Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUNTÄHTÖSEt keskiviikkopinoon***

21.06.2006 |

Aloitetaanpa näin aikaselta jo...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla tänään jo ennen seiskaa töihin kun eilen tuli lähdettyä liian aikaisin. Kokeilin tuuriani eilen ja soitin neuvolaan, josko pääsisin kuuntelee sydänääniä päivän päätteeksi ja tärppäs! Siellä se sydän sykki tasaseen 150-154, pikkuinen tais olla unten mailla ;-) Ihanaa... Kätilö meinas vaan, et pieni on löytänyt mukavemman oleskelukolon, mistä liikkeet ei niin vaan tunnu!

Itulille kovasti tsemiä, hienoa, että olet päässyt aina kuulemaan äänet ja kaikki tuntuu olevan hyvin kaikesta huolimatta.

Nyt en muista nimimerkkiä (hävettää oikein), mut jollain oli huomenna tarkistuskäynti sydänäänten kuulemisen kanssa, toivottavasti kaikki on ok ja yritä saada tämä päivä kulumaan jotenkin!

Heräsin viime yönä outoon ääneen, sateeseen!!! Enpä olis uskonut, sillä illalla oli vielä pilvetön taivas. Kummasti puhdisti ilmaa, mut nyt tuntuu, että olis ukkosta ilmassa.

Esikoinen yskii, toivottavasti jussisuunnitelmat (mökillä olo) ei mene pipariksi. Meillä sattu viime kesänä aina mökkireissuksi korvatulehdus, nyt on putket sitä estämässä, toivottavasti joku uus " kirous" ei keksi koetella meidän reissua tänä vuonna!

Torstaita kaikille, Tiina 15+6

Vierailija
2/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla ollaan, mutta koiran asiointiaikataulu pitää lomallakin. Koiruus herättää tasan seiskalta, jos liikettä ei ala näkymään aikaisemmin. Muutenkin olen sitä mieltä, että koira " kasvattaa" myös vastuulliseen vanhemmuuteen. Tulla ja lähteä ei voi noin vaan, ruokailusta ja riittävästä ulkoilusta pitää pitää huoli. Nyt metsästän mahdollista allergian aiheuttaajaa, kun koiran masun alusta on karhea, punainen ja aamulla verille raavittu. Eli ihan samat kuviot, kuin lapsen huolehtimisessa.

Omassa masussa ei vielä tunnu mitään selvää. Jotain epämääräistä nykimistä ja pieni painontunne käy navasta noin 6cm päässä. Esikoista kun odotan, ei ole selvää millaisia liikkeitä odottaa.

äippä ja nappula rv 16+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minäkin iltatyöläinen heräsin aikasin kun

kuulin muka aamulla askelia täältä kämpästä.

hyi! Ei sit enää uni tullut.

Maha se vaan kasvaa, liikkeitä tuntu sillon joku viikko sit

sellasta poreilua, mut nyt en oo jaksanu kuulostella, ei

oo tuntunut.. oon nukkunut yöni niin hyvin muutenkin ja

yöllä ne sillon tuntu kun oli hiljasta ja rauhallista.

Nyt selvis ne " askeleiden" äänet... Mies oli antanu

meidän neljälle gerbiilille aamulla tollasta lehtisilppua

ja niitä ne nyt silppuaa sellaseks pieneks sipaleeks ja

siitä tulee sellasta hassua ääntä. voi ei :)

3 viikkoa enää lomaan! En jaksa odottaa.

rv. 15+4

Vierailija
4/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaa hellepäivää viedään! Pitäis vielä keksiä jotain kivaa tekemistä tälle päivälle. Piha vaan näyttää jo niin siistiltä ettei keksimälläkään keksi siellä enää tekemistä kasteluiden lisäksi. Kotikin kiiltää puhtautta kun mulla on joku ihmeen pesänrakentamis vimma varmaan! *huoh* Pitää kai tyytyä menemään taas rantsuun tai jotain muuta yhtä kehittävää :D

JUHANNUS meillä vietetään Pohjanmaalla anoppilassa! Pääsee pitkästä aikaa moikkaamaan omaa polleakin, joka siis asustellut jo hyvän tovin anopin tallilla! Josko sitä ratsastamaankin, kun olo ainakin mitä mainioin eikä masukaan vielä pullahtanut esille! Sitten varmaan grillaillaan, saunotaan, uidaan ja jotain vastaavaa niin kuin aina Jussina :)

Zempitykset teille joilla huolia sydänäänten, tuhrujen ja muiden kanssa!

