~~~syysSÄTEET 05~~~ Ke-To vko 5
Keskiviikkohon sätehet
Pistetään nyt sitten ehdotusten mukaisesti vähän lyhyemmälle ajalle pinot.
GRINGO - onnea myös sinulle vähän myöhässä, en ilmeisesti lukenut sitä pinoa, missä iloinen uutisesi oli!
MII: Tsemppiä, koita keksiä joku hyvä porkkana (vauvan lisäksi). Uh, muistan oman G-painiskeluni. Tällaiselle tiimityö-ihmiselle yksinäinen puurtaminen oli tuskaa. Sitten löytyi onneksi työpaikka ja fiksu työnantaja, joka lisäsi sopimukseen reilun palkan korotuksen kunhan maisterin paperit on plakkarissa, johan alkoi tulosta syntyä!
Eipä voi PYRYlle neuvoa antaa, vain oman kokemuksen: ekassa raskaudessa ulkopuoliset ei mahaa juuri huomanneet ennenkuin puolenvälin jälkeen. Rintaliivit taisi mennä kuppikokoa suuremmaksi 17+, tässä toisessa turpoaminen on molempien osalta käynyt nopeammin. Tunteepa tällainen suht pienirintainen edes joskus elämässään olonsa täyteläisemmäksi :) Toivottavasti ompelijasi on siis luova ja keksii ¿joustavia ratkaisuja¿!
Harrastus-G: Tämä puskassa eläminen on vaikuttanut jo harrastuksiin muutenkin eli eipä täällä liikuntaa muuta ole kuin koti-pilates. Laitesukellus, uiminen, kuntonyrkkeily ja bodypump tunnit on olleet vaihtelevasti listalla, vaan eipä onnistu täällä! Lyhyen aikaa pystyin lenkkeilemään, mutta ilmasto asettaa sille melkoisia rajoituksia. Raskaana hengästyminen ja huimaus alkaa aika aikaisessa vaiheessa, eli hiljentää olisi pitänyt joka tapauksessa. Käsitöitä (ompelu etenkin) teen yleensä, vaan eipä ollut konetta muuttokuormassa mukana :( ja kokkailuakin voi kutsua harrastukseksi. Jäljellä on nyt lähinnä sisustuslehtien ja kirjojen tavaaminen aina kun niitä käsiinsä saa, ja esikoisen kanssa touhuaminen. Salsaa mä vielä joku päivä opettelen tanssimaan oikein kunnolla ja nuoruuden ratsastus harrastus elvytetään vielä!
Uh, on aika masis päivä tänään: mies joutui viimeyönä tosi ikävän onnettomuuden silminnäkijäksi. Tilanne oli tosi hankala, kun täällä ei voi samalla tavalla auttaa tai edes mennä poliisin juttusille ilman vaikeuksiin joutumisen riskiä - kyllä tuntuu suomalainen yhteiskuntajärjestys tällaisella hetkellä arvokkaalta... 9 viikkoa paluuseen, ja jää kyllä aika -ska maku suuhun tästä keikasta.
Ai niin, se sukupuoli: kyllä ne konkarit tietää ;) Tulokas esitteli sulojaan aika auliisti l. me olisi taidettu ¿tietää¿ ilman lääkärin ilmoitustakin - poikahan se siellä. Oireet olleetkin samanoloisia kuin ekastakin. Säästymme siis suuremmilta vauvahankinnoilta, enkä pääse vieläkään ompelemaan mekkoja ;D Esikoinen 2v 3kk on tosin ilmoittanut että haluaa siskon, ja jos on veli niin annetaan lääkärisedälle :-O Henkinen valmistautuminen on siis aloitettava varhain...
Tulipahan TAAS tekstiä, lukee ken jaksaa - voikaamme paksusti,
Mae & ¿tulokas-odottamassa-uutta-työnimeä¿ 18+6
Kommentit (56)
Pyrylle piti kommentoida, että minulla on sellainen muistikuva, ettei ainakaan jäykkäkouristusta saisi antaa raskausaikana ja etenkin ekalla kolmanneksella rokotuksia ei mielellään annettais, koska sehän on sitä riskialteinta aikaa, kun vauvan elimet ym kehittyy.. Ja siitäpä tuli mieleen, että taitaa olla oma jäykkäkouristuskin vanhenemassa... :/
Mutta kyselepä neuvolasta tuokin. Kyllä ne sieltä tietää.. tai selvittävät ainakin. On nimittäin HYVIN mahdollista että muista n väärin ;D
-Jede
Tänään siis plussasin, vaikka tätiä odottelin :o) Kp 28/26-30 Kaikki oireet viittasi tätiin ja plussa oli kyllä yllätys. Iloinen sellainen :o) Neljäs yrityskierto tuotti tulosta. Nyt täytyy lähteä pakkaan tanssivaatteita tytölle ja ihtelle jumpparyysyt.
-Onnellinen säde!
[color=green]Tää työttömänä ja raskaana olo verottaa niin paljon tätä vapaa-aikaa, etten oo kunnolla kerennyt kirjotella. Yritän korjata tapani!
Galluppia:Harrastan kirjeenvaihtoa ympäri maailman (usa, espanja, englanti, norja yms) sekä elokuvia (varsinkin kauhu on lähellä sydäntä) ja lukemista. Nyt raskauden alusta lähtien oon yrittänyt lähes päivittäin käydä kävelyllä (sain ukaasin neuvolan tätiltä), mutta vaikka viikkoja on vasta hieman reilu 9 niin ei sitä jaksa enää niin kauheesti. Hengästyy pienimmässäkin mäessä ja jatkuva huono-oloisuus verottaa...
Mun piti kauheesti kommentoida muiden juttuja, mutta nyt on pää ihan tyhjä (hävettää).
Joku (Kathy?!?) oli saanut ekat sydänäänet kuuluviin ja se vasta mukava juttu olikin! Itse menen viikon päästä perjantaina lääkärille ja toivon, että silloin kuunnellaan niin saisin TÄYDEN varmuuden.
Mutta nyt menen puis! Palaan ehkä myöhemmin...
-Taelsa-[/color]
TERVETULOA JOUKKOOMME KASVAVAAN!!!
heh, ihmettelinkin joskus alussa miksi värit on jotenkin niin tummat...tai ei olleet niinkuin halusin.
Haaveilijalle paljon onnea plussasta ja tervetuloa tälle puolelle!
nellariina
[color=violet]Ihanaa, nyt on kyllä taas hirmuinen plussapuhuri puhaltanut! Tällekin viikolle kolme plussaa, jotta tahti säilyy, eikös niin? Tervetuloa tänne kirjoittelemaan (toivottaa joukossa kohta neljä päivää ollut¿) =D
En minä kysynyt sitä rokotusasiaa soittaessani, kun ajattelin, että selviäähän tuo ekalla neuvolakäynnillä (sitten on matkaan vielä pari kuukautta aikaa). Olisi tietenkin VOINUT hoitaa rokotukset silloin matkaa varatessa, koska silloin ei ollut vielä yritys päällä. Mutta ei se mitään, jos matka nyt jää, olen siihen jo asennoitunut. Mennään sitten vaikka johonkin kivaan kotimaan kohteeseen kesälomalla! =) Kyllä nolottaa, että on jäänyt jäykkäkouristus uusimatta, yleensä olen tosi tarkka tuollaisten kanssa.
Jajalle onnittelut ensimmäisestä koputuksesta! Toivottavasti morsetus jatkuu ja ilahduttaa äidin mieltä joka päivä. Ja Anulle onnittelut pienen sydämen pompotuksista. ♥ Toivottavasti riitä ratkeaa pian¿ kenties tämän positiivisen uutisen voimalla?
Taelsalle tsemppiä kävelyreissuille. Vaikkei pitkästi jaksaisikaan, niin kaikki se on kotiinpäin!
Kathy muuten, miten sinun hirmuinen kuntobuumi on edistynyt? Kuumeilupuolella olit aina sellainen hengennostattaja, kun ei itse olisi välttis jaksanut lähteä. =) Minulla on loukkaantumisen vuoksi pumppikin nyt vähän telakalla, mutta eiköhän kohta taas pääse tangon varteen!
Juupa juu nyt hus pois vauvasivuilta¿ *läpsii itseään poskille*
-P-
PYRY; Minäkin olen vallan kärsimätön ihminen, joten raskaus on aika opimiseb paikka. ;) Ja varmasti hyvää valmennusta tulevaan!
KATHY huhuili Labasta. Minäkin olen ihmetellyt hänen äkkinäistä katoamistaan. Toivottavasti kaikki ok.
ANU; ihanaa, kun kuulit sydänäänet. <3 Toivottavasti saatte pian selvitettyä asiat miehen ja hänen vanhempiensa kanssa.
MIRJU; hienosti on poikasi kirinyt kehityksessä. Onko hän integroituna päiväkotiryhmässä? Itse työskentelen mm. kielellisiä vaikeuksia omaavien lasten kanssa, tosin vähän vanhempien.
HAAVEILIJA; onnea tuhannesti ja tervetuloa masua kasvattelemaan!
TAELSA; mullakin oli jossain vaiheessa hyvin vetämätön olo ja liikkumaan sai itsensä vain pakottamalla. Nyt on kuitenkin tuo olo kaikonnut ja olo taas aivan normaali ja jaksava. Tosiaan pienikin liikunta ja ulkoilu tekee hyvää ja myös auttaa jaksamaan. Tsemppiä!
JAJA; hienoa, että Pikkarainen on ottanut kontaktia mammaan. Täällä vielä odotellaan.. :)
Omaan napaan ei mitään ihmeellistä kuulu. Olo on nyt alkuväsymysten jälkeen aivan tavallinen, eikä raskaus arjessa millään tavalla muistuta itsestään. Pian saisi kyllä liikkeet jo muistuttaa: *odottaa jännityksellä*
Nyt välipalalle, nauttimaan jotain kevyttä, kun tuo painoasia tuppaa kummittelemaan mielessä..
mallariina ja masulainen rv 16+2
[color=blue]Meidän poika on ihan normaalissa päiväkotiryhmässä. Aloitti tosiaan tällä viikolla uudessa paikassa, mistä nykyisin entinen henkilökohtainen avustaja siirtyi mukana normaaliksi lastenhoitajaksi kyseiseen ryhmään ja pojalla aloitti nyt ihan uusi avustaja. Tosi kivasti on ottanut uuden avustajan vastaan. Tänäänkin kotona sanoi, että " Ei ole Päivi täällä" . Kai ihan hyvä merkki sekin. Nyt tekevät avustajan kanssa yhdessä " koritehtäviä" ja poika tykkää niistäkin kovasti ja jaksaa hyvin keskittyäkin. Aika valoisalta jo onneksi näyttää tulevaisuus. =) Nyt yhtenä tavoitteena on saada vuorovaikutusta muihin lapsiin myös päiväkodissa. Kotona kyllä pikkuveljen kanssa " keskustelee" ja leikkii kovasti. Luultavasti syksyllä ei enää tarvita henk.koht.avustajaa vaan pelkkä ryhmäavustaja riittänee. Tämäkin sen vuoksi, että poika ei " takertuisi" avustajaan vaan saataisiin vuorovaikutusta myös muihin ryhmän aikuisiin.
Jaja: Onnittelut ensimmäisistä koputuksista. Kyllä ne sieltä alkavat tuntumaan, vaikka istukka vähän häiritseekin. Mullakin juuri noilla viikoilla taisi ne ekat tuntemukset tulla. Nyt on jo ihan joka päiväistä. :)
Tosiaan kaikki kadonneet säteet nyt pinoutumaan! Ja onnittelut uusille! Olikohan se haaveilija, joka oli tänään plussannut! Tervetuloa joukkoon mukavaan! :)
mirju taas vaihteeksi
P.S. minäkö palsta-addikti?!? Tätä se teettää kun ei tarvitse käydä töissä...
Mirju: Minä siis olin se toinen laulun harrastaja, minä olen tähän asti laulanut klassista, ja nyt olen vähän laajentanut muuhunkin...
Haaveilija-76: Onnea plussasta!!!! Ja tervetuloa tälle puolelle! (Sanoo myös ihminen joka on ollut täällä vasta muutaman päivän...)
