aika yleisiä ja ihan toimivia.
Rakkaudella ja avioiitolla on aika vähän tekemistä toistensa kanssa, vaikka toki rakkaus, joka myös säilyy, voi edesauttaa avioliiton onnistumisessa. Rakkaus ei edellytäkään avioliittoa. Voi olla avo- tai ihan eri liitoissa.
Rakkaus on asia, joka voi kasvaa ja kehittyä tai lakastua. Se ei ole mikään pysyvä monoliitti. Eipä noita asioita pysty ihminen ennustamaan.
Parani. Eksan kanssa oltiin 16 vuoden yhdessaolon jalkeen lahinna sisko ja sen veli (seksia oli tuurilla kerran vuodessa). Muuten suhde oli kaikin puolin hyva, viihdyimme yhdessa, emme riidelleet lahes ollenkaan, ja meilla oli samanlainen arvomaailma ja samat kiinnostuksen kohteet. Nykyinen suhde on samankaltainen, paitsi seksia on lahes paivittain. Eli aika taydellinen. :)
Taloudellisesti otin todella reippaasti takapakkia (eksa tienasi todella hyvin), mutta mieluummin olen vahan koyhempi ja onnellinen kuin rikas ja koko ajan surullinen.
En muuten olisi uskonut miten suuri merkitys seksilla on parisuhteessa, ennen kuin koin lahes seksittoman suhteen.
On kyllä ihan käsittämätön se jälkiviisauden määrä näissä palstavastauksissa. Tarkoituksena ainoastaan haukkua aloittajaa ja lisätä hänen kärsimystään.
Onko täällä ilkimysten kokoontumisajot vai ovatko ihmiset oikeasti noin häijyjä? Kasvokkain ollaan mielin kielin ja nimettömänä syöksytään selkään puukottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti itse olet täydellinen ja virheetön; näet tulevaisuuteen etkä koskaan erehdy. Onneksi olkoon. Luulisi tosin, että täydellinen ymmärtää myös epätäydellisyyden ja osaa hahmottaa rajallisempien rajallisuuden. Mutta mitäpä minä tiedän, kun en ole täydellinen. Anteeksi. Sivusta.
Se, että laskee kokeessa väärin, kun ei jaksanut opiskella kunnolla, on virhe. Se, että menet naimisiin ihmisen kanssa, jota et rakasta on vain itsekästä ja julmaa p*skaa. Jos kuitenkin sitoudut siihen, ja haluat tehdä sen toisen onnelliseksi, niin et ole täysin toivoton.
Miespuolinen Kaverini vaihtoi 20-vuotisen avioliiton sielunkumppaniinsa. En kyllä tiedä, paraniko..... ensimmäinen avioliitto oli seesteinen, tässä toisessa he riitelevät joka päivä. Sielunkumppani kun on yhtä ärhäkkä kuin itse on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä on vikoja. Se, kenessä ei , heittäköön ekan kiven. Tuollainen alentuva mölinä ja päteminen ulkopuolisen jälkiviisaana on kyllä lapsellista.
Ihminen ei välttämättä nuorena tiedä, mitä on rakkaus. Sekoittaa ihastumisen rakkauteen. Hän voi olla idealisti ja haluta sitoutua, luottaa siihen, että pelkkä luja tahto riittää. Ei etsi loputtomiin "sitä oikeaa" vaan valitsee sen, joka sillä hetkellä tuntuu hyvältä. Joskus se onnistuu erinomaisesti ja toisinaan jokin menee pieleen.
Sitä paitsi suurinkaan rakkaus suhteen alussa ei ole mikään tae ikuisesta yhteisestä onnesta. Ihmiset muuttuvat ja olosuhteet muuttuvat joskus niin, että parisuhde ei välttämättä kestä kaikkea muutosta.
Kaikki tuo on totta. Enemmän ärsyttää sitten se, jos vain kevyesti oikeuttaa kaiken toimintansa esim. sillä, että minkä mä tälle voin, tällaista elämä on. Sen eronkin kun voi hoitaa niin monella tavalla. Voi osoittaa empatiaa jätettyä kohtaan eikä vain meuhkata omista oikeuksistaan ja kasvamisesta ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti itse olet täydellinen ja virheetön; näet tulevaisuuteen etkä koskaan erehdy. Onneksi olkoon. Luulisi tosin, että täydellinen ymmärtää myös epätäydellisyyden ja osaa hahmottaa rajallisempien rajallisuuden. Mutta mitäpä minä tiedän, kun en ole täydellinen. Anteeksi. Sivusta.
Se, että laskee kokeessa väärin, kun ei jaksanut opiskella kunnolla, on virhe. Se, että menet naimisiin ihmisen kanssa, jota et rakasta on vain itsekästä ja julmaa p*skaa. Jos kuitenkin sitoudut siihen, ja haluat tehdä sen toisen onnelliseksi, niin et ole täysin toivoton.
Suoristetaan nyt vielä ryppyjä ja todetaan, että ylipäänsä naimisiin meno on vain itsekästä ja julmaa p*skaa. Noin, onko nyt hyvä?
Sä taidat tosiaan olla toivoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin huonompaan.
