En tiennyt että Ellu on Kanadan kuningatar
Luulin, että hän on valtion päämies vain Briteissä. Olen sentään lukion ja yliopiston käynyt. Tiesitkö sinä?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo varmasti koulussa opittu, mutta ei sieltä jäänyt mieleen. Aikuisena asia on tullut "uudelleenopittua". Hatunnosto ap:lle, että kehtaa myöntää tietämättömyytensä. Taitaa noilla todistuksilla itsetunto tiedon osalta olla kunnossa.
Niin, nythän ap menetti kasvonsa täällä.
Hatunnosto.
Heh. Ei minun kasvot nyt yhdestä valtion päämies -tiedosta ole kiinni :D . Ei täällä eikä live-elämässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin miksi H ja M tuosta noin vaan menee Kanadaan, mutta se onkin Ellun maa :"D
Mä olen luullut että Meghan on Kanadasta. On ainakin asunut siellä.
On asunut töiden takia elikkä kuvausten ajan. Itse asiassa Torontossa The Annex - nimisellä alueella meidän asunnon naapurustossa.
On siitä Hong Kongin poistunut. Ja kyllä tiesin. Pelkkä peruskoulu, 8,3
Vierailija kirjoitti:
Mikä on maailmanhistorian ylivoimaisesti suurin rosvovaltio?
Maa, joka on ryöstänyt, riistänyt ja orjuuttanut miljoonia ihmisiä ympäri tämä pallon?
Aivan oikein. Britannia.
Britannia on myös syypää Lähi-Idän sotiin.
Mikä maa pitää yllä kansainvälistä veroparatiisiverkostoa (Cayman saaret, Wright saari, Bermuda, Gibraltar, Jersey esim.)
Aivan oikein. Britannia.
Koko Brexit sekoilu on yritys entiseen siirtomaavallan aikoihin. Silloin kun voitiin ryöstää Intia tyhjäksi, Kiina tyhjäksi. Enää se ei ole muiden kuin hourupäiden lordien muistoissa.
Mutta jäänteistä pidetään kiinni kynsin hampain. Kanada ja Australia ovat esimerkkejä.
Sama asia, kuin Suomen ylin johto olisi Ruotsin kuningas. Ja Suomen lipun vasemmassa kulmassa olisi ruotsin lippu.
Täsmälleen sama asia.
Ihan hyvä, että Harryt ja Meghanit haistattaa pitkät tälle hourupäiselle kuningaskunnalle.
Ja ellu yksin sai tämän kaiken aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin miksi H ja M tuosta noin vaan menee Kanadaan, mutta se onkin Ellun maa :"D
Mä olen luullut että Meghan on Kanadasta. On ainakin asunut siellä.
On asunut töiden takia elikkä kuvausten ajan. Itse asiassa Torontossa The Annex - nimisellä alueella meidän asunnon naapurustossa.
Asut Kanadassa? Kerro vähän millainen merkitys Ellulla on kanadalaisille ihmisille. Ap
Ajatelkaa nyt jenkkejä. Eivät olisi MITÄÄN ilman Britanniaa. Ja sitten haukkuvat Eurooppaa vaikka se antoi niille kaiken hyvän mitä niillä on. Olisivat edelleen jossain puskissa ilman brittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo varmasti koulussa opittu, mutta ei sieltä jäänyt mieleen. Aikuisena asia on tullut "uudelleenopittua". Hatunnosto ap:lle, että kehtaa myöntää tietämättömyytensä. Taitaa noilla todistuksilla itsetunto tiedon osalta olla kunnossa.
Hatunnosto.Heh. Ei minun kasvot nyt yhdestä valtion päämies -tiedosta ole kiinni :D . Ei täällä eikä live-elämässä.
Ap
Et sitten huomannut sarkasmia?
Ei täällä voi menettää kasvojaan, täällä ollaan anonyymeja.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kummastuttaa ku Suomen kokoisella valtiolla on niin monta siirtomaata? Ja ne on kuitenkin aatamin aikaan ollut meren takana eristyksissä muusta Euroopasta, niin miten?
Pöljyys taas kukoistaa tällä palstalla !
Jo siitä lähtien ,kun Englanti voitti Espanjan nk. Suuren Armadan
( katso vaikka wikipediasta) oli sen merimahti eli laivaston asema taattu useiksi vuosisadoiksi eteenpäin ja siitä että se oli ja on saarivaltakunta oli sille pelkkä etua imperumin luomisessaan ja se seikka antoi sille joka suhteessa etulyöntiaseman siirtomaakilpailussa ja Amerikan mantereeseen kuuluvien alueiden valtauksessa .
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ap haluaa vielä kysyä teiltä viisaammilta, että käykö Ellu välillä Kanadassa ja mieltääkö Kanadalaiset hänen kuningattarekseen ja ylimmäksi valtion päämiehekseen? Ja mitä valtaa Ellulla on Kanadan asioihin? Maksaako Kanada vuosittain jotain Englannille tai Ellulle?
Opetettiinko sinun lukiossasi, että Englannin kuningatar on nimeltään Ellu? Ei tainnut kovin tasokas lukio olla.
Vierailija kirjoitti:
"Paitsi että Venäjän sen autonomian antoi."
