Mitä ovat nämä kerrostalomiesten salaperäiset "miesten työt"?
Miesten töistä puhutaan aina ja ne ovat tärkeitä tehtäviä ja naiset eivät tule toimeen ilman miehiä, jotka tekevät miesten työt. Mutta mitä ne ovat?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Useampi muutto on tullut hoidettua ja työt jakautuneet tasaisesti. Painavimmat olen jättänyt muuttomiehille, turha itseä rasittaa sille. Siivoukset ja pakkaamiset on hoidettu periaatteella kaikki tekee. Viime muutossa tosin hoidin autolla ajon ja purkamisen sukulaismiehen kanssa. Pakkaamiseen vuokrattiin työvoimaa. Tämä siksi kun ei ollut varmaa milloin saadaan avaimet, saatiinkin ne päivää etuajassa. Isojen huonekalujen purun ja kasauksen hoidin pojan kanssa.
t. mies, joka ei valita miesyen ja naisten töistä, vaan hoitaa kaikkea tarpeen mukaan
Oletkin outolintu.
Hus pois täältä keskustelemasta laiskoista ja itsekeskeisistä miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten töitäj´kerrostalossa:
-muuttohommat jaa täysin miehen vastuulle.
-Aamulla naisen pyörän hakeminen pyöräkellarista (pelottaa ja pyörä on painava)
-Illalla naisen pyörä kellariin takaisin.
-Huonekalujen siirtoja naisen mieltymysten mukaan.
-Raiskaajien ja muiden hyypiöiden karkoitus rappukäytävästä.
-Vintille naisen tavaroiden vieminen (pelottavaa)
Tämä on taas tyypillistä: "muuttohommat jää kokonaan miehen vastuulle ". Teilläkö nainen ei osallistu tavaroiden pakkaamiseen, purkamiseem ja asuntojen siivoukseen? Siihen muuttoon kuuluu aika hemmetisti muutakin kuin tavaroiden kantaminen, johon ainakin meillä osallistuu kumpikin. Meillä pakkaamiseen meni monta päivää, tavarat kannettiin sisään päivässä.
Meidän mökillä miehet päättävät tehdä hyvää ruokaa ja grillata huippusapuskat koko porukalle. Mahtava juttu.
Naiset käyvät ruokakaupassa, tekevät salaatit ja lisukkeet, pesevät ja keittävät perunat, kattavat pöydän. Miehet seisovat porukalla grillin ääressä grillaamassa lihoja oluet kädessä.
Kun syödään miehet tokaisevat:" Eikö olekin kiva kun miehet hoitivat tänään ruokapuolen ja te naiset saitte vähän lomaa kokkaamisesta".
Naiset korjaavat pöydän ja tiskaavat.
Montako vuotta olet nyt jankannut tätä samaa litaniaasi palstalle? Oletko itse pysynyt edes laskuissa?
Mitä ne naisten työt sitten on?
AV-palstalla miesten haukkumista, ja einesten lämmittämistä mikrossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten töitähän löytyikin melkoinen määrä.
Mutta mitä ovat ne naisten työt, joiden vuoksi miehen pitäisi olla naiselle kodissaan kiitollinen?
Miehet osaa siivota, pyykätä ja tehdä ruokaa.
....kunnes muuttavat yhteen naisen kanssa, tuuli käy läpi pään ja kaikki unohtuu.
Suurin osa miehistä osallistuu kotitöihin omalla panoksellaan siinä missä naisetkin ja usein jopa enemmänkin. Yhä harvemmin nainen on kodin pikku hengetär, jonka prioriteeteissa ykkösenä on lapset ja koti.
Tilastot eivät tue väitettäsi
Linkkaa tilastot, joihin viittaat, jotta voidaan yhdessä tarkastella niitä. Ai ei onnistu vai? Olipa yllätys.
Laitoin linkin kyseiseen pdf:ään aiemmin tähän ketjuun (thl). Vai tuleeko seuraavaksi kommentti kaiken maailman dosenteista?
Eli ei edelleenkään linkkiä väitteidesi tueksi? Olet sä kyllä erikoinen nainen.