Anu: Ihana kun sydänänet kuului!!! Ja toivottavasti se teidän riita ratkeaa pian!
Omaa napaa: väsyttää ihan kauheasti, palelee niin, että saa nukkua kolmen peiton alla!!! Ja nälkä on tosi kova koko ajan! Mutta nyt menen miehen kanssa lenkille, vaikkei täälläkään jaksaisi, mutta eiköhän me taelsa oteta ja lenkkeillä! ;)
Mukavaa illan jatkoa!
t.Hippis rv 4+5
ja alkuun onnittelut plussista Haaveilijalle ja Gringolle!
Aikamoinen pinokin jo tältä päivältä, tätä menoa voimme siirtyä päiväpinoihin.
Itsellä kirjoittelu näyttää jäävän aika vähäiselle, nyt mies ja neiti lähtivät ulos niin sain hetken omaa rauhaa. Ihana hiljaisuus kotona :) Tuovat minulle onneksi karkkia kaupasta. Olen kuitenkin käynyt lukemassa juttujanne.
Täällä olen innoissani kun paha olo on vihdoin jäänyt taakse, 10 viikkoa sitä kestikin ja 3 viikkoa pidempään kuin esikoisella, plääh. Nyt onkin alkanut kaikki hyvä maistumaan, vetelin tänään jo jäätelöä ja odotan kohta karkkia. Täytyy vähän yrittää tsempata mutta nyt saa vähän herkutella pahan olon väistymisen kunniaksi :)
Harrastuksiin: Jumppaa olen harrastanut aina, nykyään vähemmän mutta kerran viikossa kuitenkin. Aloitin pari viikkoa sitten mammajumpan ja se on kyllä todella ihanaa ja virkistävää. On tullut niin paljon maattua sohvalla huonovointisena että on kivaa käydä " nostamassa jalkaa" .
Odottelen kovasti loppukuusta olevaa neuvolaa, pääsisi taas kuulemaan sydänääniä. Pari kertaa olen ollut tuntevinani että siellä se pikkuinen uiskentelee muttei mitään kunnollista vielä. Täälläkin alkaa kohta 17. viikko, joten herran jestas pian ollaan puolivälissä. Noh onhan tästä vielä heinäkuun loppuun aikaa.
Me kyllä aiomme selvittää sukupuolen, en voisi kuvitella että pystyisin pitämään se salassa itseltäni.
Kivaa kun tulee muuten taas lunta, tulee vähän talvisempi viikonloppua!
Viikon lopun odotuksen tunnelmissa :)
matleena rv15++
ihanan vilkasta ollutkin tänään! Harmittaa vaan kun vasta ehdin/jaksoin tulla kurkkaamaan teidään kuulumisianne. Viime yönä jäi unet vähiin ja oon täällä " koristanut" sohvaa koko illan, mitä nyt kävin vähän kävelemässä. Töissä oli vielä pidempi työpäivä, joka vei mehut....
Onnea Haavelija-76 tälläkin puolella plussasta! Ihanaa kun niin moni on saamassa lokavauvaa! Onnekasta mahan kasvatteluaikaa sinulle ja miehellesi!!!
Jaja, varmaan ihanaa kun pikkunen ilmoittelee äitilleensä, että täällä ollaan! Itselle tuli kyyneleet silmiin kun eka kerran tunsin vauvelin liikkuvan. Tää mein vintiö aikas iltavirkku, toivottavasti ei jää päälle tää iltakukkuminen kun syntyy....
Anu, varmaan oli mahtava kuulla ekan kerran ne pikkusen sydänäänet! Tietää ainakin, että siellä masussa on joku kyydissä=)
Mae, itse kyllä veikkasin myös tyttöä siulle. Miulla oli ihan erilaiset oireet kun odotin poikaa meinaan! Kamala makean himo oli koko ajan (suklaa, jäätelö yms.) ja pahoinvointia oli vaan rv. 8-10, sen jälkeen voin mainiosti. Hiukset rasvoittuivat ainakin pitkälle toiseen kolmannekseen paljon. Ja meillä sykkeet oli aina 140 luokkaa. Näköjään todellakin jokaisella odotus niin erilainen ja ei niiden perusteella ainakaan voi päätellä kumpi on tulossa.