Mites muuten onko kellään suunnitelmissa/toiveissa käydä tässä 3D tai mikä lie 4D ulltra onkaan?? Tai onko jollain peräti kokemusta? mun tekisi hirmuisesti mieli käydä kurkkaamassa sinne kohtuun. Milläs viikoilla sellanen yleensä tehdään (eikös se ollut joskus rakenneultran jälkeen kun oli parhaat viikot)?

Eipä tässä sen ihmeempiä. Oikein ihanaa päivää kaikille

Kultsi 15+5 ja tytöt 12/99

Vierailija
5/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan ok, ei mitään valittamista, välillä on kamala väsy mutta se voi johtua tästä huonosta ilmasta täällä työmaalla, tänään ajattelin testata pihalle menoa kun tulee kova väsy.

Mitäs muuten meidän Lapualaisille odottajille kuuluu? JonnajaJenni eilen ilmoittelikin itsestään, mä olen muuten ihan varma että sulta vaan otettiin ne verikokeet liian aikasin, mutta piakkoin saat sitten ne vastaukset.

Jippii lomakin jo häämöttää enää ensi viikko töitä ja sitten ansaitulle lomalle.. Nyt juhannuksena pitää vähän käydä mökillä ja kummitytön luona niin siinä se meneekin mukavasti. Oikein hyviä vointeja myös niille joilla on ollut tässä kaikenlaista.

rv. 15+6

Vierailija
6/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

ihanan lämmin oli vielä tänään, toivottavasti sääennustukset ovat väärässä ja saadaan myös lämmin ja aurinkoinen juhannus!

En muista kuka kirjoitteli neuvolakäyntien (olikohan se toinen kerta) turhuudesta. Itselle kävi ihan samalla tavalla maanantaina. Terveydenhoitaja ei monta sanaa sanonut, punnitus, verenpaine, hemoglobiini ja sydänäänet. Siinä se olikin. Sydänäänet nyt oli kiva kuulla, mutta muuten oli kyllä ihan ajan hukkaa. Myös minä olin tyytyväinen, että seuraava käynti on vasta kuukauden kuluttua, ei tuosta oikein saa mitään.

En kyllä oikein tiedä, mitä odottaa, mutta jotenkin olisi kiva oppia jotain uutta joka kerta. Ehkä pitäisi itse kysyä jotain, mutta koska tällä hetkellä ei ole mitään vaivoja tms., en viitsi väkisinkään keksiä mitään :-).

Kultikutri, kateellisena luen puhtautta hohtavasta kodista. Olemme olleet mieheni kanssa niin kiireisiä, että koti on ihan sikolätti, kamalaa. Tulisikohan se pesänrakennusvietti joskus itsellekin, niin saisin kaikki roinat siivottua?

Me emme ole suunnitelleet np- ja rakenneultran lisäksi mitään ylimääräistä ultrakäyntiä. Miten muuten olette suhtautuneet ultrien mukaan vaihtuviin laskettuihin aikoihin? Minkä mukaan esim. laskette raskausviikkonne? Minulla on nyt kolme eri päivää kuukautisten ja alkuraskauden ja np-ultran mukaan, enkä oikein tiedä, mitä uskoa :-).

Hauskaa juhannusta!

Olvi

Vierailija
7/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on laho pää. Mun piti kommentoida eri ihmisten viesteistä eri tapahtumia, mutta kun eilisten ja tän päivästen viestien lukeminen eteni niin johan tässä taas tipuin kärryiltä. Jos jotain teknistä voi moittia, niin oikeastaan juuri tätä, että mun pitäis lukiessani koko ajan tehdä muistiinpanoja, että kommentoisin " sitä ja tätä tuonne ja tänne" . Tässä kirjoittaessa kun ei pääse vilkuilemaan teidän kirjoituksianne uudestaan, mikä olisi kyllä tarpeellista, että loisi vuorovaikutusta. Höh. Ehkä sitä vaan pitää tehdä niitä muistiinpanoja kiertääkseen oman päänsä rajoituksia.