Varsin erikoinen kun on munat. Taidat olla näitä vähäosaisia miehiä jos olet mies ollenkaan.
https://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/4c8577f0a10a372f968f82c5af2…
teitä kutsutaan transuiksi.
Kuinka tilastossa näkyy meidän talouden ongelma: vaimo menee mielummin yksin kauppaan kuin kanssani. Syynä "hän haluaa katsella kaikessa rauhassa kun taas minä otan mitä tarvitaan ja syöksyn kassoille"
Nyt jos kysytään kauan me käytämme aikaa kaupassa käyntiin niin tulee kovin eri luvut vaikka sama lopputulos.
Entä lasketaanko pyykkäämiseksi se, että laittaa pesukoneen päälle (2h ohjelma) ja makaa sohvalla syömässä suklaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on luomakunnan herra ja akkojen tulee olla nöyrinä meille.
Palliperuste? Mitä hyötyä teistä on?
Ei mitään, entä mitä hyötyä teistä on?
-eri
Tarkennus: perhe-elämässä, kerrostalossa?
Miksi tarkentaa? Mitä hyötyä sinusta on?
Koska ketjun aihe on kerrostalomiehet. Minä teen kaikki ne työt, joita perinteiset miehet pitävät naisten töinä. Kerrostalossa niitä perinteisiä miesten töitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt, kun et kuitenkaan lue vastausta. Tässä on lueteltu aika monia naisten tekemiä töitä, jotka hoituvat samalla, kun esim mies kantaa sen yhden sohvan tai paistaa yhden makkaran grillissä tai kökkii panssarivaunussa odottamassa sotaa.
Tämä ketju on hyvä muistutus siitä miksi minä olen poikamies ihan vapaaehtoisesti. Ja jotkut vielä kehtaavat sönköttää että "sinun pitäisi hankkia nainen". Ei kiitos ankeuttajaa tänne rauhan tyyssijaani.
Vierailija kirjoitti:
Palstamiesten mukaan lastenhoito, siivous, ruuanlaitto, pyykkäys eli käytännössä kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät työt. Nuo kaikki kuulemma hoituvat nappia painamalla paitsi silloin, jos miehen pitäisi tehdä ne. Silloin ne muuttuu urotöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä naisten töitäkään paljon olisi, mutta kun heillä on ihme pakkomielle touhottaa jostain siivouksesta vaikkei ole edes oikeasti likaista. Turha edes yrittää siivota itse kun ei se kelpaa kuitenkaan.
Että sellainen mielipide sulla tänään. Onko teillä lapsia? Oletko kuullut metatöistä?
Metatyöt: naisten keksimä termi sohvalla makaamiselle ja suklaan syömiselle.
Renkaat vaihtaa rengasliike.
Uittuakos niitä itse ruuvaamaan ja käsiään likaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on hyvä muistutus siitä miksi minä olen poikamies ihan vapaaehtoisesti. Ja jotkut vielä kehtaavat sönköttää että "sinun pitäisi hankkia nainen". Ei kiitos ankeuttajaa tänne rauhan tyyssijaani.
Kyllä heteromies viihtyy hyvin naisen kanssa.
t. mies
Keksin yhden, jota en jaksa itse tehdä: jääkaappi-pakastimen siirtäminen muovimatolla. Edellisen kodin parkettilattialla laitteen siirtäminen onnistui, mutta muovimatolla kone tuntuu jumittuvan kiinni.
En toisaalta tiedä, tarvitaanko työhön miestä. Uskoakseni vahva nainen saisi koneen siirtymään.
Olen edelleen naurettavan heikko syöpähoitojeni jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eikä pelkästään nainen vaan naisen kanssa vielä lapsia.
Meillä tuo sohvalla möllöttävä läski ei saa edes likaisia astioita tiskikoneeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heteromies viihtyy hyvin naisen kanssa.
t. mies
ai oikein hetero. Näet naisen pelkkänä pilluna?
Vierailija kirjoitti:
Keksin yhden, jota en jaksa itse tehdä: jääkaappi-pakastimen siirtäminen muovimatolla. Edellisen kodin parkettilattialla laitteen siirtäminen onnistui, mutta muovimatolla kone tuntuu jumittuvan kiinni.
En toisaalta tiedä, tarvitaanko työhön miestä. Uskoakseni vahva nainen saisi koneen siirtymään.
Olen edelleen naurettavan heikko syöpähoitojeni jälkeen.
Laita matto alle niin johan liikkuu.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä naisten töitäkään paljon olisi, mutta kun heillä on ihme pakkomielle touhottaa jostain siivouksesta vaikkei ole edes oikeasti likaista. Turha edes yrittää siivota itse kun ei se kelpaa kuitenkaan.
Että sellainen mielipide sulla tänään. Onko teillä lapsia? Oletko kuullut metatöistä?
Metatyöt: naisten keksimä termi sohvalla makaamiselle ja suklaan syömiselle.
Urotyöt: miesten keksimä termi lampun vaihtamiselle kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiesten mukaan lastenhoito, siivous, ruuanlaitto, pyykkäys eli käytännössä kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät työt. Nuo kaikki kuulemma hoituvat nappia painamalla paitsi silloin, jos miehen pitäisi tehdä ne. Silloin ne muuttuu urotöiksi.
Ärsyttää kun lisäksi jotkut vähän perinteisemmät naiset lähtevät tähän mukaan. Oi joi, on sillä Tiinalla hyvä mies kun imuroi ja hoitaa lapsiakin. Taitaa olla raukka tossun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt, kun et kuitenkaan lue vastausta. Tässä on lueteltu aika monia naisten tekemiä töitä, jotka hoituvat samalla, kun esim mies kantaa sen yhden sohvan tai paistaa yhden makkaran grillissä tai kökkii panssarivaunussa odottamassa sotaa.
Eli naisen kotityöt on tomaatin siivutusta? Tiesitkö, että niitä tomaatteja myydään kaupoissa miehillekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten töitähän löytyikin melkoinen määrä.
Mutta mitä ovat ne naisten työt, joiden vuoksi miehen pitäisi olla naiselle kodissaan kiitollinen?
Miehet osaa siivota, pyykätä ja tehdä ruokaa.
....kunnes muuttavat yhteen naisen kanssa, tuuli käy läpi pään ja kaikki unohtuu.
Suurin osa miehistä osallistuu kotitöihin omalla panoksellaan siinä missä naisetkin ja usein jopa enemmänkin. Yhä harvemmin nainen on kodin pikku hengetär, jonka prioriteeteissa ykkösenä on lapset ja koti.
Tilastot eivät tue väitettäsi
Linkkaa tilastot, joihin viittaat, jotta voidaan yhdessä tarkastella niitä. Ai ei onnistu vai? Olipa yllätys.
Laitoin linkin kyseiseen pdf:ään aiemmin tähän ketjuun (thl). Vai tuleeko seuraavaksi kommentti kaiken maailman dosenteista?
Eli ei edelleenkään linkkiä väitteidesi tueksi? Olet sä kyllä erikoinen nainen.
Varsin erikoinen kun on munat. Taidat olla näitä vähäosaisia miehiä jos olet mies ollenkaan.
https://vaestoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/4c8577f0a10a372f968f82c5af2…teitä kutsutaan transuiksi.
Kuinka tilastossa näkyy meidän talouden ongelma: vaimo menee mielummin yksin kauppaan kuin kanssani. Syynä "hän haluaa katsella kaikessa rauhassa kun taas minä otan mitä tarvitaan ja syöksyn kassoille"
Nyt jos kysytään kauan me käytämme aikaa kaupassa käyntiin niin tulee kovin eri luvut vaikka sama lopputulos.
Entä lasketaanko pyykkäämiseksi se, että laittaa pesukoneen päälle (2h ohjelma) ja makaa sohvalla syömässä suklaata?
Koneen pyörimisaikaa tietenkään ei, mutta vaatteiden lajitteleminen värien ja likaisuuden mukaan, taskujen tyhjentäminen (hölmöt pitävät taskuissaan mm. ruuveja) ja vaatteiden ripustaminen lasketaan.
t. elän yksin enkä enää sottaajan kanssa
kerrostalossa grillaaminen taitaa olla kiellettyä. Entä onko sulla montakin ukkoa?
Jos on niin miksi jos yhdessäkin on liikaa?