En tiennyt että Ellu on Kanadan kuningatar
Luulin, että hän on valtion päämies vain Briteissä. Olen sentään lukion ja yliopiston käynyt. Tiesitkö sinä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt jenkkejä. Eivät olisi MITÄÄN ilman Britanniaa. Ja sitten haukkuvat Eurooppaa vaikka se antoi niille kaiken hyvän mitä niillä on. Olisivat edelleen jossain puskissa ilman brittejä.
Pyh. Espanjalaiset ja hollantilaiset olivat siellä ennen brittejä, jopa ranskalaisetkin. Mistä muka tiedät heidän haukkumisensa? Ei eurooppa ole tavis amerikkalaisille niin tärkeä että sitä muistaisi haukkua. Ja joo, kyllä se puskissa eläminen saattaisi voittaa kansanmurhan, orjuuden, kulkutaudit mitä eurooppalaiset valloittajat toivat.
Mitä haukkumiseen tulee, niin brexit-kuset tukkaansa kihauttanut britannia on tällä hetkellä kyllä törkyturpaisin kansa mitä tiedän. Pää punaisena haukutaan ja solvataan eurooppaa ja uhotaan suurinpiirtein Brittiläisen imperiumin paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on maailmanhistorian ylivoimaisesti suurin rosvovaltio?
Maa, joka on ryöstänyt, riistänyt ja orjuuttanut miljoonia ihmisiä ympäri tämä pallon?
Aivan oikein. Britannia.
Britannia on myös syypää Lähi-Idän sotiin.
Mikä maa pitää yllä kansainvälistä veroparatiisiverkostoa (Cayman saaret, Wright saari, Bermuda, Gibraltar, Jersey esim.)
Aivan oikein. Britannia.
Koko Brexit sekoilu on yritys entiseen siirtomaavallan aikoihin. Silloin kun voitiin ryöstää Intia tyhjäksi, Kiina tyhjäksi. Enää se ei ole muiden kuin hourupäiden lordien muistoissa.
Mutta jäänteistä pidetään kiinni kynsin hampain. Kanada ja Australia ovat esimerkkejä.
Sama asia, kuin Suomen ylin johto olisi Ruotsin kuningas. Ja Suomen lipun vasemmassa kulmassa olisi ruotsin lippu.
Täsmälleen sama asia.
Ihan hyvä, että Harryt ja Meghanit haistattaa pitkät tälle hourupäiselle kuningaskunnalle.
Mutta na.tsien rikokset......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt jenkkejä. Eivät olisi MITÄÄN ilman Britanniaa. Ja sitten haukkuvat Eurooppaa vaikka se antoi niille kaiken hyvän mitä niillä on. Olisivat edelleen jossain puskissa ilman brittejä.
Pyh. Espanjalaiset ja hollantilaiset olivat siellä ennen brittejä, jopa ranskalaisetkin. Mistä muka tiedät heidän haukkumisensa? Ei eurooppa ole tavis amerikkalaisille niin tärkeä että sitä muistaisi haukkua. Ja joo, kyllä se puskissa eläminen saattaisi voittaa kansanmurhan, orjuuden, kulkutaudit mitä eurooppalaiset valloittajat toivat.
Mitä haukkumiseen tulee, niin brexit-kuset tukkaansa kihauttanut britannia on tällä hetkellä kyllä törkyturpaisin kansa mitä tiedän. Pää punaisena haukutaan ja solvataan eurooppaa ja uhotaan suurinpiirtein Brittiläisen imperiumin paluuta.
No eipä ole espanjan lippua yläkulmassa kuitenkaan.
Englannilla on vielä oma kansainyhteisönsä jäljellä, vaikka eroaa EU:sta. Se on siinä yhteisössään kurkona, EU:ssa Saksalla ja Ranskalla liian vahva asema.
Tämäkin osaltaan saattoi vaikuttaa, kun englantilaiset päättivät erota EU:sta.
Oliko lukiossasi yksi maantieteen kurssi, ap?
Oli (ja on) Englannilta hieno suoritus vallata maantieteellisesti suhteellisen pienenä plänttinä niin iso osa tätä palloa.
USA:n menetys on ollut kirvelevimpiä. Kuningatar ja muu vallasväki on menettänyt valtavat rahasummat sen itsenäistymisen takia vuonna 1776.
Intiakin oli iso menetys, mutta kuuluu edelleen kansainyhteisöön.
Kai ap tuntee Australian ja Uuden-Seelannin liput?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo varmasti koulussa opittu, mutta ei sieltä jäänyt mieleen. Aikuisena asia on tullut "uudelleenopittua". Hatunnosto ap:lle, että kehtaa myöntää tietämättömyytensä. Taitaa noilla todistuksilla itsetunto tiedon osalta olla kunnossa.
Opin sen wikipediasta eilen :D . Ja olen 42-vuotias. Itsetunto kunnossa kyllä. Ap
Minäpä opin asian juuri nyt Vauva-palstalta.
M 45
Ja minä sen sulle kerroin ja paljon muutakin.
Tässä Patriot-elokuvan ratkaisutaistelu, jossa itsenäisyysmiehet eli patriootit lyövät englantilaiset:
Kyseessä Cowpensin taistelu vuonna 1781.
Miksi ovat haukanneet irlannista palan? Ehkä pari muutakin saarta.
En ole koskaan ennen edes kuullut sanaa Commonwealth, ja minäkin olen yliopistokoulutettu :o .
Afrikassakin on 19 maata joiden pää on kuningatar Elisabeth.
"Miksi ovat haukanneet irlannista palan?"
Irlanti oli pitkään Englannin vallan alla. Viime vuosisadalla se itsenäistyi - kuitenkin niin, että Pohjois-Irlanti jäi Englannille.
Wikipedia Pohjois-Irlannista:
"Katoliset ovat yleensä nationalisteja eli kannattavat ainakin periaatteessa Irlannin yhdistämistä yhdeksi valtioksi, protestantit taas ovat unionisteja eli haluavat pysyä Ison-Britannian yhteydessä."
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kuningattaren kuva löytyy niin Kanadan, Australian ja Uuden Seelannin rahasta. Sen nyt pitäisi jo kertoa jotakin.
https://images.search.yahoo.com/yhs/search?p=picture+of+canadian+dollar…%
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ennen edes kuullut sanaa Commonwealth, ja minäkin olen yliopistokoulutettu :o .
Suomalaisilla on ylimitoitetut kasitykset koulutuksestaan ja yleistiedoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuullut, mutta luulin, että sillä tarkoitetaan jotain yleistä kansalaisten hyvinvointi- ja terveysohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kuullut, mutta luulin, että sillä tarkoitetaan jotain yleistä kansalaisten hyvinvointi- ja terveysohjelmaa.
Sillä lailla! Ja taas kelpaa haukkua melkein kaikkia muita maailman maita ja kansoja tyhmiksi. Hyvin heikolla pohjalla on suomalaisten uho.
Kyllä. Elisabeth ei ole aikoihin tehnyt matkoja alusmaihinsa, mutta lapsensa ja lapsenlapsensa kyllä matkustavat.
Noissa maissa myös seurataan kuninkaallisia innokkaasti eikä kukaan halua ns. itsenäistyä, vaikka kansanäänestyksiä on järjestetty.
Viisumia ei tarvitse noiden maiden välillä ja moni aussi matkustaa mielellään Englantiin ja toisinpäin.
Ovat itsenäisiä hallinnoltaan mutta käsittääkseni kuningatar voi sanoa viimeisen sanan halutessaan. Eipä ole halunnut.