25 vuotta kestänyt parisuhteemme oli muuttunut varsin harmaaksi ja vuorovaikutus harvasanaiseksi, kaikenlaisia ongelmiakin tuntui välillämme olevan, joten vuosia haudoin ajatusta voiko parisuhde olla tällaista. Tylsää ja arjen puurtamista.
Ihastuin aivan erilaiseen persoonaan kuin mieheni oli. Vakuutuin hyvin nopeasti uuden miehen hyvistä puolista, ja muutin pois kodistani.
Uusi mies osoittautuikin hyvin vaikeaksi raivopääksi ja kaikin tavoin käytösongelmaiseksi kontroloijaksi kuin myös tuntui älykkään aviomieheni jälkeen karsean yksinkertaiselta juntilta. Myös hirveän huonokuntoinen, mitä taas aviomieheni ei ollut. Mutta halusin nähdä uudessa miehessä pelastuksen elämälleni ja heräsin siitä valheesta hyvin pian.
En kuitenkaan palannut aviomieheni luokse, vaan jatkoi matkaani yksin eteenpäin. On vienyt useampi vuosi tokeentua siitä kaikesta sotkusta, mutta ehkä hirviöön ihastuminen oli tarkoituskin että havahdun miettimään mitä minä oikeasti tahdon. Onko onni parisuhteessa vai ihan muualla.
Minulle kävi täsmälleen samalla tavalla, vaihdoin hyvän ja älykkään miehen vaikeaan raivopäähän. Sain toki paljon hyvääkin, nykyinen mieheni mm. osallistuu kotitöihin yms., mutta silti jos nyt saisin palata ajassa taaksepäin, en missään nimessä olisi vaihtanut alkuperäistä miestäni toiseen. Minä haluaisin edelleen palata takaisin hyvän mieheni luo, mutta ymmärrän, että olen sotkenut asiat lopullisesti eikä suhteemme voisi enää koskaan palata ennalleen.
Tietenkään ei voi palata, mutta onko mahdollista aloittaa alusta. Tässä ketjussa paasataan siitä, että tehdään virheitä, sellaisia ollaan. Teit virheen. Oletko sanonut sen exällesi?
Vaihdoin seksittömän suhteen kuumaan intohimoon, valitettavasti uusikin suhde on nyt kolmen vuoden jälkeen aika kuiva. Miehen pitää valitettavasti vaihtaa aika usein uuteen, kun nainen jaksaa panostaa seksiin vain suhteen alussa.
Onko pitkiä seksipitoisia suhteita olemassa. Tarkoitan että seksiä olisi vähintään joka toinen päivä ja nainen olisi yhtä aloitteelinen kuin mies. Onko thai-naiset aina seksiaktiivisia, pitkään?
Vaihtamalla muutui kaikki. Minulla nyt huomattavasti nuorempi nainen. Alkukiihkon jälkeen on melko huomionkipeä ja ailahtelevainen. Kiukkupussi, jolta puhelimet lentää seinään. Välillä jopa ikävä exän tasaisuutta. Olen kuitenkin melko tyytyväinen tilanteeseen ja riittävän onnellinen, jos tämä ei tästä pahene. En tiedä, miten suhteemme kestäisin lapsen, jota uusi nainen toivoo?
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin seksittömän suhteen kuumaan intohimoon, valitettavasti uusikin suhde on nyt kolmen vuoden jälkeen aika kuiva. Miehen pitää valitettavasti vaihtaa aika usein uuteen, kun nainen jaksaa panostaa seksiin vain suhteen alussa.
Onko pitkiä seksipitoisia suhteita olemassa. Tarkoitan että seksiä olisi vähintään joka toinen päivä ja nainen olisi yhtä aloitteelinen kuin mies. Onko thai-naiset aina seksiaktiivisia, pitkään?
Ovat sen aikaa kunnes saavat kansalaisuuden.
Pitäisikö sinun miettiä parisuhteelle asettamiasi kriteerejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne sinun mielestä pitäisi olla? Olen urheilullinen, komea ja tienaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ne sinun mielestä pitäisi olla? Olen urheilullinen, komea ja tienaan hyvin.
Ulkoiset puitteesi ovat yhdentekeviä. Tuo sinun ajattelutapasi sopisi paremmin seksisuhteisiin, ei suinkaan parisuhteen ideaan, jossa kumppani toivon mukaan nähdään myös muuna kuin lihanpalana. Ihan hyvällä sanon. Kaikista ei ole parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tienaat hyvin, niin voithan ostaa sitä seksiä, että sitä saat riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoiset puitteesi ovat yhdentekeviä. Tuo sinun ajattelutapasi sopisi paremmin seksisuhteisiin, ei suinkaan parisuhteen ideaan, jossa kumppani toivon mukaan nähdään myös muuna kuin lihanpalana. Ihan hyvällä sanon. Kaikista ei ole parisuhteeseen.
Eikö pitkä parisuhde voi olla myös kiihkeä seksisuhde? Pitääkö seksistä luopua, jos haluaa parisuhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tienaat hyvin, niin voithan ostaa sitä seksiä, että sitä saat riittävästi.
Ei ole koskaan tarvinnut ostaa. Aina saan, kun haluan, mutta en haluaisi vaihtaa koko ajan kumppania.
Ex ei ottaisi minua takaisin. Olin niin törkeä häntä kohtaan kun rakastuin.