Mitä ovat nämä kerrostalomiesten salaperäiset "miesten työt"?
Miesten töistä puhutaan aina ja ne ovat tärkeitä tehtäviä ja naiset eivät tule toimeen ilman miehiä, jotka tekevät miesten työt. Mutta mitä ne ovat?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampun vaihto on miesten työ? En ole koskaan asunut miehen kanssa, silti ei ole tarvinnut pimeässä vielä istua. Ei ole rakettitiedettä ruuvata vanha lamppu irti ja uusi tilalle. Samaten naulat ja ruuvit olen aina saanut seinään ihan omin voimin, ei ollut kohtuuttoman rasittavaa.
N30
uliuliuli. Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä?
Ei ole yksistään miesten töitä ja naisten töitä, ellei ole toistaitoinen.
Miksi palsta-uliliuli-naiset näin sitten väittävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä naisten töitäkään paljon olisi, mutta kun heillä on ihme pakkomielle touhottaa jostain siivouksesta vaikkei ole edes oikeasti likaista. Turha edes yrittää siivota itse kun ei se kelpaa kuitenkaan.
Että sellainen mielipide sulla tänään. Onko teillä lapsia? Oletko kuullut metatöistä?
Metatyöt: naisten keksimä termi sohvalla makaamiselle ja suklaan syömiselle.
Urotyöt: miesten keksimä termi lampun vaihtamiselle kerrostalossa.
En ole koskaan miesten kuullut puhuvan urotöistä, mutta varsinkin viime aikoina naisten metatyöt ovat olleet esillä melko paljon.
Uusi tällä palstalla? Tuo vtturättimies on oikea mahtisonni mitä tulee urotöihin, kasvuyritysten perustamisiin ja nettoverojen maksamisiin 😂
Toki palstalla kirjoittaa vain yksi suuri paha mies, jota vastaan te uhriparat yhdessä voimin taistelette.
Unohdit defenssiölinästäsi tuikkukuppimiehen ja kevätverhot. Ja muumilaulut.
Oikeastaan aika söpöä, että nainen suojelee haurasta psyykettään luomalla mielikuvan yhdestä pahasta miehestä, joita vastaan uhrinaiset taistelee. Oikein hymiöiden kera.
Kyllä sinun kirjoitustyylisi on tässä vuosien varrella tullut valitettavan tutuksi. Tuikkis-bingo taisikin nyt tämän kommenttisi myötä tulla täyteen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampun vaihto on miesten työ? En ole koskaan asunut miehen kanssa, silti ei ole tarvinnut pimeässä vielä istua. Ei ole rakettitiedettä ruuvata vanha lamppu irti ja uusi tilalle. Samaten naulat ja ruuvit olen aina saanut seinään ihan omin voimin, ei ollut kohtuuttoman rasittavaa.
N30
Jostain kumman syystä monelta mieheltä katoaa taidot ja aloitteellisuus heti, kun he muuttavat asumaan naisen kanssa.
Et vastannut edellisen kirjoittajan kysymykseen laisinkaan. Tyypillistä naisen käytöstä.
Kertoo vain omasta tasostasi, jos mies katsoo oikeudekseen käyttää sinua kotiorjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no olen kyllä huomannut enemmän kuin yhden tai kahden naisen suusta että pyykit vie sen 3h yms.
en tiiä mitä ne pyykkeilee kun kone hurisee sen 2 h siinä välissä
Neljä koneellista pyykkiä kaappiin asti, ei mahdotonta jos ei jaa tehtäviä. Noita välitaukoja ei lasketa, itse saatoin pelata tai katsoa leffaa.
2 tuntia pyykkien lajitteluun? Onko siinä vuoden pyykit? -eri
Neljän henkilön pyykit taloyhtiön koneella. Kuivaushuoneeseen laitto ja poisto, monesti edellisen pyykit pois kuivamasta ensin. Silloin kun olin kolmen lapsen lähi-isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Jostain kumman syystä monelta mieheltä katoaa taidot ja aloitteellisuus heti, kun he muuttavat asumaan naisen kanssa.