No ainakin noita vuotoja piti harmitella - tuntuvat kovasti kiusaavilta ajatuksilta. Toivottavasti menevät pian ohi pelottelematta enempää.

Mulla on tänään neuvolakäynti. Vuorossa siis kolmas kerta. Saataiskohan vihdoin sydänäänet kuulumaan?

milonmi

Vierailija
8/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen tuhruvuodosta, jota oli kestänyt kaksi päivää. Onneksi illalla se loppui eikä tänä aamunakaan ole tullut enää mitään. Nyt mieli on rauhallinen, kun onneksi pääsin eilen kuuntelemaan neuvolaan sydänäänetkin. Kiittelin kovasti tätä terkkaria, joka jousti ja otti minut ulkopaikkakuntalaisena vastaan.

Vähän tässä on vielä varpaisillaan, mutta nyt on tosiaan vähän rauhoittuneempi mieli. Ehkä tämä raskaus kuuluu sitten niihin, joissa voi tuhrutella ihan ilman mitään hämminkiä. Olisi kyllä hyvä tietää syy tuhrutteluun. Mutta ei siitä sen enempää!

KESÄLOMA. Aloitetaanpa tässä vähän gallupia. Koska teillä alkaa kesäloma? Onko monta sellaista, joka on kotona lasten kanssa? Itse olen tämän viikon lomalla. Varsinainen kesäloma alkaakin sitten 10.7.

KESÄN JUHLAPUKEUTUMINEN. Kysyisin sellaisilta, joilla on loppukesästä juhlia, mitä ihmettä aiotte pukea päällenne? Muutkin saavat antaa ehdotuksia! :-) Meillä on elokuun alussa ristiäiset, jossa lapsen vanhemmat menevät myös naimisiin. Silloin taitaa olla (toivon mukaan) viikkoja jotain 21-22. Silloinhan jo ihan taatusti masu näkyykin. Ensimmäisenä tulee itselleni mieleen jotkut siistit housut ja sellainen empire-mallinen hihaton tunika. Siis sellainen yläosa, joka rintojen alta lähtee levenemään.

JUHANNUS. Juhannuksen vietosta kyseltiin. Me vietämme sen ihan mummolassa, kun olemme nyt täällä viikon sukuloimassa.

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille!

Vierailija
9/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä tänne palstalle ei tuu kovin tiuhaan tahtiin kuitenkaan kirjoiteltua, vaikka kuulumisianne käynkin vähän useammin lueskelemassa. Aina on vain kaikenlaisia kiireitä ja menoja enkä usein ehi kotona koneelle ollenkaan. Toisaalta ihan hyvä niin kun töissä koneen eessä saa istua ihan tarpeeksi.

Heti alkuun kaikille huonoja uutisia kuulleille, olen todella pahoillani puolestanne :( Sydämeen sattuu aina lukea ikäviä uutisia :( Heille joilla oli huolia niin toivon oikeen paljon kaikkea hyvää, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Ja kaikille muillekin hurjasti tarrasukkia

edelleen matkaan!

Haikara: Samaa mieltä olen että koira kasvattaa kyllä vanhemmuuteen. Lomat ja muutkin menot pitää aina ajatella sen karvaisen kaverin kannalta. Meillä koira on harrastus ja lähes elämäntapa, ilman ei osaisi enää olla. Ilman koiraa oiskin kyllä hieman vaikea juosta agilitykentällä, käydä tottiksessa, mejässä ja näyttelyissä ;) Meille kotiutuu reilun viikon päästä vielä pentukin, voihan se tietty olla hieman raskasta kahden koiran ja vauvan kanssa sitten talvella, mutta kun muut kerta selviää useamman lapsenkin kanssa niin eiköhän

mekin koirien. Ja jouluun on vielä aikaa, pentu ehtii oppia käytöstavat ja perusasiat hyvin ennen sitä. Toivottavasti teidän sessen allergia selviää.

Kesälomagalluppiin; loma alkaa heinäkuun alusta ja kestää 4 vkoa.

Oisin kyllä valmis hetipaikalla lomalle... Toivottavasti nyt ei kuiteskaan koko heinäkuuta satais vaan helteitä riittäis vielä sinnekin. Jotenkin vaan ei työt oo luistanu muutamaan viikkoon enää ollenkaan. Onko kellään muulla ollut motivaatiopulaa?

Kesäjuhlavaategalluppiin (olipa pitkä sana:D): meillä on kahdet häät tiedossa, ekat heinäkuun alussa ja toiset elokuun alussa. Heinäkuun häihin pystyn hyvin laittamaan ed. vuonna ostamani ihanan kesämekon, se mahtuu ihan kunnolla päälle vielä. Kun ei mulla oo massua kun ihan aavistuksen ja iltaisin lähinnä pömpöttää :) Elokuun häistä en vielä tiedä, silloin oon 21. vkolla että saapi nähdä pitääkö sinne sitten kehittää jotain muuta jos massu on jo tullut isommaksi.

Juhannuksen vietosta vielä, mies lähtee Espanjaan työmatkalle juhannuspäivänä ja on siellä koko ensi viikon. Törkeetä. Minä ja koiruus pakataan sitten kimpsumme ja kampsumme ja lähdemme

kavereiden kanssa mökkeilemään rannikolle. Kiva kyllä kun mukaan tulee sellaisiakin opiskelukavereita joita ei muuten juuri nää. Ja selvinnee sitten lopuille kavereille juhannuksena tää meidän vauvauutinen, kavereista kun ei olla vielä kerrottu kun vasta parille.

Omaa napaa vielä sen verran että tänään oli eka neuvolalääkäri, ja

pääsin taas ihastelemaan vaavia ultrassa! :) Lääkäri kun ei onnistunut

saamaan sydänääniä dopplerilla, niin ultrasi sitten. En kyllä valita, olihan se upeaa kattella kun pikkanen heilutteli ja hiero silmiään ja pisti nyrkkiä suuhunsa:) Viime viikon np-ultrassa kun ei oikeen nähty mitään kun lääkärillä oli niin hoppu... Nyt on hyvä mieli kun kaikki oli kunnossa, hymyilen varmaan taas koko päivän :)

Tulipa pitkä tarina :D Jaksokohan kukaan lukeakaan.

Hyvää juhannusta ja masunkasvatusta kaikille!

-nesselia (rv14+3)

Vierailija
10/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milonmi taisi tuossa kirjoitella kolmannesta käynnistä neuvolassa ja sydänäänten kuuntelusta. onko aiemmin koitettu kuunnella tai ootko jo käyny ultrassa?Mulla täyttyy huomenna 14 viikko ja sydänääniä ei saatu kuuluviin rv13 tasan, viime torstaina ja huomenna olis sitten uusintakokeilu. En ole edes vielä päässy ultrassa käymään, meillä on vain kunnan kustantamana se rakenneultra n.20 viikolla. En oo tohtinu siihen varata vielä aikaa,kun ei saatu niitä sydänääniä kuuluviin. Jos huomenna kuulus ja sais varattua sen ajan.

Meinaa olla hiukka tööt olo,kun viime yönä tuli nukuttua vaan vajaa 6tuntia. Täytyy varmaan mennä ottamaan pienet päivänokoset, että jaksaa iltaan asti. Eilen olikin toimintaa täysi päivä, kun laitettiin traktoriin rehulaitoja, ja illalla kävin lasten kanssa vielä anoppilassa.

tintti+ möhkis rv13+6

Vierailija
11/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa jo näihin kaikkiin kivoihin kysymyksiin...

Loma... sitä mulla ei ole kun olen kesätyöntekijä. No, syyskuuksi loppuu työt ja sitte saaki olla ihan urakalla kotosalla. Kivaa! Tai no joo, huomenna jään 5pv:n vapaalle eli lomalle, mökki kutsuu!