Mietin että pitäisikö tehdä ihan erillinen ja pidempi esittelypino meistä mahan kasvattelijoista? Olihan tuolla kuumeilupuolella sellainen, mutta voisihan sen tännekin tehdä?!? Itse oon teitä suunnilleen saman lasketunajan omaavia oppinut jo vähän tuntemaan, mutta opittaisiinpa vielä tuntemaan paremmin toisiamme kaikki. Mielipiteitä!
Mutta nyt nukkumattia treffaamaan,
Kidelma rv. 17+2
[color=8470FF]Olipas vaikea yö, heräsin varmaan tunnin välein ja milloin nukuin, näin ihan ihme unia. Milloin vauva syntyi, milloin se hävis ja sain keskenmenon ym. Mulla onkin pari asiaa jotka painaa mieltä ja mietityttää koko ajan, joten voi johtua siitä.
Kidelmako se ehdotti sellaista pidempää esittelypinoa, minulle se käy. Aloin miettimään enkä muista että oisin kuumeilupuolella mihinkään kertonu itestäni mitään pidempää stooria.
Jaja, ihana tunne kun pikkuinen ilmoittelee itestään :) Tietää että kyllä siellä elämää on.
nellariina 17+4[/color]
Heti alkuun PALJON ONNEA uusille plussanneille!! Ihanaa että tämä plussa aalto jatkuu!!
Harrastus-G: Minä harrastelen enemmän ja vähemmän kirjeenvaihtoa,käsitöitä,lenkkeilyä koiran kanssa, elokuvia kattelen kotona paljon ja kuuntelen musiikkia tosi paljon..kummempia harrastuksia ei minulta löydy. Hankala täällä landella on mitään kyl harrastaakkaan ja vielä kun ajokorttia ei itellä ole.
Anu82: Saankos udella että missä päin te asutte? Kun ei np ultraa tarjota. Me asutaan 70km Oulusta etelään ,pienessä kylässä ja täällä saa np ja rakenneultran ilmaiseksi, tosin ne pitää käydä OYS:issa mut kuites et ite ei tarvi maksaa niistä mitään muuta kuin matkat.
Pyrylle rokotuksista: Minulla jäykkäkouristusrokotus vanheni rokotuskortin mukaan 6/05 ja enhän minä muistanut sitä käydä uusimassa..soitin sit neuvolaan vasta ja kysyin että voiko sitä laittaa raskausaikana niin terkka sanoi että jos ei aivan välttämätöntä pakkoa ole niin ei suosittele laitettavaksi raskausaikana.Niin ja sanoi että nykyään jäykkäkouristusrokotteen kestona pidetään 11-12 vuotta jos ne on pistetty säännöllisesti.
Mutta kannattaa varmaan kysyä ihan neuvolalääkäriltä asiasta niin saa varmasti luotettavan vastauksen!=)
Omaan napaan ei kuulu oikeen mitään..no sen huomaan ja mieskin on huomannut että alamaha on kovettunut :D siis kun mulla tota makkaraa on niin alamahassa tuntuu selvä kovempi kohta. Todella epätodellista tämä on vieläkin kun on niin oudon hyvä olo..mitä nyt väsyttää mut sitä huonoa oloakaan on enään todella harvoin.Mielessä pyöriikin et mitä jos tämä on tuulimuna tms kun sitä NIIN tuttua pahaa oloa ei ole.Ois äkkiä se 22 pvä niin ois lääkärineuvola ja 27pvä np ultra.
Oisko muutes ideaa et tekis yhteisön tälle meidän porukalle?Siellä vois sit olla vähän henk.kohtaisempiakin juttuja kun ei kuka tahansa pääsis lukemaan ja näin ollen siis ois intiimimpi tms.=)
Nyt lähden keittämään teetä.=)
Jonzu ja öttiäinen rv 9+4
Taas on uusi päivä, ja Ruu edelleen matkassa! Tässähän on kääntynyt jo prosentit sen puolelle, että raskaus jatkuu loppuun asti. Olen toivoton todennäköisyyksien pohtija, jos joku ei sitä vielä tällä puolella tiennyt *laskeskelee raskauspäivä...* =D Jännittää jo tuo alkava kuudes viikko, kun sitten on supertärkeä kehitysvaihe. Siitä kun selvitään, niin vauvautumisen todennäköisyydet nousee pilviin!
Minä olenkin tänään " kotitoimistolla" , koska olin aamulla viisaudenhampaan leikkauksessa. Aika ikävää räkiä verta, kun se rupeaa vähän yököttämään, eikä tässä kai olisi hyvä oksentaa. Illan tulokin vähän jänskättää, että kuinkahan selviän noilla Panadoleilla. Olisi kyllä ollut käyttöä Burana-kuurille muutenkin (vihoitteleva nivel), mutta ei voi minkään. Ja kyllähän se särky JOSKUS loppuu. Toivottavasti ei alakaan.
Miehelle eilen vinkkaisin, ettei EHKÄ päästäkään hääreissulle (niistä rokotuksista johtuen). Eipä tuo vaikuttanut hirmuisen pettyneeltä, minä se meillä matkaihminen enemmän olenkin. Kyllä on kuitenkin vähän syyllinen olo, kun en hoitanut rokotuksia silloin heti matkaa varatessa. Täytyy yrittää keksiä jokun kiva ehdotus tilalle jo varmuudeksi...
Juup, nyt yritän vähän työasioitakin tehdä. Ajatelkaas, huomenna on jo perjantai, jihuu!
t. Pyry ja Ruu 4+5
Täytyy tosiaan ryhtyä etsimään sitä vaihtoehtoa meidän Thaimaan-reissulle sitten. Minun viimeisin jäykkis on otettu -91, joten se ei todellakaan ole enää voimassa. Voi rähmä, miten huolimaton olen ollut *punastelee jo toista päivää*. Mutta en nyt vielä peru matkaa, ennenkuin raskaus ja rokotusasia varmistuu.
Minä en varsinaisesti kaipaa suljettua yhteisöä. Tähän on niin helppo tulla ja samalla tsekata muita juttuja, jne. Mutta mitä muut on mieltä?
Pyry
[color=red]Olipas taas yö täälläkin... Kuopus on kuumeessa ja otin sen viereen nukkumaan, mikä oli virhe. Poika on tosi levoton nukkuja ja sai yöllä raivarinkin kun sillä ei ollut tarpeeksi tilaa nukkua. Omaan sänkyyn ei kuitenkaan suostunut millään. Sitten näin ihan kamalia unia rakenneultrasta, mikä mulla on ens tiistaina. Np-ultrassa meidän pikkuisella ei vielä näkynyt virtsarakkoa, mikä on lääkärin mielestä normaalia noilla viikoilla (11+) niin siinä unessahan tietenkään sitä virtsarakkoa ei löytynyt rakenneultrassakaan... Eli vaihtoehtoja jäätiin siinä sitten miettimään, mutta surullinen loppu oli meidän vauvalla joka tapauksessa.. :(( No onneksi oli vaan unta. Mä näköjään alan hermoilla sitä ultraa ja joudun vielä menemään sinne ilman miestä ku se on tietenkin kursseilla just sillon. Toivottavasti siellä ei selviä mitään ikävää...
KIDELMAN kanssa samoilla linjoilla olen tuosta esittelystä ja olen sen perään joskus ennenkin kysellyt. Voitaishan me sellainen pystyyn pistää. Minä kun en tunne puoliakaan porukasta, ku osa on tullut mukaan vasta mun plussaamisen jälkeen.
Ai niin...oma napaa vielä sen verran, että mieskin tunsi tänä aamuna ensimmäisen kerran vauvan liikkeet. Nosteli peppuaan aamutervehdykseksi iskälle! :) Konkretisoituu asia sillekin pikku hiljaa.
JONZUko se kyseli noista yhteisön perustamisista. Minä en niistä mitään ymmärrä, mutta jos sellaisen perustatte, niin pienen ohjauksen jälkeen pääsen minäkin varmaan perille siitä.
