Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nightwish Human :II: Nature

Vierailija
19.01.2020 |

Odottavatko tätä albumia? Eilinen keskustelu on poistettu jostain syystä, en ymmärrä miksi. Nightwishin oma forumikaan ei näytä toimivan.

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaikella rakkaudella Tarjalla ei ole holopaisen biisejä. 

Tarjan oma tuotanto (tai joku ne biisit on tehnyt) on ihan kuraa.

Nightwish sen sijaan on parempaa kuin koskaan.

Vierailija
62/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, Tarja-haaveilijat on tuskin Flooria edes kuunnelleet. Samaa natinaa edelleen 15 v. eron jälkeen. Nightwish on muuttunut Tarjan ajoista paljon ja Tarjasta ei oikeasti olisi laulamaan nykybiisejä. Kylmä oopperakailotus ei ole enää se juttu vaan dynaaminen ääni, joka elää ja vaihtaa väriä ja tunnelmaa biisien mukana. Ja lavakarisma, lämpö, liikkuminen, musiikin eläminen ja hengittäminen, jota Tarjassa ei koskaan ollut. Bändin ilmapiiri ja henki on Floorin ja Troyn tultua muuttunut todella paljon, bändi tykkää toisistaan, tapailee myös vapaa-aikanaan, viimeistelee biisit yhdessä mökkikesän aikana, ovat ystäviä. Tarjahan kävi paikalla studiossa ja lähti omiin touhuihinsa. Oli vain laulaja, ei bändin jäsen. Vaikkakin korotti itsensä siihen asemaan, että luuli bändin elävän ja kuolevan hänen käskystään. Toisin kävi. Nightwish on nyt parempi ja korkeammalla kuin koskaan. Katsokaa YouTubesta vaikkapa Wembleyn konsertista Poet and the Pendulum tai 7days to the wolves tai Wacken Open Air Ghost Love Score, Romanticide, Song of Myself, Ghost River. Tai Tampereelta The Greatest Show on Earth. Ja kuinka bändi hymyilee, katsoo toisiaan, halailee, elää yhdessä musiikkia. Sitten voi verrata Tarjan oopperaesitykseen, jonka kohokohta oli vaihtaa mikrofonin ja iltapuvun väriä, katsoa kun bändi soittaa vakavana, tympeän näköisenä, stressaantuneena (paitsi Emppu😊).

Nightwishin olisi pitänyt luopua Tarjan aikaisten biisien esittämisestä. Floor on edukseen uudemmassa tuotannossa, mutta hän pilaa vanhan tuotannon, joka oli sävelletty Tarjan äänelle. Niin kuin tuolla joku kirjoitti, Floorin äänelle soveltuu kyllä uudempi tuotanto, onhan se hänen äänensä mielessä sävelletty ja siinä hän loistaa, mutta vanha tuotanto ei vain hänelle sovi. Ja se pitäisi Floor-fanienkin myöntää, jos on korvat päässä.

HIH HIH - meinaat että kappaleiden säveltäjä ja sanoittaja ei saisi esittää enää omia kappaleitaan :). Tuo on jo kaiken huippu. Koomistahan se on, että niin paljon kuin Tarja kärsi ja kärsi vuosien varrelta ja elämä oli hirveätä kurjuutta niin kummasti edelleen pitää muutamia Nightwishin kappaleita edelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen keikkalistallaan mukana .... Luulisi, ettei millään haluaisi esittää hirveän hirviön säveltämiä kappaleita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja fanit voi perustaa oman ketjun! Vaikka kyllähän yksikin tähän kommentoinut Tarja-fani totesi, että Nightwish on kuraa ilman Tarjaa, mutta nykyisin Tarjalta puuttuu hyvät biisit. Niin, no oisko kuitenkin ne biisit se kantava voima? Ja ne edelleenkin hyviä! Ja Floor vetää ne hyvin. Nightwish kuulosti hyvältä jopa keskinkertaisella laulajalla (Anette) joten Floorin kanssa hipoo täydellisyyttä!

Vierailija
64/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
65/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
66/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriitikko kirjoitti:

Eiköhän joku ylikaupallisen studion kaveri kompressoi tämänkin levyn tasaiseksi surinaksi. Sitten myyntiin vain MP3-muodossa niin paska-annos on valmis.

Siis toivottavasti panostavat ääniteknillisestikin, että Nightwishin lahjakkuus saa loistaa.

Ainakin edellinen levy julkaistiin hyvällä dynamiikalla – myös CD-versio. Toivottavasti sama on tämän kanssa.

Vierailija
67/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIghtwish ei ole ollut mitään sen jälkeen kun Tarja lähti. Tusinabändi. 

Tarja on ollut kauemmin poissa bändistä, kuin mitä ehti siinä olla. Get ovet it. Ja tusinakamana jos sitä pidät, nimeäpä sitten tusina vastaavanlaista yhtyettä. Jos fanitit pelkkää Tarjaa, niin ilouutisia: Tarja ei ole hävinnyt minnekään vaan tekee ihan hyvin menestynyttä uraa kansainvälisesti, joten ei muuta kuin seuraamaan ja kuuntelemaan 🙂

Ap

Kaikki kuulostaa samalta volinalta. Tarja osaa laulaa, mutta tarvitsisi parempia biisejä.

Flooriin verrattuna Tarja on yksipuolinen, kolkko ja kaikki voima puuttuu. 

Vierailija
68/178 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Tavja meni pois, ei ole yhtään ikävä.

Vierailija
69/178 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liput hankittu Nevski and the prospectsien keikalle 😍

Itse joudun odottamaan kesäkuun alkuun Rock Festia...ei taida olla muita Suomen keikkoja tiedossa tai edes tulossakaan tälle vuodelle? Harmi, kun tuo Tampere on niin kaukana eikä minua edes kiinnosta ne muut bändit, mutta pakko päästä näkemään ne livenä Floorin kanssa.

Minulla liput sekä että. Niin odotan ..

Vierailija
70/178 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotukset on kovat uuttaa albumia kohtaan. Kyll siinä jotenkin käsittämätön fiilinki tulee kun tätä Ghost love Scoren Wacken 2013 livee kuuntelee. Varsinki kun 82 tuhatta päätä kohahataa yleisössä.

Vierailija
71/178 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotukset on kovat uuttaa albumia kohtaan. Kyll siinä jotenkin käsittämätön fiilinki tulee kun tätä Ghost love Scoren Wacken 2013 livee kuuntelee. Varsinki kun 82 tuhatta päätä kohahataa yleisössä.

Tämä on kyllä parhautta! Vaikea ylittää live-esityksessä tuota tasoa 💜🧡💜

YouTubessa on jo näkyvillä tuo YLE-uutisissakin esitetty pätkä Noise-videosta. Hyvältä kuulostaa ainakin mun korviin.

Ap

Vierailija
72/178 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä julkaistaan tuo single..menispä aika äkkiä :)

Vierailija
73/178 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 7.2. pitäs tulla ja samana pv:nä alkaa levyn ennakkotilaukset. Pitää laittaa heti tilaus tulemaan 😍

Vierailija
74/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo 7.2. pitäs tulla ja samana pv:nä alkaa levyn ennakkotilaukset. Pitää laittaa heti tilaus tulemaan 😍

Miksi muuten ostat vielä nykypäivänä levyjä? Eikös tuo tule kuitenkin Spotifyhin julkaisupäivänä, joten kätevämpi kuunnella sieltä. Itse olen elämäni aikana ostanut vain yhden albumin ja se oli Nighwishin Once.

Vierailija
75/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten ostat vielä nykypäivänä levyjä? Eikös tuo tule kuitenkin Spotifyhin julkaisupäivänä, joten kätevämpi kuunnella sieltä. Itse olen elämäni aikana ostanut vain yhden albumin ja se oli Nighwishin Once.

Oisko siksi, että a) tykkään pitää fyysistä levyä kädessä, kansitaiteineen b) haluan tukea suosikkiyhtyettäni

C) spotify maksaa artisteille surkean korvauksen

D) mikään ei estä käyttämästä fyysistä levyä JA spotifyta

Oletko niitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että toiset voivat haluta eri tavalla kuin sinä itse?