Juhlista: Meillä ei tänä(kään) kesänä ole juhlia. Suvut on molemmilla todella pienet ja ystävät ei tunnu olevan naimisiin menevää sorttia. Tai no, mehän ollaan menossa naimisiin, mutta ihan vaan pienesti maistraatissa. Itselleni pitäis joku hame kehittää, en kyllä mitään morsiuspukua ajattele vaan jotain ihan siistiä vaaleeta hametta/pukua. Hääpäivää ei olla edes päätetty, meinasin omaa syntymäpäivääni niin olis sitte miehellä vähemmän muistamista ;-)

Hmm, Olvi (sattuneista syistä tämä nimimerkki yllä jää mieleen) lasketuista ajoista... Mulla on la pysynyt koko raskauden samana eli menkoista laskettuna aikana. Ekat kaksi ultraa näytti päivän pienemmän sikiön ja np-ultrassa koko vastasi viikkoja 11+3 vaikka menkoista laskettuna oli 12+1. No, mitään ei muutettu eli edelleen elän menkoista lasketulla ajalla, mikä sinäänsä on ihan mukavaa, ettei muutoksia ole tullut. Esikoisesta muutettiin 3pv eteenpäin vaikka vastasi päivälleen viikkoja, tiedä sitte miksi? Serkullani on tällä hetkellä kaksi la:ta 27. ja 30. 8 ja hän oli kai itse? päättänyt vaan kumman mukaan laitto kelaan...

Tiina taas 15+6 edelleen

Vierailija
12/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Tosiaan, tänään ja huomenna on vapaapäivä. Vapaapäivä oikein sanan varsinaisessa merkityksessä, tytsy leirillä ja isäntä töissä. Tosin juhannus ollaan sitten töissä, mutta yritän ajatella asian siten, että josko äitiyspäiväraha vähän nousisi, kun ollaan töissä. Vaihdoin marraskuussa työpaikkaa, joten lomaa on ruhtinaaliset 8 päivää! Mies vaihtoi firmaa myös, joten ei hänelläkään lomaa liiemmälti ole...

Lomaillaan sitten ensi kesänä kunnolla.

Tsemppiä kaikille, joilla on ollut probleemeja vuotojen kanssa. Epätietoisuudessa eläminen ei todellakaan ole kivaa! Onneksi näköjään pääsee neuvolaan aika helposti varmistelemaan, että navan alla kaikki on kunnossa.

Kävin eilen katselemassa äitiysvaatteita... Ei tullut kuin pahalle päälle. Olen huisin pitkä (180cm), joten mekot lyhyitä ja housut samaten. Ja koot ovat muutenkin aikas pikkuruisia. Täytynee mennä helsinkiin, eikös H&M:ssa ole isompiakin kokoja tarjolla?

Nukuin yhteentoista saakka, joten ajattelin aktivoitua hiukan. Pihalla odotavat eilen ostetut kukkaset istuttamista. Eikun kumihanskat käteen ja hommiin.

Huomenna menen neuvolalääkärille, toivottavasti jäätelöruokavalioni ei ole kostautunut! Jos astuisin siihen vaa´alle vain yhdellä jalalla???

Nautitaan vielä tämä päivä helteestä, huomenna luvattiin tänne etelään jo sadetta. Mutta se tekee hyvää, niin luonnolle kuin allergioille.

kumihanska Kirsikka ja aarre 12+5

Vierailija
13/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusisko:

Hmm, Olvi (sattuneista syistä tämä nimimerkki yllä jää mieleen) lasketuista ajoista... Mulla on la pysynyt koko raskauden samana eli menkoista laskettuna aikana. Ekat kaksi ultraa näytti päivän pienemmän sikiön ja np-ultrassa koko vastasi viikkoja 11+3 vaikka menkoista laskettuna oli 12+1. No, mitään ei muutettu eli edelleen elän menkoista lasketulla ajalla, mikä sinäänsä on ihan mukavaa, ettei muutoksia ole tullut. Esikoisesta muutettiin 3pv eteenpäin vaikka vastasi päivälleen viikkoja, tiedä sitte miksi? Serkullani on tällä hetkellä kaksi la:ta 27. ja 30. 8 ja hän oli kai itse? päättänyt vaan kumman mukaan laitto kelaan...

Tuosta nimimerkistä pitikin joskus tässä kommentoida, kun oli gallupia. Se on lempinimeksi tullut omasta nimestäni jo paljon ennen kuin tiesimme juomatehtaasta saati oluesta :). Olisiko pikkusisaruksilla ollut vaikeuksia sanoa oikeaa nimeä tms.

Kelaan aion minäkin ilmoittaa mahdollisimman myöhäisen la:n, jos vaan onnistuu. Siinä taitaa olla käytännöissä eroja terkkarin mukaan.

Nyt taas töihin.

Olvi

Vierailija
14/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei nyt kummempia ole. On vaan niin hauska lukea muiden pohdintoja. Ajatukset menee niin samalla lailla monen kirjoittajan kanssa yksiin. Ja varsinkin se, että pitäis tehdä muistiinpanoja kun lukee toisten viestejä, että pystyis kommentoimaan. Mun aivokapasiteettiin ei vaan mahdu tän raskauden lisäksi enää mitään uutta.

Tuohon koira-asiaan haluaisin sen verran kommentoida, että lapsen kasvatus on kyllä jonkin verran helpompaa kun on ensin parilla koiralla harjoitellut ; ) ja koirankasvatus on ihan älyttömän helppoa sen jälkeen kun on lasta kasvattanut. Mutta sitten täytyy sanoa suureksi eroavaisuudeksi sen, että lapselle on paljon helpompi löytää hoitopaikka kuin kahdelle koiralle ja vauvan saa ottaa mukaan ihan mihin itse haluaa mennä kun koirat taas pitää jättää kotiin.

Ei muuten kannata vielä käyttää sitä yhdellä jalalla vaa' alla keinoa. Sitä tarvitaan vielä myöhemmin ; )

Ootteko miettineet sellaista, että nyt alkaa olla ne parhaimmat ajat oman kunnon kohottamiseen ja ylläpitämiseen? Mulla on lihaskunto repsahtanut alkupahoinvoinnin takia ihan alas. Nyt pitäisi ottaa helteillä itsestä niskasta kiinni ja saada kuntoa vähän nostettua ennen kuin mahan koko ynnä muut tulevat vaivat estävät tekemiset kokonaan. Tämä ajatus on jo viikon pyörinyt minun päässäni ja mitään en ole silti jaksanut tehdä. Kääk!

Niin, joku kyseli työmotivaatiosta. Täytyy nolona tunnustaa, että minulta sitä ei ole viime aikoina löytynyt ollenkaan. Pakolliset hommat tulee tehtyä, mutta ei yhtään enempää. Siis pöytähän pitäisi saada nyt siistiksi ennen lomien alkua, mutta missäs se motivaatio luuraa? Ei ole näkynyt, ei.

Krita

Vierailija
15/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kauheasti tse kirjoitellut, mutta lukenut olen sitäkin ahkerammin! Toivottavasti kaikki olette edes jollain tapaa " nauttineet" helteistä, kun uhkaavat kuulemma loppua piakkoin. Itselleni toki piisaisi vähempikin lämpötila....:)

Joku täällä kyseli juhlavatteista. Itselleni pukkasi valmistujaisjuhlat ja elokuussa on luvasa kaverin häät. Ostin kappahlista sellaset mustat " suorat" äippähousut ja sitten siihen sellasen empire-tyylisen lyhythihaisen toppihässäkän. Ja ainakin nyt toi yhdistelmä toimi hyvin. Elättelen toiveita, että pärjäisin samalla tunikalla nyös elokuiset häät!

Oma vauveli ei ole vielä suostunut ilmoittelemaan liikkeiden muodossa mitään. odottelen niitä jokovasti! Esikoisen kohdalla muistan tunteneeni liikkeet juuri juhannuksen kohdalla. Esikoisen kohdalla tais silloin olla viikkoja kasassa 18 tai jotain sinne päin. No ehkä ne liikkeet sitten tuntuu aikanaan. Voihanolla, että niitä onkin jo tuntunut,mutta en ole osannut rekisteröisä niitä liikkeiksi!