Tämä totta. Toki. Mutta arvomaailma on arkkikonservatiivinen - ja sitten se sosialismikokeilu....
Ja sitten se Suur-Saksa kokeilu (ja sen 'vanavedessä' kulkemisen kokeilu.)
'Britannia rules the waves' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kummastuttaa ku Suomen kokoisella valtiolla on niin monta siirtomaata? Ja ne on kuitenkin aatamin aikaan ollut meren takana eristyksissä muusta Euroopasta, niin miten?
( katso vaikka wikipediasta) oli sen merimahti eli laivaston asema taattu useiksi vuosisadoiksi eteenpäin ja siitä että se oli ja on saarivaltakunta oli sille pelkkä etua imperumin luomisessaan ja se seikka antoi sille joka suhteessa etulyöntiaseman siirtomaakilpailussa ja Amerikan mantereeseen kuuluvien alueiden valtauksessa .
Ai saiko se Espanjan laivat vai miksi tuli merimahdiksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on maailmanhistorian ylivoimaisesti suurin rosvovaltio?
Maa, joka on ryöstänyt, riistänyt ja orjuuttanut miljoonia ihmisiä ympäri tämä pallon?
Aivan oikein. Britannia.
Britannia on myös syypää Lähi-Idän sotiin.
Mikä maa pitää yllä kansainvälistä veroparatiisiverkostoa (Cayman saaret, Wright saari, Bermuda, Gibraltar, Jersey esim.)
Aivan oikein. Britannia.
Koko Brexit sekoilu on yritys entiseen siirtomaavallan aikoihin. Silloin kun voitiin ryöstää Intia tyhjäksi, Kiina tyhjäksi. Enää se ei ole muiden kuin hourupäiden lordien muistoissa.
Mutta jäänteistä pidetään kiinni kynsin hampain. Kanada ja Australia ovat esimerkkejä.
Sama asia, kuin Suomen ylin johto olisi Ruotsin kuningas. Ja Suomen lipun vasemmassa kulmassa olisi ruotsin lippu.
Täsmälleen sama asia.
Ihan hyvä, että Harryt ja Meghanit haistattaa pitkät tälle hourupäiselle kuningaskunnalle.
Ihana. Toi barbiemainen ponnekas loppukaneetti on paras.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kyllä nyt näkee miten turhaa se koulutuksesta paukuttaminen on. En ole käynyt edes lukiota, mutta olen tiennyt että Englannin kuningatar on Kanadan valtion pää jo vuodesta 1985, jolloin luin isäukon Mitä, missä, milloin kirjaa koko joululoman.
Kanada on liittynyt kansainyhteisöön 1931, Englannin hallitsija on ollut myös Kanadan hallitsija siis tuosta 131 asti.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa nyt jenkkejä. Eivät olisi MITÄÄN ilman Britanniaa. Ja sitten haukkuvat Eurooppaa vaikka se antoi niille kaiken hyvän mitä niillä on. Olisivat edelleen jossain puskissa ilman brittejä.
Väärin.
Jos nimittäin oikein sen nk. syntyhistoriaan mennään, niin Amerikan Yhdysvallat saa valtiona kiittää koko olemassaolostaan enemmän 1700-luvun Ranskaa,
... ja ennen muuta sen markiisi, kenraali, valtiomies La Fayttea( 1757- 1834) kuin Britanniaa,( jota vastaan koko sen vallankumous oli itsenäistymissota käytiin .)
Siis hän päättää Kanadan, Australian yms. asioista? Oon aina luullut, että ne on itsenäisiä valtioita eikä mitään UK:hon kuuluvia. Uusi asia minullekin. Ja löytyy yliopistotutkinto.
Vierailija kirjoitti:
'Britannia rules the waves' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai saiko se Espanjan laivat vai miksi tuli merimahdiksi?
Espanjan sotalaivaston runko (= sen alusten parhaimmisto ja suurin määrä niistä ) upotettiin Irlannin mereen ja myrsky upotti niistä ne loputkin mukana olleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Kyllä nyt näkee miten turhaa se koulutuksesta paukuttaminen on. En ole käynyt edes lukiota, mutta olen tiennyt että Englannin kuningatar on Kanadan valtion pää jo vuodesta 1985, jolloin luin isäukon Mitä, missä, milloin kirjaa koko joululoman.
Kanada on liittynyt kansainyhteisöön 1931, Englannin hallitsija on ollut myös Kanadan hallitsija siis tuosta 131 asti.
Kanada ei liittynyt kansainyhteisöön tuona vuonna, vaan silloin kansainyhteisö perustettiin ja silloiset siirtomaat, dominiot, yms alusmaat ooli osa yhteisöä. Tosin yksi nykyisen Kanadan osa, Newfoundland, oli mennyt konkurssiin ja oli suoraan Britannian osa. Newfoundland liittyi Kanadaan vuonna 1949. Ja kyllä Kanadassa näkyy Brittilippuja vähän siellä sun täällä, julkisissa virastoissa ainakin.
Asuihan se 'Anna, ystävämme' (-kin) siellä 'Prinssi Edwardin" mukaan nimetyllä saarella...
Kanatan kuningas Ellu Kananen. Ihan AkuAnkka kamaa.
Hatunnosto.