Katse sinne peiliin jos näin pääsee käymään
Vierailija kirjoitti:
Sähkösopimuksen kilpailuttaminen ja lattiakaivojen avaus kuulemma. Meillä minä teen molemmat, mutta olenkin haka miesten hommissa.
Mun mies ei pysty hajulukkojen putsaukseen, koska menee yökkimiseksi. Siellä kun on kaikkea hiuksia ja muuta ällöttävää, ja se haisee :D
Onneksi hän laittaa ruokaa ja kastelee kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä naisten töitäkään paljon olisi, mutta kun heillä on ihme pakkomielle touhottaa jostain siivouksesta vaikkei ole edes oikeasti likaista. Turha edes yrittää siivota itse kun ei se kelpaa kuitenkaan.
Että sellainen mielipide sulla tänään. Onko teillä lapsia? Oletko kuullut metatöistä?
Metatyöt: naisten keksimä termi sohvalla makaamiselle ja suklaan syömiselle.
Urotyöt: miesten keksimä termi lampun vaihtamiselle kerrostalossa.
En ole koskaan miesten kuullut puhuvan urotöistä, mutta varsinkin viime aikoina naisten metatyöt ovat olleet esillä melko paljon.
Uusi tällä palstalla? Tuo vtturättimies on oikea mahtisonni mitä tulee urotöihin, kasvuyritysten perustamisiin ja nettoverojen maksamisiin 😂
Toki palstalla kirjoittaa vain yksi suuri paha mies, jota vastaan te uhriparat yhdessä voimin taistelette.
Unohdit defenssiölinästäsi tuikkukuppimiehen ja kevätverhot. Ja muumilaulut.
Oikeastaan aika söpöä, että nainen suojelee haurasta psyykettään luomalla mielikuvan yhdestä pahasta miehestä, joita vastaan uhrinaiset taistelee. Oikein hymiöiden kera.
Kyllä sinun kirjoitustyylisi on tässä vuosien varrella tullut valitettavan tutuksi. Tuikkis-bingo taisikin nyt tämän kommenttisi myötä tulla täyteen 😂
Kiva että suojelet haurasta psyykettäsi. Muutoinhan olisit varmaan jo lepositeissä.
Joihin suurin osa naisista muuten kuuluisikin.
Silti vaan jaksat naisvaltaisella palstalla laulaa muumilaulujasi vuodesta toiseen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Ei ole yksistään miesten töitä ja naisten töitä, ellei ole toistaitoinen.
Miksi palsta-uliliuli-naiset näin sitten väittävät?
En tiedä vastasjien sukupuolta, mutta kyllä osa uliuliesta on väittänyt osaa miesten töiksi. Moni on sanonut että nainenkin ne tekee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Et vastannut edellisen kirjoittajan kysymykseen laisinkaan. Tyypillistä naisen käytöstä.
Kertoo vain omasta tasostasi, jos mies katsoo oikeudekseen käyttää sinua kotiorjana.
Omalta kohdalta vaikka kuivien pyykkien lajittelu, viikkaaminen ja kaappiin laittaminen. Minun kaapit on järjestyksessä, vaatteet omilla hyllyillään siististi viikattuina. Tiedän, mitä missäkin on eikä minulla ole paripuolia sukkia. Jostain syystä miehen kaapit on kaaoksessa, vaatteet rypyssä ja aina jotain hukassa. Onneksi ei ole minun murhe.
Meillä täällä toi lause tarkoittaa murtovarkauksia ja ilkivaltaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Se on kato pakko ylläpitää myyttiä naisten töistä. Mistä sitä pääsee uhriutumaan jollei edes siitä?
Mutta on se varmasti rankkaa, mikä on naisen rooli nykyään? Työt on paskempia kuin miesten, useimmiten julksisella sektorilla tai sitten jotain täyttä hömppää josta maksetaan huonosti. Katsokaa vaikka kauppojen kassoja... siellä ei montaa ukkoa näy, mutta naisia on kaikista ikäluokista. Kiva katsoo kun automaatioasentaja laittaa viereen itsepalvelukassaa, ja hymyillen vinkkaa tietävänä: pian sun hommat päättyy.