Muuten onkyllä aika levollinen mieli, koska np-ultrassa oli kaikki ok ja sydänäänet on kuuluneet joka kerta. ainoastaan viime viikon lepäilin kotona, kun kohdun kiinnikkeet oikealla puolella saivat aikaan ikävää kipua. nyt on olo jo parempi, kunhan muistaa ottaa rauhallisesti.....

Toivotan kaikille onnellista odotuksen jatkoa!

Murppu 15+1

Vierailija
16/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidamme muuten olla aikasta aktiivista väkeä, me jouluntähtöset, kun pinoon kertyy näin paljon juttua jo alkuiltapäivästä. Mukava on tosiaan lueskella teidän kuulumisianne, varsinkin kun ei itsellä ole tässä lähistöllä ketään samassa tilanteessa olevaa kohtalosisarta. Joka päivä on pakko käydä pinkka lukemassa, vaikka aina ei itse ennättäisi mitään kirjoittaakaan.

Lomasta: Olen kotona esikon kanssa edelleen ja jatkossakin, joten mulla ei ole koskaan lomaa/on aina lomaa. Kyllähän tässä kotiäitinä töitä riittää niin paljon kuin ehtii tehdä, mutta näinä ihanina kesäpäivinä tämä tuntuu kyllä enemmän lomalta kuin työltä. Varsinkin miehen vapaapäivinä kun voimme tehdä jotain yhdessä koko konkkaronkka.

Juhannus: vietetään meidän molempien yhteisellä kotipaikkakunnalla sukulaisten hellässä huomassa. Asutaan aika kaukana mummoloista, joten aina kun siellä olemme saamme kaivattua apua esikon hoidossa. Ehkäpä mulla onkin edessäni muutama todellinen lomapäivä? Ken tietää..Voi olla, että jäämme tytön kanssa pohjoiseen pitemmäksikin aikaa ja jos näin käy jää palstailukin vähäksi aikaa, mutta ehkä sen kestää jos saa kerrankin lötkyillä ja vaikka lueskella kesälukemista...;)

Kultikutri kyseli 3 ja 4-D ultirsta. Täällä pääsimme sellaiselle lääkärille np-ultraan joka käytti perinteisen ultralaitteen lisäksi myös tuota 3-D ultraa ja saimme siitä kuvankin. Tajusimme tosin vasta jälkeenpäin, että 3-D ultraa oli käytetty, ehkä olimme siinä tilanteessa niin täpinöissämme ettemme huomanneet tutkimuksen aikana mitään eroa (lahopäät). Lääkäri ei myöskään itse maininnut tuosta 3-D:stä mitään. Kuva on kuitenkin paljon selvempi kuin tavallisella laitteella otettu, piiperöinen näyttää jo aivan vauvalta, kaikki piirteet näkyvät suht selvästi (siis ne mitän siinä 13 viikon paikkeilla oli havaittavissa, ei tietenkään mitään kasvonpiirteitä kunnolla) Tuo oli siis ihan kunnan tarjoama ultra, joten olimme yllättyneitä tuosta erikoiskuvasta. Hienohan se on ja sitä on pakko katsella melkein joka päivä...:)

Ja nyt valmistautumaan kohta alkavaan autoilumaratoniin...plääh. Eipä juuri nappaa istu autossa monta sataa kilometriä, mutta minkäs teet. Onneksi on ilmastointi keksitty! Niin ja lastenlaulu cd:t, vaikka tiedänkin olevani valmis heittämään mokomat ikkunasta jo ennen matkan puoliväliä. Siis siinä vaiheessa kun olemme kuunnelleet Mikki Hiirtä ja vuorenpeikkoa aina vain uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Se on nimittäin ainoa keino rauhoittaa meidän hermostunut pirttihirmu automatkoilla. Voi meitä!

Ei muuta kuin tiilia taalia tallallaa ja sitä rataa...:)

Lucy. ja piiperöinen 15+1

Vierailija
17/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kohottamisesta.

Kunto on päässyt pahasti repsahtamaan täälläkin. Alkupahoinvoinnin takia en liikkunut mihinkään tai mitenkään 3 kuukauteen. Nyt olen koittanut käydä sauvakävelemässä ja kävelemässä melkein joka päivä. Sitten pitäisi vielä itsensä punttisalille vääntää (lähinnä selkälihaksia ja hartioita etteivät mene loppuraskaudessa ihan jumiin).