Vierailija
76/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko siksi, että a) tykkään pitää fyysistä levyä kädessä, kansitaiteineen b) haluan tukea suosikkiyhtyettäni

Oletko niitä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että toiset voivat haluta eri tavalla kuin sinä itse?

Ymmärrän toki, kunhan ihmettelin. Moni on vaan hankkiutunut jo eroon pölyä keräävistä CD-levyistään ja kuuntelukaan ei onnistu kuin kotona, mikä ainakin minulle on iso miinus. Itse tuen Nightwishia mielummin käymällä keikoilla, joka onkin nykyään musiikkibisneksen pääasiallinen tulonlähde. Tuskinpa Nightwishin tarvitsee muutenkaan rahasta enää murehtia, vaikka laittaisivat pillit pussiin.

Vierailija
77/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän toki, kunhan ihmettelin. Moni on vaan hankkiutunut jo eroon pölyä keräävistä CD-levyistään ja kuuntelukaan ei onnistu kuin kotona, mikä ainakin minulle on iso miinus. Itse tuen Nightwishia mielummin käymällä keikoilla, joka onkin nykyään musiikkibisneksen pääasiallinen tulonlähde. Tuskinpa Nightwishin tarvitsee muutenkaan rahasta enää murehtia, vaikka laittaisivat pillit pussiin.

Sitten on sellaisia vanhanaikaisia, jotka lukee kirjat kirjoina ja kuuntelee levyt levyinä. Kuten minä 🙂

Vierailija
78/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nightwish ei tarvitse sinun rahojasi. Elävät leveästi elämänsä loppuun asti. 

Vierailija
79/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen musiikki keskittyy ihan eri tavalla kun levyn vaihtamisesta on kuitenkin hieman vaivaa.

Yksittäisten kappaleiden sijaan tuleekin kuunneltua koko albumi kun levyn vaihto eikä napsauttamalla.

Lisäksi Nigtwishin kaltainen monimutkainen musiikki vaatii monta kuuntelukertaa.

"Vaativammat" kappaleet on sellaisia että eka kerralla niistä ei oikein saa mitään irti mutta lopulta ne onkin niitä parhaita joihin ei kyllästy useankaan kerran jälkeen kun aina jotain uutta löytää niistä.

Lisäksi fyysisten levyjen kansitaide on mulle tärkeä juttu.

Vierailija
80/178 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös fyysisen levyn (tai kirjan, leffan, pelin) kannalla ihan vain koska siinä on jotain konkreettista fiilistä, jota suoratoistopalvelu tai joku ladattava digitaalikopio ei vaan anna. Jälkimmäiset ovat jotenkin näkymättömiä, sieluttomia, kasvottomia, eivät tunnu miltään (itse sisältö voi toki olla loistavaa ja se onkin pääasia). Verrattuna tuotteeseen, taiteeseen, viihteeseen, jota voit pidellä kädessäsi ja katsella. Ymmärrettävästi ajat ovat muuttuneet, ja esim tämän päivän teinit eivät ymmärrä tätä ollenkaan (jotkut ehkä), eikä se ole heidän vikansa.  

Muistan ja kaipaan nuoruuttani ysärillä, kun mentiin kauppaan, etsittiin hyllystä se paljon odotettu levy/peli/leffa, mentiin kassalle ja ostettiin se, ihailtiin kansikuvia ja luettiin ne levyn vihkoset alusta loppuun, levyt kuunneltiin putkeen alusta loppuun. Otettiin sisään se koko paketti. Nykyään ei ole sellaista tämän digitaali/suoratoistohommam ansioista, kaikki on ihan liian helppoa nopeaa ja vaivatonta missä tahanssa milloin tahansa, ja tämä vain ruokkii sellaisenkin mahtavan taiteen, kuin musiikki, kertakäyttöistymistä. Ja tämän näkee nykykoululaisista. Eivät jaksa kuunnella edes yhtä biisiä, puhumattakaan koko albumillista, alusta loppuun. Surullista, mutta tähän on tultu.