Auttaako ns. hyvä perhe parinmuodostuksessa?
Tarkoitan, että jos henkilö tulee vaikka rikkaasta tai muuten hyvästä perheestä/suvusta, niin auttaako tämä asia löytämään helpommin kumppania? Onko perheen merkitys tärkeä ihmisille? Onko tärkeä jollekin se minkälaisesta perheestä vaikka tuleva vaimo on?
Kommentit (19)
Varsinaisessa parinmuodostuksessa tuskin, sehän on kemiaa ja hormoneja, mutta toki puolison löytymiseen voi auttaa jos on pedattu edellytyksiä.
Auttaa siinä mielessä, että monesti sellainen hallitsee käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa siinä mielessä, että monesti sellainen hallitsee käytöstavat.
Jaa, vai ovat käytöstavat parisuhteessa tärkeitä. Itse olen nähnyt sellaisia moukkanaisia parisuhteessa, että heidän puolisonsa eivät varmasti välitä niistä.
Varmin vaurastumisen tie on syntyä rikkaaseen perheeseen tai naida sitten selvästi ylöspäin.
Auttaa varmasti. Hyvissä perheissä lapsille opetetaan käytöstavat, kannustetaan opiskelemaan ja muutenkin ottamaan vastuuta omasta elämästään.
Kyllähän koulutetun työssäkäyvän on kiistatta helpompaa löytää puoliso. Ainakin siis toinen kunnollinen puoliso.
Miten tärkeää on miehille, että tyttöystävä/ tuleva vaimo on hyvästä suvusta?
Rahan takiako sitä naidaan?
Hieno, terve lähtökohta.
Itse ainakin salasin perhetaustani mahdollisimman pitkään. Esimerkiksi Tuhatkunnassa oli hämmästyttävän paljon työläisvanhempien lapsia korkeampaa elintasoa hakemassa, vaikka toisin voisi kuvitella.
Minulla oli pari poikaystävää, joiden äideistä tykkäsin kovasti. Jos suhteet olisivat muuten jatkuneet, olisihan se ollut yksi vahvistava tekijä.
Oli kivaa käydä ekalla poikaystävällä kylässä, kun heillä syötiin pöydän ääressä ja oli muutenkin mukava tunnelma toisin kuin meillä. Sain maistiaisen ja mallin siitä millaista voisi olla kotona jossa on asiat kunnossa. Se voisi vaikuttaa niin että tavoittelee tasaista parisuhdetta? No me olimme teinejä ja riitelimme hulluna ja erosimme, joten teoriani ei ole ihan pomminvarma. :D
Usein aikuisena joutuu myöntämään päätyneensä parisuhteessa lapsuudenperhheen kuvioon. Vartuin perheessä, jossa veljeni oli nostettu jalustalle. Myös mieheni oli yhä aikuisena äitinsä mielestä universumin ihmeellisin olento. Äitini maksoi kaiken, sillä isäni ryyppäsi rahansa. Myös minä maksan lapseni kaikki hankinnat, sillä lapsen isä on pienituloinen. Oletan siis, että tasapainoisen perheen lapsi päätyy aikuisena tasapainoiseen parisuhteeseen.
No minua ei ainakaan auttanut. T. Ikisinkku
Vastauksista päätellen asialla on naisille merkitystä. Edellinen avovaimoni oli sairaseläkkeellä olevan yksinhuolttajaisänsä kasvattama, kun äitinsä oli mielisairaalassa. Nykyinen vaimo on varakkaan yrittäjäperheen lapsi.
Enpä ole perhetaustalla olleen mitään merkitystä vaan sillä, mitä exä ja nyxä on itse elämässään tehneet.
Tätähän on tutkittu: avioliiton solmimisessa kyllä, lyhyissä suhteissa välttämättä ei.
Riittäähän Mette-Marian pojallakin heiloja.
Kyllä pitkäaikaisessa suhteessa voi olla eduksi, jos molemmat tulevat samankaltaisesta perheestä. Asenteet, elämäntyyli ja tavat ovat tutut, eivätkä aiheuta turhia ristiriitoja.
Sillä on paljon merkitystä, kuinka tasapainoinen ihminen on. Onko häntä rakastettu ehdoitta. Sekä varakkaissa että köyhemmissä perheissä voi kasvaa sekä tasapainoiseksi että tasapainottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sillä on paljon merkitystä, kuinka tasapainoinen ihminen on. Onko häntä rakastettu ehdoitta. Sekä varakkaissa että köyhemmissä perheissä voi kasvaa sekä tasapainoiseksi että tasapainottomaksi.
Olet oikeassa.
En usko