Jotenkin tuntee itsensä ihan kauhean näköiseksi, kun ei ole urheillut ja paikat löpsöttää ja sitten olen vielä päivät töissä ja ihan kalpea. Mies käy pelaamassa jalkapalloa ja on jo ihan ruskea, kun on ollut kaveriensa kanssa ulkona niin paljon. Silti se väittää, että pömppömaha on muka kiva. Kaiken lisäksi iho on aivan räjähtänyt kuin teini-ikäisellä. Täytyy nyt vaan yrittää niellä turhamaiset tunteensa ja nauttia siitä, että vauva voi ainakin viimeisen tiedon mukaan hyvin.

4 viikon loma alkaa kuitenkin jo parin viikon päästä 10.7. Ihanaa. Ei kyllä huvittaisi istua töissä minuuttiakaan, mutta minkäs teet.

Vierailija
18/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rv. on 15+4

Vierailija
19/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on pinossa noin paljon luettavaa. Nyt kun vielä muistais mitä kaikkee sitä pitikään kommentoida! Omaa napaa sen verran, että eilen kun en ollut kotona, niin soittelivat lääkäriltä mun parvovirusverikokeen tuloksia. Eivät tietenkään vastaajaan sanoneet juuta eikä jaata, pyysivät vaan soitteleen sinne takasin. Äsken kun soitin, niin ne ei ole siellä puhelimen päässä vasta kun perjantaina. Eli yhä vaan odotellaan....

LOMISTA: Kotona tyttöjen kanssa, eli ei ole sen kummempaa lomaa. Mutta hyvinhän sitä kesästä saa nauttiakin, kun ulkoillaan jne. Se vaan sitten, että muutto on edessä heinäkuun lopulla todennäköisesti, eli hommaa kämpän pakkauksessa riittää! Mutta sitten pääseekin tytöt " maalle" eli tilaa riittää!

VAATTEISTA: Ei ole sen kummempia juhlia, kun yhdet, jonne sainkin miehen veljen pakistanilaiselta vaimolta intialaisen asun. Vielä mahtuu, katsotaan sitten kuukauden päästä, kun on juhlien aika, että vieläkö menee. (Juhlat on heille, eli siellä on sit paljonkin tollasiin vaatteisiin sonnustautuneita, eli en ole ihan kaheli.)

LA:STA: Itselläkin vähän ne on hakusessa, kun menkkojen ja eka ultran perusteella saatujen erona on kaksi viikkoa! Sanoivat vaan, että katsotaan sitten rakenneultrassa uudelleen, kun tuo voi kuitenkin jotain viikon päivät heittää. Ei siinä nyt ehkä niin muuta, mutta kun mulla on sektio edessä, niin se pitäis osata ajoittaa oikein. Ei liian aikaisin ettei vaavilla olis ongelmia, mutta ei saa liian myohäiseksikään saa mennä, ettei sit ehtis synnytys käynnistyä itsestään..... Hmmm... En sitten tiedä.

3D ULTRASTA: Toivottavasti pääsen siihen sitten rakenneultran aikaan rv 20 lähettyvillä. Kaveri kävi, ja sai niin ihania kuvia vauvastaan. Kasvojen piirteet on ihan selvät jne. Siis ihan kun valokuvia. Tosi upeita! Haluaa...haluaa.... :o)

Mutta joo. Ukkostaa täälläkin tämän päivää ja vissiin huomisenkin, eli kotioloissa ollaan. Oispa kiva leipoa, mutta kun on niin kuumaa ulkona niin ei millään viittis tuota uunia pitää päällä. Plääh...

Vierailija
20/23 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikka: Jos löydät jostain sopivia äippävaatteita niin kerrohan.. Oon nimittäin kans 180cm ja tuppaa olemaan tarpeeks ongelmallista jo tavallisten vaatteittenkin löytäminen - saati sitten äippävaatteiden :( Lisää ongelmia aiheuttaa se että oon melko hoikka, ja 36-38 ois hyvä koko vaatteista (jos niissä ois tarpeeks pitkät hihat ja lahkeet :)