Mutta nyt muihin hommiin! Siivouspäivä painaa päälle.. :/
♥ mirju ja pikku-pööpöti 20+4
Minulta on mennyt täysin ohi että olette puhuneet yhteisön perustamisesta.
Mutta jos sellaista olette/ollaan perustamassa niin sitten msn eikä yahoo. Minusta msn on jotenkin selkeempi ja se on suomenkielinen. Mutta kuten enemmistö haluaa :)
Kyllä miullekin käy myös suljettukin yhteisö, mutta on ihan toinen asia että miten aktiivisena se pysyy. Oon yhdessä ollut ja kovin on hiljaista. Meinasin liittyä heinäkuisten yahoon listaan, mutta aika vaikealle se vaikutti kun ohjeet englanniksi. En oo saanut sitten aikaiseksi sinne liittyä. Eli käy tää avoin, mutta jos suljettu niin sitten sen msn oli kivempi.
Iltavuoro kutsuu ja käyn samalla hakemassa sen lääkärintodistuksen. Pomo jo kyseli sitä ja enkö muka todellakaan tee iltoja. Haluun nähdä että mitä lääkäri on kirjoittanut. Tuli oikein syyllinen olo, kun pomo sanoi että oonko ajatellut että se että en tee iltoja tietää niitä muille lisää. Ja asia oli olevinaan jo selvä. Eilinen ilta meni murehtiessa tuota kommenttia.
Mutta illalla tuun kurkkimaan tänne, jos virtaa riittää.
Kidelma rv. 17+3
Kylläpä oli ääliömäinen kommentti pomolta. En käsitä, miksi tuolla lailla pitää asia tehdä yhtään vaikeammaksi/kiusallisemmaksi, kyllähän sen nyt itsekin tajuaa, että muilla on niitä sitten enemmän. Meilläkin on töissä yhdestä äippälomalla olleen työsuhteen jatkosta puhuttu vähän siihen tyyliin, että mitäs meni hankkimaan lapsia. Hyvä meininki. =/
Siellähän se muuten Kansanterveyslaitoksen nettisivuilla luki, ettei rokotuksia suositella alkuraskaudesta. En minä niitä sitten uskalla ottaa enkä ilman niitäkään matkustaa, muuten menee loma ja loppuraskaus ihan murehtimiseksi. Voi hitsi. Itsellä ei niin väliä, mutta nyt on vähän sellainen olo, että pilasin meidän häämatkan. Kiva kiva.
-P-
Ja nyt vielä tässä välissä ystävä soitti, enkä enää muista mitään mitä piti sanoa... mutta yritetään.
Mae: minä olisin kyllä voinut vannoa tytön nimeen, koska kaikki kuvailemasi oireet sopivat minun raskauksiini ja kolme tyttöä jo todistetusti on. Mutta ehkä minä olen sitten vähän poikkeava;)
Mirju: Älä välitä, minulla tuo makean/syömishimo on nyt aivan hillitön. Olen melko varma, että 20 kg tulee tässä raskaudessa. 5kg on tullut jo!
Pitää vain toivoa, että lähtevät yhtä nopeasti pois kuin viimeeksi, jolloin tippui 10kg vajaassa puolessa vuodessa. Ja hieno homma, että poikasi on saanut jo ikäkavereitaan kiinni kehityksessä. On se vaan hyvä, että nykyään on apua tarjolla jos tarvitsee.
nellariina: Kävin katsomassa listaa ja minusta se näytti ihan siltä kuin pitääkin, mutta nämä tietokoneet ja mitkä lie aina välillä tekevät niitä omia temppujaan (henkimaailman asioita)
Kathy: Kyllä siellä on kaikki ihan kunnossa:) Ja ylihuomenna pääset näkemään pikkaisesi, onnea ultraan!
Pyry: Muistitko kysyä niistä rokotuksista?;)
Oma napa: Olen melko varma, että pikkarainen tänään koputti hennosti äitin mahaa sisäpuolelta. Ilmavaivaa se ei ainakaan ollut...
Nyt muihin askareisiin.
Jaja ja pikkarainen rv 16+2