No onneksi on edes kotityöt... paitsi ettei ole, mies pystyy kaikkeen mihin nainenkin.
Eikös kaikkien äitylien pitäisi olla siivuttamassa tomaattia ja tekemässä niitä metatöitä?
Ja miehet vain nauraa viskilasien kanssa olohuoneessa kun naiset raataa tomaattisiivujen parissa?
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä "miesten töitä" omakotitalossakaan jokaiselle päivälle riitä.
Meillä on erikseen miehen työt, ja naisen työt. Mikäli ei halua käyttää nimiämme, eli Pekan työt ja Mirjan työt.
Miehen töihin kuuluu postilaatikolla käyminen, roskien vienti ja roskakaapin puhtaanapito muutenkin. Impin imurointi, ja kaikki muu v:mäisen korkealla toimiminen, johon minä en yllä ja hän yltää. Lisäksi miehen töihin kuuluu n.50% kaupassa käynneistä, ruohonleikkuusta, kolaamisesta jne. Myös kirveen ja moottorisahan käyttö kuuluu miehelle, koska hän niitä haluaa tehdä, ja minä en vastusta.
Naisen eli minun, töihini kuuluu pyykinpesu, ja wc-kylppäri-sauna- pesut. Pyykinpesu on korvaavinaan roskarumbaa, ja kylppäri-akselin haluan itse pitää puhtaana, koska en kelpuuta toisten hygieniatasoa.
Eli kyllä meillä on miehen ja naisen töitä erikseen, mikäli välttämättä haluaa meistä puhua miehenä ja naisena. Meillä ne on "sun ja mun" hommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Omalta kohdalta vaikka kuivien pyykkien lajittelu, viikkaaminen ja kaappiin laittaminen. Minun kaapit on järjestyksessä, vaatteet omilla hyllyillään siististi viikattuina. Tiedän, mitä missäkin on eikä minulla ole paripuolia sukkia. Jostain syystä miehen kaapit on kaaoksessa, vaatteet rypyssä ja aina jotain hukassa. Onneksi ei ole minun murhe.
Asut siis yksin asuvan miehen kanssa?
Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä
Naiset hakkaamassa miesvihakiimassaan näppiksiään. Kyllä naisten elämä on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet, kun on hätätilanne? Soitat apuun
A) naisia
B) miehiäMietipä sitä, nainen.
Mikä hätätilanne? Jos tulee todellinen hätätilanne, soitan poliisille ja siellä voi vastata ihan kumpi vaan.
Ei ole tullut, mutta jos tulee joku putkivahinko tms. soitan putkifirmaan. Sielläkin voi olla töissä niin miehiä kuin naisiakin. Yleensäkin jos soitan johonkin firmaan, niin siellä voi olla kumpaa sukupuolta tahansa.
Jos lapsi sairastuu ja tarvin apua, soitan äidille. En isälle.
Jos ajan autolla päin puuta, niin silloinkin soitetaan poliisille ja hinausfirmalle, en voi valita, kumpi sieltä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kaikkien äitylien pitäisi olla siivuttamassa tomaattia ja tekemässä niitä metatöitä?
Ja miehet vain nauraa viskilasien kanssa olohuoneessa kun naiset raataa tomaattisiivujen parissa?
Älä naurata...
Kuka moukka viskilasin kanssa olohuoneessa nauraa? Eikö teillä ole sikarihuonetta / kirjastoa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet, kun on hätätilanne? Soitat apuun
A) naisia
B) miehiäMietipä sitä, nainen.
Soitan 112 teen ja sieltä tulee niitä jotka ovat silloin työvuorossa. Sukupuolella ei väliä hätätilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30
Ja silti jaksat nillittää, vaikka asia ei sinun ongelmasi olekaan.
Monestiko mies on lähtenyt ovesta ulos alasti?
Ja kaikki palstalla käyvät miehet ovat kuvatun kaltaisia mätisäkkejä, koska hänen oma ukkonsa on kuitenkin parempi ja hän on uniikki (ei se pelle "artisti")