Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ovat nämä kerrostalomiesten salaperäiset "miesten työt"?

Vierailija
18.01.2020 |

Miesten töistä puhutaan aina ja ne ovat tärkeitä tehtäviä ja naiset eivät tule toimeen ilman miehiä, jotka tekevät miesten työt. Mutta mitä ne ovat?

Kommentit (499)

Vierailija
481/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teet, kun on hätätilanne? Soitat apuun

A) naisia

B) miehiä

Mietipä sitä, nainen.

Todennäköisesti soittaisin apuun naisen.

Vierailija
482/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elkää hameväki sillä mieltänne askarruttako. Miettikää ennemmin mitä laitatte pöytään tänään!

Vinkki: Perinteinen nainen tietää olevansa miehelle kullanarvoinen. Mitä mies tuo vastineeksi naiselle (kerrostalo)?

Eli perinteinen nainen tuo mitä? Eihän tasa-arvon aikana naisen tarvitse miestä palvella?

Ei kyse ole palvelusta vaan työnjaosta. Siitä, tekevätkö molemmat samoja hommia 50/50 vai ovatko (koti)työt eriytyneet. Perinteisen naisen roolia voi edelleen toteuttaa sujuvasti kerrostalossakin (ketjun aihe), jos tahtoo, mutta perinteinen miesrooli on näissä olosuhteissa turha. Joten, jotta ei mene naisen osalta palveluksi, molemmat joustavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut avutonta, sotkevaa exääni kahden vuoden avoliiton jälkeen. Asun yksin ja olen tyytyväisempi kuin moneen vuoteen. Ei kannata asua yhdessä toisen ihmisen kanssa, jos se ei ole mukavaa.

Vierailija
484/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 10v yksin eli ilman miestä omg. Muutaman kerran olen pyytänyt veljeäni apuun: hommana on ollut mm. ripustaa verhot. Veljelläni pituutta melkein 2 metriä, minä olen 160-senttinen.

Pitäisi varmaan ostaa tikapuut.

Vierailija
485/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) naisia

B) miehiä

Mietipä sitä, nainen.

Harvemmin hätätilanteessa voi valita, tuleeko paikalle miehiä vai naisia vai molempia. Viimeksi, kun soitin iäkkäälle äidilleni ambulanssin, tuli kaksi naispuolista ensihoitajaa. Edellisellä kerralla toinen oli mies ja toinen oli nainen. Jos pitää soittaa huoltoyhtiöön, se on herttaisen yhdentekevää, kumpaa sukupuolta sieltä tulee, eikä ole oikeasti edes mahdollisuutta valita, haluaako miehen vai naisen. 

Vierailija
486/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamppujen ja sulakkeiden vaihto

Ikkunoiden ilmanvaihtoaukkojen säätö

Tukkeutuneiden viemärien avaaminen

Tukkeutuneiden WC-pönttöjen avaaminen

Kaikki asennushommat

Kodin ATK-tuki (Koskee kaikkia laitteita kaukosäätimistä ja pesukoneisiin)

Roskien vienti

Huonekalujen kokoaminen

Huonekalujen siirto

Reikien poraaminen betoniseinään

Perheen autonkuljettaja (rouvalla kortti, mutta ei suostu ajamaan)

Kaikki autoon liittyvä (renkaanvaihdot, huollot, tankkaukset jne...)

Ostosten kantaminen

Ostosten maksaminen

Vierailija
487/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies on valmiudessa puolustamaan isämmaata kun vihollinen hyökkää

Juu. Tämä käsiteltiin jo.

Useimpien miehet menevät päivittäin töitten jälkeen istumaan sinne panssarivaunuun 😂

Vierailija
488/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että en osaa huoltaa autoa. Syy siihen on ollut haluttomuus edes opetella. Minulla ei ole ajokorttia, ja oikeastaan olen meidän auton kyydissäkin aika harvoin. 

Mutta siihen se sitten jääkin, mitä "miesten töitä" en osaisi tehdä. Olen elämäni aikana tehnyt ainakin seuraavia:

purkanut kylpyhuoneen ja keittiön, asentanut seinään kipsilevyjä ja kitannut ruuvinpaikat, laatoittanut, laittanut vesieristeitä, kiinnittänyt lauteita, koonnut keittiön yhdessä isäni kanssa, ollut rakentamassa terassia, lakannut terassia, tapetoinut, maalannut, laittanut laminaattia, koonnut useita kertoja huonekaluja, siirtänyt huonekaluja (myös painavia), vaihtanut sulakkeita ja lamppuja, ottanut käyttöön useimpia kodinkoneita ja laitteita, kaatanut puun, pilkkonut puita, sytyttänyt saunan kiukaan ja nuotion, ripustanut tauluja kiviseinään (vaatii enemmän kuin vasaran ja taulukoukun), hitsannut, suorittanut tulityökortin ja ajanut moottoripyörää ja motocross-pyörää (kyllä, ilman ajokorttia). Osaan myös käsitellä aseita, joskaan en pidä ampumisesta.

Hallitsen myös tietotekniikan ja osaan käyttää AutoCADia ja muutamaa 3D-suunnitteluohjelmaa. Koulutukseltani olen VTM, joka työskentelee lähinnä kotoa käsin. Nyt päälläni on kotelomekko ja sukkikset, kynnet on lakattu ja hiukset siististi kiinni koska tänään on astetta ihmisläheisempi iltapäivä tulossa. Suurin osa tuntemistani naisista osaa vaikka ja mitä "miesten hommia". 

Itse en arvosta pätkääkään miestä, joka tekee päätelmän toisesta sukupuolen perusteella ja olettaa, että koska minulla on vagina, en osaisi tehdä jotakin tai olisi kykenevä jotakin oppimaan. 

Vierailija
489/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asennushommat

Roskien vienti

Huonekalujen kokoaminen

Huonekalujen siirto

Ostosten kantaminen

Ostosten maksaminen

Nää kaikki on niitä joita pidän niin yksinkertaisina töinä ja silti aiheuttaa miehessä stressireaktion.

En suostu tekemään että miehelle jäisi edes JOTAIN.

Kuskina oleminen. Sain kuulla niin paljon valitusta kun ajoin: kaikku luulee etten ole ajokunnossa, katso nyt vähän mihin ajat, olisit mahtunut tuohon välii, HEI VARO!!

- niin en enää viitsi ajaa. Totta.

Vierailija
490/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään työt sen mukaan mikä kummallekin helpoin taikka yhdessä. Mies tekee kaikki mihin minkä en ilman jakkaraa yletä ja minä sitten matalan tason kotihommat niin ei tarvitse selkäkipuisena kumarrella. Olen 157cm ja mies 194cm

Vierailija
491/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen naapureita kyt eikun siis seuraillut, niin miesten töitä ovat koiran ulkoilutus, roskien vienti, mattojen puistelu. Sisällä varmaan just viemärin hajulukkojen rassaus ja seinien porailu.

Vierailija
492/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut tällaisia:

Hanan korjaaminen (en osaa)

Hyllyjen ruuvaaminen seinälle (mies näppärämpi käyttämään työkaluja)

Auton korjaaminen (en osaa)

Uusien sähkölaitteiden asennus (osaan mutta en jaksa ja mies haluaa tehdä)

Aika harvakseltaan noita erikoistöitä tulee. Silloin kun tulee, niin minä teen muita kotitöitä sillä aikaa. Siis vaikka kokkaan ja tiskaan ja laitan pyykit. Muuten tehdään kotitöitä suunnilleen yhtä paljon.

Vierailija
493/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että minulta ei onnistu mitkään korjaustyöt itseltäni. Siis vaikka auton tai minkä tahansa sähkölaitteiden. Porankin käyttö on aika kömpelöä, olen aina ollut epänäppärä kaikessa kädentaitoja vaativassa, joten olen antanut mieluummin jonkun muun asentaa hyllyt ja taulut. Uudet huonekalut osaan koota ja irronneet naulat ja ruuvit korvata uusilla, mutta siihen se jääkin.

Mutta sen sanon ei kyllä osannut exäkään tehdä yhtään mitään sellaista mitä minä en olisi osannut. Ei voi todellakaan olettaa kaikkien miesten tekevän mitään "miesten" töitä :D

Vierailija
494/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) naisia

B) miehiä

Mietipä sitä, nainen.

Soitan 112 ja luotan siihen, että saan ammattilaisilta apua hädässäni.

Eikä kiinnosta pätkääkään sen ammattilaisen sukupuoli.

Vierailija
495/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä olen naapureita kyt eikun siis seuraillut, niin miesten töitä ovat koiran ulkoilutus, roskien vienti, mattojen puistelu. Sisällä varmaan just viemärin hajulukkojen rassaus ja seinien porailu.

Kommenttisi alapeukuttaja kateellinen pitkästä kumppanista

Vierailija
496/499 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on miesten välistä rehellistä seksiä.

Vierailija
497/499 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asennushommat

Roskien vienti

Huonekalujen kokoaminen

Huonekalujen siirto

Ostosten kantaminen

Ostosten maksaminen

Ok. Meillä noista sellaisia, joita ainoastaan mies tekee on lamppujen asennus, polttimon vaihdon yletyn kyllä itsekin useimpiin lamppuihin tekemään. Tosin poraamisessa hän on kyllä parempi, kun jaksaa kannatella poraa vakaammin. Ja toisinpäin, ompeleminen taitaa olla ainoa asia mitä mies ei meillä hallitse/tee.

En tosin ole ennen ajatellut ikkunan ilmanvaihtoaukkojen säädön olevan kotityö, kun siihen menee noin neljä sekuntia.

Vierailija
498/499 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajat ja vein auton huoltoon, renkaiden vaihtoon ja katsastukseen. Lisäsin tuulilasinpesunestettä ja vaihdoin pyyhkijänsulat. Takavalosta oli yksi lamppu pimeänä, vaihdoin sen. Vaihtaisin ne renkaatkin, mutta en jaksa nostaa 19-tuumaisia vanteita renkaineen paikoilleen. Lapsen pyörästä vaihdoin puhjenneen renkaan ja katkenneen ketjun. Uuden kattolampun laitoin kattoon. Lukulamppuun hain ja vaihdoin uuden polttimon. Kilpailutin sähkösopimuksen ja vakuutukset. Kittasin ja tasoitin seinässä olevan reijän ja maalasin seinän. Tein ruokaa, pesin pyykkiä. Siivosin vessat ja kylpyhuoneen. Kävin töissä. Tarkistin lapsen läksyt. 

Siinä nyt alkajaisiksi yhden viikon ohjelma. Olen nainen. Mies pelasi sillä aikaa Pleikkarilla. 

Vierailija
499/499 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ihanne parisuhteessa miehen töitä olisi auton korjaaminen ja talon remppaaminen 

Itse osaan naisena neuloa ja korjata vaatteita, sekä leipoa 

Kaiken muun oletan molempien osaavan. Seinien maalaus, lampun vaihto ja autojen renkaiden vaihto ovat omasta mielestäni todella helppoja kotitöitä. Toki itsekin tekisin mieluusti tuollaiset miesten työt, jos toinen osapuoli haluaisi päivittäin laittaa ruokaa, hoitaa lapset ja siivota 

Toki ei minulla mitään sitä vastaan ole, jos mies haluaa opetella lyhentämään housut, neulomaan paidan ja leipomaan kakun, tai jaksaa opettaa minulle mitään autoihin tai remontointiin liittyvää, mutta eipä nuo välttämättömiä ole, oikeastaan kenelläkään. Ammattilaisen saa kyllä tekemään nuokin asiat 

Yksin asuvana naisena pysähdyn välillä huvittuneesti miettimään näitä miehisiä miehiä, jotka eivät suostu laittamaan ruokaa tai kokkaamaan, koska on niin paljon miesten töitä tehtävänä :D