***JOULUNTÄHTÖSEt keskiviikkopinoon***
Kommentit (23)
Tässä sitä on istuttu autossa puolet tästä päivästä. turun ja porin väliä sahataan harva se viikko tai jopa parikin kertaa viikossa. hikistä hommaa kun ei siteä ilmastointia ole. Pitäisköhän auto vaihtaa jo nyt... emme mahdu kaikki 7 samaan autoon sitten millään.
lomat: joo olen ollut hoitovapaalla viimeisen vuoden ajan kuopuksesta ja sitä jatkan äippälomaan asti. kuopuskin täyttää sopivasti kolme vasta äitiysloman aikana. kelasta saa kuulemma sitten äitiyspäivärahankin viime vuoden tulojen mukaan, eli edelliset 6 kk jotka töissä olin :-) viikon paras uutinen, luulin joutuvani lähes minimille...
juhannus: kotona lasten kanssa. jotain kivaa keksitään keskenään, emme ihmeemmin juhannusta harrasta erityisesti erilailla.
juhlat: ei ole tiedossa mitään isompaa, omien lasten synttäreitä osuu kesälle, mutta niissä pärjää ilman mitään ihme vaatetusta.
vaatteet: äippävaatteista myös sellainen ongelma, että paidat on ihan liian lyhyitä. minulla suhteessa lyhyet jalat ja pitkä selkä, mikään paita ei peitä noita vyötäröresoreita, pitänee ottaa ompelukone ja saumuri esiin ja ompelemaan. vieläkö muuten joku muu ompelee vauvalleen itse vaatteita vai ostavatko kaikki?
töissä kertominen: kerroin töissä heti positiivisen testin jälkeen että en palaa töihin marraskuussa vaan vasta seuraavan vuoden marraskuussa jos raskaus sujuu ongelmitta. , mutta hoitovapaalla kun olen niin en sekoittanut siellä kuvioita suuremmin. helppoa oli ja työkavereiden vastaanotto yllättävän positiivinen
ultrakuulumiset: maanantaina käytiin ja kaikki hyvin, ultralaite oli vaan huono. paremmin näkyi 8 viikon kuvissa vauveli. rakenneultra vasta vko 20+, saatan mennä yksityisesti jo ennen sitäkin..
lapsille kertominen: kaksi lapsistamme on nyt tietoisia vauvasta, kaksi nuorinta. vanhimmat ovat poissa kotoa ja he itse asiassa ovat toivoneetkin sisarusta, joten toive täyttyy nyt niiltä osin. otin tuon toiseksi nuorimman ensin keskusteluun kun on ollut kovin vastaan, tyyliin eikö me jo riitetä... mutta oli hyvinkin iloinen ja utelias kun näytin ultrakuvat ja kirjasta millaiselta vauva nyt näyttää. ihmetteli vaan kun jossain kuvatekstissä luki että 6 viikkoisella vauvan alulla on häntä... niin mikä häntä????
Oma napa elää ja kasvaa, turvotusta on varsinkin iltaisin aika paljon. varmaan helteetkin vaikuttaa asiaan. pitäisi siivota kaapeista kaikki turhat kamat pois ja viedä kirpparille tai ihan pois vaan. kuudelta ihmiseltä kertyy vuositasolla aika määrä ylimääräistä tavaraa ja erityisesti vaatetta. lapsetkin kun on vuorotellen ja kaksi peräkkäistä poikaa on ihan eri kroppaisia. että eivät peri toistensa vaatteita juurikaan.
Mitäs vielä.. serkkukin taitaa selvitä vauvansa kuolemasta. Oli aika rauhallinen kun keskusteltiin. Aikovat yrittää vielä uudelleen vaikka ikää alkaa olla. On vaan niin kurjaa kun he ovat yrittäneet yli 10 vuotta vauvaa ja sitten kävi näin. Itselläni on ihan toinen äärilaita, ei tarvitse kun katsoa miestä niin raskaana ollaan... heh.. Ainahan on adoption mahdollisuuskin vielä olemassa. Suku on kyllä pitänyt yhtä näissä asioissa. Tuntuu että vaikeudet tiivistää yhteen.
Hyvää jussia kaikille jotka sitä viettävät ja toivotaan että aurinkoakin näkyisi edes ajoittain vaikka huonoa lupaileekin.
Natuli+ruu 12+4
liian lyhyisiin paitoihin vinkki,
esim. Bebes myy masutuubeja, jotka voi laittaa paidan alle, masun päälle. Helma näkyy paidan alta, ja näinollen saa aikaan vaikutelman kerrospukeutumisesta. Bebesin tuubit ovat myös niin pitkiä että alussa ainakin käyvät ihan topista myös.
Olenpahan kuullut myös putkiresorin kangaskaupasta sellaisenaan käyvän tähän tarkoitukseen!
Heipsan -
piti vielä näin ennen nukkumaan menoakin tietsikan ollessa kerran päällä käydä tarkistamassa kuulumiset ja kertomassa omat.
Olin siis neuvolassa ja sydänäänet vihdoin kuuluivat. Kivaa. Tintti211, kerroit, että sulla ei vielä ollut sydänääniä saatu kuulumaan ja ultraankaan et ollut päässyt. Mä sentään pääsin rauhoittumaan viime viikolla np-ultrauksessa, että mun huoli oli sinänsä poissa vaikkei sydänääniä oltukaan vielä kuultu. Toivottavasti saat pian kuulla sen " junan" . Minusta ne kuulostavat perinteiseltä pitkänmatkan junalta - ei miltään IC-mallilta vaan niiltä vanhemmilta.
Pitkien vaateongelmat: Mäkin olen pitkänhuiskea ja kapea (en mikään anorektikko, mutta mulla vaan on ollut paino-ongelmat aina sensuuntaisia, että syön kuin jalkapallojoukkue, mutta aineenvaihdunta tekee tehtävänsä) ja vaateongelmat ovat arkipäivää. Silti hämmästyin esikoista odottaessani, että löysin sekä HM:stä (Porista) että Lindexistä (Helsingistä) ihan tarpeeksi pitkiä housuja! Se oli ihmeellistä. Nyt en ole tarjontaa käynyt katsomassa. Sain tosiaan työkaveriltani ison pinon äitiysvaatteita, joista alaosien suurin osa hameita ja kapreja, joten pituudella ei niin väliä olekaan. Ja yksiä farkkuja aion käyttää lahkeet käännettyinä kapreina - olivat muuten kivat housut, mutta auttamattoman lyhyet. Luulen, että pärjään kyllä näillä eväillä.
Loma: Se on koko heinäkuun. Ihanaa. Varmaan mökkeilemme vanhempien mökillä ja käymme mummoloissa. Juhannuksena varmaan vierailemme kavereiden luona - ei mitään kummempaa.
Juhlat: Juhlia parit tiedossa elokuussa. Mä mietin, et josko investoisi johonkin trikoiseen mekkoon, joka venyy vatsan kohdalta. Odottavalla kaverillani oli kiva malli viime vuonna päällään. Oli löytänyt Bebes:istä, jonne olikin jo linkki tässä ihan pari päivää sitten.
milonmi