Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat kaksi herkkuruokaasi?

Vierailija
20.01.2020 |

Osaatko itse laittaa niitä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikko ja lasagne - ja oman äidin tekeminä mieluiten. Oma osaaminen ja kärsivällisyys ei riitä tekemiseen.

Vierailija
22/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana-ananas-vuohenjuusto-punasipuli  -pitsa ja naudan sisäfilepihvi (medium) kreikkalaisen salaatin kanssa. Osaan tehdä, tosin mies on yleensä vastuussa pihvien paistamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkarapupasta (hennon sinappinen kastike, pinaatti-tagliatelle).

Savukassleria olutkastikkeessa ja paistetut rosmariiniperunat.

Kerro tarkemmin miten teet pastan.

Annos on yhdelle.

Noin desi kuohukermaa, vajaa teelusikallinen dijon-sinappia, pieni murunen kalaliemikuutiosta. Kaikki nämä kiehautetaan keskenään ja tarvittaessa suurustetaan Maizena pikasuurusteella. Sekaan tilliä, jos sitä sattuu olemaan. Valkopippuria myllystä.

Tagliatelle-pasta (3 kerää) keitetään, sekoitetaan kastikkeeseen ja laitetaan lautaselle. Sulatetut ja valutetut katkaravut lisätään päälle. Vinkkinä sanottakoon, että pastan keitinvesi kannattaa kaataa siivilässä valuvien katkojen päälle, että ne lämpenevät.

Vierailija
24/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambinahyytelö ja kermalikööriin tehty talkkuna!

Vierailija
25/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat ja nimenomaan itse tehden. Muualla ei saa koskaan täysin omaan makuun sopivia.

Toista onkin vaikeampi keksiä. Ehkä itse tehdyt lihapullat.

Vierailija
26/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza, osaan tehdä.

Kalakeitto, osaan tehdä.

Vierailija
27/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja muusi

Vierailija
28/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta makaronilaatikko ja nakkisämpylä 😂. Ne vaan on niin hyviä.

Ja minulla on sentään varaa syödä Michelin-tähti ravintoloissa ja olen reissannut ympäri maailmaa ja syönyt maailman parhaissa ravintoloissa, syönyt hyönteismenuja, ostereita, sammakonkoipia, krokotiilia ja ties mitä eksoottista. Kyllä olen syönyt todellisia herkkuja myös niissä, mutta jos kotiruoasta puhutaan niin nuo kaksi on herkkujani.

Vierailija
29/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaruoka. Melkeen mikä vaan.

Vierailija
30/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkimakkara nuotiolla hiiipintaiseksi kärähtäneenä.

Pannupizza, tuplajuustolla, melkein millä vain täytteillä, mieluusti frutti di mare.

Edellisen osaan, toista en.

Molempia syön kerran, pari vuodessa, kun tuppaa omenalihavuutta. Jos vaan peppu leviäisi, söisin useammin.

Vierailija
31/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potaatti. Ruisleipä. Osaan valmistaa ja osaan leipoa.

Vierailija
32/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provencelainen kalakeitto Bourrida ja vihreä thai curry, teen itse.

Vierailija
33/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne ja spaghetti carbonara on vaan tosi hyviä. Molempia osaan itse tehdä hyvin.

Kiinalaisessa tykkään sichuanilaisesta, eli aika tulisesta. Myös shanghailainen on hyvää. Kiinassa olen asunut, mutta en osaa tehdä tarpeeksi herkullista kiinalaista itse. Kunnollista sichuanilaista saa vaan Kiinassa, muutamassa paikassa Helsingissä saa hyvää sekoituskiinalaista. Jenkkiversiota kiinalaisesta ruoasta saa vaikka Sodankylässä, mutta se ei oikein ole minun makuuni, mutta moni tykkää maailmalla.

Vierailija
34/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi jonka osaan itse tehdä, tämän kanssa muussia ja hyvää salaattia.

Toinen herkku on kanaa ja cashewpähkinäkastiketta, papayasalaatti Thaikuissa syöty, itse en osaa niin hyvää tehdä.

Vierailija
35/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat ja Ramen, osaan ja teen molempia itse, mutta tortillalätyt ostan valmiina. Olen kokeillut niidenkin tekemistä, mutta kaupan on parempia.

Vierailija
36/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastike ja tulinen kanakeitto . Ensimmäistä osaan tehdä (äitin tekemänä silti parempaa) ja jälkimmäisen osaan hyvin tehdä.

Vierailija
37/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herkkuruuat vaihtelee. Itse asiassa tällä hetkellä ei ole mitään erityistä intohimoa. Ehkä pasta puttanesca, mutta se on kallista tehdä, joten en tee sitä jatkuvasti. Osaan tehdä sitä itse.

Vierailija
38/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poronkäristys ja muussi ja virolainen lihaseljanka.Osaan tehdä ja herkullista on.

Vierailija
39/39 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananrintafileet ja kasvisvokki, jossa mm. runsaasti ruusukaalia. 

Pastaa ja tomaattijauhelihakastkiketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan