Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ovat nämä kerrostalomiesten salaperäiset "miesten työt"?

Vierailija
18.01.2020 |

Miesten töistä puhutaan aina ja ne ovat tärkeitä tehtäviä ja naiset eivät tule toimeen ilman miehiä, jotka tekevät miesten työt. Mutta mitä ne ovat?

Kommentit (499)

Vierailija
201/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin asunnon remonttien suunnittelut, kilpailutukset. Näitä on noin kerran vuodessa kun kämppää pistetään parempaan tolkkuun vaihteittain. Talouden suunnittelu ja ylläpito, eli laskuista ja rahojen riittävyydestä vastaaminen. Autoilun kustannuksien pitäminen järjellisenä, tarkoittaa käytännössä sopivan auton löytämisen, osien etsimistä, kunnostamista yms.  

Ai? Isohko asuntomme on pistetty asteittain kuosiin. Joka ikisen rempan olen suunnitellut ja kilpailuttanut yksin, mies sanoo kaikkeen ok Molemmilla on oma auto omissa nimissä. Olen itse ostanut oman autoni, vastaan sen huollosta ja rengashotelli vastaa renkaiden vaihdosta 2 x vuodesssa. Vastaamme yhdessä taloudestamme, lainat on 50/50. Osaan vaihtaa lamput, sulakkeet ja pensselikin pysyy kädessä. Tilaan tarv.huollot kodinkoneisiin tai ostan tilalle uudet/sovin asennukset. Osaan ajaa nurmikonkin, mutta siitä en prkl tingi, sen saa mies luvan tehdä. Mitä mies sitten tekee? Noh, on aina töissä. Joskus ketuttaa, mutta itsepähän olen hänet valinnut ja valitsisin edelleen.

Hyvin olet itsenäisesti asioita hoitanut. Koska et seleästikään ymmärtänyt tuota auton huoltoon liittyvää työtä selitän hieman. Helpoiten auton saa huollettua kun tilaa huollon ja vie auton sinne korjattavaksi. Korjaamot ostavat osat varaosaketjusta ja pistävät omat marginaalit päälle. Mikäli haluaa laskea autoilun kustannuksia, kannataa osat tilata suoraa euroopasta ja asentaa nuo joko itse tai vielä korjaamolle asennettavaksi. 

Samoin remonttien kanssa. Mikäli toiveet ovat yhtään eksoottisemmat, pitää tekninen suunnittelu viedä asiakkaan toimesta aika pitkälle ennen kuin saa mitä haluaa. Varsinkin jos osa käytettävistä tuotteista pitää tilataa maailmalta. Nyt en siis puhu maalaamisesta tai verhojen uusimisesta.

Nämä ovat meidän taloudessa sellaisia selviä miesten töitä, joissa suorittaja ei vaihdu. Tietenkin muut kotityöt menevät sitten melko tasan, mutta kun kysyttiin töitä joista harvempi nainen suoriutuu vaivattomasti.

Tekninen suunnittelu? Onko teillä viikoittain siellä viitoskerroksessa maailmanluokan valoshow päällä? James Bond-keittiö?

Ei, mutta ei meidän taloudessa ole myöskään naisten töitä, joita tehtäisiin joka päivä, tai edes viikko. Alkuperäinen kysymyshän oli pariskunnille töistä, joista vain mies selviää. Nämä ovat ne meidän parisuhteen työt mitä ovat menneet osuneet miehen tontille.

Vierailija
202/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on luomakunnan herra ja akkojen tulee olla nöyrinä meille.

Palliperuste? Mitä hyötyä teistä on?

Ei mitään, entä mitä hyötyä teistä on?

-eri

Tarkennus: perhe-elämässä, kerrostalossa?

Miksi tarkentaa? Mitä hyötyä sinusta on?

Koska ketjun aihe on kerrostalomiehet. Minä teen kaikki ne työt, joita perinteiset miehet pitävät naisten töinä. Kerrostalossa niitä perinteisiä miesten töitä ei ole.

No vastaan puolestasi: sinusta ei ole mitään hyötyä. Et tee mitään sellaista sinkkuna mitä mies ei tee sinkkuna (paitsi osta vitturättejä).

Ai, keskustelen vitturättimiehen kanssa....No, ensinnäkään, en ole sinkku. Olen myös kasvattanut lapsen. Asun edelleen kerrostalossa. Jos nyt kanssani asumaan tänne 495pyrkisi ns. perinteinen mies, mitä sellaista hän toisi suhteeseen, minkä takia minun kannattaisi siihen ryhtyä - ihan hyvää hyvyyttäni en toista ruokkisi ja pesisi pyykkejä?

Hiljalleen ymmärrät pointtini, ehkä?

Hänestä ei ole mitään hyötyä. Sinustakaan ei ole mitään hyötyä.

No tähän tulokseen minäkin olen tullut, pääsen helpommalla, kun jatketaan eri osoitteissa.

aivan. Jos olisit ollut fiksu, olisit jättänyt lapsetkin tekemättä koska ei niistäkään ole kaipaamaasi hyötyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kotityöt

-av-palsta

-salkkarit, tempparit, bachelor, romanttiset komediat

-pakastekalapuikot ja pussimuusi

-sometus

-instagram

-facebook

-uhriutuminen ja femspleinaaminen

Vierailija
204/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kotityöt

-av-palsta

-salkkarit, tempparit, bachelor, romanttiset komediat

-pakastekalapuikot ja pussimuusi

-sometus

-instagram

-facebook

-uhriutuminen ja femspleinaaminen

Onhan sitä tuossakin, ihan pyörryttää.

Vierailija
205/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä naisten töitäkään paljon olisi, mutta kun heillä on ihme pakkomielle touhottaa jostain siivouksesta vaikkei ole edes oikeasti likaista. Turha edes yrittää siivota itse kun ei se kelpaa kuitenkaan.

Että sellainen mielipide sulla tänään. Onko teillä lapsia? Oletko kuullut metatöistä?

Metatyöt: naisten keksimä termi sohvalla makaamiselle ja suklaan syömiselle.

Taidat olla perusduunari. Minulle maksetaan metatöistä palkkaa.

Eli insinööri. Sano suoraan vaan.

Silti se ei vähennä kotona tehtävää metatyön määrää. Päinvastoin. Luulisi sinun insinöörinä yhteistyössä tiimin kanssa laittavan asiat paikoilleen niin ettei turhaa sanomista tule kummaltakaan.

....pistää kyllä miettimään miten"raskasta" siellä töissä on, kun kotona astianpesukoneen metatyö + täyttö + napin painallus, ovat vaivalloisia...

Tuo metaduunari on kyllä sairaanhoitaja. Nainen jolla ei ole kiire mihinkään

Vierailija
206/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on luomakunnan herra ja akkojen tulee olla nöyrinä meille.

Palliperuste? Mitä hyötyä teistä on?

Ei mitään, entä mitä hyötyä teistä on?

-eri

Tarkennus: perhe-elämässä, kerrostalossa?

Miksi tarkentaa? Mitä hyötyä sinusta on?

Koska ketjun aihe on kerrostalomiehet. Minä teen kaikki ne työt, joita perinteiset miehet pitävät naisten töinä. Kerrostalossa niitä perinteisiä miesten töitä ei ole.

No vastaan puolestasi: sinusta ei ole mitään hyötyä. Et tee mitään sellaista sinkkuna mitä mies ei tee sinkkuna (paitsi osta vitturättejä).

Ai, keskustelen vitturättimiehen kanssa....No, ensinnäkään, en ole sinkku. Olen myös kasvattanut lapsen. Asun edelleen kerrostalossa. Jos nyt kanssani asumaan tänne 495pyrkisi ns. perinteinen mies, mitä sellaista hän toisi suhteeseen, minkä takia minun kannattaisi siihen ryhtyä - ihan hyvää hyvyyttäni en toista ruokkisi ja pesisi pyykkejä?

Hiljalleen ymmärrät pointtini, ehkä?

Hänestä ei ole mitään hyötyä. Sinustakaan ei ole mitään hyötyä.

No tähän tulokseen minäkin olen tullut, pääsen helpommalla, kun jatketaan eri osoitteissa.

aivan. Jos olisit ollut fiksu, olisit jättänyt lapsetkin tekemättä koska ei niistäkään ole kaipaamaasi hyötyä

Lapsi ei ole rinnasteinen aikuiseen. Jos aikuiset asuvat yhdessä, he jakavat kodin työt, reilusti. Reiluus ei toteutuisi tässä asumismuodossa ns. perinteisellä työnjaolla.

Vierailija
207/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä naisten töitäkään paljon olisi, mutta kun heillä on ihme pakkomielle touhottaa jostain siivouksesta vaikkei ole edes oikeasti likaista. Turha edes yrittää siivota itse kun ei se kelpaa kuitenkaan.

Että sellainen mielipide sulla tänään. Onko teillä lapsia? Oletko kuullut metatöistä?

Taidat olla perusduunari. Minulle maksetaan metatöistä palkkaa.

Eli insinööri. Sano suoraan vaan.

Silti se ei vähennä kotona tehtävää metatyön määrää. Päinvastoin. Luulisi sinun insinöörinä yhteistyössä tiimin kanssa laittavan asiat paikoilleen niin ettei turhaa sanomista tule kummaltakaan.

....pistää kyllä miettimään miten"raskasta" siellä töissä on, kun kotona astianpesukoneen metatyö + täyttö + napin painallus, ovat vaivalloisia...

Ohjelmistosuunnittelija. Ei meillä kotona ole ongelmia. Metatyö on suurimmaksi osaksi vanhempia lapsia käsittelevää. Astianpesukone hoitaa asiat hyvin, siivouksen hoitaa pääosin teinit, mies pyykit.

Vierailija
208/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olen kyllä huomannut enemmän kuin yhden tai kahden naisen suusta että pyykit vie sen 3h   yms.

en tiiä mitä ne pyykkeilee kun kone hurisee sen 2 h siinä välissä

Vierailija
209/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urotyöt: miesten keksimä termi lampun vaihtamiselle kerrostalossa.

En ole koskaan miesten kuullut puhuvan urotöistä, mutta varsinkin viime aikoina naisten metatyöt ovat olleet esillä melko paljon.

Uusi tällä palstalla? Tuo vtturättimies on oikea mahtisonni mitä tulee urotöihin, kasvuyritysten perustamisiin ja nettoverojen maksamisiin 😂

Vierailija
210/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet, kun on hätätilanne? Soitat apuun

A) naisia

B) miehiä

Mietipä sitä, nainen.

Meinaatko että jos ja kun itse soitat hätänumeroon ilmoitat kättelyssä että ensihoitajien/poliisien jotka paikalle tulevat on edustettava tiettyä sukupuolta? Vai tarkoitatko tässä hätätilanteella jotain vähemmän henkeä uhkaavaa tilannetta, kuten vaikka vuotavaa vesiputkea? Sellaisessa nimitäin kutsutaan apuun ammattilainen eikä aleta kyselemään miesten tai naisten perään.

Vierailija
211/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin se mystinen auton kunnostus 24/7 😂 ja vessan lattiakaivon avaus ja lamppujen vaihto. Kyllä on rankkaa.

Ja mitä vittua sinä teet 24/7 ? Peset pyykkiä? 2min kamat koneesee, 5min ripustus. Kyllä on rankkaa.

Vierailija
212/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä ketjuhan on oikein naisten antama yleinen siunaus sille, että miesten ei tarvitse tehdä yhtään mitään? 

Voimaantuneet naiset hoitaa kaiken maailmassa? 

Miesten vuoro räkiä siis kattoon, naisten vuoro pyörittää maailmaa. Jään sohvalle makaamaan ja katsomaan maailman tuhoutumista. Hyvällä alullahan se on, alkoi naisten äänioikeudesta

Vierailija
213/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miesten työt on imurointi 1krt/vko, lattian moppaaminen 2krt/kk ja ikkunoiden pesu 1krt/v. Pyörien renkaan vaihto ja pumppaaminen tarvittaessa. Naisten työt on kaupassakäynti, ruuanlaitto, tiskikoneen täyttö/tyhjennys, roskien vienti, keittiön ja vessan pesu, jääkaapin+pakastimen sulattaminen ja pesu, uuninpesu, pyykinpesu, kukkien kastelu, pölyjen pyyhkiminen ja kaikki muut metatyöt. 2h kerrostalossa.

Unohdit sen tärkeimmän naisten työn: Uhriutumisen

M42

Ja sinä unohdit sen miesten vaikeimman työn:

Vastuun välttelemisen mitä uskomattomimmilla tekosyillä.

Jos sinä olet valinnut puolisoksesi luuserin, turha siitä on täällä ulista.

Sukulaiset sen on sille valinuut, hän on viaton uhri tässäkin asiassa.

Vierailija
214/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin se mystinen auton kunnostus 24/7 😂 ja vessan lattiakaivon avaus ja lamppujen vaihto. Kyllä on rankkaa.

Ja mitä vittua sinä teet 24/7 ? Peset pyykkiä? 2min kamat koneesee, 5min ripustus. Kyllä on rankkaa.

Eiköhän toikin uhriparkaraatajanainen täytä 7-23 välisen aikansa päivästä palstalla ruikuttaen.

Vierailija
215/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampun vaihto on miesten työ? En ole koskaan asunut miehen kanssa, silti ei ole tarvinnut pimeässä vielä istua. Ei ole rakettitiedettä ruuvata vanha lamppu irti ja uusi tilalle. Samaten naulat ja ruuvit olen aina saanut seinään ihan omin voimin, ei ollut kohtuuttoman rasittavaa.

N30

uliuliuli. Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä?

Vierailija
216/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no olen kyllä huomannut enemmän kuin yhden tai kahden naisen suusta että pyykit vie sen 3h   yms.

Neljä koneellista pyykkiä kaappiin asti, ei mahdotonta jos ei jaa tehtäviä. Noita välitaukoja ei lasketa, itse saatoin pelata tai katsoa leffaa.

Vierailija
217/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urotyöt: miesten keksimä termi lampun vaihtamiselle kerrostalossa.

En ole koskaan miesten kuullut puhuvan urotöistä, mutta varsinkin viime aikoina naisten metatyöt ovat olleet esillä melko paljon.

Uusi tällä palstalla? Tuo vtturättimies on oikea mahtisonni mitä tulee urotöihin, kasvuyritysten perustamisiin ja nettoverojen maksamisiin 😂

Toki palstalla kirjoittaa vain yksi suuri paha mies, jota vastaan te uhriparat yhdessä voimin taistelette.

Unohdit defenssiölinästäsi tuikkukuppimiehen ja kevätverhot. Ja muumilaulut.

Oikeastaan aika söpöä, että nainen suojelee haurasta psyykettään luomalla mielikuvan yhdestä pahasta miehestä, joita vastaan uhrinaiset taistelee. Oikein hymiöiden kera.

Vierailija
218/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampun vaihto on miesten työ? En ole koskaan asunut miehen kanssa, silti ei ole tarvinnut pimeässä vielä istua. Ei ole rakettitiedettä ruuvata vanha lamppu irti ja uusi tilalle. Samaten naulat ja ruuvit olen aina saanut seinään ihan omin voimin, ei ollut kohtuuttoman rasittavaa.

N30

Jostain kumman syystä monelta mieheltä katoaa taidot ja aloitteellisuus heti, kun he muuttavat asumaan naisen kanssa.

Vierailija
219/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä koneellista pyykkiä kaappiin asti, ei mahdotonta jos ei jaa tehtäviä. Noita välitaukoja ei lasketa, itse saatoin pelata tai katsoa leffaa.

2 tuntia pyykkien lajitteluun? Onko siinä vuoden pyykit? -eri

Vierailija
220/499 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N30

Ei ole yksistään miesten töitä ja naisten töitä, ellei ole toistaitoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän